Jesus Christ Superstar

MilutinM RSS / 27.04.2008. u 10:40
Da li je Isus bio samo čovek?

Da li su apostoli bili njegovi sledbenici zbog ideje zasnovane na pomoći siromašnima ili su znali da je on božansko biće?

Da li je Marija Magdalena zasluživala Isusovu ljubav i da li je on trebao da udje u vezu sa njim?

Da li je Isusova smrt bila nameštaljka ne bi li se masa ubedila da Bog postoji i da u njega treba verovati?

Da li je Juda žrtvovan, izabran da na sebe primi svu krivicu ne bi li Isus postao legendarna i slavljena ličnost?

Da li je Pontije Pilat baš hteo da ubije Isusa ili ga je splet okolnosti naveo da to uradi?

 

Rok opera Isus Hristos Superstar pokušala je da ponudi odgovore na ova i druga pitanja pre 38 godina!

 

 

Krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog veka nastala je nova pojava u popularnoj muzici - rok opere. Pokretač svega bio je Pit Tausend, gitarista grupe Who, koji je objavio prvu rok operu čudnog naziva "Jednom na brzaka, dok je on odsutan" 1966. godine. Prvi mačići se u vodu bacaju, tako da je tek sa Tomijem, sjajnim komadom koji je pobrao odlične kritike i postavljen i na filmsko platno, počela era koja je dala inspiraciju i podsticaj drugim stvaraocima da se oprobaju u ovom žanru.

 

Jedna od najgledanijih, najhvaljenijih i najintrigantnijih rok opera svih vremena nastala je 1970. godine. Pisac tekstova Tim Rajs (Tim Rice) i kompozitor Endrju Lojd Veber (Andrew Lloyd Webber), koji su tek prevalili dvadesetu godinu života, uhvatili su se u koštac sa ovako velikim izazovom i komponuju delo koje će ne samo promeniti njihov život i lansirati ih u muzičku orbitu, već i promeniti istoriju rok muzike. Možete zamisliti kakva je hrabrost bila osmeliti se u tim godinama da se napiše komad sa takvom sadržinom. A tek hrabrost onih koji su to podržali, finansirali i objavili!

 

Opera je prvo snimljena kao album koje se pojavio u prodavnicama 1970. godine. Svoje prvo izvodjenje na sceni delo je doživelo 12. oktobra 1971. godine, na Brodveju, da bi kasnije doživelo bezbrojna prikazivanja u raznim verzijama sve do današnjih dana. Konačno, 1973. godine snimljen je film koji je samo doprineo svetskoj slavi komada.

 

 

Sadržaj

 

Isus Hristos Suprestar opisuje poslednju nedelju dana života Isusa iz Nazareta. To se, ako je verovati zapisima, desilo pre 1975 godina, baš ovih dana. Podloga dela je jevandjelje po Jovanu, mada je scenario pisan tako da je ispričan iz ugla Jude Isakriotskog i njegovog razočarenja pokretom u kojem je učestvovao.

 

Zbilja, čudno je zamisliti grupu posvećenih, slobodarskih, pravednom idejom vodjenih mladih ljudi koji dolaze u Jerusalem sa željom da šire svoju veru u jednakost ljudi i potrebu da svako ima život dostojan čoveka (lepo otpevao Ian Gilan u originalnoj verziji pesme Hosana), koja se suoči sa linčom i golgotom onih kojima je sva ta pažnja namenjena i saznanjem da je onaj koji ih vodi u stvari sin božiji koji će žrtvovati sebe i ostale ne bi li kasnije generacije (a danas je veliki deo sveta nastavljač tih verovanja) shvatile i prihvatile veru Isusovu. Prvi koji shvata tu protivrečnost je Juda, koji uvidja da su Hristovi sledbenici postali fanatični i izgubili vezu sa stvarnošću, nazivaju ga bogom i njegove reči izvrću u proročanstva. Njegov reči govore:

 

     Listen Jesus I don't like what I see.

     All I ask is that you listen to me.

     And remember, I've been your right hand man all along.

     You have set them all on fire.

     They think they've found the new Messiah.

     And they'll hurt you when they find they're wrong.

 

     I remember when this whole thing began.

     No talk of God then, we called you a man.

     And believe me, my admiration for you hasn't died.

     But every word you say today

     Get's twisted 'round some other way.

     And they'll hurt you if they think you've lied.

 

Ova dilema o religioznosti, religiji, Bogu, svevišnjem... traje i danas, i mnogostruko je uvećana slobodom misli koja je zapljusnula svet baš krajem šezdesetih. U operi, Isus je, kako ga njegov najbliži saradnik i sledbenik vidi, samo običan čovek sa svojim protivrečnostima, od kojih je najčudniji njegov odnos sa Marijom Magdalenom, najblaže rečeno ženom sumnjive prošlosti. Kako masa sledbenika narasta, produbljuje se jaz izmedju Isusa i Jude, koji kulminira sukobom u hramu koji Isus pokušajima da ga dovede u kontrolu pretvara u sukob sa lopovima, secikesama, kurvama i preprodavcima. Juda konačno shvata da je Hrist opasan i izdaje ga, što ovaj prihvata svesan svoje uloge. Tek kada shvati da je sve iscenirano, Juda spoznaje svoju ulogu i vekovno prokletstvo koje mu je namenjeno i ubija se. Neobuzdana gomila koja je doprinela raspeću Isusovom već je počela da ga slavi kao super zvezdu (ova verzija pesme je izvorna, sa prvog albuma, ali rola Jude mi je bolja nego na filmu).

 

Zanimljiv je i prikaz onih koji su osudili i pogubili Isusa. Jevrejski kraljevi i fariseji shvataju da je Isus opasan po njih te smišljaju kako da ga uklone pod izgovorom da je ugrožava Rimsko carstvo kome su oni vazali. Medjutim, kada Isusa uhvate, svi shvataju nameštaljku i snebivaju se da donesu tu odluku i šetaju ga od jednog do drugog pokušavajući da izbegnu vekovnu krivicu. Konačno, Pilat ga osudjuje na bičevanje, ali masa je toliko razjarena da primora Pilata da ga, sada već sa izgovorom da to nije njegova volja, osudi na raspeće na krstu,.

 

     Don't let me stop your great self-destruction.

     Die if you want to, you misguided martyr.

     I wash my hands of your demolition.

     Die if you want to you innocent puppet!

 

Saga se završava raspećem i instrumentalom, bez Hristovog uskrsnuća, kao da time autori žele da još više istaknu svoje dileme koje su ih vodile da stvore ovo kapitalno delo.

 

Mada se ova epizoda završila neslavno po Isusa - nerazumevanjem naroda kome je posvetio sve svoje napore, njegovom golgotom, izdajom najbližeg saradnika, odricanjem drugog bliskog saradnika - očigledno je da su njegovi saradnici uspeli da prošire veru i naprave od Hrista jednu od najslavnijih i najpoštovanijih istorijskih ličnosti.

 

Pitanje je, ipak, ko je glavna ličnost opere. Nominalno, to je Isus - tako se predstava i zove. Medjutim, nesumnjivo je Juda, njegove dileme i tragična sudbina osnova dela. Nije ni čudno što je na originalnom albumu i u mnogim drugim najavama Juda prvi lik a Isus tek iza njega. Čak negde i Kajafa ili Pontije imaju veću težinu nego Isus!

 

Sam Tom Rajs je izjavio da je "ideja opere da Isusa predstavi očima Jude; Isusa kao čoveka, ne boga". Ovo je izazvalo brojna negodovanja mnogih hrišćanskih zajednica. Možda ih je, ipak, više pogadjalo to što Juda operom doživljava svojevrsnu rehabilitaciju. Sa druge strane, mnoge jevrejske zajednice bunile su se zbog predstavljanja jevreja kao onih koji su odgovorni za Hristovu smrt što je po njima doprinosilo antisemitizmu. Sa godinama, sva ova sporenja su polako ugasnula, pa se delovi opere danas izvode po crkvama.

 

Oni koji su zainteresovani mogu naći potpuno objašnjenje sadržaja na Wikipediji a ceo libreto OVDE.

 

 

Postavke

 

Rajs i Veber počeli su svoju saradnju još sredinom šezdesetih. Zanimljivo je da su 1967. godine neslavno učestvovali na nacionalnom izboru za pesmu Evrovizije. Ta neuspela numera pretočena je kasnije u veoma uspešnu "Pesmu Kralja Heroda". Već 1968. godine napisali su delo inspirisano Jozefom, Hristovim biblijskim ocem. Odmah zatim, nastao je singl "Superstar", koji je sa druge strane imao numeru "John 19:41" - obe su kasnije našle svoje mesto u operi. Uspeh singla doneo je ideju da se izradi potpuno delo. Kako je Tim još od školskih dana bio prosto obuzet odnosom Isusa i Jude, tako da se tema za delo nametnula sama po sebi.

 

Isus Hristos Superstar je prvo snimljen kao album, da bi tek kasnije doživeo svoje scensko pojavljivanje. Svi su se plašili neuspeha i ovo je bio sigurniji put za afirmaciju. Prvi demo snimci opere ponudjeni su producentskoj kući Bitlsa "Apple Records". Ova kuća je već bila zapala u probleme i nije osetila da je delo prilika da se ponovo krene ka uspehu. Srećom, drugi su imali više sluha, pa je krenulo sa snimanjem koje je bilo više nego zahtevno i premašilo je planirani budžet: 60 sesija snimanja, simfonijski orkestar sa 85 članova, 6 rok muzičara, 11 nosećih i 16 horskih pevača u pozadini, 3 potpuna hora, mug sintisajzer i orgulje snimane u crkvi. Po nekima, album ima jak i ponegde veoma agresivan rok zvuk koji su sobom doneli Gilan i rokeri koji su činili osnovu postave. Meni se, opet, čini da je ponegde album suviše "studijski" i da mu nedostaje živost koju nosi slobodno izvodjenje.

 

Ulogu Isusa pevao je Ian Gilan, kasnije poznat kao solista legendarne grupe Deep Parple. Od poznatijih pevača, tu je samo još Ivona Elliman, koja je i u mnogim kasnijim izvodjenjima opere, pevala ulogu Marije Magdalene, uključujući i pozorišnu postavku i film. Njeno izvodjenje numere I don't know how to love him me je očaralo još s početka sedamdesetih i do danas mi je jedna od omiljenijih sporih pesama.

 

     I don't know how to take this.

     I don't see why he moves me.

     He's a man. He's just a man.

     And I've had so many men before,

     In very many ways,

     He's just one more.

 

Album se najpre pojavio u Velikoj Britaniji, bez velike galame. Medjutim, promocija u SAD, održana 27. oktobra 1970. godine u St. Peters klubu u Njujorku bila je pompezna, kao i kasnije u drugim gradovima širom zemlje. Isus je bio najbolje prodavani album u SAD 1971. godine!

 

Opera je neredne godine izvodjena u više navrata kao niz dramskih scena na raznim scenama po Americi gde je popularnost albuma bila izuzetna, mnogo veća nego u Velikoj Britaniji. Prvo scensko izvodjenje predstava je doživela juna u jednoj srednjoj školi u Njujorku, dok je primijera pozorišne postavke održana je 12. oktobra 1971. godine na Brodveju. Autori su bili više nego nezadovoljni rezultatom - očigledno je američka želja za spektaklom i zaradom prevladala umetničke nazore. Veber je bio tako nesrećan da je odlučio da osnuje svoju sopstvenu izdavačku kuću! Zanimljivo je da je tada poznati producent Hal Princ poslao punudu Veberovim roditeljima da uradi predstavu nekoliko dana pošto je Endrju već potpisao ugovor koji je doneo to nakardno izvodjenje.

 

Skoro godinu dana kasnije, 9. avgusta 1972. godine, opera je postavljena na West End-u, u Londonu, i tu je tek doživela pravi uspeh i pomerila sve granice muzičkog pozorišta. Do 1980. godine, Isus je doživeo 3.358 izvodjenja i još drži rekord kao predstava sa petim najdužim trajanjem u toj prestižnoj sredini (tri druga dela Endrju Lojd Vebera su medju četiri dugotrajnija - Cats, Starlight Express i The Phantom of the Opera).

 

Naredne godine, snimljen je film, koji je doživeo svetsku slavu. Radjen je kao priča koja postavlja celu situaciju u današnje vreme (nešto kao što je skorije snimljen Romeo i Julija sa Leonardom di Kaprijem), sa preplitanjem izvorne priče i mnogim elementima svakodnevnice. Ovo moderno vidjenje nosi žargon dvadesetog veka i ironične aluzije na savremeni život (Isusa oslovljavaju sa Džej Si, sasvim neformalno i neprimereno uobičajenoj ikonografiji u hrišćanskom svetu).

 

Šta je doprinelo uspehu opere? Pored intrigantnih poruka i teme koja je izvor bezbroj špekulacija i verzija, delo nosi sjajnu energiju, uzbudjenje, polet, ali i umetnički dojam potvrdjen sjajnim deonicama, nekolicinom legendarnih melodija i veoma kvalitetnim literarnim tekstovima. Drugi stav predstave prosto nosi gledaoce, dok kraj donosi katarzu u kojoj publika učestvuje zajedno sa izvornim likovima i glumcima. Koliko god unapred znala kraj!

 

 

Zanimljivosti

 

Interesantni podaci o operi su:

• Već 1971. godine, opera je izvodjenja u klubovima po Madjarskoj. No, posle velikog uspeha, ubrzo je stigla zabrana.

• Po nekim glasinama, uloga Isusa u predstavi u Londonu nudjena je Džonu Lenonu. Neki kažu da je on odbio jer njegovoj ženi Joko Ono nije dozvoljeno da igra Mariju Magdalenu, dok drugi tvrde da su autori odustali od ideje jer su se plašili da će njegova slava zaseniti celu ideju opere. Postoje i glasine da je originalna uloga Marije Magdalene nudjena Marijani Fajtful, kao i da su autori razmišljali o nudjenju uloga Miku Džegeru i Dejvidu Kasidiju.

• U numeri Hapšenje (Arrest) jasno se čuje kako se neko zakašlje i onda se izvinjava. Prilikom snimanja "39 udaraca", Rajsu se činilo da je studijski snimak nedovoljno ubedljiv, pa je snimanje ponovljeno u holu kako bi se čuli mnogobrojni zvuci otvorenog prostora. Sam Rajs izgovara brojanje udaraca dok istovremeno šiba pod hola.

• U vreme snimanja albuma, bilo je uobičajeno da producenti nemaju dovoljno novca da odmah isplate umetnike, te su im nudili procenat zarade. Mnogi su to i prihvatili, kao Brajan Keit koji i dan danas, trideset sedam godina kasnije, dobija prinadležnosti. Ivonu Elimen je njen agent savetovao da uzme gotovinu. Mnogo kasnije, ona je izjavila da je tako izgubila puno novca.

• Originalni film iz 1973. godine zaradio je za te godine neverovatnih 8.3 miliona funti. Film je nominovan za Oskara, a glavni glumci za Global Globe nagradu. Verzija filma iz 2000. godine dobila je nagradu Emi za najbolji umetnički film.

• Na kraju filma, vidi se povorka vidi se misteriozna figura koja prolazi pejzažom. Mada su neki mislili da time režiser želi da nadoknadi nedostatak predstavljanja Isusovog uskrsnuća i nagovesti dalju ulogu Hrista u religiji, radi se samo o jednom običnom izraelskom pastiru koga je kamera snimila a scena se jednostavno svidela režiseru Normanu Džuvisonu.

• U originalnoj izvedbi, kada Juda izda Hrista, fariseji mu kažu "Ovo što si uradio spasiće Izrael". Ali u filmskoj verziji, snimanoj u Izraelu 1973. godine neposredno pred Jom Kipur rat, ovaj tekst je izmenjen u "Ovo što si uradio spasiće svakoga".

• Opera je igrana u nebrojeno zemalja po svetu, medju kojima su Australija (gde je po prvi put Mariju Magdalenu igrala crnkinja), Novi Zeland, Kenija, Meksiko, Irska, Filipini, Rusija, Panama, Zimbabve, Kolumbija, Bolivija, Poljska, Italija, Holandija, Izrael, Japan. Isus je bio zabranjen u Južnoj Africi jer je smatran nereligioznim delom.

• Australijska verzija opere je 1992. godine oborila sve rekorde i imala preko milion gledalaca. Album sa te postavke bio je tri puta u vrhu liste u SAD.

• Jan Gilan je pevao delove "Superstara" u puno prilika na nastupima sa Dip Parplom. Album pod nazivom Isus Hristos Superstar snimila je grupa Lajbah. Naslovna pesma je upravo "Superstar".

• Postavka Isusa iz 1996. godine u Liceum pozorištu u Londonu igrana je dve pune godine, a zatim je krenula na gigantsku turneju po Velikoj Britaniji. Ova verzija uradjena je tako da u potpunosti prati originalnu ideju Endrju Lojd Vebera. Posle 18 meseci rasprodate turneje, predstava se preselila u Esen, gde je igrana do Aprila 2000. godine. Tokom 2000. i 2001. snimljen je i film sa ovom verzijom.

• Obnovljena verzija igrana je u Velikoj Britaniji od 2002. godine. U njoj je čak, sve do svoje smrti dve godine kasnije, Judu igrao Karl Anderson koji je tu rolu nosio u originalnom filmu trideset godina ranije.

• U poslednje vreme, numere iz predstave izvode učesnici takmičenja za Idola u SAD, a Veber je često član žirija ove lake zabave.

• Ove godine, predstava je već igrana 20. i 21. marta u Beču. Ko zna kada i gde će biti igrana ponovo. Ako negde vidite najavu - idite obavezno!

 

 

Endrju Lojd Veber je kasnije izgradio karijeru plodonosnog pisca rok opera i mjuzikala. Pisao je muziku za filmove, a vlasnik je jedne od najvećih pozorišnih agencija u Londonu. Dobitnik je mnogih nagrada - tri Gremija, Oskara, Emija, šest nagrada Oliver. Proglašen je vitezom 1992. godine.

 

Tim Rajs pisao je reči i scenarija za mnoga poznata dela. Možda je najplodonosniji deo njegove karijere vezan za Diznijeve crtaće (Aladin, Kralj lavova, Lepotica i zver...), te je 2002. godine proglašen Diznijevom legendom. Pisao je za albume Fredija Merkurija i Rika Vejkmena. Piše za novine a oglašava se i na radiju i televiziji BBC.

 

 

Za gledanje

 

Pored numera sa albuma koje sam vam u tekstu preporučio, dajem vam linkove na sve numere iz filma. Po mom skromnom mišljenju, pažnju svakako zalužuje Pesma Kralja Heroda koju svakako treba videti u ovoj verziji. Ako imate vremena, opustite se i pogledajte ceo film.

 

Movie trailer

 

Overture

Heaven on Their Minds

What's the Buzz?

Strange Thing Mystifying

Then We Are Decided

Everything's Alright

This Jesus Must Die

Hosanna

Simon Zealotes

Poor Jerusalem

Pilate's Dream

The Temple

I Don't Know How to Love Him

Damned for All Time"/"Blood Money

The Last Supper

Gethsemane (I Only Want to Say)

The Arrest/Peter's Denial/Pilate & Christ

King Herod Song

Could We Start Again, Please?

Judas' Death

Trial Before Pilate

Superstar

Crucifixion

John Nineteen: Forty-One

 

Atačmenti



Komentari (99)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 10:57 27.04.2008

:)))

Gazda, opet si se potrudio, ali gde danas po ovakvom lepom vremenu da pregledavamo sve linkove?:)
Ja ću za sad samo da ti čestitam Uskrs i pozdravim te, a komentari - večeras:)))
HRISTOS VOSKRESE!

MilutinM MilutinM 11:09 27.04.2008

Re: :)))

Margos,

trebalo je u petak, ali stigoh kući pa ne uzmogoh od porodičnih obaveza. Onda završih juče, ali zlotvori isekoše kabl pa nisam imao pristup Netu. Evo sada na brzinu postavih (he, he: na brzinu - baš sa ovih tridesetak linkova), pa bežim sa vamilijom do crkve i na ručak.

Samo polako, ima vremena. Znam da treba barem pola sata da se sve pročita i preslušaju samo ove melodije koje su u tekstu. A ako želiš da pregledaš film, onda još dva sata, garant. Kada stigneš...

I od mene za one koji slave:
Hristos Varkrse!
rayzippo rayzippo 11:27 27.04.2008

Re: :)))

Vaistinu Vaskrse !!!

fenomenalno si odradio ovaj blog;cestitam !!!

ps.ov kors,rekomendejsen..
MilutinM MilutinM 15:30 27.04.2008

Re: :)))

Hvala, Ozi ))
AlexDunja AlexDunja 11:30 27.04.2008

:))

odlican post!
bice ovde razgovora:)))))
sve cestitke, svim povodima!
MilutinM MilutinM 15:31 27.04.2008

Re: :))

bice ovde razgovora:)))))

Jedva čekam. Mada, ima nekoliko blogova na temu današnjeg praznika i njegove istorije
AlexDunja AlexDunja 17:04 27.04.2008

Re: :))

Mada, ima nekoliko blogova na temu današnjeg praznika i njegove istorije

:)))
i to je tacno, ali a.l. weber i sarah brightman
su uvek!!! razlog za troll!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:34 27.04.2008

veber

bas sam na prošlom postu u jednom od komentara spomenuo kako volim veberove mjuzikle, pa me napadoše.
koliko god su obe filmske verzije zanimljive, treba videti u pozorištu.
omiljena numera mi je I Don't Know How to Love Him u izvođenju Sare Brajtman, bivše Veberove žene
Hristos Vaskrse
MilutinM MilutinM 17:30 27.04.2008

Re: veber

Hristos Vaskrse

mikimedic mikimedic 11:38 27.04.2008

HRISTOS VOSKRSE

Domacinu, i svim komentatorima na ovom blogu koji slave.

Naravno ovo ne umanjuje ni iskrene zelje istovetne sadrzine svima koji danas ne slave . Uz puno medjusobno postovanje i toleranciju, neka nam ovaj i svi buduci praznici svih religija proteknu u miru, kao i drugi znacajni datumi osobama koje se po bilo cemu razlikuju od onih koji danas slave.

Lepota sveta je u razlicitostima.
margos margos 11:44 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

Lepota sveta je u razlicitostima.

VAISTINU, Miki:)))

Lepa ti je ova čestitka... godi, verujem, svima:)
JJ Beba JJ Beba 12:32 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

• Opera je igrana u nebrojeno zemalja po svetu, medju kojima su Australija (gde je po prvi put Mariju Magdalenu igrala crnkinja), Novi Zeland, Kenija, Meksiko, Irska, Filipini, Rusija, Panama, Zimbabve, Kolumbija, Bolivija, Poljska, Italija, Holandija, Izrael, Japan. Isus je bio zabranjen u Južnoj Africi jer je smatran nereligioznim delom.

a kamo kod nas u Ateljeu 212, 1972. god, činimise?
Operu preveo Jovan Ćirilov (kao i Kosu i Ah kalkuta). pa igrali , pevali i glumili Zlatko Pejaković, pa Srđan Marjanović, pa apostol bio i sačuvajmebože Bora Džudza Đorđević..... pa vazda neki...

Zlatko Pejaković - Isus, Azra Halilović - Marija Magdalena, Zlatko Golubović - Juda, Branko Kockica - Pontije Pilat, Ljubiša Bačić - Irod, Tihomir Tića Petrović - Kajafa. Predstava je skinuta naredne godine jer se Subnor nešto bunio.

SFRJ Isus


Hristos voskrese!
Vaistinu voskrese
mamemi
super post
margos margos 12:37 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

pa vazda neki...

Miša Jović pevao 'Oh Kalkuta':)
ivana23 ivana23 13:52 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

MilutinM MilutinM 15:33 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

a kamo kod nas u Ateljeu 212, 1972. god, činimise?
Operu preveo Jovan Ćirilov (kao i Kosu i Ah kalkuta)

Pošteno, ja se sećam Kose i Kalkute, ali ne baš i Isusa. To znači da nije ostavio neki trag (ako sam ja neki mirotoran)))
MilutinM MilutinM 15:42 27.04.2008

Re: HRISTOS VOSKRSE

Lepota sveta je u razlicitostima

Hvala, Miki, majstore ))
gordanac gordanac 13:15 27.04.2008

tempora&mores...

...a 2004. Mel Gibson je snimio film na aramejskom koji je uzburkao duhove, planetarno.
Potpuno drugačiji od svog slavnog "musical" prethodnika, lepo služi kao ilustracija o različitosti vremena u kojima je pravljeno jedno i drugo, za gledaoce, a različito po kontekstu u kojem je i zbog kojeg je pravljen.

"This film had more pre-ticket sales than any other film in history." i druge zanimljivosti...
The Passion of the Christ - Mel Gibson 2004

Jezik koji je korišćen u filmu je Assyrian Neo-Aramaic / Aramaic / Latin / Hebrew a evo i citati na engleskom, a ta upotreba drevnih jezika je najbolji "trik" filma kojim je napravljena posebna atmosfera celog filma. Pošto u svašta možemo poverovati, ali ne i u to da je govorio engleski (ili bilo koji drugi jezik na koji su prevedene "njegove reči".

Kad već mogu da biram, onda za mene ima "one and only" film "za zauvek", koji će stajati skladno u svim vremenima, a to je (naravno)
Life of Brian :))
MilutinM MilutinM 15:38 27.04.2008

Re: tempora&mores...

Da, taj film, kao i drugi kojima je tema a i način izražavanja isključivo u kontekstu dogadjaja, sigurno ga bolje odslikavaju. Ovo je jedna rok interpretacija, te je i sam film pre svega usmeren na tu dimenziju, ne na istorijski dogadjaj.

Pošteno, posle blogova sa muzikom mog vremena koje sam nedavno postavio, počeo sam da intenzivnije slušam tu muziku te sam tako (preko Kose - možda naredni blog) došao i do Isusa. Eto, pogodilo se neposredno pred Uskrs. Mene je ovde interesovala samo ova rok opera, a ostalo se samo poklopilo.
gordanac gordanac 15:57 27.04.2008

Re: tempora&mores...

Da, taj film, kao i drugi kojima je tema a i način izražavanja isključivo u kontekstu dogadjaja, sigurno ga bolje odslikavaju. Ovo je jedna rok interpretacija, te je i sam film pre svega usmeren na tu dimenziju, ne na istorijski dogadjaj.

Nesporazum.
Nisam mislila ni da je "bolje" ni da je "lošije", samo sam htela da dam primer kako je kontekst doba u kojem se film ili mjuzikl pravi u suštini "odlučujući" za interpretaciju. Ko zna kako će izgledati ZA trideset godina, a biće nekakvog filma, mjuzikla, interpretacije, šta god već - i biće proizvod konteksta tog doba, to sam mislila, a očigledno nisam dobro napisala.
A i mjuzikl u svoje doba i Gibsonov film nedavno podigli su veliku prašinu. Mjuzikl nam je ostavio sjajne pesme i nedeljiv je deo rok-kulture XX veka, a ne znamo šta su tragovi "Pasije", ili ne znamo još.Znamo samo da je Crkva bila prilično protiv, ali to joj je zajedničko sa stavom prema mjuziklu i tako će uvek biti. Oni ne vole da se od "žitija Hristovog" pravi Truman Show, razumljivo. Čini mi se da je Gibson uradio svojevrsnu neopozivu demistifikaciju koja je na neki čudan način - nastavak mjuzikla, bez da je to očigledno na prvi pogled. Meni je nekako očigledno, sasvim.
U tom smislu mi je "Life of Brian" - univerzalan.A i iz mnogo drugih razloga moj izbor interpretacija.
MilutinM MilutinM 17:05 27.04.2008

Re: tempora&mores...

Nesporazum.
Nisam mislila ni da je "bolje" ni da je "lošije", samo sam htela da dam primer kako je kontekst doba u kojem se film ili mjuzikl pravi u suštini "odlučujući" za interpretaciju.

Gordana, razumemo se, sigurno. Hvala za pojašnjenja
angie angie 15:19 27.04.2008

najnovija verzija- od proshle nedelje:)))

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:41 27.04.2008

Re: najnovija verzija- od proshle nedelje:

najnovija verzija- od proshle nedelje:)))

znao sam da ćeš ti postaviti
MuadDib MuadDib 15:19 27.04.2008

Jesus Was My Lord

Као бруцош сам се, 1972. године, први пут у Атељеу 212 сусрео са овом опером - и, како је тада бивало и са Косом, Ибијем , одлазио још пуно пута. Џеј 2х Беба је навела главне актере, додао бих и врло солидну музичку подлогу оркестра Саше Радојчића. Невероватно је, за садашња времена, колико су са ондашњом оскудном техником сви деловали веома професионално...
Купивши потом у комисиону у Нушићевој и албум са оригиналном поставом, постао сам на једно време толико опседнут музиком ове опере да је до краја постало неподношљиво, те сам га поклонио другару, повратио снимак на касети тек '88 и прошле године скинуо са торента. Још немам снаге да га поново преслушам у целости.
Додаћу свој, веома приватни утисак везано за представу Атељеа: по моме скромном мишљењу Златко Пејаковић је, посебно у високим регистрима, био далеко бољи од Гилана! Требало би га умлатити што се после окренуо оним шлагерчићима.
Азра Халиловић такође није искористила своје могућности у потоњој каријери, могла се после чути са Зденком Ковачичек у вокалној пратњи једног од најбољих домаћих албума забавне музике (Дневник једне љубави Јосипе Лисац). Бранко Милићевић је упечатљиво одглумио Понција Пилата, а Златко Голубовић је феноменално отпевао Јуду. О легендама као што су били Љубиша Бачић и Тихомир Петровић (Ирод и Кајафа) - нека говоре стручнији од мене.
Још чувам оригинални памфлет ове представе као драгу успомену. Препорука, овај пост бих и сам поставио да сам блогер...
MilutinM MilutinM 15:41 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

Златко Пејаковић је, посебно у високим регистрима, био далеко бољи од Гилана! Требало би га умлатити што се после окренуо оним шлагерчићима.

Slažem se. Bez ozbira što mnogo poštujem Gilana, ne mogu da se ne složim da su Zlatkove glasovne mogućnosti više nego sjajne.

овај пост бих и сам поставио да сам блогер...

MuadDibe, što se mene tiče, slobodno piši - ja ću ti vrlo rado biti domaćin.
AlexDunja AlexDunja 16:34 27.04.2008

Jesus Was My Lord

Азра Халиловић такође није искористила своје могућности у потоњој каријери, могла се после чути са Зденком Ковачичек у вокалној пратњи једног од најбољих домаћих албума забавне музике (Дневник једне љубави Јосипе Лисац).



ja sam uzivala u dzez klubu doma omladine.
pocetkom osamdesetih.
azra je bila tamo:)))
jesen jesen 16:58 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

...kako lepa vremena za nas koji smo sedamdesetih bili studenti....jes da je bio socijalizam komunizam...al stalno se desavalo nesto novo , stizalo je do nas sve sto treba nekim cudnim putevima....niko nikoga nije polivao benzinom na ulici...a sad i pored interneta i kablovske televizije , gomile mladih slusaju cecu i statijaznam... nemam pojma kako se zovu ti turbo narodnjaci...secam se i ja da je Zlatko Pejakovic bio superstar ali predstavu nisam gledala, ne secam se zasto...upecatljivo se secam Kose ...

.Milutine ,hvala ya ove linkove al ya to mora da se odvoji vreme, pa na tenane ....
MilutinM MilutinM 17:04 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

nemam pojma kako se zovu ti turbo narodnjaci

Jesen, nedavno sam razmišljao: nekada su se znala imena svih članova svake iole ozbiljnije grupe. Danas, uglavnom znaju ko peva a za muzičare nema veze. Oni su tu samo da se popuni scena ((

hvala ya ove linkove al ya to mora da se odvoji vreme, pa na tenane ....

Da, da. Ja sam uživao skidajući i postavljajući, kako god bilo dugotrajno. Natenane, zasigurno ))
JJ Beba JJ Beba 17:15 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

ne secam se zasto...upecatljivo se secam Kose ...

pa zato što je Kosa bila prvia predstava te vrste i ostavila je dubok trag po Beogradu. bila je to prava predstava u pravo vreme- hipi u celom svetu pa i kod nas u socijalističkoj zajednici radnika, seljaka i poštene inteligencije :))) premijera bila odmah posle londonske...tada je beograd bio totalno otkačen , misris slobode u vazuhu...mi klinci smo zadivljeno gledali "pleme" kako se muva beogradom. Izgledali su fenomenalno, bili su mezimci Mire Trajlović. Tada, tih sedamdesetih, beograd je bio low budget NY totalno. Mnoge iz plemena danas srećem :))
MilutinM MilutinM 17:26 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

tada je Beograd bio totalno otkačen, miris slobode u vazuhu..

jesen jesen 17:27 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

nedavno sam razmišljao: nekada su se znala imena svih članova svake iole ozbiljnije grupe. Danas, uglavnom znaju ko peva a za muzičare nema veze. Oni su tu samo da se popuni scena ((
....pa u tome je kvaka..:)).....nekada je to bilo vazno jer je pristup slusanju muzike bio drugaciji..dal je to bilo zato sto je sve bilo novo za nas, sto je dolazilo iz nekog sveta kome smo zeleli da pripadamo....ne znam....ali kad vidim gomile mladih na koncertima pinkzvezda bas se nekako razocaram....ja mislim da se oni na takvim koncertima vise zabavaljaju nego sto slusaju....samo mi nije jasno kako do njih nikako da dopru neki drugi zvuci...
jesen jesen 21:28 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

tada je beograd bio totalno otkačen , misris slobode u vazuhu..
... meni je i sada taj miris u nosu ....i svih ovih groznih godina cekam da to osete i neke nove generacije...
Jr Jr 21:36 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

A slobode - kolko god to SUBNOR dozvoli...
MilutinM MilutinM 21:44 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

E, nadjoh članak o Kosi u Njusviku, 7. jula 1969. godine. Pazi šta kaže o postavci u Beogradu:

And in hot, muggy Belgrade, where Marshal Tito saw and "liked" excerpts from "Kosa," the Atelje 212 production, the theater's cold-weather roof has been sealed tighter than a drum to prevent a deluge of youths from climbing the structure, peering in and, in their excitement, fall off.

Pa tekst iz Vremena:

Kosa je u pozorište dovela mlade ljude, tadašnju hipi generaciju, antiratne ideje, bunt mlade generacije, i – prvu nagost na sceni.


Kosa sa sjajnim Dušanom Prelevićem

Begrad je bio ČUDO tih godina
JJ Beba JJ Beba 22:06 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

Jr
A slobode - kolko god to SUBNOR dozvoli...

da. zamisli. ako nisi bio iza gvozdene zavese ne možeš znati šta znači nemati slobodu.
ako to vreme nisi osetio ne bih baš da ti pravim zazubice
dragoljub dragoljub 22:40 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

Jr
A slobode - kolko god to SUBNOR dozvoli...
džuniore stavi godinu rođenja na uvid ,neću da dođem u situaciju da se sa nekim balavcem rođenim 1980 raspravljam o slobodi u titoističko vreme,oni ionako znaju bolje od mene koji sam prvih 22god. svog života proveo u njemu
MuadDib MuadDib 23:34 27.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

)
...Исуса сам гледао више пута током пар година. Не сећам се приче да је био забрањен, мада СУБНОР-у свакако није могао бити срцу мио. Одлично се пак сећам да је извједба била уједначено квал'тетна и да се, наравно, осећао у публици тај мирис слободе и добрих вибрација.
florian florian 17:35 28.04.2008

Re: Jesus Was My Lord

Što odma čoveka uvati za krštenicu, crni Dragoljube?
Inner Party Inner Party 15:48 27.04.2008

BRAVO!

Gledao sam ovu rock-operu tj. film na DVD-ju prosle godine i moram priznati da je to jedno od onih iskustava koja menjaju zivot. Najvise mi se svidja pesma I DONT KNOW HOW TO LOVE HIM. Preporucujem!!!
MilutinM MilutinM 15:57 27.04.2008

Re: BRAVO!

Najvise mi se svidja pesma I DONT KNOW HOW TO LOVE HIM.

Kao što rekoh u tekstu, ova numera se najlakše uvuče u uvo.
JJ Beba JJ Beba 16:20 27.04.2008

The last Tempation

po meni najbolji film na tu temu i najbolja muzika Petera Gabriela
dragoljub dragoljub 20:48 27.04.2008

Re: The last Tempation

JJ Beba
po meni najbolji film na tu temu i najbolja muzika Petera Gabriela

tu se slažem sa tobom,i meni je taj film najbolji na tu temu, mada je bio dosta osporavan tada.


@gazda znao sam da nešto spremaš i dobro ti ide ,sad što ja takav kakav sam gluv pa si nemam ušesa za mjuikli moja gre al tebi preporuka da puca:)))
poz dragoljub THE svemirko
MilutinM MilutinM 21:16 27.04.2008

Re: The last Tempation

znao sam da nešto spremaš i dobro ti ide

Ма, спремам ја у ствари нешто друго, али ово ми се отело - и поклопило са датумом ))

florian florian 17:38 28.04.2008

Re: The last Tempation

Ма, спремам ја у ствари нешто друго

Priznaj da je državni udar, pa da bude da sam ja prvi pogodio. El to?
MilutinM MilutinM 17:51 28.04.2008

Re: The last Tempation

Ма, спремам ја у ствари нешто друго

Priznaj da je državni udar, pa da bude da sam ja prvi pogodio. El to?

Ma, to je već isprofanisano. Nešto žešće - kulturni udar ))
florian florian 19:08 28.04.2008

Re: The last Tempation

Nešto žešće - kulturni udar ))

Opaaaa?
edi-va edi-va 19:29 28.04.2008

Re: The last Tempation

Nešto žešće - kulturni udar ))


edi-va edi-va 20:42 27.04.2008

Mylutine,

ja gledala mjuzikl, pre nekih 7-8 godina, ne znam tachno, uglavnom ovde u mom gradu je bio dugo na sceni, nekih pola godine. To mi je bio prvi mjuzikl, ocharana istim sam pochela da ih posecujem, tako da sam ih nekolicinu odgledala.

p.s.: svaka chast kako si ovo napisao i sklopio u celinu:)
Kazezoze Kazezoze 20:59 27.04.2008

preporuka

za odlichan tekst gazda milutine.
nisam bash ljubitelj muzike iz tog filma, mada je prva rok-opera mnogo muzichki kvalitetnija od one najnovije od mel gibsona. shto se mjuzikla tiche ovi moji holandezi su ludi za mjuziklima, pa imaju i svoju verziju, o kojoj sam samo chitao, ali nisam gledao... prvo shto ne volim mjuzikle, a drugo shto su karte za mjuzikle izmedju 50 i 70 eura, a toliko im nebi nikad platio.
MilutinM MilutinM 21:19 27.04.2008

Re: preporuka

ovi moji holandezi su ludi za mjuziklima

Ја не волим мјузикле. Таман нешто напето и нека акција, а он запева или она почне да ђуска по сцени. Бљак. Ово са ИХС било је нешто посебно, као и неке друге рок опере тих дана: Томи, Коса... сјајно време ))
edi-va edi-va 21:29 27.04.2008

Re: Ја не волим мјузикле.

e kad bi ova dva odgledao, misilm da bi barem pocheli da ti se dopadaju:)

dragoljub dragoljub 23:25 27.04.2008

Re: Ја не волим мјузикле.

edi-va
e kad bi ova dva odgledao, misilm da bi barem pocheli da ti se dopadaju:)


kadsi dođemo onako čoporativno sas gorštaka,kojinas onako ignorirara ovijeh dana ;ćeni vodiš na tija hepaningi valjda
bauer bauer 22:54 27.04.2008

pretece me gordanac gore,

bio sam oprevdano odsutan. ipak jedan klip moram da istaknem... :))

always look on the bright side of life...
JJ Beba JJ Beba 23:25 27.04.2008

Re: pretece me gordanac gore,


sada ovo je aktuelno u Apoll Victora Theatre
@Andjelija @Andjelija 04:24 28.04.2008

nisam

ateista, a ni vernik. jesam krstena kao beba.

samo se pitam...koliko bi drugaciji zivot ljudi bio bez isusa, bude, muhameda i ostale kompanije...

mozda bi ljudi onda verovali vise u sebe?

Kazezoze Kazezoze 07:42 28.04.2008

Re: nisam

@Andjelija
ateista, a ni vernik. jesam krstena kao beba.samo se pitam...koliko bi drugaciji zivot ljudi bio bez isusa, bude, muhameda i ostale kompanije...mozda bi ljudi onda verovali vise u sebe?

andjelija, od tri osobe koje si navela - osoba A je zahtevao da ljudi veruje u njega kao bozhanstvo, osoba B da ljudi veruju u sebe , a osoba C da ljudi veruju u svetu knjigu kao bozhanstvo... izbor nije lak))
MuadDib MuadDib 10:01 28.04.2008

Re: nisam

osoba A je zahtevao da ljudi veruje u njega kao bozhanstvo, osoba B da ljudi veruju u sebe , a osoba C da ljudi veruju u svetu knjigu kao bozhanstvo... izbor nije lak))

...потписујем, мој комплимент за ову мисао. Е сад, додао бих да је некако невоља у нама: уз ризик уопштавања, људи са ових простора некако слабо верују божанствима и светој књизи, а ни у себе баш нешто нису најсигурнији...too much heaven on their mind, хаха
florian florian 17:41 28.04.2008

Re: nisam

samo se pitam...koliko bi drugaciji zivot ljudi bio bez isusa, bude, muhameda

mnogo
@Andjelija @Andjelija 22:21 28.04.2008

kazezoze

boje da su se prerusili kao
frizer
manikir/pedikir
maser


:)
edi-va edi-va 08:40 28.04.2008

+

Dilan Dog Dilan Dog 10:40 28.04.2008

Pozdrav

za gazdu i ekipu,
javicu se veceras

)
Unfuckable Unfuckable 10:46 28.04.2008

pa gdi ja sad tu nešto da pametujem

međ' tolikim "starim kukama" ; )))))))))))))))))....bejah klinac kada se ovo davalo u Ateljeu, ali znam, onako maglovito, da je švesterka nešto odlepljivala za Kosom i JHS predstavama.

A sada ozbiljno :
Gibsonov film mi se jako dopada, ako nešto mogu da izdvojim od svega nabrojanog
Opet veliki i dobro urađen posao, Gazda - ponavljam se, ali - s v a k a č a s t ! ! !
vishnja vishnja 11:07 28.04.2008

Re: pa gdi ja sad tu nešto da pametujem

"Brajanovo zitije" rules :)
samo kad pomislim meni mi smesno :))))))
trener trener 11:19 28.04.2008

...Čekajući "Kosu"...

(preko Kose - možda naredni blog)


Samo polako, ima vremena. Znam da treba barem pola sata da se sve pročita i preslušaju samo ove melodije koje su u tekstu. A ako želiš da pregledaš film, onda još dva sata, garant. Kada stigneš...

Vredelo je pregledati sve ,odlično urađeno,preporuka
MilutinM MilutinM 15:20 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

Vredelo je pregledati sve ,odlično urađeno,preporuka

Prijatelji, samo polako. Meni je trebalo dva dana da se svega podsetim. A sada pevam sam za sebe, kao lud ))
JJ Beba JJ Beba 15:31 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

čekam Kosu
pa da razvalimo
:)))
MilutinM MilutinM 15:40 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

čekam Kosu
pa da razvalimo
:)))

E, **beš ga, sada moram da se potrudim. A imaću pritisak da li će biti dobro (( JJBeBo, da ti pošaljem nacrt da mi daš komentare, da se ne brukam pred svetom ))
vishnja vishnja 15:50 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

vidim ja da je ovde palo generacijsko pregrupisavanje
a nama malima ni da se mahne....

vratices se ti cika Milutine na pionirske teme, a onda cu da ti udarim ceznju samo tako.
neka te neka
vishnja vishnja 16:03 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

uja? cika Milutine?
nista onda, mogu ja i sama sa sobom....
MilutinM MilutinM 16:10 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

Polako, pile čikino, i vas ćemo da obuhvatimo )))
edi-va edi-va 16:32 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

vishnja vishnja 17:01 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

znas koju ja volim najvise? good morning starshine :))))
komplet - i muzika, i tekst, i ona kako se zvase sa kosom na suncu i vetru, ma cela atmosfera :)))

sad trolujemo cika Milutinu blog sadrzajem sledeceg :)
al neka, tako mu i treba.
edi-va edi-va 17:06 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

vishnja vishnja 17:17 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

hvala edi!!!!
MilutinM MilutinM 17:36 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

tako mu i treba.

Tako mi i treba kad se družim sasvas ))
florian florian 17:45 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

Prijatelji, samo polako. Meni je trebalo dva dana da se svega podsetim. A sada pevam sam za sebe, kao lud ))

U tom je možda i razlika. U sećanjima na ona vremena. Tadašnji značaj mjuzikla i njegovo mesto danas.

Možda je za nas on ipak značio nešto drugo onda.

U svakom slučaju preporuka.
JJ Beba JJ Beba 17:50 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

MilutinM
čekam Kosupa da razvalimo:)))E, **beš ga, sada moram da se potrudim. A imaću pritisak da li će biti dobro (( JJBeBo, da ti pošaljem nacrt da mi daš komentare, da se ne brukam pred svetom ))

MM samo opušteno...
sve je samo zajebancija
nespa?
:))
MilutinM MilutinM 17:52 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

nespa?

Oui
@Andjelija @Andjelija 22:24 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

MilutinM
Polako, pile čikino, i vas ćemo da obuhvatimo )))


ja mislim (a moram da podjebavam ziva ne bih bila ) da vi cike nas, pilice, ne mozete da razumete niti da nam prismrdite sa temom ...zajednickom :)))
vishnja vishnja 22:42 28.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

ama gde si andjelijo :))))
@Andjelija @Andjelija 22:50 28.04.2008

aman

evo... uragan kod mene polako poceo da se dize... :))) ..finally :))

vishnja vishnja 23:34 28.04.2008

Re: aman

?
kakav uragan? onaj? koji?
:)))
ne znam gde su svi, rastrkali se i razbezali svuda
ja radim :(((
@Andjelija @Andjelija 00:06 29.04.2008

Re: aman

taj tuzan smajli znaci da radis ono sto ne volis....

draga vockice... samo bih da te podsetim da imas jedan zivot. da li je vredno toga?
vishnja vishnja 00:46 29.04.2008

Re: aman

volim ja to da radim, al sam malo predozirana
pogubila sam kontrolu nad kolicinom a sad nema nazad dok ne zavrsim... za ovaj put.

posle dovodim stvari u red i - pravac na sunce :)
trener trener 02:06 29.04.2008

Re: ...Čekajući "Kosu"...

DAZBOG DAZBOG 21:16 28.04.2008

ZEITGEIST! pogledajte obavezno!

... I deo... meni je dovoljan... Hriscanstvo = Copy Paste!!!
http://www.zeitgeistmovie.com

p.s. Ne preporucujem extremnim vernicima!
Kazezoze Kazezoze 21:48 28.04.2008

Re: ZEITGEIST! pogledajte obavezno!

DAZBOG
... I deo... meni je dovoljan... Hriscanstvo = Copy Paste!!!http://www.zeitgeistmovie.comp.s. Ne preporucujem extremnim vernicima!

))))
ja napisao blog o tome))
DAZBOG DAZBOG 21:52 28.04.2008

Re: ZEITGEIST! pogledajte obavezno!

jbg izvini :(( nisam cest gost na Blogu... kad imam vremena svratim... ja sam ga tek sad otkrio (zeitgeist) i gledam ga svaki dan... :))

gde mogu da pogledam tvoj text o tome?
Kazezoze Kazezoze 21:56 28.04.2008

Re: ZEITGEIST! pogledajte obavezno!

Gorstak Gorstak 09:40 29.04.2008

Zlatko Golubovic

Stigoh:)))
Ne znam sta da kazem na zadatu temu. Isto kao i Gazda Gradonacelnik ne volem mjuzikle. Ovaj nisam gledao, a onaj Tomi mi se bas nije dopao. Sorry, takav mi muzicki ukus:(

Brajanovo zitije jeste super:))) Gibson je Car!

Sad tek vidim da je cika Zlatko Golubovic pevao Judu u domacoj predstavi IHS.
Ono koliko ja znam o njemu jeste da je dobro igrao sah:)))
Eh, ja i sah. Opet:)))
Nije mu smetalo sto sam bio klinac od nekih 10-12god da sedne i ozbiljno odigra parti'icu sa mnom.
Secam se isto da sam kod njega video prvi put u zivotu elektricni klavir, gitaru... Imao je neku neverovatnu kolicinu ploca. Sve neke singlice, a preko 100 kom njegovih. Mislim da je bio extra zvezda u ono vreme. Djordje Marjanovic pa on. Tu negde.
Eto, toliko o meni i mjuziklu:)))
vishnja vishnja 10:05 29.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

Brajanovo zitije jeste super:)))

de si bre prezidente :)))))
svasta si ispropustao :)
MilutinM MilutinM 10:33 29.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

de si bre prezidente :)))))
svasta si ispropustao :)

Ma, ništa posebno.

Društvo, odoh ja sa porodicom na trodnevno krstarenje po Srbijici. Čujemo se u četvrtak uveče. Uživajte bez mene ))
vishnja vishnja 10:38 29.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

uzivaj cika Milutine, i vrati nam se u zdravlju i veselju :))
Gorstak Gorstak 11:06 29.04.2008

Trodnevno krstarenje:)))

Gazda Gradonacelnik
Društvo, odoh ja sa porodicom na trodnevno krstarenje po Srbijici. Čujemo se u četvrtak uveče. Uživajte bez mene ))


Dobra ideja, lepo vreme. Zavidim ti.
Ja moram da odradim kilo posla, a jos i blogujem.
Kuku mene.

Lep provod i pozdrav do cetvrtka-petka
florian florian 11:34 29.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

Sretan put i dobar provod
florian florian 12:56 30.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

Jes da nije uz bloga ali
Kad već ideš po Srbijici, evo malo za nostalgične
Hanibal ante portas


MuadDib MuadDib 22:53 30.04.2008

Re: Zlatko Golubovic

Gorstak
Stigoh:)))Ne znam sta da kazem na zadatu temu. Isto kao i Gazda Gradonacelnik ne volem mjuzikle. Ovaj nisam gledao, a onaj Tomi mi se bas nije dopao. Sorry, takav mi muzicki ukus:(Brajanovo zitije jeste super:))) Gibson je Car!Sad tek vidim da je cika Zlatko Golubovic pevao Judu u domacoj predstavi IHS.Ono koliko ja znam o njemu jeste da je dobro igrao sah:))) Eh, ja i sah. Opet:)))Nije mu smetalo sto sam bio klinac od nekih 10-12god da sedne i ozbiljno odigra parti'icu sa mnom. Secam se isto da sam kod njega video prvi put u zivotu elektricni klavir, gitaru... Imao je neku neverovatnu kolicinu ploca. Sve neke singlice, a preko 100 kom njegovih. Mislim da je bio extra zvezda u ono vreme. Djordje Marjanovic pa on. Tu negde.Eto, toliko o meni i mjuziklu:)))

Златко Голубовић је био знатно млађи од Ђ.Марјановића, М.Јевремовића, Д.Стојнића, З.Хаџиманова - прочуо се у другој половини 1960-тих и имао неколико хит синглова (спадао је у тзв. урлаторе, што није био пежоративан назив, већ назнака да раде препеве италијанских урлатора, типа Ђанија Морандија). А Јуду је отпевао као зрео и афирмисани певач. Приде се и напатио у сцени када се обеси - богме је, сваки пут, ваљало по пар минута... Слажем се да је у ИХС Јудина улога носећа, али је проблем (и додатни квалитет!!!) београдске верзије био у томе што је Пејаковић доминирао гласом и обојио умјетнички дојам, док је Голубовић на свој начин итекако импресионирао, Бачић у епизоди, уосталом - пишем из угла конзумента, а нпр. ВИП блогер М.Марковић би све то умео да објасни далеко боље.
MilutinM MilutinM 20:02 01.05.2008

Lesi se vraća...

Evo me, nazaj. Boga mi, nije bilo lako. Tri dana, 820 kilometara (u Jugu, pa vi vidite), nas četvoro. Ali vredelo je. Išli smo na turu po manastirima (kćerkami radi stilove gradnje iz likovnog pa je htela da vidi na licinom mestu). Obidjeno: Ravanica, Preradovac, Kalenić, Ljubostinja, Žiča, Studenica, Gradac, Nova Pavlica, Stara Pavlica, Petrova Crkva (Novi Pazar), Djurdjevi Stupovi, Sopoćani, Klisura, Sretenje, Sveta Trojica i Vavedenje (Ovčarsko kablarska klisura), Nikolje. Nekih 800 fotki. Junački.



I da znate: Srbija je jedna mnoooooogo lepa zemlja. Neverovatno. Iskreno savetujem da spakujete porodicu u auto i krenete po malim putevima, uzduž i popreko. Kome treba, preporučujem itinerer. Da se nauživate. Da zastanete u tišini manastira. Da se podsetite bogate istorije. Da zasednete pred prodavnicom i popijete pivo sa ljudima. Da svratite u kafanicu na roštilj. Da.... uživate; mnogostruko.





PS Andjelija (Andža) popila teško banovanje. Detalji na pp
vishnja vishnja 07:44 02.05.2008

Re: Lesi se vraća...

e sto ti zavidim, cika Milutine :)))
vidi lepotu

nisam znala da postoji Nova Pavlica. sta je to? nesto skorasnje?

ps - andjelijo, strpljen-spasen (prava bapska poslovica - za one koji imaju vremena napretek. al nemam bolju utehu na lageru)
mi te cekamo i mislimo na tebe.
mozda ti posle vrate onaj pravi nick koji ti nikad nije odbanovan.
MilutinM MilutinM 19:25 02.05.2008

Re: Lesi se vraća...

nisam znala da postoji Nova Pavlica. sta je to? nesto skorasnje?

Pazi ovo Pile Čikino:

Manastir Nova Pavlica
Hram Vavedenja Presvete Bogorodice, XIV vek, ženski manastir

Manastir Nova Pavlica nalazi se na Ibru u Brveniku. Crkva je posvećena Vavedenju Presvete Bogorodice i podigli su je između 1381 – 1386 godine vlastelini Musići, Stefan i Lazar, sinovi čelnika Muse i žene mu Dragane, sestre kneza Lazara, koja je tu i sahranjena kao monahinja Teodosija, pored svojih sinova izginulih na Kosovu. U ovoj crkvi prenoćilo je telo kneza Lazara prilikom prenosa sa Kosova u Ravanicu 1392. godine.



Dočekala nas je jedna mlada i veoma prijatna monahinja koja nam je dugo i iscrpno pričala istoriju manastira, raspored, značaj i lepotu freski. Divan razgovor sa posvećenom mladom devojkom!

Manastir Stara Pavlica

Na stenovitoj zaravni u ibarskoj dolini sačuvani su ostaci manastira Stare Pavlice. Kao muški manastir i metoh manastira Studenice pominje se u darovnoj povelji kralja Stefana Prvovenčanog. Po svom arhitektonskom sklopu crkva pripada vremenu Nemanjića, odnosno samom početku njihove vladavine, najverovatnije krajem 12. veka. Crkva je posvećena svetim apostolima Petru i Pavlu.

Ostaci manastira Stara Pavlica, bez obzira sa koje strane ih gledate deluju impresivno, smešteni na vrhu stene, stremeci u visine.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana