Ponosni srbi

MilutinM RSS / 08.04.2008. u 23:43

Igrale se delije

Sećaš li se, ratni druže, kad smo vojevali

Selo moje, lepše od Pariza

Niko nema što srbin imade

Beograde, Beograde, na ušću dveju reka ispod Avale

To su moji zumbuli i lale, ja sam rodjen u Srbiji, brale

 

 

Ovaj tekst pišem u avionu, na putu ka Ženevi. Vraćam se na (truli) zapad. Bio sam kratko, par dana, na proputovanju. Oko mene: gospodja u kasnim četrdesetim sa leve strane; tri plavušanke ispred, modernog izgleda ali ne estradne umetnice (medjusobno govore nemački!) i žena u ranim tridesetim, sa desne - svi čitaju "Skandal" (nisam znao da postoji takvo štivo) i teme tipa "Lažu da je Kaya kurva, ne  kreše se za pare" i "Pobednica Velikog brata: Ugradiću sise". Da li je to Srbija koju nosimo u svet?

 

Po ko zna koji put muči me pitanje: kako biti ponosni srbin? Kako na pravi način pokazati da sam to što zasigurno jesam (eto, pogodilo se da sam 100% srbin, bez ostatka) a u isto vreme ne ući u zamku da budem "četnik", "anti-šiptar", idiot, neprilagodjen, gastarbajter, bruka naše nacije i države, protivnik evropskih integracija ili, jednostavno, čudak koji neke ljude koji su tamogdesamsada guši svojim poreklom?

 

Pošteno: nije lako. Godinama sam igrao folklor i tako predstavljao našu kulturu i zemlju. Sve vreme, imali smo problem kako da odaberemo pesmu, igru, običaj koji će nas na pračin način predstaviti a biti jednostavan, objašnjavajući i lak za učenje. Sve nam je izgledalo ili previše komplikovano "za njih", ili nekako nedovoljno, neubedljivo.

 

I sada, kada živim i radim "preko grane", imam isti problem. Voleo bih da svojim kolegama i domaćinima pokažem onošto je najbolje u nama. Da im objasnim zašto smo takvi kakvi smo. Da im ukažem da smo narod koji ima svoje zašto i zato, koji je svesan toga i ponosan što je takav. Da im nekako pojasnim kako smo bili ispunjeni u svojoj nesreći tih desetih, četrdesetih, šezdesetih, devedesetih... noseći svoj krst, zvezdu ili target.

 

Stoga, pozivam vas, blogere, kao (sa ubedjenjem tvrdim) prilično napredan deo naše javnosti, da mi pomognete da u nekoliko navrata (dakle ovo je prvi tekst ove vrste) odgonetnem:

Šta treba ili ne treba da radimo da pokažemo da smo ponosni srbi?

 

Za početak, u ovom blogu da pišemo kako treba da se ponašamo i šta sve treba da radimo ili ne radimo kada smo u inostranstvu. Da li nosimo ili ne dres svoje zemlje? Da li iznad stola imamo zastavu svoje zemlje? Da li u reveru, kao ameri, nisimo značku sa grbom ili zastavom? Da li nudimo našu domaću hranu i pića? Da li pevamo svoje pesme i igramo igre? Da li slavimo slavu i pozivamo komšije, kolege, prijatelje?

 

Šta sve još?

 

Pozivam vas da ovo ne shvatite kao politički tekst. Neću brisati komentare, ali vas molim da razumete da bi time samo odmagali mnogima nama kojima je ovo problem.

 

I, da, pozivam i one koji nisu srbi da nam pomognu, jer oni imaju drugačiji pogled nego mi sami i njihovo mišljenje može nam biti dragoceno.

Atačmenti



Komentari (306)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

edi-va edi-va 21:15 09.04.2008

Re: reborn in serbia

missajmaautomobila



:)))))))))))))))))))))))))

MilutinM MilutinM 00:03 10.04.2008

Re: reborn in serbia

Pa, bogme, Milutine, ni tebe ni Unfa nije baš bilo... Da niste vi Bad Copy? :)))

Kakva, bre, loša kopija? Mi smo čisti originali ))

PS Što volem, bre, gazda. da te sekiram, znam da ne voleš VB-a:))))
Ma znam ja tebe, Margos, sestro slatka. Neš ti mene
margos margos 00:21 10.04.2008

Re: reborn in serbia

Kakva, bre, loša kopija? Mi smo čisti originali ))

A bre, Gazda to ti je muzička grupa, doduše, nikad ne bih rekla da ste vi u pitanju, al što da ne proverim?
Malko te sekiram, malčice... neću puno, stvarno neću:)
MilutinM MilutinM 00:24 10.04.2008

Re: reborn in serbia

to ti je muzička grupa

Jesu to oni "Kazna za uši"?
margos margos 00:50 10.04.2008

Re: reborn in serbia

MilutinM
to ti je muzička grupaJesu to oni "Kazna za uši"?

Nisu ti, ali ovi bi za tebe bili žešća kazna:))))
shure shure 18:14 10.04.2008

Re: reborn in serbia

Nisi dobro pročitao... napadnut si samo zbog blitve:)))

Da,izgleda da nisam dobro procitao,a da li si ti?
ja sam ovo procitao:
"I ne laskaj sebi, niko te nije prozivao. Da jeste - sigurno bi to dobro prepoznao, veruj mi."
To je meni kao pravljeno no,no?Ili ja to laskam sebi i imam maniju gonjenja?
Dawngreeter Dawngreeter 08:24 09.04.2008

Paradoks

Ja mislim da je nemoguce u isto vreme biti pristojan i insistirati na ponosu na bilo koju nacionalnost kojoj bi mogao pripadati.
shure shure 08:52 09.04.2008

Re: Paradoks

Dawngreeter
Ja mislim da je nemoguce u isto vreme biti pristojan i insistirati na ponosu na bilo koju nacionalnost kojoj bi mogao pripadati.

Tu se, takodje,postavlja i pitanje kako bih voleo da me ljudi gledaju?
Pa evo,bar sto se mene tice:Na prvom mestu ja jesam Shure,jer to nick,koji sam poneo iz nekih,meni vaznih razloga i on najvise odredjuje moju liznost.Onda sam svakako Miodrag,jer mi takvo ime dali.Onda sam Cvejin,Banacanin,pa Vojvodjanin,pa Srbin,stanovnik ovog kontinenta,planete....
Pa sad vi meni recite,sta je od svega toga,ono sto mene najbolje predstavlja u vasim ocima?
Jos nesto,meni vazno:Kada sam ,slucajno video da se u telefonu,prijatelja iz Hrvatske,vodim kao"Srbin",ozbiljno sam poceo da preispitujem nase "prijateljstvo".NE,naravno,ne zato sto tu pise Srbin,a ja se kao toga stidim(naprotiv),nego zato sto ja njega,nisam nikada dozivljavao kao Hrvata...
Izvini Milutine,ovo jeste mali troll(mada mislim da je u okviru teme),posle cu se oglasiti i u temi.
Pozdrav!
MilutinM MilutinM 08:52 09.04.2008

Re: Paradoks

Ja mislim da je nemoguce u isto vreme biti pristojan i insistirati na ponosu na bilo koju nacionalnost kojoj bi mogao pripadati.

Očigledno mislimo drugačije
MilutinM MilutinM 08:56 09.04.2008

Re: Paradoks

Na prvom mestu ja jesam Shure,jer to nick,koji sam poneo iz nekih,meni vaznih razloga i on najvise odredjuje moju liznost.Onda sam svakako Miodrag,jer mi takvo ime dali.Onda sam Cvejin,Banacanin,pa Vojvodjanin,pa Srbin,stanovnik ovog kontinenta,planete..

Slažem se. Najvažnije je biti čovek.

Ipak, postoje neka svrstavanja. Ti si opisao jedan broj. Tako nas mogu svrstati u grupu ljubitelja ovoga ili onoga, grupu ljudi koji se bave odredjenim poslom, itd. Pa, kad sam već to što eto jesam, rekoh da vidim kako da to na najbolji način prikažem
shure shure 09:00 09.04.2008

Re: Paradoks

MilutinM
Ja mislim da je nemoguce u isto vreme biti pristojan i insistirati na ponosu na bilo koju nacionalnost kojoj bi mogao pripadati.Očigledno mislimo drugačije

Ja mislim Milutine,da neke svoje stavove u vezi vaznosti nacionalne pripadnosti,moramo preispitivati.I to ne mislim samo na nas Srbe,nego globalno!
shure shure 09:02 09.04.2008

Re: Paradoks


Ipak, postoje neka svrstavanja. Ti si opisao jedan broj. Tako nas mogu svrstati u grupu ljubitelja ovoga ili onoga, grupu ljudi koji se bave odredjenim poslom, itd. Pa, kad sam već to što eto jesam, rekoh da vidim kako da to na najbolji način prikažem

A kao sto sam i rekao,napisacu i ja nesto o tome
Dawngreeter Dawngreeter 09:04 09.04.2008

Re: Paradoks

shure
Pa sad vi meni recite,sta je od svega toga,ono sto mene najbolje predstavlja u vasim ocima?


Od svega toga, u mojim ocima, najbolje te (nadam se da nije problem zaobici persiranja?) predstavlja ime, odnosno nadimak. Kada bi se upoznali licno, onda bih verovatno imao neke bolje i odredjenije asocijacije. Na kraju krajeva, mozda bas i nacionalnost bude ono sto nekoga najbolje predstavlja, ko ce ga znati. Ali biti ponosan na nesto u cemu nisi imao nekog udela mi je blago bizarna rabota.

Ne mislim da bi nacionalno poreklo trebalo sakrivati, al' gurati to po bilo kom osnovu u prvi plan je nekako bezveze. Mogu biti ponosan sto imam ovu ili onu diplomu, sto sam u zivotu uradio ovo ili ono, mogu cak da budem ponosan na neke stavove koje sam izgradio, ali nacionalnost, boja koze, visina, pol, itd. mi je sumnjiva osnova za ponos.


Glede nadima "Srbin" u telefonskom imeniku... hm, ne mora to nista posebno da znaci, ja bih rekao. Jedan moj prijatelj sa fakulteta je bio jedini Crnogorac u grupi i svi smo ga zvali Crnogorac. Iskreno ne znam zasto, niko od nas nije smatrao da je njegova nacionalnost u bilo kom smislu bitna. To je jedan od onih glupih nadimaka koji se nametne kada neko nesto lupi pa ostane. Vremenom se deformisalo u Gorocrnac jer je zabavnije. Posle smo saznali da nosi kontaktna sociva, pa kad je presao na naocare prozvali smo ga Goroćorac. A to cak nije ni najgluplji nadimak koji smo koristili. Grupe prijatelja su sklone glupim nadimcima, valjda.
Dawngreeter Dawngreeter 09:09 09.04.2008

Re: Paradoks

MilutinM
Pa, kad sam već to što eto jesam, rekoh da vidim kako da to na najbolji način prikažem


Hm. Nadam se da ovo nece zvucati kao da cepidlacim bez potrebe, ali meni je ovo prilicno drugaciji problem od problema ponosa na svoju nacionalnost.

Primera radi, ja ne prihvatam koncept nacionalnosti i u razlicitim formularima tokom mog zivota pod nacionalnost sam pisao Dzedaj, Eskim, Vizigot, ostavljao prazno i ko zna sta sve ne. To dok sam u ovoj zemlji u kojoj sam rodjen. U komunikaciji sa ljudima iz inostranstva, izbegavanja konfuzije radi, uvek se predstavljam kao Srbin (obicno uz napomenu da sam takodje i gradjanin sveta). Ne mislim da ne bi trebalo da se predstavim kao Srbin i ne mislim da je icije pravo da me gleda ispod oka jer sam se tako predstavio. U tom smislu mi je problematika jasna i legitimna. Samo sam ja mozda ucitao u pitanje nesto cega nije bilo, samo zbog termina "ponos".
shure shure 09:13 09.04.2008

Re: Paradoks


Od svega toga, u mojim ocima, najbolje te (nadam se da nije problem zaobici persiranja?) predstavlja ime, odnosno nadimak. Kada bi se upoznali licno, onda bih verovatno imao neke bolje i odredjenije asocijacije. Na kraju krajeva, mozda bas i nacionalnost bude ono sto nekoga najbolje predstavlja, ko ce ga znati. Ali biti ponosan na nesto u cemu nisi imao nekog udela mi je blago bizarna rabota.

Znas sta Marko,velika je razlika u godinama izmedju tebe i mene,no ja se uglavnom slazem sa tobom(a tek kad su filmovi u pitanju).Samo,ubice nas Milutin zbog trolovanja....
MilutinM MilutinM 09:22 09.04.2008

Re: Paradoks

Taman posla da se ljutim.

I, zasigurno, svoju nacionalnu pripdanost ne ističem u prvi plan, nikada. Ono što me je ponukalo da napišem tekst i zatražim savete je iskrivljeno mišljenje o nama, i naš doprinos tome da je ono takvo kakvo je.
Unfuckable Unfuckable 10:33 09.04.2008

Re: Paradoks

(obicno uz napomenu da sam takodje i gradjanin sveta)


jel mu to dođe kao neko pardoniranje, otklon ?
jel i Mađar kaže da je Mađar ali i građanin sveta ?
zašto moramo da napomenemo pod obavezno da "smo i građani sveta" - jel to sumnjamo da su nam sagovornici retardirani i da će da nas svrstaju u Džedaje ? Ili nas je maloblam od nečega.... ?
Zar se na nama ne vidi da smo "građani sveta" ???? Jel određenu frizuru moramo da imamo ?
pazi : muka mi je od rođenih na kontinentu kojima je omiljena hrana blitva & plodovi mora, a šampanjac im viri iz...... - možda i jeste offtopic, ali mi je nekako, palo na "pamet"
A šta fali ponosu ?
Zbog 10 budala ja treba da osećam krivicu i imam tikove ceo život što sam Srbin ?
Dawngreeter Dawngreeter 10:57 09.04.2008

Re: Paradoks

Unfuckable
jel mu to dođe kao neko pardoniranje, otklon ?
[...]
Zbog 10 budala ja treba da osećam krivicu i imam tikove ceo život što sam Srbin ?

I have absolutely no clue what you're going on about. Ja sam protiv koncepta nacije. Red je da kazem odakle sam ako neko pita, i hocu se svadjati ako neko zeli da mi kaze kakav sam samo zato sto sam odavde, ali ja se ne osecam kao pripadnik ni jedne nacije i to volim vrlo jasno da kazem.

Unfuckable
zašto moramo da napomenemo pod obavezno da "smo i građani sveta"

Ne morate, ja to radim. To je jedina pripadnost koju prihvatam, stoga je i iskazujem. To, naravno, moze da ti smeta, ali i mene moze da boli uvo sto ti smeta.

Unfuckable
A šta fali ponosu ?

Sve. Ponos na nesto na sta nisi mogao da utices govori ili da nemas nesto drugo za ponos sto jeste rezultat tvog rada ili da si, pa, nacionalista.
margos margos 11:16 09.04.2008

Re: Paradoks

Sve. Ponos na nesto na sta nisi mogao da utices govori ili da nemas nesto drugo za ponos sto jeste rezultat tvog rada ili da si, pa, nacionalista.

Ubi me u pojam.:))
Ja još noćas htela da napišem (pa mi se prispavalo) da sam ponosna na svoje poreklo koje je lepa mešavina Srbije, Dalmacije, Italije i Češke, sa jakim uticajem Bosne + madjarsko ime, a sad, pošto nisam ni za jedan detalj te priče zaslužna - ne smem biti ponosna. :((
Dawngreeter Dawngreeter 11:19 09.04.2008

Re: Paradoks

margos
lepa mešavina Srbije, Dalmacije, Italije i Češke, sa jakim uticajem Bosne + madjarsko ime


Pravim jedan impromptu iznimak - odobravajuce gledam na ponos ka egzoticnim i vrlo multikulturnim poreklima
Jaril Jaril 11:29 09.04.2008

Re: Paradoks

Ponos na nesto na sta nisi mogao da utices govori ili da nemas nesto drugo za ponos sto jeste rezultat tvog rada ili da si, pa, nacionalista.
Врло паметно. Само се тога треба сетити и у неким другим контекстима који нису нациналност.
MilutinM MilutinM 11:34 09.04.2008

Re: Paradoks

Pravim jedan impromptu iznimak - odobravajuce gledam na ponos ka egzoticnim i vrlo multikulturnim poreklima

A što sam ja "grbav" time što sam 100% srbin (što, normalno, niko živ ne može da dokaže, ali takose barem vodim)?
MilutinM MilutinM 11:35 09.04.2008

Re: Paradoks

Ponos na nesto na sta nisi mogao da utices govori ili da nemas nesto drugo za ponos sto jeste rezultat tvog rada ili da si, pa, nacionalista.

Ne smatram da sam nacionalista time što sam ponosan na ono što su uradili moji dedovi, pradedovi, komšije i njigovi dedovi i pradedovi, sugradjani i njihovi dedovi i pradedovi, itd.
shure shure 11:36 09.04.2008

Re: Paradoks

muka mi je od rođenih na kontinentu kojima je omiljena hrana blitva & plodovi mora,

Pa kad si me vec prozvao,hajde da ti odgovorim
Kao prvo,ne znam cime te je dawngreeter,tako isprovocirao,pa da opalis i po nama sto volimo blitvu i plodove mora)a tek maslinovo ulje ,mmmmm..)
A meni nije muka od onih koji to ne vole...
Drugo:ja ne mislim da su svi Srbi gradjani sveta(govorimo o osecanjima),pa samim tim ni Madjari....
Trece:bojim se da tih budala koje spominjes,ima vise od deset i mene jeste blam,kad me neko zbog njih proziva(a zna da sam Srbin)
Cetvrto: pa ja sam shvatio da zbog tih" tvojih" 10 budala mi ovde pokusavamo da sklopimo pricu o tome kako da se najbolje(kao Srbi)prezentujemo u svetu...
Peto : spusti loptu,jer je Marko samo pricao o tome kako se oseca i sta je onda tu lose?
margos margos 11:38 09.04.2008

Re: Paradoks

odobravajuce gledam na ponos ka egzoticnim i vrlo multikulturnim poreklima

E, sad mi je lakše:)))
Ali, šalu na stranu, Mikimedic je lepo rekao da je poznavati druge kulture važno - ali moraš poznavati i svoju.

Ja sam imala sreće što je moja majka uvak naglas pričala i upoređivala običaje, ponašanja i kulturu u različitim sredinama u kojima je živela pa sam tu naviku stekla i ja. Ovde je ovako, tamo je onako... i to me je uvek radovalo i stvaralo osećaj bogatstva, na koji jesam ponosna.
shure shure 11:40 09.04.2008

Re: Paradoks


Ja još noćas htela da napišem (pa mi se prispavalo) da sam ponosna na svoje poreklo koje je lepa mešavina Srbije, Dalmacije, Italije i Češke, sa jakim uticajem Bosne + madjarsko ime, a sad, pošto nisam ni za jedan detalj te priče zaslužna - ne smem biti ponosna. :((

ako jesi ponosna zbog toga,onda budi,ali meni(na ovom blogu)svakako je najmanje vazno to tvoje poreklo.Ono sto mi jeste vazno,jeste slika koju sam stekao o tebi(a ona nema veze sa tim,sta si po nacionalnosti)
Unfuckable Unfuckable 11:40 09.04.2008

Re: Paradoks

Ne morate, ja to radim. To je jedina pripadnost koju prihvatam, stoga je i iskazujem. To, naravno, moze da ti smeta, ali i mene moze da boli uvo sto ti smeta.


e, mojne da mi mrsiš
ako imaš komplex što si Srbin, no big deal - tvoj je, tako da mene lično zaista zabole uvo za to, samo mi ne uvaljuj ekipu Mladić&Karadžić & co na lobanju, jer ne prihvatam
Sve. Ponos na nesto na sta nisi mogao da utices govori ili da nemas nesto drugo za ponos sto jeste rezultat tvog rada ili da si, pa, nacionalista.

naprotiv, ne ponosim se na nešto na šta - upravo - nisam mogao da utičem, ali mi baš zbog toga i ne pada na pamet da preuzimam tuđe grehe. Ponosan sam na ono na šta sam mogao - i mogu da utičem, kao i na svoje poreklo, tj familiju. A tebi to, osvešćenom kosmopoliti & multikulturalcu & ljubitelju egzota - mislim da ne vredi crtati. A da me ubaciiš u naci fioku, malo će se pomučiš
Pravim jedan impromptu iznimak - odobravajuce gledam na ponos ka egzoticnim i vrlo multikulturnim poreklima

ehmda ....pre ćemo da se ložimo na Kamerunce, jer oni su tako egzotični......a ne pada nam na pamet da smo možda i mi - iz mnogo razloga nekome egzotični....ne vidi se šuma od drveća...
Kao što rekoh : plodovi mora....itajrad.
Sad još malo da ošinemo po Noletovom "tri prsta" pozdravu....
Dawngreeter Dawngreeter 11:46 09.04.2008

Re: Paradoks

MilutinM
Pravim jedan impromptu iznimak - odobravajuce gledam na ponos ka egzoticnim i vrlo multikulturnim poreklima

A što sam ja "grbav" time što sam 100% srbin (što, normalno, niko živ ne može da dokaže, ali takose barem vodim)?

Ih bre, pa ne mislim da si grbav sto si Srbin. Moj komentar iznad je bio prvenstveno humoristicne prirode. Mada jeste tacno da u svakoj sali ima pola istine, te fakat moram priznati da mi je vrlo simpaticno kada neko ima vrlo multikulturno poreklo.

Ne smatram da sam nacionalista time što sam ponosan na ono što su uradili moji dedovi, pradedovi, komšije i njigovi dedovi i pradedovi, sugradjani i njihovi dedovi i pradedovi, itd.

Ovo je sada meni vrlo komplikovano da prokomentarisem. Ja sam ponosan na neke stvari iz moje porodicne zaledjine takodjer, ali postoji fina granica odatle do ponosa na ono sto je ceo tvoj narod radio, pa onda ponosa sto si deo tog naroda. Ja ne mislim da je to nesto produktivno i mislim da ce ljudi biti u toliko bolji ako prestanu da razmisljaju o sebi i svom poreklu u tim crtama.

Kao jednostavno pravilo osnovanog ponosa, volim da se zapitam da li bih ja postovao neku drugu osobu zbog tako necega. Sa te strane, vrlo bih postovao osobu koja je ponosna na rezultat svog rada, ako je taj rezultat kvalitetan. Postovao bih i coveka cija porodica je nesto bitno uradila. Al' nekako mi ne ide da postujem coveka samo zato sto je Francuz, Madjar, Britanac, Irac (mada Irci imaju cool akcenat...) ili nesto slicno. Postavljajuci situaciju obrnuto, ne mogu da ocekujem da me neko postuje zato sto sam Srbin, pa mi i ponos deluje out of place.
Dawngreeter Dawngreeter 11:48 09.04.2008

Re: Paradoks

Unfuckable
e, mojne da mi mrsiš
ako imaš komplex što si Srbin, no big deal - tvoj je, tako da mene lično zaista zabole uvo za to, samo mi ne uvaljuj ekipu Mladić&Karadžić & co na lobanju, jer ne prihvatam


Ouuukej...

Al', znas, ti spominjes komplekse i mladic-karadzice. Ja ih cak ni uzgred nisam spomenuo. Sve sta sam rekao stoji za bilo koju naciju.
Unfuckable Unfuckable 11:50 09.04.2008

Re: Paradoks

Trece:bojim se da tih budala koje spominjes,ima vise od deset i mene jeste blam,kad me neko zbog njih proziva(a zna da sam Srbin)
Cetvrto: pa ja sam shvatio da zbog tih" tvojih" 10 budala mi ovde pokusavamo da sklopimo pricu o tome kako da se najbolje(kao Srbi)prezentujemo u svetu...
Peto : spusti loptu,jer je Marko samo pricao o tome kako se oseca i sta je onda tu lose?


ako te je blam zbog nekog drugog, onda ništa.
Mene nije.
Bio bi me blam da sam ja tako nešto uradio.
Tako da to, svakako nisu mojih...10, 100, 1000 budala
A narečeni lik odlično prezentuje...Vizigote, koliko vidim - a ako smo već kod offtopica, tako da tu nije ništa loše, nego tipično.
I ne laskaj sebi, niko te nije prozivao. Da jeste - sigurno bi to dobro prepoznao, veruj mi.
MilutinM MilutinM 12:07 09.04.2008

Re: Paradoks

moram priznati da mi je vrlo simpaticno kada neko ima vrlo multikulturno poreklo.

Pošteno, bilo je trenutaka u sada već dalekoj prošlosti kada sam se osećao pomalo šugavo što sam samo Srbin (velikim slovom po ispravci Margos) a nimalo mešanac. Simpatičnije je, zaista ))

postoji fina granica odatle do ponosa na ono sto je ceo tvoj narod radio, pa onda ponosa sto si deo tog naroda. Ja ne mislim da je to nesto produktivno i mislim da ce ljudi biti u toliko bolji ako prestanu da razmisljaju o sebi i svom poreklu u tim crtama.

Da, prirodno da postoji granica. Ako se ona predje, onda si ostrašćen ili nacionalista. Ja to nisam (barem verujem), ali sam nacionalno svesan. I mislim da je još uvek produktivno. Meni mnogo znači da znam odakle sam i čiji sam. Pre svega porodično pa i nacionalno. Nemam neko posebno mišljenje o onima koji negiraju svoje poreklo, kakvo god ono bilo.
Unfuckable Unfuckable 12:09 09.04.2008

Re: Paradoks

I have absolutely no clue what you're going on about. Ja sam protiv koncepta nacije.


pa ne kapiram šta onda radiš na ovom postu ?
pljuckaš po "srboĆetnicioma" & skupljaš poene ?????
Dawngreeter Dawngreeter 12:17 09.04.2008

Re: Paradoks

MilutinM
Da, prirodno da postoji granica. Ako se ona predje, onda si ostrašćen ili nacionalista. Ja to nisam (barem verujem), ali sam nacionalno svesan. I mislim da je još uvek produktivno. Meni mnogo znači da znam odakle sam i čiji sam. Pre svega porodično pa i nacionalno. Nemam neko posebno mišljenje o onima koji negiraju svoje poreklo, kakvo god ono bilo.

Fer je fer. I, u stvari, cini mi se da se vise slazemo nego sto se ne slazemo, ako se izuzme moja potreba da mi nekakav "Princip(r)(tm)" stoji iznad svega.

Unfuckable
I have absolutely no clue what you're going on about. Ja sam protiv koncepta nacije.


pa ne kapiram šta onda radiš na ovom postu ?
pljuckaš po "srboĆetnicioma" & skupljaš poene ?????

Ja sam mislio da prilicno civilizovano razgovaram sa ucesnicima diskusije. Al' eto, svasta covek nauci.
Unfuckable Unfuckable 12:28 09.04.2008

Re: Paradoks

Al' eto, svasta covek nauci.


nadam se, izgleda uzaludno, da je tvoje kosmopolitsko anacionalno (a samimtim i civilizovano) prevashodstvo snimilo "?" na kraju rečenice...
baš simpatična ta želja za učenjem & napredovanjem....tako poletnohoruk deluje.....
margos margos 13:05 09.04.2008

Re: Paradoks

ako jesi ponosna zbog toga,onda budi,ali meni(na ovom blogu)svakako je najmanje vazno to tvoje poreklo.Ono sto mi jeste vazno,jeste slika koju sam stekao o tebi(a ona nema veze sa tim,sta si po nacionalnosti)

Pa, naravno, Shure, kad ja i nemam nacionalnost, tj. ne mogu da se odredim po nacionalnosti, ne mož' ni da ti bude važno.:))))

Ipak moram da se odredim u nekakvim dokumentima. Ali mi ni to ne pada teško.
Ja jesam iz Srbije - u ovom izvlačenju.
U sledećem možda svi budemo Zemljani, tko zna!?
MilutinM MilutinM 13:28 09.04.2008

Re: Paradoks

cini mi se da se vise slazemo nego sto se ne slazemo

Ma, jabome. Ovo su više mala nerazumevanja. Mislim: izeš blog bez varnica ))
shure shure 13:28 09.04.2008

Re: Paradoks

I ne laskaj sebi, niko te nije prozivao. Da jeste - sigurno bi to dobro prepoznao, veruj mi.

Ti sebi previse dozvoljavas i time je nas razgovor(ako ga je uopste i bilo)zavrsen!Moze biti nastavljen,kada se budes izvinuo i potpisao punim imenom i prezimenom.Ako ne,izbegavaj me!Veruj mi da je to dobro!
Unfuckable Unfuckable 13:59 09.04.2008

Re: Paradoks

Ako ne,izbegavaj me!


pa upravo u tome se i nalazi ponor tvoje zablude & posledičnog samolaskanja :
Niko ti se nije ni obratio.
U prevodu : Što se mešaš, ako te niko ništa ne pita
I, please - prekini da mi deliš savete, počinje da biva malo ....dosadno ( & nadmeno, naravno)
shure shure 14:10 09.04.2008

Re: Paradoks

please - prekini da mi deliš savete, počinje da biva malo ....dosadno ( & nadmeno, naravno)

Dakle.....ja tebe nista molim,.....
bauer bauer 15:57 09.04.2008

Re: Paradoks

1. U komunikaciji sa ljudima iz inostranstva, izbegavanja konfuzije radi, uvek se predstavljam kao Srbin (obicno uz napomenu da sam takodje i gradjanin sveta).

2. Ne mislim da ne bi trebalo da se predstavim kao Srbin i ne mislim da je icije pravo da me gleda ispod oka jer sam se tako predstavio.

kad smo vec kod konfuzije, ako je tacno ovo pod dva, zasto onda ono boldovano pod jedan? :)
Dawngreeter Dawngreeter 16:09 09.04.2008

Re: Paradoks

Ne vidim sta je tu sporno. Ne mislim da ne treba da se predstavim kao Srbin. Prilikom predstavljanja sebe naznacavam da mi je nacija nebitna. Gde je problem?
bauer bauer 17:00 09.04.2008

Re: Paradoks

Gde je problem?

problem je u naglasavanju na gradjanstvu sveta. to mi izgleda kao kompleks nize vrednosti a ne kao kosmopolitizam. kada si u situaciji da se se u inostranstvu predstavis odakle si, obicno ti ljudi ne drze motke iza ledja i cekaju da nalete na srbina.

mozda su moja iskustva drugacija, ali mene su uvek pitali odakle sam, a tek posle toga, sta sam, i to retko. mozda je problem i u poimanju razlike izmedju te dve stvari. takodje se osecam izuzetno nad nacionalno ali se ne stidim svog porekla i radujem se uspesima srpskih sportista.
Demetra Demetra 17:10 09.04.2008

Re: Paradoks

Unfuckable

pa ne kapiram šta onda radiš na ovom postu ?pljuckaš po "srboĆetnicioma" & skupljaš poene ?????





uz blitvu i plodove mora!!!

ili : kad je nekom sve zbrkano u ( malome ) mozgu...
Dawngreeter Dawngreeter 18:14 09.04.2008

Re: Paradoks

Ah, stize moj najveci fan. Bas sam pomislio da si zaboravila na mene, Demetra. Drago mi je da plamen i dalje tinja :)

bauer
problem je u naglasavanju na gradjanstvu sveta. to mi izgleda kao kompleks nize vrednosti a ne kao kosmopolitizam.


Tjah. Svako je slobodan da ucitava svoje znacenje u sta god zeli.
Unfuckable Unfuckable 19:19 09.04.2008

Re: Paradoks

Tjah. Svako je slobodan da ucitava svoje znacenje u sta god zeli.


hteo si verovatno reći : " da uvlači svoje tijelo u čiji god želi rektum..."
tjah......
mikimedic mikimedic 09:31 09.04.2008

O predstavljanju

Uvek u novim susretima, zavisno koliko znam o osobi koju upoznajem, kazem da sam iz Srbije. Ako je neko u pitanju ko nije bas iz bliske nam Evrope dodam i 'former Yugoslavia' i zaista tada nailazim na mnoge simpaticne osmehe. Jednom mi je kolega iz Mozambika uredno objasnio kako je Jugoslavija bila velika zemlja sa velikim liderom i pitao me koji je glavni grad Srbije sad, Zagreb? Odgovorio sam mu da je Beograd i bilo mu je iskreno krivo sto nije pogodio u prvom trenutku. Cuo je i za Hrvatsku i Bosnu ali nije bio siguran gde sta spada.

Naravno, nikad, ili bar sto manje, se trudim da ne pricam negativno o sopstvenoj zemlji, sto nije slucaj niti opravdanje da to ne radim u Beogradu ili ovde na blogu (sem na engleskom, gde mi je Hugh moj omiljeni primer -- tipican primer kako se ne treba ponasati u zemlji koja ti je ukazala gostroprimstvo, cak bih njegovo ponasanje okarakterisao za tipicno srpsko, iako su generalizacije odvratna stvar).

Jako bitna stvar koja ce najbolje pokazati ko ste i odakle ste je i to koliko poznajemo druge narode, kulture i obicaje. Zasmetao mi je time banditov komentar gde se on predstavlja drugima kao neko iz Zimbabwea. Mislim da zaista nije na mestu. Uzaludno vodimo rasprave stalno na temu mi ovakvi mi onakvi, a koliko mi znamo o drugima. Kada zaista vidimo nekog iz Zimbabwea, da li mozemo sa tom osobom da razgovaramo o lepotama Hararea, problemu inflacije, Mugabeu, izborima i slicno? Kada razgovaramo sa nekim iz juzne Afrike da li znamo nesto vise o Mandeli i Tutuu....o Zoli Bad da ne pricamo. Da li znamo da je Kofi Annan iz Ghane? i bezbroj je takvih primera. Ne znamo, i ne trudimo se da saznamo, ali nam smeta kad neko mozda nije cuo za Srbiju. Blog o Dithu Pranu je to najbolje pokazao (bar u pocetku, sa komentarima koji su zvucali 'gde je uopste ta Kambodza i sto je to sad bitno').

Od devedestih smo postali centar svog sveta, i prestali da vidimo dalje od svog nosa. Nisu samo sankcije i vize krive. Postoji i internet i flimovi i sve ostalo, o knjigama da ne govorimo. Dok ne bude adekvatnog obrazovanja necemo moci da se ponosimo time sto smo Srbi...nazalost. Koliko danasnjih srednjoskolaca zna da nabroji bar pet glavnih gradova iz Afrike ili Azije? Da li se iko seca fenomenalne emisije osamdesetih 'od naseg dopisnika'?

Dug je put pred nama....

MilutinM MilutinM 09:37 09.04.2008

Re: O predstavljanju

Jako bitna stvar koja ce najbolje pokazati ko ste i odakle ste je i to koliko poznajemo druge narode, kulture i obicaje

Imati visok stepen lične kulture. Svakako, Miki
Dilan Dog Dilan Dog 09:49 09.04.2008

Da li ste znali

Da li možete samo pomoću svoje nacionalnosti da uradite dobro delo?

U Barseloni, u jednom hostelu, u kom sam bio i ja- bila su, između ostalih, i dva Francuza. Od ta dva Francuza,
za priču je bitan jedan, koji je non-stop bio nešto snishodljiv prema meni, kao da mi je od ranije
dužan, pa oseća neku moralnu obavezu da bude naročito kulturan prema meni. Ne bih sad pričao
o raznim primerima tog ponašanja, ali je važno naglasiti da je promena u njegovom odnosu prema meni
nastala onog momenta kada me je pitao odakle sam. To sam jasno mogao da uočim po njegovom
izrazu lica. Bilo je jasno da je doživeo neku vrstu "struje" zbog naziva moje nacionalnosti.

...Jedno veče skupi se ekipa- jedan lik iz Kalifornije koji radi u Kuvajtu, Kanadjanin
indijskog porekla, Holanđanin, dva Francuza i moja malenkost, koja se dogovori da uveče malo ode u
provod. (a šta bi drugo radili?) Na stepenicama dok smo silazili iz hostela upoznao sam na brzinu dve Korejanke
i nagovorio ih, (isto tako na brzinu) da pođu sa nama u zezanje- pošto smo mi cool. Pristanu posle par minuta.
I nađemo se mi, tako, između ostalih mesta, u jednom Hard-rock kafeu (koji u poređenju sa našim kafeima takve vrste izgleda neverovatno, ali to sad nije bitno).

Onaj zanimljivi Francuz se napio već usput od piva koje smo kupili u većim količinama u Supermarketu,(a pio je i neki konjak, viski ili tako nešto u Hostelu). I tako mi stojimo, pijemo piće, nešto čavrljamo, a Francuz bacio oko na jednu od Korejanki, a naročito na onu koja mu je bila bliže. Međutim, Korejanke nikako nisu neke ribe lakog provoda, (u našim uslovima ocenio bi ih kao "patrijarhalne", a kolega Francuz nije baš imao nekog stila (glavni argument koji je sve vreme nabacivao liku iz Kalifornije u pogledu muvanja riba mu je bio da su Amerikanci i Francuzi glavne face), uz to je počeo da biva agresivan i da galami na Korejanku (Hi-đi). Od tog njegovog histerisanja, koje je počelo da biva na granici problematičnosti, devojka se uplaši, okrene se prema meni vidno uznemireno i uputi mi molbu da nešto kažem nekulturnom momku, kako bih ga urazimio. Međutim, nisam imao nikakve potrebe da mu nešto saopštavam, i sad poenta cele priče, jer od momenta kad je pogledao u mene, odnosno Srbina, primirio se momentalno.

Da li možete samo pomoću svoje nacionalnosti da uradite dobro delo u svetu?
Da, možete :))
mikimedic mikimedic 09:57 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Brate Srbine pomagaj!!!

svaka cast...:)
Dilan Dog Dilan Dog 10:08 09.04.2008

Re: Da li ste znali

mikimedic
Brate Srbine pomagaj!!!

svaka cast...:)

Hvala :)
Samo, nije to zbog mene, već zbog moje nacionalnosti :))
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 10:32 09.04.2008

Re: Da li ste znali

...ah, da i meni se događaju komentari tipa
-nemoj da se kačiš sa njom, ona je srpkinja.
))))
mikimedic mikimedic 10:55 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Idol mom kolegi Englezu rodjenom u Manchesteru je Nemanja

'becuase he is 6'3'' and from Serbia!'
margos margos 12:10 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Da li možete samo pomoću svoje nacionalnosti da uradite dobro delo u svetu?
Da, možete :))

Mada je meni najslađi detalj kada te je devojka molećivo pogledala, a ti odgovorno, jer si joj ti rekao da ste cool ekipa, morao da je zaštitiš. Dobro je što je njegov pogled na tebe bio dovoljan. Lepa priča! :))))

Gorstak Gorstak 13:23 09.04.2008

Re: Da li ste znali

DD
i sad poenta cele priče, jer od momenta kad je pogledao u mene, odnosno Srbina, primirio se momentalno.

Ne mogu da odolim da ne dam komentar na ovo.
,,I ne znam sta je tu bilo, ali ih je Srbin sve nadmudrio" - legendarni Bata Stojkovic u filmu ,,Idemo dalje" prica deci vic o Amerikancu, Nemcu i Srbinu.

Dilane, nemoj da me pograsno shvatis, ali sam se vise puta uverio, ajd ne da smo mi ,,bolji frajeri" vec da u tamo tim Amerikama i Evropama ima mnogo chobana. Donekle je i logicno jer ih ima vise i standard im dopusta da vise i putuju. Oni malobrojni koji se odlepe od Srbije i proputuju malo sveta svakako nisu reprezentativni uzorak Srbije. Stanje je nazalost mnogo losije.

Da se vratim na temu. Ne da trolujem kao kod Edi kojoj se ovom prilikom izvinjavam. Nadam se da nisam preterao, a za Jethro Tull, hmmm. Mozda se i organizujem(o).

Hteo bih samo da prenesem mojih par iskustava:

U Nemackoj: Uvrezeno je misljenje da Srbi jedu ljude, svi smo masovne ubice i sve najgore. Cesto sam na nekim sastancima nailazio na takve komentare.
Nemci su se uzasno vredjali ukoliko bih poredio nasu danasnju situaciju sa Nemackom nakon II WW. Uglavnom sam govorio da smo mi ti koji su izgubili rat(ove) i da je OK da se prema nama tako ponasaju isto kao sto su se pobednici ponasali prema Nemackoj. To sto je deda mog sagovornika poginuo u opsadi Staljingrada ne cini mog sagovornika fasistom. Isto tako ni ja nisam ratni zlocinac. Bio sam iznenadjen reakcijom da to nije isto i da su okolnosti bile drugacije u smislu da smo mi mnogo vise grozni, divlji i sta ti ja znam nego oni koji su civilizovano pustali gas. Neverovatno je sta nam antipropaganda uradila. Redovno se podsetim da mi jesmo izgubili rat i sta sad da se bunimo.
Mislim da je uverenje u svetu da smo za nokat manje necivilizovani nego Iracani. Za njih je, ipak, odradjena daleko jaca antipropaganda. Nakon naseg iskustva uveren sam da su oni jedan muchenicki narod koji strada jos uvek najstrasnije. Pazi kad i nije neka vest ako ih je samo 20-tak poginulo u tamo nekoj exploziji. Koliko ih je izginulo, a da se nije objavilo? Mogu samo da zamislim. Ali to nije tema ovog Posta.

U Bugarskoj: I to je Evropa. Sto da ne?
Bio sam iznenadjen recenicom jedne koleginice. Kaze ona meni: Vi Srbi se stalno pravite pametni, nadmeni, kao da ste nesto bolji od nas. A niste. I dobro je sto imate takav stav. Vidi samo sta se nama desilo. Dosli stranci i sve kupili. Mi smo za njih manje vredni nego stoka. Ponizavajuce je na sta smo sve pristali.
Naravno, da nije mislila na mene da sam nadmen jer za mene moze sve drugo da se kaze.
Razgovor je bio u opustenoj atmosferi nekog restorana gde smo drvili politiku. I oni vole to da rade kao i sve bivse socijalisticke zemlje.

U Sloveniji: I to je Evropa. Sto da ne?
Stekao sam utisak da me posebno gotive zato sto sam iz Srbije. Nemam pojma zasto. Mozda sto se ne vole sa Hrvatima? Stvarno nemam pojma. Interesantno Cak sam primetio i neku Jugonostalgiju?!?!? Mislio sam da me zahebavaju. Stvarno mi nije jasno zasto bi se meni zalili.

U Austriji: E, ovo je Evropa:)
Odem sa drugarom Hrvatom u zesce ustaski kafic. Neki mali, a sve zidovi prekriveni sa slikama sa fronta, pa njofra, pa shahovnice, ustaski simboli. Ja se prestravio. A ovaj moj ludak pozove glasno konobara i poruci: Za mene i chetnika jedno ladno, ali brzo.
Konobar se slatko nasmejao kad me ugledao bledog. Kaze: Ovo kuca casti.
To je bilo najcudnije pivo sto sam popio.

U Madjrskoj: Isto Evropa:)
Nema veze odakle si. Nista te ne razumeju ako ne govoris madjarski. Mozda su oni najdemokraticniji narod na svetu. Nemam pojma. Nista ih nisam razumeo:)

A sad da probam da odgovorim Mylutinu na postavljeno pitanje. Licno se trudim da radim na sebi. Obrazujem se, trudim se da budem dobar u struci i kad se postavim kao kvalitetan onda napomenem da sam iz Srbije.
Mislim da je obrazovanje ono najbitnije sto moze da nas mrdne.
Moj idol RASMC (nema bojazni uzeti ga za idola) je jednom prilikom rekao da tamo neki kredit od EU sto smo dobili treba sve da spucamo u shkole i obrazovanje zato smo smo mi kao generacija vec upropasteni, a jedino sto mozemo da uradimo jeste da svu energiju ulozimo u mlade i njihovo obrazovanje. U potpunosti se slazem sa idejom. Ono ,,upropastena generacija" treba gledati kao statistiku, ne sad da se neko nadje pogodjen i brani kako nije upropasten. Svi zajedno jesmo i mislim da ne moram da pojasnjavam taj stav.

Dakle, obrazovanje.

Drugo sto moze da se uradi jeste da se ugledamo na neku uglednu naciju. Evo Svajcarci.
Sta to oni rade?
Ako se u svetu za nekoga cuje da je iz Svajcarske taj je odmah u plusu. Odmah se krece od sledece slike: Evropljanin, civilizovan, obrazovan, miroljubiv, pametan,... Sve ono sto mi nismo. To ako prvo kazes da si iz Srbije.
Znam da zvuci kako mali Djokica razmislja, Srbija-Svajcarska. Smesno, ali treba naci neki cilj i stremiti ka njemu.
Dilan Dog Dilan Dog 13:34 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Gorstak
Ne mogu da odolim da ne dam komentar na ovo.
,,I ne znam sta je tu bilo, ali ih je Srbin sve nadmudrio" - legendarni Bata Stojkovic u filmu ,,Idemo dalje" prica deci vic o Amerikancu, Nemcu i Srbinu.

E sad ne znam da li si na ovo mislio u pozitivnom ili negativnom smislu, ali nit sam se ja nadmudrivao, nego je tako bilo...

Gorstak
vec da u tamo tim Amerikama i Evropama ima mnogo chobana. Donekle je i logicno jer ih ima vise i standard im dopusta da vise i putuju. Oni malobrojni koji se odlepe od Srbije i proputuju malo sveta svakako nisu reprezentativni uzorak Srbije. Stanje je nazalost mnogo losije.

Sa ovim se slažem.
Dilan Dog Dilan Dog 13:37 09.04.2008

Re: Da li ste znali

margos
Lepa priča! :))))


Gorstak Gorstak 13:59 09.04.2008

Re: Da li ste znali

E sad ne znam da li si na ovo mislio u pozitivnom ili negativnom smislu, ali nit sam se ja nadmudrivao, nego je tako bilo...

@Dilane,
Ranije sam te primetio po ovim ,,nasim" kafanicama (Mylutin ne moze da nas otera. Ocekujem da uskoro zavapi: ,,hoce li mi neko skinutii ovoga Gorstaka sa vrata" i skapirao sam te kao vrlo korektnog.
Obrati paznju na izraz korektan. Smisljao sam 5min sta da napisem, a da me ne zezaju posle.
Dakle, ne mogu da zamislim situaciju da ti nesto kazem, a u negativnom smislu.
I to ne samo tebi nego velikoj vecini. Takav mi nacin zavitlavanja. Ako budem pozeleo da te uvredim nece biti nedoumice:)

Samo sam citirao najbolji vic svih vremena.
Ne znam da li si gledao film, ali Bata je to tako ispricao da se kezim svaki put kad se setim. U drustvu kad neko krene da prica vic pa malo zastane da bi se prisetio fore ja obavezno utrcim sa citatom Batinim.

@Mylutine,

Zaboravih da ti dam komentar za casopis Scandal i naslove u tom casopisu.
Slucajno znam ljude koji pisu te komentare. Oni se vrhunski zavitlavaju i ako taj casopis posmatras kao humoristicki onda ce i tebi biti smesno.
Znam da ima morona koji to ozbiljno citaju i da je to tragedija. Da se vratim na ono o obrazovanju.
Samo sam hteo da kazem da nakon sto se ugasio casopis Bre meni je odmor za dusu da prelistam Scandal.
Obrati samo paznju na komentare koliko duha treba imati da bi se takve gluposti napisale.
Uf, sad ce da me napadnu oni kulturni zato sto citam Scandal.
Nema veze.
Uvek se slatko nasmejem. Pa zar nije super naslov ,,Lazu da je Kaja kurva, ne krese se za pare!"
Ajd reci da se nisi nasmejao kad si procitao.
Obrati paznju kako je u jednoj recenici isprican dobar aforizam i vic u isto vreme, a aktuelan.
Ta Kaja je bila ucesnica VB do malopre.
margos margos 14:11 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Dakle, obrazovanje

D e f i n i t i v n o!!!
Evo, postoji sveCki proces pod nazivom Education for All, sa idejom da se do 2015. mogućnost školovanja i učenja omogući svoj deci sveta, jer trećina dece na svetu nema tu mogućnost.

Mogli bismo i mi, da napravimo taj mini pokret kod nas, i da postavimo sebi neki cilj u tom smislu.
Ko je za?
:)))

Inače, PreCedniče, nasmeja me svojim komentarom, što nije ništa novo, al da kažem:)))
Volem Irce, too:))
Dawn
"A stranger is a friend you haven't met yet."

Dilan Dog Dilan Dog 14:18 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Gorstak
E sad ne znam da li si na ovo mislio u pozitivnom ili negativnom smislu, ali nit sam se ja nadmudrivao, nego je tako bilo...

@Dilane,
Ranije sam te primetio po ovim ,,nasim" kafanicama (Mylutin ne moze da nas otera. Ocekujem da uskoro zavapi: ,,hoce li mi neko skinutii ovoga Gorstaka sa vrata" i skapirao sam te kao vrlo korektnog.
Obrati paznju na izraz korektan. Smisljao sam 5min sta da napisem, a da me ne zezaju posle.
Dakle, ne mogu da zamislim situaciju da ti nesto kazem, a u negativnom smislu.
I to ne samo tebi nego velikoj vecini. Takav mi nacin zavitlavanja. Ako budem pozeleo da te uvredim nece biti nedoumice:)

Samo sam citirao najbolji vic svih vremena.
Ne znam da li si gledao film, ali Bata je to tako ispricao da se kezim svaki put kad se setim. U drustvu kad neko krene da prica vic pa malo zastane da bi se prisetio fore ja obavezno utrcim sa citatom Batinim.

OK, moram da pitam, jer pisana komunikacija nije idealna, pa često vidimo ono što ne piše. Inače, hvala na lepom mišljenju. Uzvraćam stav glede korektnosti.
A za vic, kako ne bih znao za taj vic! Kao i u svakom drugom vicu, poenta je u načinu pričanja, a Bata Stojković
je to odlično uradio, kao i sve ostalo što je glumio.
Dilan Dog Dilan Dog 14:22 09.04.2008

Re: Da li ste znali

margos
Ko je za?
:)))

Ja.
easy_test
margos margos 15:04 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Dilan Dog

margosKo je za?:)))Ja.easy_test

A što se ja nisam iznenadila??? :)))
mikimedic mikimedic 15:14 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Zaboravih da ti dam komentar za casopis Scandal i naslove u tom casopisu.
Slucajno znam ljude koji pisu te komentare. Oni se vrhunski zavitlavaju i ako taj casopis posmatras kao humoristicki onda ce i tebi biti smesno.


Maaajlutine,

Imas Skandal u Karfuru kod aerodroma, a Kurir i Novosti ionako na svakom cosku...:)
nema ni ovde da bude dosasdno.

Inace, Gorstak, citam Skandal (povremeno) iz istog razloga. Odmori covek lepo mozak. Naslovi, plus slike, minici sevaju, stikle -- Zamisli atmosferu, idealno vreme -- prolece u Bgdu, Grinet na bulevaru, Skandal u rukama, Moka kafa a mladjane koleginice sa fakulteta spartaju li spartaju po Bulevaru...:)
Gorstak Gorstak 15:33 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Zamisli atmosferu, idealno vreme -- prolece u Bgdu, Grinet na bulevaru, Skandal u rukama, Moka kafa a mladjane koleginice sa fakulteta spartaju li spartaju po Bulevaru...:)

Cuj da zamislim situaciju:)))
Radim blizu Knez Mihajlove pa pauzu za kafu sa zadovoljstvom iskoristim u nekoj basti. Kad je lepo vreme.
I tako, kupim neke novine, ali nema teorije da ih procitam. Doslo prolece pa me one tvoje koleginice sa fakulteta dekoncentrisu. Nit kafu da popijem nit novine da procitam.
Stvarno nema smisla.
Uzgred, lepo je vreme:)))

P.S. Grineet preko puta Pravnog?
mikimedic mikimedic 16:01 09.04.2008

Re: Da li ste znali

Bas taj, Gorstak, letnja basta...:)
Gorstak Gorstak 16:20 09.04.2008

Re: Da li ste znali

mikimedic
Bas taj, Gorstak, letnja basta...:)

Eh, Pravni mmmmm...:)
U nekom ranijem Postu, mozda bas Mylutinovom, sam branio stav da su mozda najlepse devojke studirale Pravni, ali da su ipak malo lepse one sa Filoloskog:) Potpuno izjednacena trka, a pobednik ce biti odlucen fotofinishom. Za prsa:)
Mislim da bi trebali ovde da se zaustavimo ili ode ovaj Post u stranu kao i prethodni sto ga Edi pisala.
Stvarno ne znam sta mi je. Imam utisak da svaku temu mogu da skrenem na ove vode:)

Evo nesto gore, ili dole sam napisao da bi trebali da se ugledamo na npr. Svajcarce.
Sad sam se setio da je nasha ,,omiljena" Svajcarka chuvena Karla DP.
Da li je ona dobra riba?
Eto. Opet skrecem temu. Jace je od mene:)))
Ima i ona ,,omiljena" teniserka.
Dobro de.
Prekidam:)
mikimedic mikimedic 16:30 09.04.2008

Re: Da li ste znali

ja opet ponavljam -- i u svajcarskoj ima misica. to sto se prezivaju na 'ic' je puka slucajnost...:)
mozda je i zato treba da budemo ponosni Srbi? A bogami i ponosne Srpkinje...:)
Alek-Niš Alek-Niš 10:13 09.04.2008

Pozdrav

Zdravo Milutine,
Verujem na reč,ponekad teško je biti srbin u inostranstvu.Veliko breme vučete sa sobom iz Srbije.Sa lošim pojedincima je identifikovan ceo jedan narod pa drugi,nevini ,pojedinci ispaštaju zbog toga.Ljudima su bez ikakvih razloga nabacivani svakakvi atributi:kasapi,decoubice,fašisti...
Dopalo mi se Aleksandrino:biti najbolja,što može,u svom poslu i biti što bolja ličnost.Ali.....na prvom mestu,to je zato što je ona takva osoba;ozbilna i odgovona,na drugom:što joj se tako najviše isplati a na ,sigurno se varam,23.to što je iz Srbije.I,molim Vas,to je po meni ispravno i tako treba da se ponaša.
Mislim da se čast i ugled Srbije,prvenstveno, brani u Beogradu.U Vladi Srbije,njenim ministrima....U njihovim odlukama,stavovima,kulturi,ponašanju...Sve ostalo,pa čak i uspesi naših ,dragih sportista,predstavljaju samo iskre u tami Srbije.
Bojim se ,Milutine,da ulazite u don-Kihotsku borbu.Ponašajte se kako Vam um,srce i duša nalažu.O Vama će misliti kao o Milutinu,retko kao o Milutinu-srbinu.A o srbinu će misliti po radu političara Srbije.
I ,verujte,nije vic nego istina:
-Kako zove pametni srbin glupog srbina?
-Mobilnim,iz inostranstva.
Pozdrav iz Niša
MilutinM MilutinM 10:20 09.04.2008

Re: Pozdrav

Alek,

hvala na javljanju.

Bojim se ,Milutine,da ulazite u don-Kihotsku borbu.Ponašajte se kako Vam um,srce i duša nalažu.O Vama će misliti kao o Milutinu,retko kao o Milutinu-srbinu.A o srbinu će misliti po radu političara Srbije.

Da, većina ljudi misli o drugima kroz prizmu politike zemalja odakle potiču. Ipak, ljudski odnos može da doprinese da barem oni koje znam imaju normalno mišljenje o mojim sunarodnicima, komšijama ... ljudima
Gorstak Gorstak 13:37 09.04.2008

Re: Pozdrav

Mylutin
Da, većina ljudi misli o drugima kroz prizmu politike zemalja odakle potiču. Ipak, ljudski odnos može da doprinese da barem oni koje znam imaju normalno mišljenje o mojim sunarodnicima, komšijama ... ljudima

Imam malecki primer.
Obozavam Irce.
Oni su kao narod nesto najblesavije sto sam ikada video. Izuzetno duhoviti, veseli, pametni. Nemam reci da ih nahvalim. Ludaci. Oni pozitivni.
Pojma nemam ko im je premijer.
Mislim da ni oni ne znaju:)

O Japancima takodje imam super pozitivno misljenje. Jedan kolega (radimo u istoj firmi samo je on u Japanu), me pozvao da obavezno svratim u Osaku kada budem tu negde:)))
Pazi, kao da me pozvao u neku dorcolsku kafanicu. Da skoknem:)))
A duhoviti su da nisam mogao da verujem. Mozda i vise od Iraca.
Irci ludji pa mi se zato za malkice vise dopadaju od Japanaca.
Dawngreeter Dawngreeter 13:52 09.04.2008

Re: Pozdrav

Gorstak
Obozavam Irce.
Oni su kao narod nesto najblesavije sto sam ikada video. Izuzetno duhoviti, veseli, pametni. Nemam reci da ih nahvalim. Ludaci. Oni pozitivni.


Moram se ovde pridruziti obozavanju Iraca (ili je mozda pravilnije reci irskom kulturom, posto sam vrlo svestan da i oni imaju svoj deo seronja). Potpuno blesav narod. Neeeverovatno sehi akcenat. Ne znam coveka koji ne voli irsku muziku. Imam i mali asortiman meni vrlo omiljenih irskih izreka, izvode iz kojeg cu podeliti sa sirim auditorijumom ovom prilikom.

"An Irishman is never drunk so long as he can hold on to a blade of grass and not fall off the face of the Earth."

"What is the difference between an Irish wedding and an Irish funeral? There's one drunk person less on a funeral."

"God invented alcohol to prevent the Irish from taking over the world."

I naravno:
"A stranger is a friend you haven't met yet."
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 10:28 09.04.2008

Ko više zna..

Da se razumemo...vrlo često oni znaju mnoooogo manje o nama nego što mi znamo o njima i tu situacju bi trebalo da iskoristimo u svoju korist. Čim vi pokažete da mnogo bolje baratate argumentima, o'ma oni zavuku glave među ramena. Najgore mi je kada me trpaju među Ruse i još se čude kako ne govorim ruski jezik!! Imala sam neki spor sa predstavnicima vlasti ovde gde su mi pretili da će me proterati tamo odakle sam došla pa sam ja sebe već videla u Vladivostoku. A još povrh toga posedujem pasoš države koja odavno ne postoji-Jugoslavija. Pa viđena sam kako totalni špijun sa mutnom biografiom.......ruskinja koja ne govori ruski, tvrdi da je srpkinja (a šta je to)+ poseduje pasoš nepostojeće države- to zavređuje duogodišnju robiju sa detaljnim pretesanjem slučaja. Ceo slučaj je zaključen nakon 4 dana utamničenja i razvezivanja kojekakvih zabluda u čemu su mi maksimalno pomagali prijatelji nosioci danskog, nemačkog i francuskog pasoša. Ovi su mi se posle izvinjavali do neba zbog nesporazuma i izlaganja neprijatnostima. Sama činjenica da smo srbi i da i dalje opstajemo u ovom svetu bi trebalo da bude dovoljan razlog za ponos. Ja sam i dalje čudo neviđeno u svom okruženju jer ljudi i dalje ne mogu da shvate kako neko može da se bori i opstane u svetu koji ima toliko negativnih predrasuda. Zbog toga ja jesam ponosna prvenstveno na sebe jer se i dalje uspešno borim sa tim predrasudama dok su mi moji prijatelji, nosioci mnogo poželjnijih pasoša priznali da bi oni na mom mestu odavno odustali
Eh, da.....i ovo sam mooooorala da okačim ))))) Ko kaže da naša kultura nema svoje fan-ove u svetu:

MilutinM MilutinM 10:43 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Eh, da.....i ovo sam mooooorala da okačim ))))) Ko kaže da naša kultura nema svoje fan-ove u svetu:

Ijoooj, "naša kultura".

Šta ćemo, i ovo ima prodju negde ))
margos margos 10:47 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Sama činjenica da smo srbi i da i dalje opstajemo u ovom svetu bi trebalo da bude dovoljan razlog za ponos. Ja sam i dalje čudo neviđeno u svom okruženju jer ljudi i dalje ne mogu da shvate kako neko može da se bori i opstane u svetu koji ima toliko negativnih predrasuda. Zbog toga ja jesam ponosna prvenstveno na sebe jer se i dalje uspešno borim sa tim predrasudama dok su mi moji prijatelji, nosioci mnogo poželjnijih pasoša priznali da bi oni na mom mestu odavno odustali

!!!!! :)))))))))))))))
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 10:52 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Šta ćemo, i ovo ima prodju negde ))

Ma nije važno...samo nek se okreće )))
margos margos 10:56 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Eh, da.....i ovo sam mooooorala da okačim ))))) Ko kaže da naša kultura nema svoje fan-ove u svetu:

Pa majstor!!! Zna i reči!!! Da nije njega, nikad ne bih odslušala ovu pesmu, pa ne bih ni znala da postoji.:)))
mikimedic mikimedic 10:58 09.04.2008

Kako se brani domovina

Domovina se brani lepotom
I čašću i znanjem
Domovina se brani životom
I lepim vaspitanjem
edi-va edi-va 11:06 09.04.2008

Re: Ko više zna..

ovaj se primio na Anu Kokic, bash lepo:))))

Chitala sam skoro, ne znam vishe gde, da grupe Nemaca idu svake godine u Guchu, jer mnogo vole, a i privatno slushaju nashe trubache:))) Ljudi to nije vic ... eto ukusi su raznobojni:)))
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:18 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Ma ne samo na Anu Kokić, tu je i Kaleuša, Đogani, Seka Aleksić....čovek je total fun
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:26 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Chitala sam skoro, ne znam vishe gde, da grupe Nemaca idu svake godine u Guchu, jer mnogo vole, a i privatno slushaju nashe trubache:))) Ljudi to nije vic ... eto ukusi su raznobojni:)))

Pre 5-6 dana sam na AlJezziri (mojoj omiljenoj informativnoj stanici) gledala 1-satnu priču o Guči. Novinar je bio potpuno fasciniran događajem. Snimali su cela 3 dana tamičenja u svim njegovim fazama, specijalni interviju sa pobednicima. Sabor nazivaju skupom njbržih trubača na svetu. Sve je najprofesionalnije odrađeno sa svakog aspekta, analiza, intervijui, background......Zaključak je-ovo se mora videti uživo
Gorstak Gorstak 14:12 09.04.2008

Re: Ko više zna..

AM
Pre 5-6 dana sam na AlJezziri (mojoj omiljenoj informativnoj stanici) gledala 1-satnu priču o Guči.

QQ i lele:)
Jel to ona TV stanica gde malo, malo pa World Terrorist No1, No2, ... No2.222.222 da malecki intervju tipa sutra cemo da bombardujemo ono, a ovo sto je puklo juce to smo isto bili mi.
I onda red Guche:))))
Ovo nam stvarno nije trebalo:)

Sretnes tamo nekog Amera, a on ti sav srecan kaze da je cuo za Srbiju dok je pratio Al Jezziru radeci za CIA-u.
I jos doda da je iznenadjen da u Guchi nije bilo snega jer zna da je Siberia uvek pod snegom:)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 23:07 09.04.2008

Re: Ko više zna..

Jel to ona TV stanica gde malo, malo pa World Terrorist No1, No2, ... No2.222.222 da malecki intervju tipa sutra cemo da bombardujemo ono, a ovo sto je puklo juce to smo isto bili mi.
I onda red Guche:))))

Ma joooook. Nema to blage veze. Nema toga...bar na izdanju na engleskom. Skroz je suuuuper stanica. Da mi nije njih pored BBC-ja ABC-ja i sličnih agencija ne bih imala pojma šta se događa u svetu
Jaril Jaril 10:57 09.04.2008

Постоји ли српство?

Ако мало боље погледамо, оно што се продаје под етикетом "српско" и није баш толико српско. Не дичимо се ми Новаком Ђоковићем зато што је српски тенисер бр.1, већ зато што је светски тенисер, један од најбољих.

Ја свуда истичем и рекламирам (пиратеријом, додуше) Љубицу Марић, не зато што је српски композитор бр.1, него што је међу најзначајнијим светским композиторима друге половине 20ог века.

Ако погледамо и Православље (на које сам значајно поносан), оно није српско, већ светско.

И у самој дефиницији, оно што би могао да буде национални идентитет мора да буде или оно што поседује сваки човек на одређеном географском простору или она особина коју испољава група састављена од појединаца одређеног географског простора. Ни једно ни друго у Србији (а ни у остатку света) не постоји.

Шта остаје? Остаје тековина коју су изнедрили људи на једом географском простору. Коју је изнедрила једна култура (са све опречним токовима унутар себе). Што ме враћа на оно што рекламира Јелица. То је једино опипљиво што се и може рекламирати под етикетом националног.

Већину тога, чиме бисмо се поносили, смо натриповали да је српско. То је светско.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:16 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Већину тога, чиме бисмо се поносили, смо натриповали да је српско. То је светско.

Chill out )
Svetsko a naše


Nemojte samo da počnete da me smarate kako su u stvari Egipćani prvi zmislili pivo....
ivana23 ivana23 11:19 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Не дичимо се ми Новаком Ђоковићем зато што је српски тенисер бр.1, већ зато што је светски тенисер, један од најбољих.


Until now. If you haven't yet made his acquaintance, allow me to introduce Novak Djoković. The name first registered with me a couple of years ago, when I'd heard about him publicly declaring his intention to become the world's top player. In the age of Federer, this was rank lèse-majesté — some trash-talking Serbian teenager who obviously didn't understand his place in the universe. Then I saw Djoković play. He was still raw, probably 18, but his gifts were prodigious. He was fast, rangy, smart; an all-court player with deep, heavy groundstrokes and a silky, unreadable serve. He even had good court manners — that is, he didn't seem like a jerk.


www.mensvogue.com

Govorim u svoje ime. Ponosim se sto nas Novak predstavlja u najboljem svetlu na svetskoj pozornici tenisa. A sto bi se reklo - i sire..
edi-va edi-va 11:21 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Aleksandra,

pa i ti si svetska a nasha!
mene to chini ponosmnom:)))
i ne samo ti, nego chitava ova ekipica bisera rasutih po svetu,
koji nas sigurno vade u svakom pogledu,
je dovoljan razlog da se ponosim:))))
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:32 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

pa i ti si svetska a nasha!
mene to chini ponosmnom:)))

Hvala slatka. Staraći se da ne izneverim vaše poverenje ;.)))
In the age of Federer, this was rank lèse-majesté — some trash-talking Serbian teenager who obviously didn't understand his place in the universe.

U tome i jeste stvar-odbiti da prihvatiš mesto koje su ti drugi namenili i postaviti samog sebe tamo gde smatraš da treba da budeš. Kada bi se SVAKI pojadinačni srbin/srpkinja tako ponašao onda bi bilo šanse da se kolektivno izvičemo iz čabra. Da li pojedinac može da promeni svet? DA!!! Odgovorno tvrdim
Jaril Jaril 11:32 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Serbian teenager
Ивана, нисам сигуран да смо се разумели. Шта је то што једног тинејџера чини српским тинејџером?

Да ли је то само административна ставка?

Или ипак постоји неки ексклузивни скуп особина који једног тинејџера чине српским тинејџером?
MilutinM MilutinM 11:37 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

odbiti da prihvatiš mesto koje su ti drugi namenili i postaviti samog sebe tamo gde smatraš da treba da budeš.

WOW, ovo je sjajno rečeno!
Kada bi se SVAKI pojadinačni srbin/srpkinja tako ponašao onda bi bilo šanse da se kolektivno izvičemo iz čabra. Da li pojedinac može da promeni svet? DA!!! Odgovorno tvrdim

Potpisujem
ivana23 ivana23 11:41 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Jaril
Serbian teenagerИвана, нисам сигуран да смо се разумели. Шта је то што једног тинејџера чини српским тинејџером? Да ли је то само административна ставка? Или ипак постоји неки ексклузивни скуп особина који једног тинејџера чине српским тинејџером?

Posalji mejl casopisu Mensvogue, pa ih pitaj, oni su pisali tekst.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:49 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Да ли је то само административна ставка?

E pa administrativna stavka je ono što nas spopliće unaokolo.....inače, sve bi bilo drugačije da na svetu ne postoji institucija pasoša. Znači, taj pasoš je vaša deklaracija porekla-voleli vi to ili ne. Dodatna otežavajuća okolnost je Srpski pasoš koji vam donosi dodatno prokletstvo. Da li ste se ikada zapitali koliko je bilo teško Novaku na početku svoje karijere da putuje unaokolo po turnirima sa Srpskim pasošem? On je tada (a i sada) za sve bio tamo neki tinejdžer iz Srbije. Da li vi uopšte možete da predpostavite koliko krivih drina morate da ispravite samo zato što posedujete srpski pasoš samo da bi vam na kraju dopustili da se bavite nečim što nema nikakve veze sa vašim poreklom...a i onda vas i dalje drže na oku jer bez obzira na sve vi i dalje imate bad background. Teško će bilo ko oprostiti Srbinu što je Srbin, tako da će Novak uvek ostati SERBIAN teenager koji se na svu njihovu nesreću izdigao iz Srpskog blata
Jaril Jaril 12:24 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Dodatna otežavajuća okolnost je Srpski pasoš koji vam donosi dodatno prokletstvo.
Дакле, значајан светски проблем јесте концепт националног. Да нема нација не би било ни овог проблема.

Па сад питање:
зашто би један народ инсистирао на опстајању проблема који потреса свет, а који нарочито угрожава њега самог?

Иако се уопште не слажем са следећим закључком, некако се наметнуо: доле националност. Да ли је исправно поносити се нечим што учествује у глобалном проблему? (Вратих се некако на тему :)) )
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:39 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Дакле, значајан светски проблем јесте концепт националног. Да нема нација не би било ни овог проблема.

Па сад питање:
зашто би један народ инсистирао на опстајању проблема који потреса свет, а који нарочито угрожава њега самог?

Pa ništa, onda da svi proglasimo bojkot pasoša. Pa da mi pokažemo celom svetu KO smo mi u stvari )) Kakva nacija, kakvi bakrači. Naravno, lako je odreći se nacije koja nikome ne treba. Šta više samo ti pravi probleme. Aj ti ubedi jednog Francuza ili Engleza ili više-manje bilo koga na ovome svetu da se odrekne svoje nacije.
Nego....ne mogu a da ne primetim da Jaril koristi ćirilični font.....smrdi malo na licemerno
margos margos 13:17 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

Ако погледамо и Православље (на које сам значајно поносан), оно није српско, већ светско.

I ja sam bila ponosna na Pravoslavlje, dok nisu shvatili da je Katoličanstvo imalo svoje mnogo mračne trenutke, mislim na inkviziciju, pa i oni krenuli da nadoknade. Nisam više ponosna zbog onih, koje moj prijatelj nazva 'pravoslavnim mudžahedinima'.

A srpstvo definitivno postoji, čim o njemu pričamo!
Jaril Jaril 13:21 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?

ne mogu a da ne primetim da Jaril koristi ćirilični font
Па наравно, мени је лепши од латинице. Чисто естетско, не и национално, питање.

Елем, мени је ова тема (као и она друга код Тибора) јако забавна, па неко може погрешно да ме схвати. А ја само пратим ток конверзације. И не бежим од тога да сам националиста (не и нациста, молим направити разлику), али ми је сасвим јасно да у јавном дискурску уопште није дефинисано шта је то "национално". Онако конкретно. Када год је српство у питању, сви нешто муљају у описима и на крају добију чисту апстракцију. И како онда један Србин да не буде збуњен својим националним идентитетом, кад ни не зна шта је то. Најконкретнија особина коју је неко поменуо јесте инат. Резултат тога је био поражавајући по мене, јер онда нисам Србин - ич.

Преформулисано питање поста јесте: поносни шта тачно? Ако бити Србин значи бити Новак Ђоковић, оно опет нисам Србин. И питање је да ли бити поносан на српство уопште значи бити поносан на неког човека (Светог Саву нпр.) или значи бити поносан на неку особину?

Српство је много недефисан појам а њиме се оволико маше и размеће?

Ја под српством подразумевам сложен културни процес (који свакако излази изван граница државе Србије), а свакако се прелива на друге културе исто као што и упија утицаје других култура. Бити поносан на један огроман културни конгломерат јесте проблематично спроводљиво у пракси. Да би се то остварило српство се мора симплификовати и свести на нешто конкретно (најчешће личност), а то онда значи већ сакаћење српства. Те тако бити поносан на своју нацију значи њено унижавање.

При том, и Православље ми не да да будем поносан на било шта.
dragoljub dragoljub 17:14 09.04.2008

Re: Постоји ли српство?


Nego....ne mogu a da ne primetim da Jaril koristi ćirilični font.....smrdi malo na licemerno

озбиљно
korto malteze korto malteze 12:24 09.04.2008

samo normalno


Mislim da normalan stav mnogo znaci. Postavljam se prema drugima kao normalna i pozitivna osoba, tako bih funkcionisao u svakom slucaju. Pre svega, predstavljam sebe. Kad ljudi vide da imaju posla sa OK covekom, spremni su da dovedu u pitanje i stereotipno misljenje (kakvo obicno imaju o Srbima). Zadrzavam i praktikujem ono sto smatram pozitivnim u vezi sa svojim poreklom (mada bih pre rekao da su u pitanju balkanski obicaji nego srpski). Jedan od lepsih ishoda te navike je acknowledgment nemacke saradnice u njenoj doktorskoj tezi, gde se mojoj supruzi i meni zahvalila na 'toplom srpskom gostoprimstvu i sirokogrudosti' (njene reci). Bivala je cesto kod nas, dopalo joj se sto je svaki put ponudjena da jede kad bismo jeli i mi i sto bismo je pre toga ponudili picem. Male stvari koje delim sa svim svojim prijateljima.
Bez obzira na licno ex-teritorijalno prepoznavanje, pitanje 'a odakle si ti' iskoci pre ili kasnije. Prilicno je tuzno sto ljudi, ako si Srbin, uglavnom ocekuju nevolje.
Kada kazem da sam iz Srbije, obicno se napravi kraci komunikacioni cep, uz komentar 'Lepo...' i pauzu, jer ljudi ne znaju sta bi rekli - a to sto su culi o Srbiji uglavnom nije lepo. Mnogi i ne znaju tacno gde je to, pa cesto dopunim da je u pitanju Ex-YU. Dogodi se da neko ko pomalo prati zbivanja zapocne pricu o politici, ali je balkanska prica generalno suvise slozena za lezeran razgovor i obicno temu na pristojan nacin skratim, jer znam na sta moze da se napravi, osim ako sagovornik bas pokaze da ima mnogo vremena i interesovanja.
Najbolji nacin da predstavis nacionalnu pripadnost u dobrom svetlu je da time ne budes opterecen. Da ti ni u kom slucaju ne bude neprijatno kada to izgovoris i da te to ne cini nabusitim. Ako si ti OK, okolini je u tom trenutku OK i ono sto si.
bravar bravar 12:31 09.04.2008

bez naslova

Mi u svetu i svet u nama:)
Mi o njima, a oni po nama:)))
Sala, naravno.

Malo prica otisla na drugu stranu. Mislim, ako pisemo kako se osecamo (a osecacemo se ako resimo da genijalnost izazivamo u sebi na Mikelandjelov nacin:))) onda smo zaglibili u trolu:)

Verujem cvrsto da imamo mnogo toga da pokazemo drugima, kao sto postoji hiljade razloga sto nas gledaju na nacin gorepomenut.
Ja kotakva nisam sklona paranoji. Ipak smo samo mi u kontaktu sa strancem predstavnici naroda kome pripadamo. Moze neko da ima ovaj ili onaj stav, ali ako mu svojim ponasanjem, znanjem i umenjem pokazemo da smo drugaciji od predrasuda koje vladaju o nama - uspeh je tu.

Moj covek je putovao sredinom devedesetih za Italiju i probleme koje je mogao da ima sprecio je upravo svojim ponasanjem. Znate verovatno kako smo tada tretirani na carinama stranih nam zemalja. Doduse, nije se mnogo promenilo, ali se menja.
Za te promene zasluzni smo mi kaotakvi. Ipak u prvi plan se probijaju obrazovani, sposobni, talentovani i to je dobro.

Sad, MM, sta bih Ti rekla na zadatu temu... Postoji nesto sto nas krasi i sto mora da upali:) to je nas pozitivan stav prema zivotu i ljudima. Necu se obazirati na primedbe o ratobornosti etc, jer takvih ima i po belom svetu. Postoji doza dobrodusnosti i spremnosti na saradnju obicnog, normalnog dela naroda i taj svoj deo treba da ponudimo svetu - bio on Guca (neki vole to) ili Exit (drugi opet vole hot:)
margos margos 12:54 09.04.2008

Re: bez naslova

Ipak smo samo mi u kontaktu sa strancem predstavnici naroda kome pripadamo. Moze neko da ima ovaj ili onaj stav, ali ako mu svojim ponasanjem, znanjem i umenjem pokazemo da smo drugaciji od predrasuda koje vladaju o nama - uspeh je tu.

Potpuno je tačno, no nekad zahteva više snage i energije, a to je Aleksandra lepo objasnila sa ispravljanjem krivih Drina.

Ima lepa priča, pa ću da trolujem ovdi kod tebe, baš mi se hoće...

Na putu ka nakom selu, sela starica na kamen da odmori.
Nailazi mladić i pita je:
'Je li, baba, idem tamo u ono selo. Kakvi su ljudi koji tamo žive?'
'A kakvi su, sinko, ljudi tamo odakle dolaziš?'
'Uh, baba, grozni, ljuti, zlonamerni...'
'E, iste takve ćeš i ovde naći.'

Posle nekog vremena, nailazi drugi.
'Je li, baba, idem tamo u ono selo. Kakvi su ljudi koji tamo žive?'
'A kakvi su, sinko, ljudi tamo odakle dolaziš?'
'Eeee... divni, dobrodušni, požrtvovani...'
'E, iste takve ćeš i ovde naći.'
bravar bravar 13:18 09.04.2008

Re: bez naslova

To ti kazem, slatka:)))

Zato tipujem na drugopomenuto gore:)))
margos margos 13:47 09.04.2008

trol

Zato tipujem na drugopomenuto gore:)))

Ma je li, je l ti Dragoljub dodelio genijalnost dok si spavala, il mi se čini? :)))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana