B92 Blog    Članovi    Goran Nikolić    Etnička mapa BiH 2009

Goran Nikolić
21:37
SUB
01
AVG

Etnička mapa BiH 2009

goran nikolic
goran nikolic
Posle 14 godina od završetka rata radikalno je izmenjena nacionalna struktura BiH. Mnoge opštine u kojima su Bošnjaci , Srbi ili Hrvati činili većinu 1991. promenile su etničku sliku, uglavnom kao posledica rata i kasnijeg preseljavanja ili nepovratka raseljenih. Sve tri nacije su homogenizovane, i praktično je samo jedna opština bez apsolutne većine neke od tri nacije (Distrikt Brčko, gde su Srbi tanka relativna većina). U BIH ima samo još nekoliiko opština u kojima pojedine nacije imaju od polovine do dve trećine populacije (Mostar, Stolac, glamoč, Petrovac, Vukosavlje...), dok u svim ostalim čine preko dve trećine, a često i preko 95% stanovništva. P
goran nikolic
goran nikolic
romenila se i struktura ukupne populacije u BiH i po prvi put u novijoj istoriji jedan narod čini apsolutnu većinu, to su Bošnjaci, dok je broj Hrvata dramatično opao, za preko 45%. Na mapi je data procena trenutne etničke strukture BIH, s tim što je Mostar prikazan prema 7 izbornih jedinica (do pre pola decenije opština), dok je Brčko prikazano po mesnim zajednicama, odnosno naseljima (videti mapu). Mapa je zasnovana na rezultatima izbora 2004, 2006, 2007 i 2008, poopisu 1991 i brojnim kasnijim relevantnim procenama etnčke strukture BH, kao i demografskim tendencijama u pojedinim delovima BiH. 

Atačmenti
brcko etnicka karta 2009 final final.PNG 100.74 KB image/x-png
2009 BIH etnicka mapa.PNG 211.46 KB image/x-png




Komentari (103)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic  22:18 01.08.2009
Preporuka: 4

Odlicna i realna mapa

#Link  Replika: 3
svaka cast na radu gorance, mislim da je ovako nesto preko potrebno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
fenster  00:51 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Odlicna i realna mapa

ne da je preko potrebno nego je neophodno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:09 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Odlicna i realna mapa

hvala, hvala, trud je bio zamašan,
koristio sam rezultate izbora 2008, 2006 i 2004,
potome demografske tendencije,
razlultate popisa 1991,
te razne druge projekcije od tada
Sve u svemu , naporan posao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:09 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Odlicna i realna mapa

hvala, hvala, trud je bio zamašan,
koristio sam rezultate izbora 2008, 2006 i 2004,
potome demografske tendencije,
razlultate popisa 1991,
te razne druge projekcije od tada
Sve u svemu , naporan posao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  23:10 01.08.2009
Preporuka: 5

Po koju cenu?

#Link  Replika: 32
Mapa pokazuje i da je u svakom toru 34% nesrećnih ili jer se kao manjina ne osećaju ravnopravnim.
A slika bi bila potpuna kada bi se pokazala jedna ovakva mapa sa brojem etnički očišćenih. U svakom slučaju, radi potpunije slike opšte nesreće koju su ljudi u BiH sami sebi i drugima naneli, a po nalogu nekih sa strane,trebalo bi dati i kartu etničke strukture iz 1990. godine.
evo ovde
i ovde
popis 1991.godine
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  01:35 02.08.2009
Preporuka: 9

Re: Po koju cenu?

e milane milane...

trebalo bi... i sliku bih iz 1941, i hrvatske iz 1941 i iz 1995, i kosova od 1900. do danas...

samo mislim da su nesto danas irelevantne...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sima2000  05:58 02.08.2009
Preporuka: 3

Re: Po koju cenu?

Obrati pažnju na istočnu bosnu. Pre i posle. Jeza da te uhvati.

BTW, juče sam gledao vaterpolo na RTRS. Komentator se radovao, ko da je on lično osvojio medalju, ali na stranu to. Ono što bode oči je ekavica sa bosanskim naglaskom. Tu i tamo, u uzbuđenju mu se omakne po neka ijekavska reč, ali ekavica koja grozno zvuči dominira. Čemu to? Treba biti ponosan na svoj jezik, ma kakav da je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  09:27 02.08.2009
Preporuka: 5

Re: Po koju cenu?

mikimedic
e milane milane...

trebalo bi... i sliku bih iz 1941, i hrvatske iz 1941 i iz 1995, i kosova od 1900. do danas...

samo mislim da su nesto danas irelevantne...

Da, i videlo bi se da su ljudi bespotrebno gubili imanja, rodni kraj i glave.
Videlo bi se da su svi gubili , a niko nije dobio,
videlo bi se koji su to putevi kojima ne treba ići
vodelo vi se kuda vi vodili novi sukobi sa kojima neki političari u BiH i dalje, kad im zatreba, prete
Eto, u tom smislu mislim da te slike nisu irelevantne.
Pogotovo bi za Srbe trebale biti poučne jer su stalno gubili, pa ako se to toliko puta ponavljalo očito da nešto nije bilo u redu sa politikama.
Zato je, po meni, ona tvrdnja da su Srbi gubili u miru ono što su dobili u ratu, netačna. Zapravo oni su sve to gubili upravo u ratu, a oni koji su te ratove vodili nisu priznavali da su oni krivci što je do ratova i dolazilo ili što su ih izgubili pa onda za to okrivljivali posleratni mir.
Pre će biti tačna ona konstatacija koja kaže da je Srbija imala problem "što ono što je osvojila nije i usvojila"(konretno kad je Kosovo u pitanju)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  16:22 02.08.2009
Preporuka: 3

Re: Po koju cenu?

kosova od 1900. do danas...

Imaš kakve podatke o Kosovu 1900....ili bar posle 1912.
Bilo bi veoma zanimljivo...
Miroslave, znam da ti nisi čovek koji je sklon neargumentovanoj priči...No, na žalost, podaci bi bili u korist onoga što ne želiš...Kraljevina Jugoslavija je pokušala dve kolonizacije Kosova. Bilo je među tim kolonistima najviše ljudi iz Like i Crne Gore. Izvini, mislim da si ti poreklom Ličanin, na to mne upućuje prezime, pa pretpostavljam da ti je ovo poznato. No, nije važno ni ako nemaš veze sa Likom.Nisu uspele. te kolonizacije, a nije bilo mnogo izgleda da uspeju.Nije Kosovo bilo problem zato što su tamo živeli u većini Albanci, nego što naša politika glede Albanaca nikada nije bila emancipatorska. Tek je Tito tu nešto pokušao, ali je taj sistem ipak bio, hajde da kažem nedemokratski, iako mislim da u smislu oblika vlasti Tito, ma kako moćanb bio, nije imao velikoga izbora, a državna struktura previše složena. Skoro sto godina je Srbija imala priliku da integriše Kosovo. I to nije išlo. I ne bi išlo sledećih sto godina, pa taman se za to založili svi, od SAD, pa do Kine. Rusiju namerno ne pominjem.
Da ne budem pogrešno shvaćen. Ja sebe doživljavam kao Srbina, to je moj identitet. I nikada sa tim nisam imao problem. Moja porodica slavi Svetoga Stevana Dečanskoga i kao dete sam znao sve o njemu, njegovome mučeništvu i prekrasnome manastiru koji mu je posvećen. To je bio, a i danas je deo naše porodične tradicije koja se ne može ničim obrisati, čak ni kod mene ateiste. To znači i to podrazumeva da je Kosovo neodvojiv deo moga identiteta. Prvu stvar koju sam u životu naučio bile se pesme iz "Kosovskoga ciklusa"..To mi je deda čitao iz pesmarice. Gračanica, Ljeviška, Gazimestan, "Malena Banjsaka na Kosovu", bili su, pored Dečana, prvi toponimi koje sam u životu naučio. Znao sam za njih pre nego za meni nedaleki Zadar, Split ili Šibenik.
Istoriju, procese i život moramo razumevati kao objektivne kategorije. Kada bi razmišljali samo o istorijskom pravu, onda bi mi morali da se kačimo i sa Rusima, Ukrajincima, Moldavcima, Bjelorusima, POljacima, jer pitaj boga šta bi se moglo izvesti iz toga da smo nekada u nekoj istoriji stigli iza Karpata.
U savremenom svetu, a što to tebi da pričam kad znaš kao i ja, to ne bi imalo nikakvoga smisla. Ako Albanci sa Kosova ne žele da žive u istoj zajednici sa Srbima, onda mi možemo odabrati dva puta. Da ih "silom usrećujemo" tako da žive sa nama, a to je nemoguće, ili pak da ponudimo prihvatljiv sporazum, u kome bih ja jako voleo da toponimi koje sam pomenuo budu meni dostupni, da ih osećam kao svoje, da Albanci ne budu moji neprijatelji nego ljudi sa kojima ću moći popiti pivo, čaj, kafu pričajući negde u Peći, Prištini ili Beogradu na nekom od jezika koje znamo. Da Kosovo ne bude "grdno sudilištve" nego prostor gde će se na miru živeti, poslovati i dolaziti. Da bude deo zajedničke evropske familije. Da svi razvijamo svoju kulturu, i da ne rušimo jedni drugima svetinje. To je pravac, a državna pitanja su sredstvo za ostvarivanje tih ciljeva.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  16:37 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

mikimedic
e milane milane...
trebalo bi... i sliku bih iz 1941, i hrvatske iz 1941 i iz 1995, i kosova od 1900. do danas...
samo mislim da su nesto danas irelevantne...
Treba biti jako naivan pa misliti da se položaj proteranih Bošnjaka iz Podrinja ili Prijedora može odvojiti od položaja Srba-povratnika u Dalmaciji, u Lici, na Baniji i Kordunu, ili na Kosovu.
Svako jačanje stečenog "prava" Srba u ovim obiastima direktno pomaže jačanju stečenog "prava" uzurpatora u Hrvatskoj i na Kosovu, te slabljenju i relativizaciji građanskih i naslednih prava povratnika (videti blog Draga Kovačevića).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  17:03 02.08.2009
Preporuka: 8

Re: Po koju cenu?

Prvu stvar koju sam u životu naučio bile se pesme iz "Kosovskoga ciklusa"..To mi je deda čitao iz pesmarice. Gračanica, Ljeviška, Gazimestan, "Malena Banjsaka na Kosovu", bili su, pored Dečana, prvi toponimi koje sam u životu naučio. Znao sam za njih pre nego za meni nedaleki Zadar, Split ili Šibenik.


Stvarno mi nije jasno na koga ste onda povukli gradonacelnice?
Znali ste sve to kao dete za kao zreo ceovek sta zarad licnih interesa sve to naprasno zaboravili.
Obraz k'o djon!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:11 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

mapa 1991 je dobro poznata i nalazi se ispod
što se tiče proteranih
1991 je bošnjaka na teritoriji RS bilo oko četvrtine populacije , danas ih je realno od 3-5%
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:14 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

Mikimedic, tačno je za Hrvasku i dalmaciju (srba preko četvrtine)
BIH (Srba 44%), ali , kada je u pitanju Kosovoa Srbji 1912 čine od 10% do 20%,
a 1948, zajedno sa Crnogorcima oko 28%.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:15 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

Makakve veze ima ekavica ili ijekavica,
to je potpuno nebitno,
oba su književna narečja srpskog jezika
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:17 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

g. Karagaća,
kada bi danas probudli Srbija iz 1911. i
pitali ga da li je zadovoljan
teritorijama koje lakalni autohtoni srbi kontrolišu,
milsim da bi bio zadovoljan
eto, toliko o gubitnicima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:19 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Po koju cenu?

Drago,
to je zabluda o emancipatorskoj politici prema Albancima
kao načinu da oni integrišu u našu društvenu zajednicu,
jednostavno to nije bilo moguće,
pa taman da smo imali i englesku demokratiju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:21 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

da, ta su pitanja povezana,
i čini mi se da postoji prećutan sporazum, barem između Srba i Hrvata, o značajnijem nepovratku
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:18 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Po koju cenu?

Goran Nikolić
g. Karagaća,
kada bi danas probudli Srbija iz 1911. i
pitali ga da li je zadovoljan
teritorijama koje lakalni autohtoni srbi kontrolišu,
milsim da bi bio zadovoljan
eto, toliko o gubitnicima

Ko kada bi se probudili?
koga pitali da li je zadovoljan?
ko bi bio zadovoljan?
Ako je to upuceno meni, pogrešna adresa.
A zante Vi dobro ko je otac i ko je sve koristio i koristi tu floskulu da je Srbija dobijala u ratu a gubila u miru, nisam to ja izmislio. Jedino je problem gde Vam je u toj priči Kosovo i zašto je tu gde jeste.?
Ako mislite da Srbija nije imala veze sa ratovima u BiH i Hrvatskoj i da su Srbi tamo dobili, to je druga stvar.
I da ne bude zabune dopuniću napisano u mom komentaru . Nisu stalno gubili, a kad su gubili zapravo su sve to gubili upravo u ratu, a oni koji su te ratove vodili nisu priznavali da su oni krivci što je do ratova i dolazilo ili što su ih izgubili pa onda za to okrivljivali posleratni mir.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  18:29 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Po koju cenu?

vracarac92
Prvu stvar koju sam u životu naučio bile se pesme iz "Kosovskoga ciklusa"..To mi je deda čitao iz pesmarice. Gračanica, Ljeviška, Gazimestan, "Malena Banjsaka na Kosovu", bili su, pored Dečana, prvi toponimi koje sam u životu naučio. Znao sam za njih pre nego za meni nedaleki Zadar, Split ili Šibenik.


Stvarno mi nije jasno na koga ste onda povukli gradonacelnice?
Znali ste sve to kao dete za kao zreo ceovek sta zarad licnih interesa sve to naprasno zaboravili.
Obraz k'o djon!

Hahaha..Evo ga Vračarski Crnogorac.... Šta je, imaš problem sa identitetom...
Pa đe si ti jadan...
Šta je sa tvojim obrazom......jado...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:40 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

Imaš kakve podatke o Kosovu 1900....ili bar posle 1912.

Evo Drago kako se kretao procentualni odnos stanovništva na Kosovu.
Nešto mi ove kolone neće da se razdvoje ali verujem da se ipak jasno vidi.
Година Албанци Срби Остали
1455 1 % 98 % 1 %
1871 32 % 64 % 4 %
1899 48 % 44 % 8 %
1921 66 % 26 % 8 %
1931 69 % 26,9 % ? %
1939 60 % 34 % 5 %
1948 68 % 27 % 5 %
1953 65 % 27 % 6 %
1961 67 % 27 % 6 %
1971 74 % 21 % 5 %
1981 77 % 15 % 8 %
1991 82 % 11 % 7 %
2000 88 % 7 % 5 %
2007 92 % 5 % 3 %
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  18:47 02.08.2009
Preporuka: 4

Re: Po koju cenu?

1455 1 % 98 % 1 %

Hvala Milane...Samo neznam ko je ove 1455 vršio popis i kakvi su bili formulari...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  18:59 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

Goran Nikolić
Drago,
to je zabluda o emancipatorskoj politici prema Albancima
kao načinu da oni integrišu u našu društvenu zajednicu,
jednostavno to nije bilo moguće,
pa taman da smo imali i englesku demokratiju

Hajde, recimo Gorane da je zabluda. No nije zabluda da Srbija u skoro sto godina zajedničke državne istorije sa kosovskim Albancima nije uspela da ih integriše. To je valjda vidljivo, a tu činjenicu je priznalo pored ostalog više od 60 država, među kojima vodeće države svetske demokratije.I ne verujem da su to uradile zato što "mrze Srbe i Srbiju, nego zato što vide da to nije moguće...
E, sad, kaži mi kao racionalan čovek šta da se tu radi....Je li tebi prihvatljivo da tražimo način kako da se približimo ili da insistiramo na načinu kako da se i dalje potpuno neproduktivno i štetno za obe zajednice, parničimo i gubimo energiju i vreme...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  19:00 02.08.2009
Preporuka: 9

Re: Po koju cenu?

Hahaha..Evo ga Vračarski Crnogorac.... Šta je, imaš problem sa identitetom...
Pa đe si ti jadan...
Šta je sa tvojim obrazom......jado...

Ohhoho....................gradonacelnik kao mis viri iz prikrajka!
Nedostojno osobe koje je ljubila miloseviceve skute i koja zasluzuje lustarciju!
Kao sto znate dragi gospodine clane PET (minimum) razlicitih stranaka razlicitih orijentacija) vracarac, (za razliku od vas) nikada nije imao problem sa svojim identitetom i za razliku od vas nikada nije menjao sebe i svoje ideale!
Takodje ( za razliku od vas) nikada nije druge pozivao da cine raznorazna cuda vec se od prvih parlamentarnih izbora u Srbiji (za razliku od Vas) borio protiv rata i zalagao za miroljubivo resenje!
Vracarac je od pocetka pa do kraja podrzavao demokratsku opciju u Srbiji (za razliku od Vas) i nikada nije prestajao da bude Srbin i da se sa time ponosi (za razliku od Vas)
U pravu su uvazena gospoda N.K. i P.B.P. kada za vas kazu da ste................ (preskacem da me opet ne bi tuzili moderaciji) i jedino sto vas je ikada interesovalo vas licni interes.
Neverovatno je da je osoba (ne covek) koja je svojevremeno veoma aktivno ucestvovala u pravljenju drzave unutar drzave sada postala glasnogovornik nekakvog unitarizma.................Da li pokusavate da takvim promenama stava izbegnete lustaraciju i da se eventalno ogrebete za koji Euro "bez motike"?
No dobro, lepo rece moj zemljak, najveci Srbin iz Crne Gore P.P. Njegos
"Cast i bruka zive dovijeka"

P.S.
Drago, gradonacelnice, zasto ne smete da se pojavite ni na jednom okupljanju krajisnika i zasto se stidite i javno ogradjujete od vlade RSK ciji ste svojevremeno bili clan i u kojoj ste ostavili dubok trag?
kako vam je ta vlada valjala pre 15 godina (kada se krajiski patriotizam mogao dobrano naplatiti) a sada vam ne valja?
Zasto pokusavate da operete ruke od svega?
Probajte da makar jednom u zivotu budete covek sa kicmom i kazite jasno sta vi u stvari zelite, koji su vasi ideali (posto sa pet,sto levih, sto desnih stranaka koje ste promenili covek ne moze to da zakljuci) i za stase vi u stvari borite?
Sta je za vas Krajina i zasto se sada javno odricete ( vaseg ceda) RSK?
Koje je vase moralno pravo da bilo kome drzite pridike?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
yngwie92  19:11 02.08.2009
Preporuka: 4

Re: Po koju cenu?

au vracarac bas si dosadna pojava na blogu B92, e'o tamo na marcovom blogu davis bas davis
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  19:14 02.08.2009
Preporuka: 3

Re: Po koju cenu?

Ti si jad....i lupaš naučene lekcija..A ko je miš,druga je priča.Recimo, "miševi" su stvorenja kloja se kriju u rupe. Prevedeno na običan jezik to bi na blogu bili ljudi koje druge vređaju i napadaju bez osnova, nastupajući pod pseudonimima, zaklonjeni anonimnošću. Ja govorim pod punim imenom i prezimenom, javno, svuda. I najviše se družim sa Krajišnicima, jer njih najviše poznajem, a ne zbog preterane nostalgije ili volje za zavičajnosti. Ako smatraš skupovima Krajišnika na kojima se ne pojavljujem ovo što radi država Srbija, ja se sa njima nikada nisam ni družio. Prosto nisam nikada bio ekipa sa onima što ih je napravio Sloba i pokojni Mirko Marijanović, a danas parama podržava Krkobabić i bivši zamenik Bube Morine, Cucić,tvoj "vračarski Crnogorac". Tu meni nije mesto iz moralnih i higijenskih razloga. To nikada nije bilo moje društvo, pa ne može biti ni danas. I to je moj, a ne njihov izbor...
Nego, jade, što se ne legitimišeš sa tako "patriJotskim" stavovima"..Nije valjda da se toga stidiš...Reci, evo ja sam "ta svjetlost"..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  19:34 02.08.2009
Preporuka: 4

Re: Po koju cenu?

Ti si jad....i lupaš naučene lekcija..A ko je miš,druga je priča.Recimo, "miševi" su stvorenja kloja se kriju u rupe. Prevedeno na običan jezik to bi na blogu bili ljudi koje druge vređaju i napadaju bez osnova, nastupajući pod pseudonimima, zaklonjeni anonimnošću. Ja govorim pod punim imenom i prezimenom, javno, svuda. I najviše se družim sa Krajišnicima, jer njih najviše poznajem, a ne zbog preterane nostalgije ili volje za zavičajnosti. Ako smatraš skupovima Krajišnika na kojima se ne pojavljujem, ja se sa njima nikada nisam ni družio. Prosto nisam nikada bio ekipa sa onima što ih je napravio Sloba i pokojni Mirko Marijanović, a danas parama podržava Krkobabić i bivši zamenik Bube Morine, Cucić,tvoj "vračarski Crnogorac". Tu meni nije mesto iz moralnih i higijenskih razloga. To nikada nije bilo moje društvo, pa ne može biti ni danas. I to je moj, a ne njihov izbor...
Nego, jade, što se ne legitimišeš sa tako "patriJotskim" stavovima"..Nije valjda da se toga stidiš...Reci, evo ja sam "ta svjetlost"..

Gradonacelnice,
Verujem da vas istina boli ali ko vam je kriv?
Sami ste se trpali u (minimum) pet politickih partija i menjali stavove veoma cesto (a i sa Milosevicem ste bili veoma bliski, zar ne?)
Nadjite jednu nedoslednost kod Vracarca, jedno odstupanje od ,(kako vi to volite da kazete "kursa" i Vracarac ce vam se javno izviniti za sve.
Znate veoma dobro kakvu ste ulogu imali u ratu i sada se trudite da je sakrijete kao "zmija noge" ali na zalost izgleda da ima ljudi koji pamte malo duze i to vam smeta.
pujdali ste ljude na rat, forsirali Baju malog knindzu, voleli Arkana i Kapetana Dragan, Boru Djordjevica proglasavali za pocasnog gradjanina Knina a sada od svega perete ruke.......bas casno i posteno!
Doduse od nekoga ko promeni pet partija i ko medju prvima uzme drzavljanstvo zemlje protiv koje je ratovao i pujdao druge da ratuju, cast, obraz i postenje se ne moze ocekivati...............obraz je zarad licnih interesa zamenjen guzic..
Do sada ste me VI licno gradonacelnice proglasavali za : Tadicevca, radikala, DSS-ovca, clana neke sluzbe, Nikolicevca, fasistu, desnicara (to jesam), ubacenog elementa...........ko zna sta jos, ali gradonacelnice, ja znam da je vama veoma tesko da shvatite da neko, za razliku od vas, moze da bude samo svoj i da govori samo u svoje ime i da za to ne ocekuje nagradu, nema svako podanicki mentalitet kao .....


Oprostite, ovu ugodnu raspravu u kojoj ste pali u vatru usled nedostatka argumenata mozemo nastaviti oko ponoci, idem kod kuma na slavu (on je se nije odrekao za razliku.....)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  19:55 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Po koju cenu?

Oprostite, ovu ugodnu raspravu u kojoj ste pali u vatru usled nedostatka argumenata mozemo nastaviti oko ponoci, idem kod kuma na slavu (on je se nije odrekao za razliku.....)

Opet isto...i opet jad...Ničim te ja ne proglašavam..Ja znam iz koga si ti jata...
Kako ti je ime...čoveče...reci ako hoćeš da ozbiljno pričamo..Ovako ostaješ miš, čovek koji priča naučeno.Ništa.Pusti, to, kum, slava....noćas rasprava... O čemu ja sa tobom da raspravljam. Za raspravu je potrebno mišljenje i otvorenost. Toga kod tebe nema. Ti si tu da vređaš, spinuješ i kad ti gazde po nešto gurnu, postuješ.Ja te mogu samo zajebavati jer se kroz tebe vidi ona planina iznad Kolašina, ona gde ima borovnica. Bjelasica, jel tako..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  20:23 02.08.2009
Preporuka: 8

Re: Po koju cenu?

Drago Kovacevic
Ja govorim pod punim imenom i prezimenom, javno, svuda. I najviše se družim sa Krajišnicima, jer njih najviše poznajem, a ne zbog preterane nostalgije ili volje za zavičajnosti.
Haha, na svu srecu postoji arhiva, i sad ces opet da ispadnes smesan, doduse to nije bas nesto novo .

Gradonacelnik nam se stidi.

"Čedomir Antić (3 April, 2007 - 08:24)

Gospodine Kovačeviću,
Još uvek niste odgovorili na moje pitanje u vezi sa Vašim identitetom. Da li ste Vi Drago Kovačević koji je bio ministar u Vladi RSK?

»
Pa treći put..
Drago Kovacevic (3 April, 2007 - 08:29)

..uskraćujem odgovor.o)
Ja sam jedan od trojice iz moje porodice.o)

»
Covek u belom (3 April, 2007 - 11:03)

Evo malo proste logike.
Iz vaseg odgovora se moze zakljuciti, da jedan od te trojice jeste zaista ono sto g. Antic pita. E sad, posto ne zelite da kazete postoje samo 2 mogucnosti. Ili ste jako ponosni da angazman doticnog, a to ste u stvari vi, pa iz skromnosti necete da priznate, ili se jako stidite angazmana doticnog (bili to vi ili neko od vasih rodjaka), a sve u skladu sa najnovijim principom gradjanskih "liberala" o kolektivnom stidu, pa opet necete da kazete.
Pitam se pitam, sta li je od ta dva?"

Odgovora naseg dragog Draga nije bilo, sakrio se u misiju rupu... Toliko o tome koliko je ponosan na svoj "angazman".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  20:27 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

U, je...jesi mi sada spustio... Čoveče u belome...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  20:30 02.08.2009
Preporuka: 7

Re: Po koju cenu?

Drago Kovacevic
U, je...jesi mi sada spustio... Čoveče u belome...
Ja sam jedan od trojice iz moje porodice.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  21:30 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

Imaš kakve podatke o Kosovu 1900....ili bar posle 1912.
Bilo bi veoma zanimljivo...
Miroslave, znam da ti nisi čovek koji je sklon neargumentovanoj priči...No, na žalost, podaci bi bili u korist onoga što ne želiš...


drago, mislim da smo se pogresno razumeli. iskreno, ne mogu da tvrdim da poznajem detaljno istoriju kosova, niti kretanje stanovnistva sem opstih crta, a ono sto mi je poznato je da se broj srpskog stanovnistva neprekidno smanjuje a broj albanskog povecava,

no moj komentar se prvobitno odnosio na milanov stav da bi trebalo videti mape iz 1991. godine -- i te, kao i uostalom sve pre njih su danas potpuno irelevantne.

evo i jedan slag na tortu: najnoviji ekonomist donosi naizgled krajnje benigni clanak o belom sengenu za zemlje balkana sa zakljuckom da liberalizacija za sve zemlje predstavlja dobro resenje sem za bosnjake (za koje by the way naglasava da su u pitanju bosanski muslimani!!!) i -- kosovske albance. u clanku se naglasava da u bosni hrvati mogu da dobiju hrvatski pasos (i zato su vec na belom sengenu), a takodje da ce i srbi koji dobiju srpski pasos putovati bez viza.

sto se tice kosovskih albanaca, korektno se naglasava da je situacija komplikovana jer posto srbija ne priznaje nezavisnost kosova ne moze da odbije (!!) da izdaje albancima pasose, ali da ce ih EU iskljuciti iz belog sengena.

i citiracu poslednji pasus clanka:

'i zato ce srpski pasos nekome na kosovu vredeti manjue nego nekome u bosni. i ako srbija i hrvatska mogu da dele pasose u bosni, zasto albanija ne bi mogla da izdaje pasose kosovarima? neki ce mozda cak poceti i da se pitaju zasto albanska nacija treba da bude podeljena u dve drzave. birokratske anomalije mogu nekad imati snazne konsekvence'.

znaci u tom grmu lezi zec...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  22:21 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

ako je proverljiva statistika pre 1921,
onda su to vrlo korisne informacije
Ovo posle nije sporno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  22:26 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

milsim da ce i BH uskoro dobiti beli Sengen
mozda upravo zbog toga
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  23:01 02.08.2009
Preporuka: 3

Re: Po koju cenu?

Drago Kovacevic
Oprostite, ovu ugodnu raspravu u kojoj ste pali u vatru usled nedostatka argumenata mozemo nastaviti oko ponoci, idem kod kuma na slavu (on je se nije odrekao za razliku.....)
Opet isto...i opet jad...Ničim te ja ne proglašavam..Ja znam iz koga si ti jata...
Kako ti je ime...čoveče...reci ako hoćeš da ozbiljno pričamo..Ovako ostaješ miš, čovek koji priča naučeno.Ništa.Pusti, to, kum, slava....noćas rasprava... O čemu ja sa tobom da raspravljam. Za raspravu je potrebno mišljenje i otvorenost. Toga kod tebe nema. Ti si tu da vređaš, spinuješ i kad ti gazde po nešto gurnu, postuješ.Ja te mogu samo zajebavati jer se kroz tebe vidi ona planina iznad Kolašina, ona gde ima borovnica. Bjelasica, jel tako..


Dzaba gradonacelnice.........Voleli ste Milosevica, ljubili mu skute, ljubili Arkana i Dragana, darivali Boru Djordjevica licnom kartom pocasnog gradjanina vasega grada..........kao Ministar (drzave koju sada ne priznajete) pujdali ste na rat protiv onih cije ste drzavljanstvo odmah prihvatili a sve one koje ste (indirektno) slali na front ste zaboravili.
Oni za vas ne postoje i ne smete da se pojavite ni na jednom krajiskom skupu posto vrlo dobro znate sta narod (za cije proterivanje sa ognjista i VI imate deo zasluga) misli o vama.
sad znate iz koga sam jata................lepo..................do sada ste imali vise takvih "pouzdanih saznanja" i uvek ste ispadali smesni. Probajte da makar sada ipadnete ozbiljni i konacno kazite iz kog sam ja jata? Nemojte ponovo menjati moje "jato", molim vas, budite ozbiljni. Dobro, nije tesko ispasti smesan kada promenite PET partija razlicitih ideologija i kada svome "protivniku" na svakih 48 sati manjate clanstvo u raznoraznim partijama ili sluzbama ali od jednog bivseg gradonacelnika bivseg glavnog grada jedne bivse (gle cuda, kako se uz vase ima uvek vezuje rec "bivsi" drzave se ipak ocekuje makar mrvica inventivnosti.
S' obzirom da ste upropastili sve cega ste se u zivotu dohvatili, ja kao covek ne mogu da likujem nad vasim beskicmenjastvom i neposobnoscu ali mogu da zalim ljude koji ste vasom licemernom i egoisticnom politkom (SDS + tesna saradnja sa SPS + razni zlocinci) oterali sa svojih ognjista a sada nemate ono sto se ko Srba (secate se Srba? Svojevremeno su vam usta bila puna te reci) naziva mud... No dobro, lepo je rekao nas cuveni glumac Rade Serbedzija u filmu "Variloa Vera". Siguran sam da znate na koju repliku mislim?
Dobro to dolikuje onima koji kriju svoju proslost kao misevi a ako je neko imao kljucnu ulogu u raznim "krvavim" dogadjanjima i prljavim dilovima onda on nije mis vec nesto vece a u Srbiji se veci mis zove pac..
Ja te mogu samo zajebavati

I ono malo priucene pristojnosti (za sastanak sa Milosevicem) se izgubilo..............Boze, boze, kakvi prosti i primitivni ljudi su nam bili gradonacelnici glavnih gradova, dirktori televizija i ministri (objektivnog) informisanja, mozemo biti srecni sto nam nije gore nego sto jeste.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  14:08 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

Drago, gradonacelnice..............da li i dalje virite kao m..(onaj malo veci) i ne smete da pokazete svoje lice?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  15:13 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: Po koju cenu?

Tu meni nije mesto iz moralnih i higijenskih razloga. To nikada nije bilo moje društvo, pa ne može biti ni danas. I to je moj, a ne njihov izbor...


Malo gde je vama mesto. Baš zbog navedenih razloga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krkar  15:44 05.08.2009
Preporuka: 0

Re: Po koju cenu?

Drago Kovacevic
Gračanica, Ljeviška, Gazimestan, "Malena Banjsaka na Kosovu", bili su, pored Dečana, prvi toponimi koje sam u životu naučio. Znao sam za njih pre nego za meni nedaleki Zadar, Split ili Šibenik.


Jako interesantno. Meni se čini da je upravo u tome ključ problema, zato što je deo kolektivnog identiteta/kolektivnih težnji/kolektivne svesti hrvatskih Srba (ili da se ograničim samo na Dalmaciju) bila upravo ta odmalena (samo)usađena kolektivna psihološka podvojenost između sejanja u Benkovcu i želje da kiša padne u Rači Kragujevačkoj.

S druge strane, nacoši te napadaju da si upravo time izdao Srpstvo!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
G r o f  09:35 02.08.2009
Preporuka: 7

Boja kose

#Link  Replika: 3
Predlažem da se u Bosni donese zakon prema kojem će ljudi morati obojiti kosu u skladu sa bojama ove mape.
Crvene, plave i zelene frizure... Mislim...Da se zna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  11:54 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Boja kose

G r o f
Predlažem da se u Bosni donese zakon prema kojem će ljudi morati obojiti kosu u skladu sa bojama ove mape.
Crvene, plave i zelene frizure... Mislim...Da se zna.

Srbi nešto ne ljube tu crvenu pa bi morali i oko toga da se dogovaraju. Možda bi rađe pristali na pink. Muslimanima je , verujem , zelena OK, a Hrvati bi verovatno ne bi pravili pitanje oko toga, mada i kod njih oni osvešćeniji više preferiraju sivo i crno nego crveno. Ostali su i onako "ostali".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  16:42 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Boja kose

G r o f
Predlažem da se u Bosni donese zakon prema kojem će ljudi morati obojiti kosu u skladu sa bojama ove mape.
Crvene, plave i zelene frizure... Mislim...Da se zna.

Kad bih mogao Grofe, dao bih ti sto preporuka za ovaj komentar...
Iako, može stvarno nekoj beni ovo pasti na pamet...
Kad je bilo moguće u Dalmaciji, ispod Velebita, da se sete da uzgajaju pamuk kao prvi proizvod seljačkih radnih zadruga, pa da ih prva bura koja je dunula surovo podeseti kako je to ipak ludost i pošalje taj pamuk u nepovrat, mogli bi i ovo. Ali, nema ludosti koja može dugo trajati.....iako je na Balkanu malo dugotrajnija...
Pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:24 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Boja kose

boje su najčešće korišćene nacionalne boje tri nacije
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  10:09 02.08.2009
Preporuka: 4

hmm

#Link  Replika: 11
milan karagaca je u pravu, treba uporedna mapa, zbog svega onog sto je pobrojao.

u suprotnom, ne vidim svrhu etnickog mapiranja, priznajem.
koja dobrobit od toga? i cemu? za nove ideje relociranja stanovnistva?

razumem ja da se etnickim mapama bave mudrijasi u nekom demografskom institutu i statistickom zavodu, ali ne razumem da je to posao ekonomista.

izvini, gorance. postujem trud. ali se jezim od etnickih mapa.

"Posle 14 godina od završetak rata radikalno je izmenjena nacionalna struktura BiH", uvodna je recenica ovog bloga. ja je ne razumem. nije posle 14 godina od rata radikalno izmenjena nacionalna struktura BiH, nego je to valjda tokom rata devedesetih uradjeno, a po okoncanju rata dovrseno.





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sinergija92  16:14 02.08.2009
Preporuka: 5

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić

razumem ja da se etnickim mapama bave mudrijasi u nekom demografskom institutu i statistickom zavodu, ali ne razumem da je to posao ekonomista.


-Vise puta se desavalo da je pokusana diskvalifikacija autora u smislu sta tu ima ekonomista da pise o istoriji, geografiji, meteorologiji... "dopusteno" mu je samo o njegovoj struci... tja...Mislim da treba diskutovati, iznositi primedbe i pohvale, pre svega, o tekstu a ne o autoru (o.k. ako je u nekom kontekstu). Obrazovan covek moze analiticnim pristupom da pruzi doprinos i u nekoj drugoj oblasti, osim one kojom se izvorno bavi, a osim toga, ovo nije posao, ovo je blog.

***********************************************************************
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:25 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: hmm

Vesna,
to je realno stanje,
i jedino možemo da žmurimo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:28 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: hmm

Sinergija,
ja sam vec napisao da nism samo ekonomista
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  18:52 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: hmm

Vise puta se desavalo da je pokusana diskvalifikacija autora u smislu sta tu ima ekonomista da pise o istoriji, geografiji, meteorologiji... "dopusteno" mu je samo o njegovoj struci... tja...Mislim da treba diskutovati, iznositi primedbe i pohvale, pre svega, o tekstu a ne o autoru (o.k. ako je u nekom kontekstu). Obrazovan covek moze analiticnim pristupom da pruzi doprinos i u nekoj drugoj oblasti, osim one kojom se izvorno bavi, a osim toga, ovo nije posao, ovo je blog.

Apsolutno se slažem sa ovim što ste napisali...Da nije tako, ceo društveni život bi smestili u cehove i učinili ga žabokrečinom..
Zamislite medicinsku praksu o kojoj Krugolina ne bi mogla pričati kao korisnik, nego samo prenositi ono što misli Tomica Milosavljević ili kakav drugi lekar....To bi zaista bilo ropstvo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  20:57 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: hmm

goranche je fin i pametan momak i naravno da mi nije bila namera da ga diskvalifikujem, sto mi zavali sinergija92.

ali, meni je zlo od etnickih mapa, s oprostenjem.

bilo bi zanimljivo da neko postira fotografije balkanskih politicara iz devedesetih, erotiziranih mapama, s sjajem u okicama...

e, drago, nije isto krugolinina misija i crtkanje etnickih mapa, eeej. poredjenje ti je do moga.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  21:03 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: hmm

ali, meni je zlo od etnickih mapa, s oprostenjem
Pridružujem se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  02:20 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: hmm

-Vise puta se desavalo da je pokusana diskvalifikacija autora u smislu sta tu ima ekonomista da pise o istoriji, geografiji, meteorologiji... "dopusteno" mu je samo o njegovoj struci... tja...Mislim da treba diskutovati, iznositi primedbe i pohvale, pre svega, o tekstu a ne o autoru (o.k. ako je u nekom kontekstu). Obrazovan covek moze analiticnim pristupom da pruzi doprinos i u nekoj drugoj oblasti, osim one kojom se izvorno bavi, a osim toga, ovo nije posao, ovo je blog.

moram!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub92  02:40 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: hmm

shumska
-Vise puta se desavalo da je pokusana diskvalifikacija autora u smislu sta tu ima ekonomista da pise o istoriji, geografiji, meteorologiji... "dopusteno" mu je samo o njegovoj struci... tja...Mislim da treba diskutovati, iznositi primedbe i pohvale, pre svega, o tekstu a ne o autoru (o.k. ako je u nekom kontekstu). Obrazovan covek moze analiticnim pristupom da pruzi doprinos i u nekoj drugoj oblasti, osim one kojom se izvorno bavi, a osim toga, ovo nije posao, ovo je blog.

moram!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  15:59 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: hmm

a osim toga, ovo nije posao, ovo je blog.


e shumska ^ co, pa to znaci da bi vi crtkali etnicke mape i zabave radi odo' da se ispovracam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  16:29 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: hmm

najšumovitiji delovi na kojima su Srbi bili većina
Glamoč, Grahovo, Drvar, Petrovac, Ključ, Kupres
nisu u sastavu RS
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:07 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: hmm

Goran Nikolić
najšumovitiji delovi na kojima su Srbi bili većina
Glamoč, Grahovo, Drvar, Petrovac, Ključ, Kupres
nisu u sastavu RS

Samo po sebi dovoljno jasno kako se mudro počelo i mudro završilo.To izgleda nekome uopšte nije sporno a sporno mu je kako Kosovo sa preko 90% Albanaca može da bude izvan Srbije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bojan ljubomir jugovic  13:26 02.08.2009
Preporuka: 0

Gorane,

#Link  Replika: 12
samo da ukažem na par nedoslijednosti bar kada je riječ o nazivima
opština u Republici Srpskoj. Niti jedna opština već duže vrijeme u svom nazivu nema
odrednicu "Srpski" kao sto je prikazano na karti (Brod i Kostajnica su jedno vrijeme
ponovo nosili naziv Bosanski Brod i Bosanska Kostajnica ali je odrednica Bosanski odnedavno
takođe povučena iz upotrebe. Opština Srpski Sanski most je danas opština Oštra Luka
a Srpsko Sarajevo, Istočno Sarajevo itd.) Mislim da bi se o tome trebalo voditi više računa pri
prezentovanju ovakvih karata bez obzira što je u pitanju medij poput bloga.

Krajem prošle godine bilo je riječi i o toliko očekivanom
popisu stanovništva ako ne na cijelom području BiH onda na
entitetskom nivou koji će pružiti daleko potpuniju sliku
"situacije na terenu".


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  16:49 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Gorane,

bojan ljubomir jugovic
samo da ukažem na par nedoslijednosti bar kada je riječ o nazivima
opština u Republici Srpskoj. Niti jedna opština već duže vrijeme u svom nazivu nema
odrednicu "Srpski" kao sto je prikazano na karti (Brod i Kostajnica su jedno vrijeme
ponovo nosili naziv Bosanski Brod i Bosanska Kostajnica ali je odrednica Bosanski odnedavno
takođe povučena iz upotrebe. Opština Srpski Sanski most je danas opština Oštra Luka
a Srpsko Sarajevo, Istočno Sarajevo itd.) Mislim da bi se o tome trebalo voditi više računa pri
prezentovanju ovakvih karata bez obzira što je u pitanju medij poput bloga.

Krajem prošle godine bilo je riječi i o toliko očekivanom
popisu stanovništva ako ne na cijelom području BiH onda na
entitetskom nivou koji će pružiti daleko potpuniju sliku
"situacije na terenu".



Ne, popis stanovništva će još pričekati...BIH je kompromisno uređena kao država gde je urađeno etničko razdvajanje. Čeka se trenutak da međunarodni faktori kažu.."Dobro, evo, takva je realnost, pa sada da vam je i pokažemo". Iako tamo svi to znaju, kao i u međunarodnoj politici, koja je zapravo sve to i aminovala. Bitno je po meni, da BIH ostane jedinstvena država, a da se politički faktori nacionalnih zajednica prinude da tu činjenicu prihvate i promovišu. I da Balkan ima svoju Švajcarsku... Nasgledaćemo se tamo još raznih zajebancija, ali će stvar ići u ovome pravcu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  17:00 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Gorane,

Dejtonska BIH je potpuno paralizovana država, koja svojom nefunkcionalnošću neminovno koči i vuče na dole društveni i građanski interes svih.
A ne mislim da bi otcepljenje Republike Srpske nešto pomoglo.
Naprotiv.

Prilično je nezamislivo da bi ovakva "zajednica" ikad mogla da se dogovori oko nekih vitalnih potreba, kao što su autoputevi, dugoročno energetsko i ekološko planiranje i slično.

BIH je u stanju akutne paralize, i njeno zaostajanje će s vremenom postajati sve uočljivije.

Pri tom, ona je samo najočigledniji slučaj. Ceo "zapadni Balkan" (da ne kažem Jugoslavija) pati od tog problema unutrašnjih antagonizama koji neminovno koče ceo region, slabe perspektive i štete interesima svakog građanina.
Negde je to više, a negde manje izraženo.

Ali, kod nas još uvek važi moto "neka komšiji crkne krava, pa makar meni crkle dve".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:32 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Gorane,

Stvar sa greškom oko naziva gradova je slučajan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bojan ljubomir jugovic  17:35 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Gorane,

Stvar sa greškom oko naziva gradova je slučajan
To je čisto mala sugestija, gore kad si napisao
koristio sam rezultate izbora 2008, 2006 i 2004,
bilo mi je jasnije.
Svako dobro.

B.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:51 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Gorane,

Gorann2
pa Srbija, Hrvatska i Slovenija, po meni,
nisu paralelizovane države
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  17:57 02.08.2009
Preporuka: 1

Re: Gorane,

Ok Ok hvala
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  20:07 02.08.2009
Preporuka: 2

Re: Gorane,

Goran Nikolić
Gorann2
pa Srbija, Hrvatska i Slovenija, po meni,
nisu paralelizovane države
Nisu paralizovane u tolikoj meri, ali efekat svakako postoji. (Slovenačka blokada integracije Hrvatske samo je mali primer.)
Na primer, Sarajevo je Beogradu najbliži glavni grad - ali, kad bi neko predložio autoput Beograd-Sarajevo. svi bi ga gledali kao da je s marsa pao.
Ne može ni da se razmišlja o autoputu do Banjaluke - svaka priča je uzaludna zbog potpunog nepostojanja volje za saradnju između, na primer, RS i Hrvatske oko mosta u Gradišci (na stranu unutrašnja nesposobnost RS oko autoputa Gradiška-Banjaluka).
Ovo je verovatno još izraženije u oblasti telekomunikacija i energetike.

Dokle god politički interes i političko razmišljanje, makar za nekoliko procenata, slabe prirodne i interesne veze u okruženju, to je u današnjem vrlo kompetitivnom svetu težak kamen oko vrata.

A kod nas - svih nas na ex-yu prostoru (izuzev možda Slovenije) radi se sigurno o znatno više od nekoliko procenata.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  22:15 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Gorane,

most kod Gradi[ke je od vitalnog znacaja za RS
buduci da se autoput BL Gradiska zavrsava do marta,
ko koci, mozete pretpostaviti,
Autoput Sarajevo BG je tesko napraviti
takav je teren,
a ne bilo ni velike frekvencije
itd
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  22:18 02.08.2009
Preporuka: 0

Re: Gorane,

slazem se
da svi prihvate realnost
nema unitatarne drzave,
neme BIH bez RS
nema treceg entiteta
opstanak takve Unije
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  23:07 02.08.2009
Preporuka: 3

Re: Gorane,

Goran Nikolić
slazem se
da svi prihvate realnost
nema unitatarne drzave,
neme BIH bez RS
nema treceg entiteta
opstanak takve Unije
Prihvatanje realnosti je imperativ za sve.
Ponekad čak i prihvatanje nametnutog stanja.
Ipak, bitno je da je ovo stanje koje se prihvata održivo i da ima perspektivu - a ne ugrađenu tempiranu bombu.
Stvaranje gomile država i kvazi-država koje međusobno slabo komuniciraju i koje jedne drugima predstavljaju slepe mrlje na mapi, to je samo po sebi rizična operacija.
Pogotovo ako se unutar tih uskih granica sabije velika frustracija, napetost ili mržnja. Jasno je da jedan destruktivan može srušiti više nego što sto konstruktivnih može sagraditi.

Zato mislim da je, bez obzira na mape, ili upravo zbog njih, mnogo bitnije sveobuhvatno ozdravljenje i zarastanje trauma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  13:52 04.08.2009
Preporuka: 0

Re: Gorane,

gorran2
Dejtonska BIH je potpuno paralizovana država, koja svojom nefunkcionalnošću neminovno koči i vuče na dole društveni i građanski interes svih.
A ne mislim da bi otcepljenje Republike Srpske nešto pomoglo.
Naprotiv.

Prilično je nezamislivo da bi ovakva "zajednica" ikad mogla da se dogovori oko nekih vitalnih potreba, kao što su autoputevi, dugoročno energetsko i ekološko planiranje i slično.

BIH je u stanju akutne paralize, i njeno zaostajanje će s vremenom postajati sve uočljivije.

Pri tom, ona je samo najočigledniji slučaj. Ceo "zapadni Balkan" (da ne kažem Jugoslavija) pati od tog problema unutrašnjih antagonizama koji neminovno koče ceo region, slabe perspektive i štete interesima svakog građanina.
Negde je to više, a negde manje izraženo.

Ali, kod nas još uvek važi moto "neka komšiji crkne krava, pa makar meni crkle dve".



Pa zar to nije bio konacan cilj rata. Kolonija kojom suvereno upravljaju ljudi nigde i nikad izabrani od strane bilo koje populacije u kojoj razne povlascene bankarsko-drzavno-mafijaske izrabljuju i otimaju imovinu sticanu nekoliko generacija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krkar  15:55 05.08.2009
Preporuka: 0

Re: Gorane,

Drago Kovacevic
Ne, popis stanovništva će još pričekati...


Samo da podsetim da Liban još od 1932. nije imao popis stanovništva, upravo da bi svi mogli da se bune da su zakinuti...


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alexlambros  02:21 03.08.2009
Preporuka: 3

meni samo nije jasna

#Link  Replika: 24
jedna stvar ...

ta prica o suzivotu i multikulturalnosti i multietnicosti u BiH je tako jedna suplja i trula stvar koja ce zaziveti nikad ako i tad ... inace ziveo tamo i video ... nema Srbina tamo koju BiH dozivljava ko svoju drzavu, strana im je ko Jemen ... administracija i organizacija je do te mere suluda da je apsolutno nefukcionalna ...

Ukratko, sto niko ne poteze pitanje pripajanja RS Srbiji? Mislim, kad se vec toliko trubi o konacnoj dezintegraciji SFRJ, nije li ovo utamnicenje potpuno besmisleno ...




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  14:28 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

ta prica o suzivotu i multikulturalnosti i multietnicosti u BiH je tako jedna suplja i trula stvar koja ce zaziveti nikad ako i tad .

Ne mislim da treba pričati da se svi uteraju u svoje torove i još jednim ratom probaju da odigraju majstoricu ludila. Da li neko razmišlja koliko su imovinsko -pravni odnosi multietički, naod jeste privremeno proteran obostrano i trostrano ali mu se mora garantovati pravo na imovinu koja je ostala.
nema Srbina tamo koju BiH dozivljava ko svoju drzavu, strana im je ko Jemen .

Ne bih se sa ovim složio kao generalnim stavom. Tačno je da šovinisti i nacionalisti, naročito oni koji više ne žive ni u RS ni u drugim delovima BiH olako to ponavljaju. Ima , međutim sve više onih koji upravo psuju svaki svoje kolovođe koji ih gurnuše u ludilo u kome su ludaci uživali a pametni pretrpeli užasne traume, pa bi rađe da se to nikada ne ponovi.
Svako rasturanje Dejtonske BiH vodilo bi novim sukobima i , opet, bi Srbi rizikovali da budu gubitnici.
Mislim da je rešenje za BiH, i da će tako biti, da uđe u EU i NATO. A svi su izgledi da će do toga stići pre Srbije.
administracija i organizacija je do te mere suluda da je apsolutno nefukcionalna ...

Ovo je apsolutno tačno i suludo. Prema nekim podacima BiH kao celina ima preko 120 ministara različitih nivoa koji primaju velike plate od međunarodnih donacija i pomoći, umesto da se ta sredstva usmere na obnovu i oživljavanje privrede.
Ukratko, sto niko ne poteze pitanje pripajanja RS Srbiji?

A tek što bi to bila funkcionalna zajednica, pa peti dan bi počela svađa između Beograda i Banja Luke , a ovo sada oko statuta Vojvodine je dečja priča.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  14:37 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: meni samo nije jasna

Ne bih se sa ovim složio kao generalnim stavom. Tačno je da šovinisti i nacionalisti, naročito oni koji više ne žive ni u RS ni u drugim delovima BiH olako to ponavljaju. Ima , međutim sve više onih koji upravo psuju svaki svoje kolovođe koji ih gurnuše u ludilo u kome su ludaci uživali a pametni pretrpeli užasne traume, pa bi rađe da se to nikada ne ponovi.



Milane, ozbiljan ste čovek. Ne priliči vam ovo. Šta mislite, kakav bi rezultat referenduma u RS bio? U procentima?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  14:46 03.08.2009
Preporuka: 2

Re: meni samo nije jasna

Milan Karagaća
Svako rasturanje Dejtonske BiH vodilo bi novim sukobima i , opet, bi Srbi rizikovali da budu gubitnici.Mislim da je rešenje za BiH, i da će tako biti, da uđe u EU i NATO. A svi su izgledi da će do toga stići pre Srbije.
Gomila ispraznih frazetina. Razdvajanje Bosne je vise nego prosto, samo je potreban mig iz Vasingtona. A doci ce i on, u 10 narednih godina sigurno, zivi bili pa videli...
A sto se tice BiH u EU, pogotovu njenog bosnjackog dela, uci ce oni u EU, al kad i Turska, a malo pre Kosova i Albanije. U prevodu kad na vrbi rodi grozdje...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  14:48 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

Ne bih se sa ovim složio kao generalnim stavom.

Onda u Bosni niste bili...........podela je jedino resenje koje moze da garantuje mir i msuzivot.
Nemojte se igrati sa ljudskim zivotima i terati ljuder koji ne zele da zive jedni sa drugima na suzivot!
da li vam je bilo malo ratova?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  15:05 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

A tek što bi to bila funkcionalna zajednica, pa peti dan bi počela svađa između Beograda i Banja Luke , a ovo sada oko statuta Vojvodine je dečja priča.


milane, voleo bih da prokometarisete stav iz ekonomista da ce se uskoro postavljati pitanje podeljenosti albanske nacije u dve drzave.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  15:43 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

d_sandic
Ne bih se sa ovim složio kao generalnim stavom. Tačno je da šovinisti i nacionalisti, naročito oni koji više ne žive ni u RS ni u drugim delovima BiH olako to ponavljaju. Ima , međutim sve više onih koji upravo psuju svaki svoje kolovođe koji ih gurnuše u ludilo u kome su ludaci uživali a pametni pretrpeli užasne traume, pa bi rađe da se to nikada ne ponovi.



Milane, ozbiljan ste čovek. Ne priliči vam ovo. Šta mislite, kakav bi rezultat referenduma u RS bio? U procentima?

Rezultat bi bio izraz želja a ne stvarno mogućeg.Drugo, ishod referenduma bi u velikoj meri zavisio od medijske kampanje.
Treće, ozbiljan ste čovek, ja ne pričam šta bi možda lično vole već šta je realno moguće, a moguće je da se razdvoje samo ako se mirno dogovore. Lako je meni iz Bgd ili Berlina da govorim kakko ne bi i nema šanse, ali oni koji su proterani sa svojih imanja prvo trebaju da ih dobiju, da se vrate na njih, pa da se vrate oni što su proterani iz Bosanske Krajine i neka sami odluče hoće li i po kojoj ceni prodati svoja imanja ili neće.
Kada su u pitanju referendumi valjda nam je svima poznata istorija referenduma na ovim prostorima i kako se organizuju.
Uostalom, i ako bi se RS mirno odvojila od BiH neka sama odluči kako će a ne da ih neko pripaja ili odvaja kako mu kad treba.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  15:46 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

vracarac92
Ne bih se sa ovim složio kao generalnim stavom.

Onda u Bosni niste bili...........podela je jedino resenje koje moze da garantuje mir i msuzivot.
Nemojte se igrati sa ljudskim zivotima i terati ljuder koji ne zele da zive jedni sa drugima na suzivot!
da li vam je bilo malo ratova?

Jeste, ali nije moguće sve dok se oni tamo ne dogovore.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d_sandic  15:53 03.08.2009
Preporuka: 2

Re: meni samo nije jasna

Rezultat bi bio izraz želja a ne stvarno mogućeg.Drugo, ishod referenduma bi u velikoj meri zavisio od medijske kampanje.


Medijska kampanja za tako šta ne bi bila ni potrebna. 85% ( danas sam nešto pesimistički raspoložen) Srba u RS bi glasalo za razdruživanje sa Federacijom. Želje se, neretko, pretvaraju u realnost. Treba raditi, lobirati... Setite se samo da je 1998. OVK bila na spisku terorističkih organizacija.


Lako je meni iz Bgd ili Berlina da govorim kakko ne bi i nema šanse, ali oni koji su proterani sa svojih imanja prvo trebaju da ih dobiju, da se vrate na njih, pa da se vrate oni što su proterani iz Bosanske Krajine i neka sami odluče hoće li i po kojoj ceni prodati svoja imanja ili neće.


Ja sam u drugoj poziciji. Živim na relaciji RS - Beograd. Ako vam kažem da su mi deca i žena u RS, onda ta priča o ekstremistima sa strane ne prolazi. Povrat u Bosni je manje više završena stvar. Ko je mislio da se vrati vratio se. I sada je etnička slika Bosne prilično realno predstavljena na mapi koju je autor postavio.

Kada su u pitanju referendumi valjda nam je svima poznata istorija referenduma na ovim prostorima i kako se organizuju.


Jasno mi je na šta ciljate. Ali , uzmimo za primer referendum u Crnoj Gori. Izvodljivo je mirno sprovesti izjašnjavanje. Ponavljam, uz mnogo truda, lobiranja, objašnjavanja...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  15:56 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

mikimedic
A tek što bi to bila funkcionalna zajednica, pa peti dan bi počela svađa između Beograda i Banja Luke , a ovo sada oko statuta Vojvodine je dečja priča.


milane, voleo bih da prokometarisete stav iz ekonomista da ce se uskoro postavljati pitanje podeljenosti albanske nacije u dve drzave.

To oni postasvljaju još od Prizrenske lige.I mene ne čudi da to Tači i Beriša pokreću. Takođe mislim da su i oni dva sveta i mnogo ranije je postavljano pitanje da li bi to bila Velika Albanija ili Veliko Kosovo, sa verovatnim ozbiljnim unutrašnjim sukobima.
Lično mislim da to garanti pregovora i Kontakt grupa ne mogu podržati jer je jasno rečeno da nema spajanja Kosova sa drugom državom.
Inače, skoro sam pročitao rezultate istraživanja u Nemačkoj po kojima 48% ispitanika smatra da je DDR bila OK i da nije ništa dobijeno ujedinjenjem, naprotiv.
Naažalost, u međunarodnim odnosima sve je moguće pa ne iosključujem da se i to pitanje postavi barem na nekom skupu NGO, ali zvanično pred UN ne.
Takođe, nažalost, ali što medijski, što zbog pogrešnih i nepravovremenih koraka Srbije, ona je još uvek pod hipotekom koju Albanci nemaju ili imaju manje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  16:03 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

To oni postasvljaju još od Prizrenske lige.I mene ne čudi da to Tači i Beriša pokreću.


ovo je ipak stav Ekonomista, a ne Tacija ili Berise...
mislim da se mnogo vise iza brda valja nego sto mozemo i misliti.

Naažalost, u međunarodnim odnosima sve je moguće pa ne iosključujem da se i to pitanje postavi barem na nekom skupu NGO, ali zvanično pred UN ne.


zasto bi uopste moralo da se postavlja pred UN?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  16:30 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

zato što bi takva tema
najviše naškodila upravo RS
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  16:49 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

Goran Nikolić
zato što bi takva tema
najviše naškodila upravo RS
Hteo si reci BiH .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  16:59 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: meni samo nije jasna

Ukratko, sto niko ne poteze pitanje pripajanja RS Srbiji?
Evo, ja se zalažem za pripajanje Republike Srpske Albaniji!
Ovaj, izvinjavam se, htedoh reći Kosova...
Bosni i Hercegovini.
To jest Srbiji...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:12 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

milojko92
Milan Karagaća
Svako rasturanje Dejtonske BiH vodilo bi novim sukobima i , opet, bi Srbi rizikovali da budu gubitnici.Mislim da je rešenje za BiH, i da će tako biti, da uđe u EU i NATO. A svi su izgledi da će do toga stići pre Srbije.
Gomila ispraznih frazetina. Razdvajanje Bosne je vise nego prosto, samo je potreban mig iz Vasingtona. A doci ce i on, u 10 narednih godina sigurno, zivi bili pa videli...
A sto se tice BiH u EU, pogotovu njenog bosnjackog dela, uci ce oni u EU, al kad i Turska, a malo pre Kosova i Albanije. U prevodu kad na vrbi rodi grozdje...

Alal vera za argumentčine i naučno zasnovano mišljenje bez frazetina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  18:23 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

Medijska kampanja za tako šta ne bi bila ni potrebna. 85% ( danas sam nešto pesimistički raspoložen) Srba u RS bi glasalo za razdruživanje sa Federacijom. Želje se, neretko, pretvaraju u realnost. Treba raditi, lobirati... Setite se samo da je 1998. OVK bila na spisku terorističkih organizacija.

Sve osim sukoba je bolje od sukoba. Dejton nije bio rešenje u funkcionalnom smislu za državu, bitno im je bilo da prestane rat. I tada su neki naši zemljaci govoirili:" J...š riješenje koje ništa ne riješava"Bojim se da ni prosto raydvajanje ne bi bilo funkcionalno niti bi narod mnogo od toga imao, osim političara koji bi to koristili kao politički kapital.
Povrat u Bosni je manje više završena stvar. Ko je mislio da se vrati vratio se. I sada je etnička slika Bosne prilično realno predstavljena na mapi koju je autor postavio.

Ali imovinsko pravni odnosi nisu ni približno rešeni.Eto samo opštine Glamoč, Drvar, Bosanski Petrovac,i celu Bosansku Krajinu osim Cazinske.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  21:22 03.08.2009
Preporuka: 3

Re: meni samo nije jasna

Milan Karagaća
Ali imovinsko pravni odnosi nisu ni približno rešeni.Eto samo opštine Glamoč, Drvar, Bosanski Petrovac,i celu Bosansku Krajinu osim Cazinske.
A na Kosovu jesu??? Kako se vise ne umoris od tolikog licemerja?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  21:26 03.08.2009
Preporuka: 2

Re: meni samo nije jasna

Milan Karagaća
Alal vera za argumentčine i naučno zasnovano mišljenje bez frazetina.
Naucno misljenje u politici???
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  23:23 03.08.2009
Preporuka: 1

Re: meni samo nije jasna

milojko92
Milan Karagaća
Ali imovinsko pravni odnosi nisu ni približno rešeni.Eto samo opštine Glamoč, Drvar, Bosanski Petrovac,i celu Bosansku Krajinu osim Cazinske.
A na Kosovu jesu??? Kako se vise ne umoris od tolikog licemerja?

Pitanje ti je bezobrazno, što inače koristiš pošto nemaš jači argument . Da li je licemerno reći da te ne interesuje što je toliko Srba moralo da napusti mesta gde su bili većinsko stanovništvo i gde je zemlja katastarski njihova, a tvrdiš da na Kosovu Albanci nemaju imovinu. Malo neverovatno da ljudi budu toliko nacionalistički ostrašćeni da čak zaboravljaju koliko je imanja na Kosovu prodato za enormne pare, a ovi u Bos. Krajini i ako bi hteli da prodaju ne mogu jer je ono što im se nudi smešno malo.
Baš me čudi tako visokoumno rasuđivanje da se ladno ostavi u Bosanskoj Krajini sve gde su Srbi bili preko 85% većina a po istoj pameti hoće na Kosovu ono gde su Albanci preko 90% većina.
Ko je tu licemer neka prosuđuju oni koji čitaju blog.
A ti me zaobiđi u malo širem luku ukoliko nisi spreman da komuniciraš civilizovano.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  23:30 03.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

milojko92
Milan Karagaća
Alal vera za argumentčine i naučno zasnovano mišljenje bez frazetina.
Naucno misljenje u politici???

ne nego mitsko i mitomanijsko.
Pročitaj malo istoriju poličkih teorija. Aki tebi nešto nije poznato to ne znači da ne postoji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  00:04 04.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

Milan Karagaća
milojko92
Naucno misljenje u politici???
ne nego mitsko i mitomanijsko.
Pročitaj malo istoriju poličkih teorija. Aki tebi nešto nije poznato to ne znači da ne postoji.
Ne gajim iluzije da jedan birokrata i militarista poput tebe ima previse predstave o istoriji nauke i filozofije, ali ne bi bilo lose da se informises makar na nivou opste kulture sta je uopste nauka i naucni metod, da bi mogao da vodis iole smislenu diskusiju.
Inace ovde niko ne zastupa Loka (mada bi se diskusija i na tu stranu dala voditi doduse ne sa tobom, s obzirom da je itakako diskutabilno moze li se nesto sto nema jedinstveni i jasno definisani metod smatrati naukom u uzem smislu reci), ali politicke nauke u filozofskom smislu reci (koje inace predstavljaju samo naucnu disciplinu u okviru drustvenih nauka) sa real politikom imaju veze kao baba Radojka sto prodaje sir na pijaci sa nuklearnom fisijom (nek mi oprosti baba Radojka ako se nasla pogodjena ovom konstatacijom).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  00:19 04.08.2009
Preporuka: 1

Re: meni samo nije jasna

ali ne bi bilo lose da se informises makar na nivou opste kulture sta je uopste

Zna i baba Radojka da ode na Vikipediju. A nisam siguran da je čitala Metodolojiju prava prof Lukica ili Metodologiju prof Šešića.
A što se tvog objašnjenja tiče, to su mnogo bolje objasnili prof.Radomir Lukić, Pečujlić, Jovan Đorđević,Ljubomir Tadić, a ima kvalitetnih radova i mlađih profesora. Sad ću ja tebi da linkujem Platona i Aristotela kako bih fascinirao nekoga.evo
Završavam dalju raspravu jer ne mogu da se spuštam na taj nivo vređanja, a inače se držim preporuke pametnih ljudi koji kažu da se ne treba spuštati na nivo bezobraznih jer oni u bezobrazluku imaju ogromno iskustvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milojko92  00:39 04.08.2009
Preporuka: 3

Re: meni samo nije jasna

Milan Karagaća
A što se tvog objašnjenja tiče, to su mnogo bolje objasnili prof.Radomir Lukić, Pečujlić, Jovan Đorđević, a ima kvalitetnih radova i mlađih profesora. Sad ću ja tebi da linkujem Platona i Aristotela kako bih fascinirao nekoga.
Ono sto mogu da primetim je da uz sve duzno postovanje prema nabrojanim reference su malko, kako da kazem ideoloski obojene. Ovo naravno nema veze sa temom vec samo pojacava fascinaciju cudesnom transformacijom ortodoksnog komuniste u Nato ljubitelja.
Doduse ima jos cudesnih transformacija, eto Drago na primer. Doduse on je tu ipak neprevazidjen.
Završavam dalju raspravu jer ne mogu da se spuštam na taj nivo vređanja, a inače se držim preporuke pametnih ljudi koji kažu da se ne treba spuštati na nivo bezobraznih jer oni u bezobrazluku imaju ogromno iskustvo.
A propos bezobrazluka, nije ni cudo sto nam je diplomatija tako jadna kad su ljudi poput tebe bili vedete iste. A smejete se "frogs and grandmothers", da nije tuzno bilo bi smesno...Doduse jasno je bar zasto organski ne podnosite likove ala Jeremic. Zato sto on uz sve negativno sto ga okruzuje pokazuje u najboljem svetlu kakvi su sarlatani vodili diplomatiju ove zemlje i koliko ih je tesko ratosiljati se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  10:15 04.08.2009
Preporuka: 1

Re: meni samo nije jasna

nije ni cudo sto nam je diplomatija tako jadna kad su ljudi poput tebe bili vedete iste.

Pa da, vrlo je teško u svetu objašnjavati da takvi kao što si ti i tvoji istomišljenici nisu ono što moderna Srbija hoće da bude.
Doduse jasno je bar zasto organski ne podnosite likove ala Jeremic.

Otkud ti to da ja ne podnosim Jeremića, naprotiv.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Karagaća  19:44 04.08.2009
Preporuka: 0

Re: meni samo nije jasna

kakvi su sarlatani vodili diplomatiju ove zemlje i koliko ih je tesko ratosiljati se.

ovako nešto mogu da kažu stvarno samo šarlatani. Pa kad si ti to radio u diplomatiji da znaš kako se radi.
Usput, šta ti to radiš i šta si toliko značajno za narod i državu radio da svima deliš lekcije i ocenjuješ rad svih osim svoj.
.Doduse jasno je bar zasto organski ne podnosite likove ala Jeremic.

i to što ga ti i takvi kao ti podnosite nije mu plus. Do skoro ste mu brojali krvna zrnca i utvrđivali ko mu je baba a ko Hamdija Pozderac pa sam takvima morao odgovoriti da je to bez veze jer njegova baba neće da sedi na kolegijumima ministra.I za informaciju vama svima svako ima ili je imao babu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
alexlambros  02:22 03.08.2009
Preporuka: 0

inace

#Link  Replika: 1
BiH je drzava do mojega ..... samo u odnosu na nju SRB deluje uredjeno ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  16:32 03.08.2009
Preporuka: 3

Re: inace

ma ljudi Srbija je normalna zemlja,
samo mo toga nismo svesni
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
csicsai  09:28 03.08.2009
Preporuka: 2

etnička mapa

#Link  Replika: 5
uporedne etničke mape su nešto gnusno, manipulativni i bezobrazno provokativne mogao bih reći i zlonamerne stvari. Zašto to kažem? Zato što u gradu gde ja danas živim u svakih 200 godina je došlo do prefarbanja etničke mape stanovništva. I to uvek krvoprolićem. I sad ja uvek mogu da se prizivam na boju etničke mape po kojoj bih mogao reći - a vidite a tada i tada nas je bilo mnogo a vas malo. I čemu to vodi? Dosta mi je molera bre! A ako želite da krečite krečite svoju kuću.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  16:35 03.08.2009
Preporuka: 2

Re: etnička mapa

istina, većina gradova SFRJ
nije vekovima menjala entičku strukturu,
ali mnogi i jesu.
Npr. Istra, bošnjakizacija BIH od šezdesetih,
srbizacija Vojvodine od 1918,
desrbizacija Hrvatske itd.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
csicsai  09:27 05.08.2009
Preporuka: 0

Re: etnička mapa

U Vojvodini nije se 1918 -e desilo prvi put prekrojavanje etničke mape. U gradu u kojem ja živim to še dešavali u više navrata od samog postojanja mesta ( od 1500 pa nadalje). Time samo želim da kažem da po meni niko ne bi imao prava da dovede u pitanje, po etničkoj osnovi, pravo bilo kog građana da stanuje bilo gde na svetu i da bude punopravan građanin te zemlje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  13:40 05.08.2009
Preporuka: 0

Re: etnička mapa

Goran Nikolić
istina, većina gradova SFRJ
nije vekovima menjala entičku strukturu,
ali mnogi i jesu.
Npr. Istra, bošnjakizacija BIH od šezdesetih,
srbizacija Vojvodine od 1918,
desrbizacija Hrvatske itd.


Ne postoji grad koji nije znacajno promenio nacionalnu strukturu u poslednjih 200 godina. Oni gradovi koji su bili pod turcima su u 19. veku kompletno promenili strukturu stanovnistva posle proterivanja turaka, primorski gradovi su promenu struklture dozivljavali u par navrata, najskoriji su posle propasti AU 1918. i Istra, Rijeka i Zadar 1946., gradovi u austrougarskoj (vojvodina, slavonija i zagorje) u nekoliko navrata u poslednjih 200 godina: madjarizacija posle revolucije 1848. potom srbizacija i hrvatizacija 1918. i 1946.

Vojvodina je kroz celu istoriju bila primer nasilnog menjanja nacionalne strukture setimo se samo germanizacije, madjarizacije, diversifikacije, srbizacije...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
csicsai  14:23 05.08.2009
Preporuka: 0

Re: etnička mapa

Zato bi trebalo pustiti da se svako izjasni za onog šta želi da bude. Da živi kako njemu najviše odgovara. Da putuje i da započinje život tamo gde mu se najviše sviđa. I da ga ne farbaju u neku od boja, ali da zadrži pravo na to da bude čovek.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  14:48 06.08.2009
Preporuka: 0

Re: etnička mapa

pa ko ce to osporiti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krkar  15:33 05.08.2009
Preporuka: 1

Elementi karte

#Link  Replika: 3
Čestitam na trudu i radu ali imam 2 metodološke primedbe:

1. Na karti koristiš najveći deo imena opština u obliku koji je još 17.2.2004. ukinut:

Srpska Kostajnica, Srpski Sanski Most, Srpski Drvar, Srpski Brod, Srpsko Orašje, Srpsko Goražde, Srbinje, Srpski Mostar... Interesantno, koristiš važeći naziv Ribnik umesto nekadašnjeg i ukinutog Srpski Ključ.

Ne znam zašto si se za ovo opredelio ali to umanjuje kredibilitet celog posla. Da konsistentno koristiš nekadašnje, sada nevažeće, nazive, to bih razumeo kao politički stav što je legitimno (iako po mom sudu umanjuje vrednost celog posla) ali upravo ta nekonsistentnost me zbunjuje.

2. Korišćenje 3 osnovne boje za etni;ku većinu>2/3. Naravno da je to validno rešenje ali pošto ovakve grafičke prikaze često zloupotrebljavaju neinformisani i/ili zlonamerni bilo bi jako korisno u kartu uvesti još jedan element: gustinu naseljenosti. Kako u BiH gustina naseljenosti u opštinama van centralnih gradskih jezgara varira od tek nešto više od 10 do gotovo 200 stanovnika po kilometru kvadratnom, a pošto su opštine u ređe naseljenim delovima države u pravilu višestruko veće od onih u gušće naseljenim, bilo bi poželjno uneti dodatni element u karte, pogotovu što su sve ove i ovakve karte podložne laičkim "tumačenjima" gde se površina pod jednom bojom (kao i poznate floskule o "XY% katastarske teritorije BiH u posedu TOGITOG naroda" ) zloupotrebljava usled neukosti, tendencioznosti ili kombinacije faktora.

Evo samo nekoliko primera. Napominjem da je ogroman posao proceniti stanovništvo bilo kog područja u BiH u ovom trenutku ali koristio sam izvore koji su koliko-toliko konsistentni pa bi sve greške u njima rebalo da budu manje-više jednake za oba entiteta i za sve opštine.

Prosečna gustina naseljenosti FBiH: 89 stanovnika po km2
prosečna gustina naseljenosti RS: 60 stanovnika po km2

Po opštinama (samo delimični podaci):

RS

Berkovići 14
Gacko 18
Nevesinje 20
Han Pijesak 24
Ljubinje 30
Šipovo 30
Rogatica 33
Foča 34
Rudo 34
Čelinac 42
Gradiška 85
Derventa 110
Modriča 120
Bijeljina 134
Prijedor 135
Ugljevik 156


FBiH

Kupres 15
Jablanica 43
Kladanj 49
Fojnica 53
Vareš 57
Gornji Vakuf-Uskoplje 63
Cazin 64
Donji Vakuf 76
Zavidovići 97
Žepče 109
Kakanj 121
Orašje 122
Goražde 124
Čapljina 139
Odžak 147
Kalesija 154
Banovići 156
Lukavac 163
Tešanj 163
Čitluk 181
Živinice 188

Nadam se da je jasno zašto predlažem da se intenzitetom (zasićenošću) boje kojom je označena etnička slika označi i gustina naseljenosti određene opštine.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA