Društvo| Ekonomija| Istorija| Politika

GLAVOM BEZ OBZIRA

tsunade RSS / 10.02.2016. u 14:55

 Aris Movsesijan u novom blogu na www.klikeri.rs  govori o masovnom odlaženju, naročito mladih ljudi u inostranstvo. Parafraziraću jednu njegovu rečenicu: Toliki broj ljudi koji rade u inostranstvu su kapital koji treba iskoristiti.

Kako? U mikrosvetu, na individualnom nivou, ta "eksploatacija" se sigurno, masovno dogadja a, nagadjam, često i na obostrano zadovoljstvo. Evo kako:  

Imam intenzivne kontakte sa našim ljudima koji žive u raznim zemljama. Koristim i sve te čudesne kanale za komunikaciju sa njima, tako da odsustvo ne doživljavam kao neki hendikep. To su veze od kojih uvek imaš direktnu korist, dobiješ novu ideju, novi boost, savet. Neko ti pomogne da vidiš sliku iz šireg ugla. Ponekad te, u tim kontaktima, "opali" taj eureka momenat, kao kad promeniš objektiv. U poslu kojim se bavim, to su sve vrlo konkretni doprinosi.  

I naravno to su fantastični ljudi u godinama kad se ima sve: znanje, iskustvo, pamet, sposobnost… i želja da se bude nekad nekome od pomoći.

Najbolje od Srbije.

Ovde se nikad ništa ne menja pa tako ni motivi za masovno iseljenje. Uvek su isti: bolji posao, plata, standard, škola, univerzitet, život. Sve je to bolje tamo negde.

Oko 70 odsto mladih se iz generacije u generaciju izjašnjava da želi da ode. Petina od toga zaista i ode. Od oko 40 hiljada i starijih i mladih koji godišnje napuste zemlju, najviše je škovanih, obrazovanih i stručnih u svom poslu, koji god da je.

Lekari, kao da beže u panici, glavom bez obzira. Njihovo ćemo odsustvo tek osetiti u godinama koje slede.

Jednom kad odu, ti ljudi se mahom ne vraćaju. Ali ima i zanimljivih pokušaja: Sećate se Milana Panića? Njegov pad s Marsa bio je spektakularan. Fali mi, al ozbiljno, jedan takav tektonski poremećaj. Kako da ne voliš čoveka koji diktatoru u pero diktira tekst ostavke? Uz koka kolu.

Znam, znam, to se neće dogoditi, bar ne ovog puta. Karte su podeljene, imamo stare, ofucane igrače sa možda ponekim novim marketinškim trikom.

Ništa čudno, zar nismo odavno rekli – zbogom pameti?

To mislim ja, kao Tsunade... Šta Kukusigameni misli možete videti na:  www.klikeri.rs 



Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 15:21 10.02.2016

Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

I meni! Ocean floor spreading, subdukcija... Sine, jel si znala da je pola Islanda na evropskoj, a pola na americkoj ploci?

Najzajebanija situVacija u Turskoj. Tamo se neke 3 ploce (africka, anadolska- sta ti je pusto tursko, moraju i svoju tektonsku plocu da imaju- i mediteranska) uvlace jedna pod drugu, pravi grupnjak od tektonike. Zato su Turci totalno rokenrol.
princi princi 15:30 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Inace, sto se tice teme bloga: migracija je zdrava, kao i promaja. Da nije bilo migracije (masovne) homo sapiens nikada ne bi napustio Afriku, sad bi svi isli goli i smeskali se oko neke vatrice. Znaci, migracija nije nista strano ljudskom rodu. Naprotiv, to je prirodno stanje. Cak i danas, ajde da uzmemo da je broj ljudi koji koji migrira negdeo oko 300, 400 miliona (mada je to tesko odrediti: kad racunas da je neko migrant? da li su izbeglice ekonomski migranti?); po brojnosti, to je jedna USA, nesto manje od EU. Malo li je?

Pitanje je, kako koristiti social capital, kako praviti mreze? Svakako ne nadrkanoscu i izdrkanoscu. Moraju ideje, kreativnost, ljubav i zelja za zivotom. Lust for life, sto bi rekao moj omiljeni pesnik za danas, Iggy Pop.
tsunade tsunade 15:47 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Pitanje je, kako koristiti social capital, kako praviti mreze? Svakako ne nadrkanoscu i izdrkanoscu. Moraju ideje, kreativnost, ljubav i zelja za zivotom. Lust for life, sto bi rekao moj omiljeni pesnik za danas, Iggy Pop.


hajde mi sve ovo poveži u celinu da i lako zaostali u razvoju mogu da shvate pliz.
tess tess 16:59 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Svakako ne nadrkanoscu i izdrkanoscu. Moraju ideje, kreativnost, ljubav i zelja za zivotom.



Kako je sladak ovaj doca, šteta pa je zauzet. Tuđ čovek.

E, ja sam razumjela. Ovako: Da, mi žene - ništa ono Srđane, Mrđane, Mlađane, sva tri ste mi na sisi ćapćala i te trice patetične i kučine, za Švabe, ma ne - nego da fino dočekamo Turke, opet, pri okupaciji, na sisurde mehke i radosne, prijazne da budemo. Jer oni su dobri trgovci, ako ništa drugo, sine, vaćare i vaćarenje nam ostavili u baštinu, dobro, i pokoju mehanu - i, tek tad kad Srbi vrate staru slavu - dam ti ženu, ti meni anadolskog magarca da prevezem rižu i bijeli luk do Beča - pod Otomanskom imperijom i kad se poskidaju goli kao Turci iz Afrike u ljubavnom transu na tektonskim pločama..tad će nas Bog pogledati, što bi rekle naše babe iz Italije. Tad ćemo i mi biti čestiti kao i svaki dobrica Kanadjanin.

Usput, za razumjevanje ‚vlasništva nad zemljom‘ Kosovo boj i nije pravo mjesto (iako je književnost, pa i guslarska, mnogo bolji svjedok društvenih procesa od, recimo, bulevarske štampe), preporučujem Zane Grey, američkog pisca Divljeg zapada.
Opet dobro, mogadoh preporučiti Safari u Africi, da se uvjeri čovjek rođenim očima kako to nosorog overava teren.

Blagodarim.
princi princi 17:07 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

tsunade
Pitanje je, kako koristiti social capital, kako praviti mreze? Svakako ne nadrkanoscu i izdrkanoscu. Moraju ideje, kreativnost, ljubav i zelja za zivotom. Lust for life, sto bi rekao moj omiljeni pesnik za danas, Iggy Pop.


hajde mi sve ovo poveži u celinu da i lako zaostali u razvoju mogu da shvate pliz.

Iz iskustva, ako na neko pitanje nema odgovora, onda obicno treba menjati pitanje. U zivotu je najteze resavati neresiva pitanja. Mislim da je Srbiji jedini lek potpuno otvaranje granica i da, prakticno, moze da ode ko hoce. Ja sam, na primer, siguran da bi se mnogi koji se bacaju govnima na Srbiju vratili, kako se ono kaze, oberucke (?), glavonoske (?), kad bi "osetili" Zapad. Drugi bi se, pak, ostvarili, i bili skroz opusteni, zadovoljni i srecni (kao Spiridon). Vrlo brzo bi se postigla neka ravnoteza, a mislim da bi se cak i srpski politicari urazumili.
princi princi 17:18 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

tess
...

Blagodarim.

Seko, ti, u principu, fino pises, mislim, vidi se talenat (a i volis, sto jes, jes), al' si, brate, mnogo blesava. Sto kazu seljaci, udarena mokrom carapom. Ne znam da li izmedju 2 stvari, blesavosti i talenta za pisanje, postoji neka korelacija, ali ako bi mogla da stisas malo to ludilo a poradis na spisateljskom talentu, ko zna, mozda i ispadne nestA.
tess tess 17:27 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

uuuu, nestA..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:13 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Светска организација за праћење миграција

На овом сајту налази се већина потребних података да би се разумеле светске миграције. Оне су константа светског рода, и одувек је 3 до 4 посто становништва Земље у покрету. С кризама тај проценат расте на 4, а опада на 3 у "стабилним" епохама.

Људи су, иначе, по својој природи статични, и "заљубљени" у своје одрастање и средину из које долазе, сагледавајући их нереално -- често далеко боље него што та средина заслужује.

Тесла и Пупин су били мигранти, и то међудржавни.

Србија, иначе, због одсељавања образованих и предузимљивих губи своју физиономију, то јест -- њени ментални капацитети слабе, да се еуфемистички изразим. Не постоји земља која у континуитету већ деценијама "извози" своје грађане а да то не оставља последице по њу. Само Арисов пример: ако одлазе толики доктори (међу њима махом они уверени у своје знање и способности), да ли наше здравство ојачава или слаби?

P.S.
У једној од досадних табела са оног сајта нашао сам податак да у Лондону живи 37% оних који у њему нису рођени. Истина?
gedza.73 gedza.73 18:36 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Predrag Brajovic
ако одлазе толики доктори (међу њима махом они уверени у своје знање и способности), да ли наше здравство ојачава или слаби?

Ja bih baš voleo da vidim par doktora kako bi se ponašali na radnom mestu u inostranstvu (slično 'uvlačenju' kad u 'slobodno' vreme tezgare na privatnim klinikama koristeći sve moguće resurse državnih bolnica).
Ili medicinske sestre. Ima par komada u Topoli, sva sreća pa je bolničko dvorište ravno inače bi vratove polomile parajući nosom oblake.

Zamisli tako jednu posle jednogodišnjeg drila o lepom ponašanju, obavezama i pravima u Nemačkoj.


princi princi 18:43 10.02.2016

Re: Pa kaze ovako

The Neolithic Revolution (around 10,000 B.C.), the initial transition from hunting and gathering to settled agriculture in prehistory and developing the ability to farm crops. This period is commonly referred to as the 'First Agricultural Revolution'.


Izvor.

Homo sapiens kao vrsta postoji negde oko 150,000 godina. Genetski, u tih 150K godina se nije menjao. Znaci, genetska struktura primeraka homo sapiensa od pre 150K je identicna primercima iste vrste koji trenutno naseljavaju planete (to je, verovatno, jedini staticki elemenat price o coveku). Pre te Neolitske Revolucije ili Prve Agrarne Revolucije, koja se, dakle, prema svim postojecim saznanjima dogodila pre 12,000 godina, ljudi su ziveli kao sakupljaci, gatherers. Isli, roamovali od mesta do mesta, nisu znali sta je stalno mesto boravka. Znaci, vise od 90% vremena svog postanka na zemlji, ljudi su ziveli bez stalnog mesta boravka, kao ono sto mi danas zovemo "migranti". Negde u Srbiji se koristi i pezorativni izraz "cigani". Toliko o urodjenoj (i imanentnoj?) "staticnosti" covekove prirode.
angie01 angie01 18:44 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.


Ja bih baš voleo da vidim par doktora


doktori u Kanadu mogu da dodju- ladno im daju imigrant vizu, al da bi radili u struci- moraju da zavrse njihov faks- ospocetka.


moja femli doktorka zvrsila medicinu u Svici- i morala ponovo u Kenjadi, da bi radila kao doca....al joj se zato isplatilo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:13 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Jeste, princi, ima i ono pre toga kad smo bili amebe, tako da na osnovu našeg sadašnjeg stanja zaključimo da smo skloni metamorfozama! :))))))

Bože, k'o dete...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:16 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Inače, da ne tupimo više, Aris je bio štreberski sjajan u izlaganju.
tsunade tsunade 19:24 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

al joj se zato isplatilo.


da. biće da je to ključ svega, pa i migracija. pri čemu ne mislim samo na novac nego na mnoge, mnoge druge stvari.
blogovatelj blogovatelj 19:38 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Ja sam, na primer, siguran da bi se mnogi koji se bacaju govnima na Srbiju vratili, kako se ono kaze, oberucke (?), glavonoske (?), kad bi "osetili" Zapad.


E, ja da sam multimilijarder, znaš šta bih radio iz hobija?
Svima ovima "to samo kod nas ima" drugosrbijancima bih platio jednosmernu kartu do Londona, Frankfurta, Njujorka, po želji, platio bih im i gajbu i papicu za dve nedelje. I gradski prevoz. Uz uslov da ne ponesu paru jednu sa sobom.
A onda neka se snalaze. Nek štekaju pare za kartu za nazad, ili neka ostaju tu gde jesu, po volji im.
blogovatelj blogovatelj 19:41 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

У једној од досадних табела са оног сајта нашао сам податак да у Лондону живи 37% оних који у њему нису рођени. Истина?


U Torontu i okolini živi više od polovine onih koji ne da nisu rođeni u Torontu, nego nisu rođeni u Kanadi.
blogovatelj blogovatelj 19:45 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

moja femli doktorka zvrsila medicinu u Svici- i morala ponovo u Kenjadi, da bi radila kao doca....al joj se zato isplatilo.


Pre nekoliko decenija nije moralo, sada mora.
Postoji i varijanta da se ode u vukojebinu, ali zaista vukojebinu, pa da se tamo neko vreme leče eskimi, pa ti onda daju licencu, ili tako nešto. Tako je bar bilo pre desetak godina, možda su u međuvremenu promenili.
zilikaka zilikaka 20:22 10.02.2016

Re: Pa kaze ovako

Pre te Neolitske Revolucije ili Prve Agrarne Revolucije, koja se, dakle, prema svim postojecim saznanjima dogodila pre 12,000 godina, ljudi su ziveli kao sakupljaci, gatherers. Isli, roamovali od mesta do mesta, nisu znali sta je stalno mesto boravka. Znaci, vise od 90% vremena svog postanka na zemlji, ljudi su ziveli bez stalnog mesta boravka, kao ono sto mi danas zovemo "migranti". Negde u Srbiji se koristi i pezorativni izraz "cigani". Toliko o urodjenoj (i imanentnoj?) "staticnosti" covekove prirode.

I bre, kakve ti porive ovde budiš!
Sad ja, po strukturi homo tehnikus, i na osnovu minornog znanja stečenog pre više decenija, treba da te podsetim da je (po predanju)upravo onog momenta kad je čovek prestao da se seli i počeo da na jednom mestu sam stvara ono što mu treba za život, počela da nastaje i civilizacija.
angie01 angie01 20:54 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Pre nekoliko decenija nije moralo, sada mora.


nikad cula,...a ni to za vukojebinu.

koliko sam shvatila, oni za neka zanimanja cuvaju i svoj obrazovni sistem- s jedne strane, puste te neke profesije da dodju- al da ponovo studiraju-u slucaju medicine, je najludje, kao da je ljudsko telo drugacije u drugim zemljama- cak idu dotle, da lekare specijaliste sa preporukama iz Rusije, teraju sve ispocetka, jer racunaju na to da ce oni, sada vec zarazeni svojim poslom i znanjem, a za mnogo vece pare pristati- i pri tome se jos zaduziti za skolovanje.

mogli su to sve da rese- da je nesto drugo u pitanju i nekim ispitom pred konzilijumom, gde bi se podrobno sve moglo proveriti.

takodje znam za slucaj uciteljice iz UK- znaci iz zemlje Komonvelta, sa maternjim engleskim, koja je u domovini zavrsila ucireljski farkultet, da joj u Kanadi tu diplomu nisu priznali i morala je sve ispocetka.

imigracija u Kanadi dodje ko industrijska grana.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:05 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

У једној од досадних табела са оног сајта нашао сам податак да у Лондону живи 37% оних који у њему нису рођени. Истина?

Није. Бар у једној интерпретацији исказа.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:46 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

blogovatelj



Svima ovima "to samo kod nas ima" drugosrbijancima bih platio jednosmernu kartu do Londona, Frankfurta, Njujorka, po želji.


не знам зашто се ти толико секираш "другосрбијанцима", шта год то било, када су они минорни у Србијици, можда тек педесетак сома људи, ако и толико, апсолутна маргина... а тебе секирају, готово, као мене Крајишници.

пс. једно питањце, због чега ви, четвртосрбијанци, тојест Цигуси, бедуини, мигранти, осећате афекцију према Србији, ако је она, ето тако, пуко било шта?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Svima ovima "to samo kod nas ima" drugosrbijancima bih platio jednosmernu kartu do Londona, Frankfurta, Njujorka, po želji, platio bih im i gajbu i papicu za dve nedelje.

Подсетило ме ово твоје на један давни пут у Милано са техничарима из фирме. Ишли су тамо на обуку за неке специфичне апарате и софтвере. Момци махом из Раље, електро струка, који су по први пут ишли на Запад, ако се не рачуна да се понеком од њих заломило летовање у Грчкој. После Венеције према Милану саобраћај на аутопуту постаје све гушћи. Брзо се упадне у непрекидне колоне, где се она средња креће, рецимо, 120 на сат, она бржа 135. И тако до у бескрај, кола за колима, камион за камионом. Покрај аутопута на сваких 30-400-500 метара налазе се некакви индустријски погони (мислим да је и Barilla на том правцу?), хале и паркинзи Или, опет, технички или тржни центри. Један од њих, после сат или два вожње, питао је: "Чекајте, зар сви ови погони раде?!" Да, раде. "А ова гужва на аутопуту, то је нешто ванредно?" Не, није: сасвим обични радни дан.

Момци су били смештени у селу од 5000 становника и 17 (седамнаест) хотела. Касније, навикли су се на све то, заволели МИлано и то село, и -- верујем -- истински разумели неке од разлике Србије у односу на свет.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

blogovatelj
У једној од досадних табела са оног сајта нашао сам податак да у Лондону живи 37% оних који у њему нису рођени. Истина?


U Torontu i okolini živi više od polovine onih koji ne da nisu rođeni u Torontu, nego nisu rođeni u Kanadi.

Мрзи да проверавам, али чини ми се да се добро сећам -- највише је Индијаца, Пољака, па Ираца...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:07 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

U Torontu i okolini živi više od polovine onih koji ne da nisu rođeni u Torontu, nego nisu rođeni u Kanadi.

Такође нетачно. Без гледања у табеле.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

marco_de.manccini
У једној од досадних табела са оног сајта нашао сам податак да у Лондону живи 37% оних који у њему нису рођени. Истина?

Није. Бар у једној интерпретацији исказа.

Којој?
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:19 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Ништа озбиљно, играм се close reading, дакле, 37 одсто оних који нису рођени и Лондону чини, без гледања, бар две милијарде људи.

Edit. Мада, вероватно је да је моја интерпретација немогућа, јер ипак ниси рекао "од оних" већ само "оних". Немам појма, био бих захвалан кад би неко с факултетом објаснио. hint, hint.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:24 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Легитимно.
Али струја смисла и контекста је јача.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:33 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Их, добро знаш да је за игру close reading неважно што ја добро знам која је твоја циљана интерпретација.

Види едит горе.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:38 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.



када се књижевник и математичар дофате полемисања...

него Принци, јебо Србију, умиремо полако и достојанствено -



- би л', ћалац, објаснио овом скромном паору поближе о тим турским плочама, не контам, које се то плоче сусрећу ође код нас, и на каквим је то плочама Турска, чега су оне наставак? ходам по том расцепу, а не разбирам логику распростирања тих заравни?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:47 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

када се књижевник и математичар дофате полемисања..

Мој дивни друг Милан Цветковић (Математичка, ЕТФ, Пупин, Канада...), помало нaхерени генијалац, у првом средње написао јe на теми из српског Јесен у мом грaду... и следећу реченицу: "Ходао сам по лишћу дебљине 2,5 cm."
predatortz predatortz 22:50 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Мој дивни друг Милан Цветковић (Математичка, ЕТФ, Пупин, Канада...), помало нaхерени генијалац, у првом средње написао ја на тему српског Јесен у мом грaду... и следећу реченицу: "Ходао сам по лишћу дебљине 2,5 cm."


Veoma neprecizno! I matematički i literarno.
angie01 angie01 22:52 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Zemljina povrsina se stalno menjala, pa je u dalekoj proslosti u jednom momentu bila jedan veliki superkontinent- Pangea, koji se posle razdvojio po kontinentima tektonskim pomeranjima i jednoobrazne povrsine koje su tako nastale se nazivaju plocama, u cijem sastavu se izdvajaju i manje....one se i dalje krecu jedna prema drugoj,... a razlikujemo i okeanske.
gedza.73 gedza.73 23:03 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

pa je u dalekoj proslosti i jednom momentu bila jedan veliki superkontinent- Pangea,


Ne, b'e, Anđo.
Prvo su bila dva kontinenta. Mu i Atlantida (i negde okolo se vrzma Šangri la).
To si znaju.
angie01 angie01 23:15 10.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

To si znaju.


kao Alfredo Kasteli, npr:)
blogovatelj blogovatelj 00:41 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Такође нетачно. Без гледања у табеле.


Ovo je Grafik iz 2001.
Secam se da sam 2005. citao da ce vise od 50% biti 2017.
Ako sam omasio, omasio sam za par procenata.



Link za grafik je ovde
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:43 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Ма рашчистили смо то, реч је о интерпретацији написаног.
blogovatelj blogovatelj 00:45 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Ма рашчистили смо то, реч је о интерпретацији написаног.


Video sam i ja kasnije.
mariopan mariopan 08:13 11.02.2016

Re: Pa kaze ovako

princi
The Neolithic Revolution (around 10,000 B.C.), the initial transition from hunting and gathering to settled agriculture in prehistory and developing the ability to farm crops. This period is commonly referred to as the 'First Agricultural Revolution'.


Izvor.

Homo sapiens kao vrsta postoji negde oko 150,000 godina. Genetski, u tih 150K godina se nije menjao. Znaci, genetska struktura primeraka homo sapiensa od pre 150K je identicna primercima iste vrste koji trenutno naseljavaju planete (to je, verovatno, jedini staticki elemenat price o coveku). Pre te Neolitske Revolucije ili Prve Agrarne Revolucije, koja se, dakle, prema svim postojecim saznanjima dogodila pre 12,000 godina, ljudi su ziveli kao sakupljaci, gatherers. Isli, roamovali od mesta do mesta, nisu znali sta je stalno mesto boravka. Znaci, vise od 90% vremena svog postanka na zemlji, ljudi su ziveli bez stalnog mesta boravka, kao ono sto mi danas zovemo "migranti". Negde u Srbiji se koristi i pezorativni izraz "cigani". Toliko o urodjenoj (i imanentnoj?) "staticnosti" covekove prirode.

Да, и ја бих рекла да људи тешко победе у себи то чергарско што носе од давнина. Много људи знам који жуде за путовањима, кретањем, желе да оду негде даље али их за место везују обавезе према породици, имање које су стекли и разне приземне ствари.

За место становања их везују "племенске" везе јер је лакше опстајао у чопору ( групи) и то га и данас држи везаног за "крај у коме се родио" и земљу у којој може да се споразуме са другим људима. Држи се свог "племена" а не носталгичних успомена, зато што је познавао правила за живот у групи, климу, храну и све што му значи за опстанак.....али верујем да нема човека који није сањао путовања и слободу да оде где год пожели? Да види све што очи могу да виде??
Многи то желе али не оду из практичних разлога, мала деца, стари родитељи....а онда кад деца одрасту буде већ касно?
mariopan mariopan 08:13 11.02.2016

Re: Pa kaze ovako

Дупло
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 08:56 11.02.2016

Re: Pa kaze ovako

mariopan
princi
The Neolithic Revolution (around 10,000 B.C.), the initial transition from hunting and gathering to settled agriculture in prehistory and developing the ability to farm crops. This period is commonly referred to as the 'First Agricultural Revolution'.


Izvor.

Homo sapiens kao vrsta postoji negde oko 150,000 godina. Genetski, u tih 150K godina se nije menjao. Znaci, genetska struktura primeraka homo sapiensa od pre 150K je identicna primercima iste vrste koji trenutno naseljavaju planete (to je, verovatno, jedini staticki elemenat price o coveku). Pre te Neolitske Revolucije ili Prve Agrarne Revolucije, koja se, dakle, prema svim postojecim saznanjima dogodila pre 12,000 godina, ljudi su ziveli kao sakupljaci, gatherers. Isli, roamovali od mesta do mesta, nisu znali sta je stalno mesto boravka. Znaci, vise od 90% vremena svog postanka na zemlji, ljudi su ziveli bez stalnog mesta boravka, kao ono sto mi danas zovemo "migranti". Negde u Srbiji se koristi i pezorativni izraz "cigani". Toliko o urodjenoj (i imanentnoj?) "staticnosti" covekove prirode.

Да, и ја бих рекла да људи тешко победе у себи то чергарско што носе од давнина. Много људи знам који жуде за путовањима, кретањем, желе да оду негде даље али их за место везују обавезе према породици, имање које су стекли и разне приземне ствари.

За место становања их везују "племенске" везе јер је лакше опстајао у чопору ( групи) и то га и данас држи везаног за "крај у коме се родио" и земљу у којој може да се споразуме са другим људима. Држи се свог "племена" а не носталгичних успомена, зато што је познавао правила за живот у групи, климу, храну и све што му значи за опстанак.....али верујем да нема човека који није сањао путовања и слободу да оде где год пожели? Да види све што очи могу да виде??
Многи то желе али не оду из практичних разлога, мала деца, стари родитељи....а онда кад деца одрасту буде већ касно?


Lepo napisano Mariopan, a mislim da postoji neka podela ljudi na stocare i nomade.Jedni se vezuju za "pasnjake" koje znaju i svoje stado a drugi imaju potrebu da putuju daleko negde.
nikvet pn nikvet pn 09:24 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

angie01

puste te neke profesije da dodju- al da ponovo studiraju-u slucaju medicine, je najludje, kao da je ljudsko telo drugacije u drugim zemljama

...

takodje znam za slucaj uciteljice iz UK- znaci iz zemlje Komonvelta, sa maternjim engleskim, koja je u domovini zavrsila ucireljski farkultet, da joj u Kanadi tu diplomu nisu priznali i morala je sve ispocetka.

imigracija u Kanadi dodje ko industrijska grana.


Чини се да се ту крије нешто друго.

Осамдесетих оде наш пар без деце, анестезиолог и професорка српског до Канаде туристички. Из зезања са улице сврате у болницу на кафу са колегама. Људи се помрзну од среће и тутну пред њега уговор који се не одбија. Са тарзан-енглеским прекосутра је ушао у салу да ради.

(Прича звучи блесаво али је истина до детаља. Човек је бежао од таште гује љуте, био сам јој подстанар.)

После две године дођу на одмор у СФРЈ са мечком осмоцилиндашем и напале кума колегу да крене и он. Понесу његова документа кад оно цврц, треба осамнаест испита! Фора је у томе што озбиљна држава има комору која чува струку. Има и неки ред колико таквих стручњака треба и како се тај број одржава, природни одлив допуњава се контролисаним приливом. Кад их је изненада зафалило онда су овога са улице примили а када се попунило онда ајде 3-11-24 испита.

Иначе није му успело да се курталише миле му таште, бабац убрзо запалио за њима. Успело му тек кад су прешли у Аустралију да је ували неком деди богатуну (јадна му мајка).
angie01 angie01 11:51 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Чини се да се ту крије нешто друго.


pa nije!:)

taj tvoj prijatelj je imao srece da u pravom trenutku bude na pravom mestu- ako izuzmeno tastu,....ako im je tada negde falilo medicinsko osoblje, a nije ga bilo na vidiku- pa uzeli bi i vraca,...a posle su razradili taktiku kada su krenuli talasi dolazaka raznih struka, pa i lekara.

kao sto su za vreme IT buma, meredovom hvatali po ulici i one sa najsmesnijim kursom i nudili im opake ugovore- u jednom momentu su bile organizovane obuke na sve strane, pa su se razni visokobrazovani ljudi drugih struka odlucivali za takve prekvalifikacije, jer ih je odmah cekao dobro placen posao,....da bi se, kada je taj talas prosao, ustanovio zesci kriterijum za prolaznost,...a i skupa obuka i skolovanje.


Успело му тек кад су прешли у Аустралију да је ували неком деди богатуну (јадна му мајка).


dok jednom ne smrkne, drugom ne svane....dedu da paze i neguju, da pozivi,...
narcis narcis 14:49 11.02.2016

Re: Pa kaze ovako

stočari su sinonim za nomade, mislila si na ratare i stočare, ovi prvi su vezani za zemlju , jer istu ne mogu u džepovi da nosu a ovi drugi moraju jerbo oće stoka da popase svu travu pa moraju didu dalje.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:25 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

angie01
Чини се да се ту крије нешто друго.


pa nije!:)

taj tvoj prijatelj je imao srece da u pravom trenutku bude na pravom mestu- ako izuzmeno tastu,....ako im je tada negde falilo medicinsko osoblje, a nije ga bilo na vidiku- pa uzeli bi i vraca,...a posle su razradili taktiku kada su krenuli talasi dolazaka raznih struka, pa i lekara.

kao sto su za vreme IT buma, meredovom hvatali po ulici i one sa najsmesnijim kursom i nudili im opake ugovore- u jednom momentu su bile organizovane obuke na sve strane, pa su se razni visokobrazovani ljudi drugih struka odlucivali za takve prekvalifikacije, jer ih je odmah cekao dobro placen posao,....da bi se, kada je taj talas prosao, ustanovio zesci kriterijum za prolaznost,...a i skupa obuka i skolovanje.


Успело му тек кад су прешли у Аустралију да је ували неком деди богатуну (јадна му мајка).


dok jednom ne smrkne, drugom ne svane....dedu da paze i neguju, da pozivi,...

Ako neko ima uputstvo kako da se "izuzme tašta" može i u pp

Hvala unapred, u ime kolege iz kanca
gedza.73 gedza.73 17:29 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Иначе није му успело да се курталише миле му таште, бабац убрзо запалио за њима.

Skoro ista priča u Kg-u.
Jedva namolili mamu i 'mamu' da proda stan.
Dođu kupci, tašta se predomisli
-Samo što sam zamenila kvake, mnogo mi se sviđaju.

Odsele se, poslom, za Bg, kupe stan na kredit kad eto ti mama-tašte za njima.
Aj što te besi banka svakog meseca, nego te i tašta tera da skočiš sa terase svakog dana.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:05 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

uros_vozdovac

Ako neko ima uputstvo kako da se "izuzme tašta" može i u pp

Hvala unapred, u ime kolege iz kanca


Ovako. Prvo emigriraš u neku normalnu zemlju, tipa - USA (ne mora ni da bude naročito normalna, samo da je velika, da ne možeš da je prepišaš kolima za manje od nekoliko sati). I oženiš si domaću stanovnicu. Elem, ovde ima lep običaj da kad deca dorastu do koledža, spakuju pinkle i odu od roditelja što je dalje moguće i gledaju da se nikad ne vrate... I tu onda leži tvoja prilika da deluješ proaktivno, i da, oslanjajujći se na geografiju i domaće običaje, taštu zadržiš na velikoj udaljenosti, a da time ne izazoveš krupnije poremećaje u bračnoj zajednici.
Jukie Jukie 18:14 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

.
angie01 angie01 18:25 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.


Ako neko ima uputstvo kako da se "izuzme tašta" može i u pp


nemam iskustvo sa tastama- al cu zato ja biti jednog dana i to dva puta.


...al sta bih predlozila,...nista svadje, nista normalni pogledi na problematiku, pozivanje na razum i sl, ako vec ona drzi neku svoju tvrdu liniju,...nego samo na finjaka stalno traziti nesto od nje, eto, jer je najbliza vama, najdraz,...od cega joj se dize kosa na glavi, i tu temu ponavljati i prosirivati potrazivanja,...i onda ona sama odustane.:)

...ili onaj Srkojev radikalni predlog sa iseljavanjem,....mada, ako je tasta iz nasih krajeva, spakovace ona ubrzo kofere i useliti se kod vas- jer je daleko, skupa karta, ona onemocala,...
inco inco 18:25 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

uros_vozdovac
Ako neko ima uputstvo kako da se "izuzme tašta" može i u pp

Hvala unapred, u ime kolege iz kanca


Rešenje je krajnje prosto: Tašta, odjebi!

Ne znam kojim tom mehanizmom može da ti se neko uvali na gajbu ako ga ti u njoj ne želiš? I s kojim pravom ljudi koji pristanu na nešto što ne žele posle kukaju okolo oko sopstvenog izbora? Ćuti i trpi kad si tako odabrao...
blogovatelj blogovatelj 18:28 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Мрзи да проверавам, али чини ми се да се добро сећам -- највише је Индијаца, Пољака, па Ираца...


Nikada ne zanemaruj snagu Kineza kada je u pitanju masovnost.
Ako ništa, uočljiviji su od Poljaka i iraca, tzv. visible minorities.
gedza.73 gedza.73 18:32 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

.ili onaj Srkojev radikalni predlog sa iseljavanjem

Radikalan? Sa USA? Kakve su tašte živuljke i Mars im je blizu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:33 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Ne znam kojim tom mehanizmom može da ti se neko uvali na gajbu ako ga ti u njoj ne želiš


U pitanju su vrlo prefinjeni mehanizmi, i kompleksna dinamika odnosa izmedju učesnika koju nikako ne treba potceniti. To je bitka koja teško može da se dobije na mišiće a da to ne ostavi trajne posledice po bračnu zajednicu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:34 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

gedza.73
.ili onaj Srkojev radikalni predlog sa iseljavanjem

Radikalan? Sa USA? Kakve su tašte živuljke i Mars im je blizu.


Ko je, bre, ovde Srkoje?
inco inco 19:06 11.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

srdjan.pajic
To je bitka koja teško može da se dobije na mišiće a da to ne ostavi trajne posledice po bračnu zajednicu.


Pa i ta bračna zajednica je stvar izbora. Ko u to ulazi bez da definiše DOs and DON'Ts posle nema prava da kuka na konsekvence.

Ni mom žemčetu, ni meni ne bi ni palo na pamet da pokušamo da uvalimo svoje roditelje/rođake/prijatelje/štagod na našu gajbu bez obostrane želje, a ako isti pokušaju na silu da se uvale dobili bi obostrano i odlučno "Odjebi!" bez ikakve konsekvence po našu zajednicu (koja nam je, logično, važnija od 'uvaljivača' jerbo bismo živeli u zajednici sa 'uvaljivačima' u suportnom).

Ko na to nije spreman nema prava na kuknjavu. Treba naučiti da se živi sa posledicama svojih izbora.
mariopan mariopan 07:25 12.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

srdjan.pajic
uros_vozdovac

Ako neko ima uputstvo kako da se "izuzme tašta" može i u pp

Hvala unapred, u ime kolege iz kanca


Ovako. Prvo emigriraš u neku normalnu zemlju, tipa - USA (ne mora ni da bude naročito normalna, samo da je velika, da ne možeš da je prepišaš kolima za manje od nekoliko sati). I oženiš si domaću stanovnicu. Elem, ovde ima lep običaj da kad deca dorastu do koledža, spakuju pinkle i odu od roditelja što je dalje moguće i gledaju da se nikad ne vrate... I tu onda leži tvoja prilika da deluješ proaktivno, i da, oslanjajujći se na geografiju i domaće običaje, taštu zadržiš na velikoj udaljenosti, a da time ne izazoveš krupnije poremećaje u bračnoj zajednici.

Гласам за твој предлог да деца нестану у непознатом правцу око пунолетства а не да седе родитељима на грбачи и кад се ожене или удају и онда наговарају маму и "маму" да прода стан па им још буде и криво кад неће.

Велика и паметна деца сигурно знају и неки бољи начин да се стекне кров над главом а да то не укључује распродају родитељске имовине и пресељење таште у неку шупу?

Баш сте се лепо забавили а сад сви у ћошак и да мало клечите на кукурузу.

Наше мајке и таште деца искоришћавају до максимума а оне обожавају да буду тако искоришћене, све док мрдају и дишу, за све што деци треба, чување унучића, кување пеглање и често становање и њеном стану, да млади не плаћају кирију и не дижу децу сабајле да их вуку у неки вртић, све ће то бака да чува и негује док је здравље држи.....а онда кад више не може - мрш баба у ћошак?

Знам да се зезате али прикочите мало, испала вам васервага.
tsunade tsunade 11:50 12.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Иначе није му успело да се курталише миле му таште, бабац убрзо запалио за њима. Успело му тек кад су прешли у Аустралију да је ували неком деди богатуну (јадна му мајка).


:lol+

taj se bacao na boga kamenjem
nikvet pn nikvet pn 15:00 12.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

tsunade
taj se bacao na boga kamenjem


Има још, озна све дозна.

Ташта у Аустралији дедицу уопште није малтретирала, напротив, обасула га је пажњом, негом и - српском храном. Убрзо је он замирисао љубичице одоздо; сит, срећан и уважен. Онда је она у борби за наследство буљук бивших жена и деце ладно одјебала и остала сама у палати са послугом. Али зато није могла да путује зато што би је покрала стока безрепа; зет се само смешкао на безбедних пар стотина миља удаљености.
milojep milojep 21:52 12.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

Наше мајке и таште деца искоришћавају до максимума а оне обожавају да буду тако искоришћене, све док мрдају и дишу, за све што деци треба, чување унучића, кување пеглање и често становање и њеном стану, да млади не плаћају кирију и не дижу децу сабајле да их вуку у неки вртић, све ће то бака да чува и негује док је здравље држи.....а онда кад више не може - мрш баба у ћошак?


Znate kako kažu stari! Ne činite to vi vašoj deci, već time vraćate dug svojim roditeljima!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:00 13.02.2016

Re: Pa kaze ovako

narcis
stočari su sinonim za nomade, mislila si na ratare i stočare, ovi prvi su vezani za zemlju , jer istu ne mogu u džepovi da nosu a ovi drugi moraju jerbo oće stoka da popase svu travu pa moraju didu dalje.


Zaista se ne razumem u seoska zanimanja do te mere kao ti.

Poenta ispisanog je bila da ima ljudi koji ne napustaju prostor na koji su navikli i ovih drugih,vecnih putnika.

I jedni i drugi imaju cvrsta ubedjenja oko nacina kako ce provesti zivot.

Hvala za ispravku, deluje smisleno.
narcis narcis 11:10 13.02.2016

Re: Pa kaze ovako

Zaista se ne razumem u seoska zanimanja do te mere kao ti.

lep pokušaj, samo tanko.
Poenta ispisanog

poenta na promašenom primeru nije poenta jer se gubi u neprepoznavanju jer ne može da se poveže. samim tim ispada da narator nema sposobnost da objasni svoju misao.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:23 13.02.2016

Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

narcis
Zaista se ne razumem u seoska zanimanja do te mere kao ti.

lep pokušaj, samo tanko.
Poenta ispisanog

poenta na promašenom primeru nije poenta jer se gubi u neprepoznavanju jer ne može da se poveže. samim tim ispada da narator nema sposobnost da objasni svoju misao.



Netacna primedba,laprdanje u prazno.Verujem da si ti samozadovoljan svojim komentarem:)

Objasniti mravu da je svemir beskrajan je zeznut i dosadan proces,reklo bi se nemoguc.

Zavrsen razgovor,odstupi.
narcis narcis 11:52 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

Zavrsen razgovor,odstupi.

više narcizma i tuposti na jednom mestu nije moguće, kako ti uspeva da istovremeno budeš i glupa i tupa?
i odjebi sa tim imperativom , stojiti ko piletu sisa
mariopan mariopan 14:29 13.02.2016

Re: Fali mi jedan takav tektonski poremećaj.

milojep
Наше мајке и таште деца искоришћавају до максимума а оне обожавају да буду тако искоришћене, све док мрдају и дишу, за све што деци треба, чување унучића, кување пеглање и често становање и њеном стану, да млади не плаћају кирију и не дижу децу сабајле да их вуку у неки вртић, све ће то бака да чува и негује док је здравље држи.....а онда кад више не може - мрш баба у ћошак?


Znate kako kažu stari! Ne činite to vi vašoj deci, već time vraćate dug svojim roditeljima!

Оно о три хлеба?

Ма какви, мислим да деца и баке, деке, највише уживају у целој причи док млади родитељи црнче, и да то баке раде себе ради, да до бесвести уживају у унучићима.....ссамо немој ником да кажеш.
emsiemsi emsiemsi 18:16 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

narcis
Zavrsen razgovor,odstupi.

više narcizma i tuposti na jednom mestu nije moguće, kako ti uspeva da istovremeno budeš i glupa i tupa?
i odjebi sa tim imperativom , stojiti ko piletu sisa

Да ли се ти дрогираш ?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:23 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

emsiemsi
narcis
Zavrsen razgovor,odstupi.

više narcizma i tuposti na jednom mestu nije moguće, kako ti uspeva da istovremeno budeš i glupa i tupa?
i odjebi sa tim imperativom , stojiti ko piletu sisa

Да ли се ти дрогираш ?



Ma gde on dzanki, on cepa domacu rakiju garant,onako za dusu.

Medju prvima u porodici ima faks pa je navikao da pametuje po slavama i svi ga slusaju sa uvazavanjem.

Pa pazi samo nik.

Eno tamo me spopada neka sa loncima,ovde ovaj koji pise mi svasta a ima nik Narcis.

Napisah i tamo, majke mi,meni ovo postaje ludo zabavno.Stvarno se smejem sad.
narcis narcis 19:33 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

zalutaa si ti sestro ovde, tolka pamet nije za tako malo noge, ti i ovaj macmac zajedno celo poselo, niko vam ne treba da bi lupali gluposti, dovoljni ste sami sebi.
emsiemsi emsiemsi 20:48 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

narcis
zalutaa si ti sestro ovde, tolka pamet nije za tako malo noge, ti i ovaj macmac zajedno celo poselo, niko vam ne treba da bi lupali gluposti, dovoljni ste sami sebi.

Ма нема везе.
Не знам како се чиниш другима, али мени се чиниш занимљив за посматрање.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:56 13.02.2016

Re: Uzivam jutros u pogledu na kisu :)

emsiemsi
narcis
zalutaa si ti sestro ovde, tolka pamet nije za tako malo noge, ti i ovaj macmac zajedno celo poselo, niko vam ne treba da bi lupali gluposti, dovoljni ste sami sebi.

Ма нема везе.
Не знам како се чиниш другима, али мени се чиниш занимљив за посматрање.



Jao,naglas se smejem.
Spiridon Spiridon 15:34 10.02.2016

..

Jednom kad odu, ti ljudi se mahom ne vraćaju. Ali ima i zanimljivih pokušaja: Sećate se Milana Panića? Njegov pad s Marsa bio je spektakularan. Fali mi, al ozbiljno, jedan takav tektonski poremećaj.


nisam siguran koliko skolovani i uspesni ljudi koji su otisli mogu da pomognu Srbiji. Oni su otisli i to je gotovo. Tamo gde su otisli brzo su naucili da se nista ne dobija za dzabe tako da bi se njihov eventualni politicki ili finansijski angazman u matici zasnivao iskljucivo na sopstvenom interesu.

Promene moraju da dodju iznutra i njih mora da sprovede narod koji tu zivi. Ako su uspesne onda ce privuci i ove koji su otisli.


Ono sto mogu iz licnog iskustva da kazem je da Srbija definitivno ima potencijal. Jos uvek postoje ljudi i mesta koje jako cenim ali iz principa necu da kazem ko su oni =)


a sto se samog zivota tice, mogu da citiram jednu prelepu misao:

Za one koji umeju da zive dobro je i tamo i ovde.
milojep milojep 15:45 10.02.2016

Re: ..

Promene moraju da dodju iznutra i njih mora da sprovede narod koji tu zivi. Ako su uspesne onda ce privuci i ove koji su otisli.


I ja sam sličnog mišljenja. Ono što bih ovom prilikom rekao je utisak da smo sada pred ozbiljnom situacijom. Šta sam primetio da se dešava! Sada intezivno odlaze deca dela generacije šezdesetih koja je ostala ovde! Čini mi se da je to suštinski mnogo veći 'udar' nego odlazak generacija u devedesetim! Time smo lišeni dece naše dece,jedinog izvesnog kapitala na koji smo mogli da računamo.

tsunade tsunade 15:49 10.02.2016

Re: ..

nisam siguran koliko skolovani i uspesni ljudi koji su otisli mogu da pomognu Srbiji.


ja sam ubedjena da mogu, ali srbija mora da konkretizuje, definiše te načine i naravno primeri ih realnosti... zašto naš profesor ili stručnjak kao na primer branko milanović, ne bi mogao ovde s vremena na vreme da po nekoj diskontnoj ceni održi neko predavanje? na primer.
Spiridon Spiridon 15:56 10.02.2016

Re: ..

ja sam ubedjena da mogu, ali srbija mora da konkretizuje, definiše te načine i naravno primeri ih realnosti... zašto naš profesor ili stručnjak kao na primer branko milanović, ne bi mogao ovde s vremena na vreme da po nekoj diskontnoj ceni održi neko predavanje? na primer.



apsolutno sam siguran da bi nasi strucnjaci (kao sto je branko milanović) to uradili za dzabe ali se ovde postavlja pitanje koliko je to bitno i kakav efekat ima.

Treba prvo da se napravi "klima" u kojoj bi govor ovakvog strucnjaka bio semenka koju valja posaditi i redovno zalivati.

Ta klima se stvara izborima na koje moraju svi da izadju i pokazu da im je jasno u kom pravcu mora da se ide.

A sto se nasih strucnjaka i pametnih ljudi tice, ne treba brinuti. Tu su oni. Evo ih i ovde na blogu, ne mozes ih se otarasiti =) Milance Novkovic, Princi, Sarski, Vucko ... bez zajebancije.
tsunade tsunade 16:01 10.02.2016

Re: ..

Ta klima se stvara izborima na koje moraju svi da izadju i pokazu da im je jasno u kom pravcu mora da se ide.


kako brate spiridone? za koga? šta da biram izmedju kuge i kolere?

A sto se nasih strucnjaka i pametnih ljudi tice, ne treba brinuti. Tu su oni. Evo ih i ovde na blogu, ne mozes ih se otarasiti =) Milance Novkovic, Princi, Vucko ... bez zajebancije.


pun ih je ovaj blog. i zavidim mu na tome
Spiridon Spiridon 16:07 10.02.2016

Re: ..

kako brate spiridone? za koga? šta da biram izmedju kuge i kolere?


eto vidis. Problem u samom startu =)
Vidis tsunade ja za svojih 40 i kusur godina nisam upoznao nikoga ko je idealan.Ja prvo sa sobom nisam zadovoljan da bih ocekivao od drugih da to budu.
Domaca politika me slabo zanima, pratim vise medjunarodnu jer sam skapirao da ona vise utice na nas nego ova lokalna.

Treba naci ljude koji su svesni toga. Da znaju kome i kada ne sme da se stane na zulj. Da se vazne odluke donose na vreme (ukljucijuci i one teske koje nam ne idu na ruku).
Secas se Djindjiceve price sa zabama ...

ako mene pitas za koga glasati, moj odgovor bi bio ... daj mi mesec dana (da nadjem strucnog konsultanta) koji bi to odradio strucno i za kintu. Da prostudira situaciju i neostrasceno kaze ko je "dobra" opcija.
princi princi 16:08 10.02.2016

Re: ..

A sto se nasih strucnjaka i pametnih ljudi tice, ne treba brinuti. Tu su oni. Evo ih i ovde na blogu, ne mozes ih se otarasiti =) Milance Novkovic, Princi, Vucko ... bez zajebancije.

Sve govedo do goveda, sa mnom na celu.
tsunade tsunade 16:14 10.02.2016

Re: ..

Vidis tsunade ja za svojih 40 i kusur godina nisam upoznao nikoga ko je idealan.
Domaca politika me slabo zanima, pratim vise medjunarodnu jer sam skapirao da ona vise utice na nas nego ova lokalna.


ha znači dženerejšn x
oko domaće i spoljne politike si apsolutno u pravu. vučićeva vlast je stabilna dok god se ne opire teledirigovanju. a ono se dogadja s težištem na kosovo. sad što nama ta igra oko kosova više ne ide ni iz džepa ni u džep i što je sve to gubljenje vremena, druga je priča koja evidentno mora da se dovede do kraja. jer razvijeni izvode stvari do kraja, kakve god da su te stvari i politike.

ako mene pitas za koga glasati, moj odgovor bi bio ... daj mi mesec dana (da nadjem strucnog konsultanta) koji bi to odradio strucno i za kintu. Da prostudira situaciju i neostrasceno kaze ko je "dobra" opcija.


pa da, znači odgovora praktično nema, nema se za koga glasati, kaj ne?

tsunade tsunade 16:36 10.02.2016

Re: ..

Sve govedo do goveda, sa mnom na celu.


nemoj vučka da diraš! ok i milančeta, deluje kao čovek na svom mestu
Spiridon Spiridon 16:51 10.02.2016

Re: ..

Sve govedo do goveda, sa mnom na celu.


to samo govori koliko nam je standard generalno pao, kako kod kuce tako i u inostranstvu =)))
angie01 angie01 18:28 10.02.2016

Re: ..


nisam siguran koliko skolovani i uspesni ljudi koji su otisli mogu da pomognu Srbiji.


pa, ranije, kada je postojala neka ozbiljna ideja i volja vlasti, da se od Srbije napravi uredjena drzava, slani su studenti na skolovanje, mahom u Bec i Francisku, kako bi se kao strucnjaci vratili i pomogli svojoj zemlji.

sada ljudi odlaze na studije u inostranstvo- da l na master, doktorske ili sta god, ne samo zbog kvalitetnih studija, nego zato sto ti programi jos uvek super funkcionisu i daju mogucnost za jednostavniji i odlazak i ostanak- i jos amortizuju onaj deo adaptacije na pocetku, jer se tokom studija uspostave i neki kontakti i upozna tehnologija ostanka- recimo, najlaksi, naprviti dobar utisak za vreme obavezne prakse , ako je ima, i ostati u tom preudzecu,...ako nema, aplicirati za intersip, pa isto tako,...ili nastaviti sa obrazovanjem, pa utvrditi pozicije jos bolje- preko profesora, kolega,..bla, bla,...

sta je problem sa povretkom onih koji su otisli-pa to, sto sve novije vlasti od ljudi iz dijaspore ocekuju jedino neku materijalnu pomoc- iz ljubavi,...a strucnjaci im ne trebaju, ma koliko se zalili da ih nema, njima je jedini uslov da nekog zaposle na bilo koje mesto, makar ono zahtevalo mnogo, mnogo vise- samo clanska partijska kartica,...a kod privatnika bi eventualni povratnici radili za mnooogo manje pare i pod losijim uslovima....i tu se sve zavrsava.

znaci jedino oni koji bi otvorili nesto svoje- al da nisu u sukobu interesa sa vlastima i njihovim pulenima- e onda, ne moze.

postoji i onaj deo, koji je nebitan zbog svega gore navedenog, sto se vecina onih otislih, prilicno pomucila za svoje pozicije i sada kada su nesto stekli, oni su na nekoj polovini svog zivota, i normalnije im je da to isteraju do kraja, nego da neizvesno krenu ispocetka, a posle nekog vremena im deca porastu, a njima je domovina to nesto tamo, tu su odrasli, navikli, imaju prijatelje, decka, devojku, i onda je tesko ostaviti decu, kojima Srbija nije interesantna na isti nacin kao i njihovim roditeljima.

sve u svemu- dok se ne stvaore normalni uslovi za zivot, tj ne uredi se drzava kako treba- bice ovako,...partijski smutljivci i obozavetleji ce da uzivaju, a svi ostali ce da se snalaze- maldi najvise- odlaskom.

toliko o iskrenoj ljubavi i brizi prema svojoj zemlji od onih, kojima su puna usta rodoljublja.
blogovatelj blogovatelj 19:51 10.02.2016

Re: ..

Tamo gde su otisli brzo su naucili da se nista ne dobija za dzabe tako da bi se njihov eventualni politicki ili finansijski angazman u matici zasnivao iskljucivo na sopstvenom interesu.


Ovo se valjda podrazumeva, ko je lud za džabe da radi, bilo kada i bilo gde.
blogovatelj blogovatelj 19:53 10.02.2016

Re: ..

Time smo lišeni dece naše dece,jedinog izvesnog kapitala na koji smo mogli da računamo.


Jel da? A ti i Omega i Čarli samo srbujte, pa će da vam ostane dece u Srbiji, al u kurcu.
zilikaka zilikaka 20:31 10.02.2016

Re: ..

Ono što bih ovom prilikom rekao je utisak da smo sada pred ozbiljnom situacijom. Šta sam primetio da se dešava! Sada intezivno odlaze deca dela generacije šezdesetih koja je ostala ovde! Čini mi se da je to suštinski mnogo veći 'udar' nego odlazak generacija u devedesetim! Time smo lišeni dece naše dece,jedinog izvesnog kapitala na koji smo mogli da računamo.


Vidiš, nešto mi kazuje da sva ta naša ukupna briga za budućnost ne dopire dalje od brige za sopstvenu stražnjicu.
Zašto misliš da je manja šteta bila kad su odlazile te iste šezdesete i sedamdesete, nego sad, kad odlaze deca onih koji su ostali? Samo je za jednu generaciju pomereno isto to.
Da se razumemo, pričam ti na osnovu sopstvenog iskustva i nešto držim da je ključ te brige roditeljska sebičnost. Šta ćemo mi ako/kad vi odete?
Opet, otkud jednoj generaciji pravo da odlučuje o sudbini naredne?


...neka oni slobodno biraju mesto za život sami, prema onome što može da im pruži, a mi ćemo se već snaći.

emsiemsi emsiemsi 20:59 10.02.2016

Re: ..

princi
A sto se nasih strucnjaka i pametnih ljudi tice, ne treba brinuti. Tu su oni. Evo ih i ovde na blogu, ne mozes ih se otarasiti =) Milance Novkovic, Princi, Vucko ... bez zajebancije.

Sve govedo do goveda, sa mnom na celu.

Ниси у праву !
Сви побројани, укључив и тебе, су добри људи.
Основни предуслов да нам буде боље је да (нас) има више - више добрих људи.
Спиридон је у праву када каже да све зависи од нас који смо ту, нас одржаваоца ватре (нама и свима вама који ћете увек, што се мене тиче, имати где да се вратите, ја вас, све скупа, чекам са радошћу) --- ми смо обавезни, овакви дрљави и никакви, да направимо пристојну платформу на којој би и ви, најбољи од нас, могли да дате свој допринос - да нам свима буде боље.
Успут --- слажем се додатно са Спиридоном да се срећан може бити (и) не померајући се нигде.
zilikaka zilikaka 21:07 10.02.2016

Re: ..

Спиридон је у праву када каже да све зависи од нас који смо ту, нас одржаваоца ватре (нама и свима вама који ћете увек, што се мене тиче, имати где да се вратите, ја вас, све скупа, чекам са радошћу) --- ми смо обавезни, овакви дрљави и никакви, да направимо пристојну платформу на којој би и ви, најбољи од нас, могли да дате свој допринос - да нам свима буде боље.


Čarli bre, smanji doživljaj!
Majku mu staru, valjda još ne hodaju po vodi.
Spiridon Spiridon 21:11 10.02.2016

Re: ..

Успут --- слажем се додатно са Спиридоном


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:57 10.02.2016

Re: ..

milojep
Promene moraju da dodju iznutra i njih mora da sprovede narod koji tu zivi. Ako su uspesne onda ce privuci i ove koji su otisli.


I ja sam sličnog mišljenja. Ono što bih ovom prilikom rekao je utisak da smo sada pred ozbiljnom situacijom. Šta sam primetio da se dešava! Sada intezivno odlaze deca dela generacije šezdesetih koja je ostala ovde! Čini mi se da je to suštinski mnogo veći 'udar' nego odlazak generacija u devedesetim! Time smo lišeni dece naše dece,jedinog izvesnog kapitala na koji smo mogli da računamo.



наравно, када је држава имбецил тотални. шта су мислили партијци, дебе, да ће до бесконачности јахати по здравим мозговима људи? то што су накрцкали у ратовима ће отићи лагано, а нови капитал неће стећи јер неће имати ко да води текму у капитализму, коефицијент памети ће пасти испод стотке, и на крају ће држава остати у апсолутној беди, због сопствене кратковидости и алавости. била мислила на сопствену будућност раније.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:01 10.02.2016

Re: не замајавајте

бтв, Панић није дошао из велике љубави према домаји, већ зато што је успео да ургира код US сенатора и конгресмена да има план да скине Милошевића и да га пусте да реши ствар кроз политички процес, тако да је добио шансу пре него што нам се догодило Косово 1998-99.
milojep milojep 22:43 10.02.2016

Re: ..

zilikaka

Vidiš, nešto mi kazuje da sva ta naša ukupna briga za budućnost ne dopire dalje od brige za sopstvenu stražnjicu.


Na kraju se kod svih i kod svakog na to svede! I to i nije loše kada bi svi razmišljali više o svojoj stražnjici za par godina a ne za danas ili sutra!
I ne bi bilo loše da se povede polemika o tome šta pojedinac treba raditi za opšte dobro a da to ne bude hrišćanska propoved! Ili to i treba da bude?

Zašto misliš da je manja šteta bila kad su odlazile te iste šezdesete i sedamdesete, nego sad, kad odlaze deca onih koji su ostali? Samo je za jednu generaciju pomereno isto to.


Kada se odlazilo devedesetih, odlazili se ipak u malo zrelijim godinama, obično posle studija. Sada deca odlaze na studije! Neznam zašto ali mi se čini da je to ipak veći gubitak za nas.


...neka oni slobodno biraju mesto za život sami, prema onome što može da im pruži, a mi ćemo se već snaći.


U ,ovo nešto slučajeva, što znam, utiska sam da ipak nisu ta deca birala! Hteli to da priznamo ili ne rekao bih da su ,ipak, to izabrali njihovi roditelji! Svojim životom,nezadovoljstvom,frustracijama...ta deca imaju osećaj da odlaskom treba i da pomognu svojim roditeljima! Ona se ne boje odlaska! To je meni strašno! Jer ipak i tamo ih ne čeka med i mleko.


mariopan mariopan 08:46 11.02.2016

Re: ..

Милоје
Није то баш тако.

Родитељске фрустрације долазе од тога што боље виде у каквом ће друштву (држави) њихова деца да живе своје животе. Увек се на прво место ставља њихова будућност. Родитељи су за себе већ стекли, често и за своју децу ( стан, кућа) али им не могу омогућити стабилне услове да раде и живе у Србији, да не буду искоришћавани од стране непоштених послодаваца, уцењивани мизерним платама и понижавани од горих од себе за бедну надницу.

Ако то већ мора бити онда нека то исто раде било где за пристојну плату од које могу да живе као сав остали свет. Да не брину како ће прехранити своју породицу, што је у Србији и сада основна бриига младих парова који не зарађују довољно да могу да живе сами, без помоћи родитеља.
Млади парови у Србији често се врло дуго обраћају за помоћ родитељима и тиме жртвују један део своје приватности и своје слободе. То на дуге стазе ствара фрустрације које некад доведу до озбиљних проблема у тим младим породицама јер незадовољство иде у ширину, нити су млади задовољни нити стари, свима смета та ситуација али је нерешива ако се не уради нешто што би јерешило.
И често је решење да неко оде и ради ван земље.
Оду и родитељи, не иду само млади..
Знам четири моје исписнице које већ годинама раде у иностранству да би " деци" код куће омогућиле пристојан живот.
А знам и неколико пензионерки које још увек раде мада им деца из дијаспоре могу да омогуће пристојан живот (то радим и ја ) .
Ако ништа не радиш на шта би се свео живот?
jkt2010 jkt2010 09:38 11.02.2016

Re: ..

tsunade
nisam siguran koliko skolovani i uspesni ljudi koji su otisli mogu da pomognu Srbiji.


ja sam ubedjena da mogu, ali srbija mora da konkretizuje, definiše te načine i naravno primeri ih realnosti... zašto naš profesor ili stručnjak kao na primer branko milanović, ne bi mogao ovde s vremena na vreme da po nekoj diskontnoj ceni održi neko predavanje? na primer.

Ja uopšte nisam ubeđen ni da mogu, ni da hoće, ni da ih to uopšte interesuje. Da sam Srbija (u smislu Gov't) ove što su (kao) previše dobri za Srbiju (fensi, preučeni, overqualified, šta li) - njih bih ostavio na miru u njihovim novim otadžbinama, da ne kažem - zaboravio bih na njih.

Pre bih tražio neke druge ljude po svetu, nekog ko bi baš voleo da dođe, da živi i radi u Srbiji; TAKVI mogu da pomognu. Ali treba ih naći, a onda još i "obavestiti" da postojimo i da smo baš mi za njih onaj Šangri La o kojem maštaju. Kako? Ima načina... ali treba hteti, imati plan, raditi na tome...

Svet može da se posmatra i kao vremeplov: ako smo mi Srbi "sadašnjost", oni tamo neki džepovi po Africi i kojekude bi mu bili daleka prošlost, najbogatije zemlje su "budućnost", a sve između je - negde između; Krenuli smo iz te prošlosti pre 200 godina, a sadašnji nivo iz neke bogate zemlje ćemo možda da stignemo negde za 40 godina.

U tom i takvom svetu, za svakoga postoji "vremenska zona" koja je njemu potaman.


P.S. Da se dopunim: Hoće oni, vratiće se, ali samo ako Srbija sama za sebe, bez njihove pomoći, nekako "dobaci" do te "vremenske zone" koja njima odgovara. Ali je onda pitanje da li to Srbija može za njihovog života, a ako može - šta će tada oni Srbiji... Kao da ti se neko nudi da ti pomogne tek kad si posao završio.
milojep milojep 10:36 11.02.2016

Re: ..

Милоје
Није то баш тако.


Naravno, ali meni je tvoja konstatacija dovoljna
Šalu na stranu svestan sam ja beznađa mnogih ovde! I naravno da je odlazak realna odluka! Ali tu priču čujem isuviše mnogo puta a poslužiću se tvojom rečenicom 'Nije to baš tako!'.

Родитељи су за себе већ стекли, често и за своју децу ( стан, кућа) али им не могу омогућити...

Ovde nije najispravnije koristiti buduće vreme za 'omogućiti', to nije na roditeljima! Donekle bi bilo ispravno koristiti prošlo vreme u prenesenom značenju gde bi se za to (ne)omogućivanje mogli apostrofirati roditelji kao krivci.

Ако то већ мора бити онда нека то исто раде било где за пристојну плату од које могу да живе као сав остали свет. Да не брину како ће прехранити своју породицу, што је у Србији и сада основна бриига младих парова који не зарађују довољно да могу да живе сами, без помоћи родитеља.


Možda budem malo surov, ali misli mi idu na tu stranu. Ljudi sa poodicom u Srbiji, koji kubure sa prehranom svoje porodice , obično u Srbiji i ostaju. Naime, nijedna strana zemlja nije spremna širom otvoriti ruke nekome ko nema visoke škole, adekvatnu struku(nikome ne treba sociolog ili pravnik iz Srbije!)... Eventualno tu 'glave' kuće odlaze samo privremeno na poslove građevine na istoku ili neka 'gadna' varijanta po zapadu. Ali to je sasvim druga priča. Zato ja mislim da na zapad uglavnom idu isfrustrirani a ne gladni, i voleo bih da me se pogrešno ne shvati. Ništa protiv toga nemam! Samo bih voleo da se glad, bukvalna, malo manje koristi kao argument odlasku!


Ако ништа не радиш на шта би се свео живот?


Filozofsko pitanje Ali bih ja to ipak spustio niže i rekao ono što mi u kontekstu prvo pade na pamet. Prilikom odabira škola koje će se pohađati i roditelji i deca moraju više razmišljati šta je perspektivno za neki normalan posao u Srbiji kakava jeste. Na zapadu se 'starogrčki' ne studira osim ako nemaš pedigre od koga ćeš da živiš!


mariopan mariopan 11:27 11.02.2016

Re: ..

Милоје

Морам да се сложим са тобом поготово у ономе да није баш све тако, јер ту има много нијанси и не може се рећи са сигурношћу шта је то што би тачно описало све разлоге за одлазак или останак овде.

Погрешно сам употребила израз " омогућити" а заправо сам мислила на услове у држави које ми као родитељи не остављамо деци боље него што смо их ми имали него много горе у смислу правила, закона и уређења. Требало би да смо им омогућили бар поштену игру а не намештену утакмицу у корист татних синова и маминих маза са купљеним дипломама и јаким политичким везама, законима који за неког важе а за неког не важе и који се у трку мењају како којој моћној шуши затреба. Ти си лепо приметио ту моју грешку.
Нисам мислила да им омогуће материјалне услове него боље уређену земљу а даље нека се боре сами.

А старогрчки нико од мојих није студирао, морали су да науче језик средине и то су добро урадили, преко енглеског који су учили у Србији, у редовним школама, ништа приватни часови и те форе....и испало је тако да основне и писдипломске студије ћерка одради овде, на грчком и енглеском, уз редован посао, и ако се деси прилика да се можда и врати са тим знањем у Србију, не знам чему би то тамо послужило када економисте нико ич не зарезује него одлуке доносе политичари из свог (малог) мозга?
Старогрчки је научила из хобија, као и арапски што је неко време одлично знала, писала оним сврачијим ножицама, аи га је до сада, услед неупотребе већ добрано заборавила, као и немачки који је учила у гимазији четири године. Неће да се баци ако се зна и мало више него што је нужно за опстанак?
И ја силом прилика научила грчки толико да се све могу спиразумети овде, не треба ми водиич ни преводилац бар за основне ствари.

milojep milojep 11:44 11.02.2016

Re: ..

А старогрчки нико од мојих није студирао...


Старогрчки је научила из хобија...


Života mi nisam znao da ikakve veze imaš sa starogrčkim :)))


И ја силом прилика научила грчки толико да се све могу спиразумети овде, не треба ми водиич ни преводилац бар за основне ствари


Gde ovde? Živiš u Grčkoj?

Kali spera!
mariopan mariopan 12:30 11.02.2016

Re: ..

milojep
А старогрчки нико од мојих није студирао...


Старогрчки је научила из хобија...


Života mi nisam znao da ikakve veze imaš sa starogrčkim :)))


И ја силом прилика научила грчки толико да се све могу спиразумети овде, не треба ми водиич ни преводилац бар за основне ствари


Gde ovde? Živiš u Grčkoj?

Kali spera!

Калимра Милоје то ће бити цео дан а калиспера ће бити увече.
Мислила сам да кажеш да студирање старогрчког није исплативо за рад у иностранству ( био би у праву)... ок, погрешно сам те разумела.

Не живим у Грчкој него сам ту неко време већ а бићу још бар месец дана. Често долазим захваљујући томе што сам слободна, пензионерка, па могу да путујем кад год има јефтиних авионских карата а то буде често.
Много се досађујем, то је проблем, јер скувати ручак и опеглати мало веша за децу то је далеко испод мојих капацитета па гребем на све начине да се вратим кући у Србију.
Нисам нормална, знам.

Деца раде по цео дан.
Оду ујутру врате се увече.
Ћерка ради пуно радно време у фирми да заради за живот + предаје стуудентима на факсу + пише свој докрорат кад стигне кући, некад и врло касно....све време ја не радим скоро ништа....ако не одем код сина да му направим ред у кући па после годину дана тажи неку ствар коју сам ја оставила тамо где по логици ствари треба да стоји.

Било би добро да они који желе да оду прво добију праве информације о томе колико рада и труда "кошта" живот који желе за себе, да се преслишају ли они то заиста желе и могу да ураде, па тек онда да оду?
Или да не оду?
milojep milojep 12:36 11.02.2016

Re: ..

Калимра Милоје то ће бити цео дан а калиспера ће бити увече.


Zar uveče nije Kali nihta?
Било би добро да они који желе да оду прво добију праве информације о томе колико рада и труда "кошта" живот који желе за себе, да се преслишају ли они то заиста желе и могу да ураде, па тек онда да оду?
Или да не оду?


Tako je! Sa tim da bi akcenat stavio na 'žele' a ne na 'mogu'! Može se svašta!
mariopan mariopan 13:01 11.02.2016

Re: ..

milojep
Калимра Милоје то ће бити цео дан а калиспера ће бити увече.


Zar uveče nije Kali nihta?
Било би добро да они који желе да оду прво добију праве информације о томе колико рада и труда "кошта" живот који желе за себе, да се преслишају ли они то заиста желе и могу да ураде, па тек онда да оду?
Или да не оду?


Tako je! Sa tim da bi akcenat stavio na 'žele' a ne na 'mogu'! Može se svašta!

Калинихта ( једна реч) је лаку ноћ, а калиспера је добро вече.
Калимера је добро јутро или добар дан и користи се цео дан, до вечери. Највише се користи израз јасу ( јашу) као наше здраво, или јасас-.
Нисам ти ја толико стручна за грчки поготово што су акценти јако важни а ја их не стављам, не знам где су на овом сокоћалу...а ни реченице се не граде као наше.

Стојим са зетом и гледамо како лепо пада киша, тиха и топла, само ромиња док сунце све то позлаћује, диван призор.
Он учи српски а ја грчки па се преслишавамо међусобно.
Како се то каже на српском, пта он мене.
Како лепо пада киша - кажем ја. Он понавља замном.
Како се то каже на грчком, путам ја.
Врехи - каже он.


Чек да ми стигне ћера са посла она би ти боље објаснила али код ње мора и да се полаже
milojep milojep 13:17 11.02.2016

Re: ..

Стојим са зетом и гледамо како лепо пада киша, тиха и топла, само ромиња док сунце све то позлаћује, диван призор.


Ako je zet Milti a ćerka Sanja ja vas znam!
mariopan mariopan 13:24 11.02.2016

Re: ..

milojep
Стојим са зетом и гледамо како лепо пада киша, тиха и топла, само ромиња док сунце све то позлаћује, диван призор.


Ako je zet Milti a ćerka Sanja ja vas znam!



Није али нема везе.
milojep milojep 13:29 11.02.2016

Re: ..

mariopan
milojep
Стојим са зетом и гледамо како лепо пада киша, тиха и топла, само ромиња док сунце све то позлаћује, диван призор.


Ako je zet Milti a ćerka Sanja ja vas znam!



Није али нема везе.


Naravno!

Shvatio sam to vrativši se na komentare, Sanja je završila ovde studije.A i Milti. Dobri ljudi, žao mi je što nismo ostali u bližem kontaktu. Skajp ponekad...
Evharisto na ovom razgovoru

p.s. volim mnogo Grčku!
emsiemsi emsiemsi 13:38 11.02.2016

Re: ..

zilikaka
Спиридон је у праву када каже да све зависи од нас који смо ту, нас одржаваоца ватре (нама и свима вама који ћете увек, што се мене тиче, имати где да се вратите, ја вас, све скупа, чекам са радошћу) --- ми смо обавезни, овакви дрљави и никакви, да направимо пристојну платформу на којој би и ви, најбољи од нас, могли да дате свој допринос - да нам свима буде боље.


Čarli bre, smanji doživljaj!
Majku mu staru, valjda još ne hodaju po vodi.

Не разумем ово твоје бунцање.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana