Budućnost

Zaustavimo rat

Nebojsa Krstic RSS / 07.03.2013. u 20:27

Odavno se u Srbiji nije stekao ovakav splet okolnosti: imamo vlast koja po svim merenjima uživa izuzetno visoku podršku građana, i ta vlast se zalaže za politiku koja uživa, bezmalo, konsenzus čitavog društva.

Osnovne tačke te politike su završetak dijaloga s Prištinom uz pronalazak održivog rešenja koje će doneti dugoročni mir i stabilnost i dobijanje datuma za početak pregovora sa EU, čime će se višegodišnji napori prethodnih vlada, a pre svega građana Srbije, valorizovati, a put srbije ka EU i boljem životu učiniti ireverzibilnim.

Gledano spolja tako izgleda. Ali, gledano iznutra, paradoksalno je ali istinito, i pored odsustva ozbiljnijih sporenja oko temeljnih principa državne politike, besni pravi mali rat među strankama. Politizuju se afere koje ne bi smele da budu politizovane, kao ona sa aflatoksinom u mleku, i dalje se vode tabloidne kampanje protiv stranačkih protivnika, na nedavnim izborima u tri grada u Vojvodini došlo je i do fizičkog obračuna između simpatizera različitih strana u lokalnoj areni. Javni život postaje ponovo izpunjen povišenim tonovima i pretnjama. Nasilje, nažalost, ponovo postaje lajt motiv našeg svakodnevnog života.

U takvoj atmosferi, ovih dana smo se podsetili jednog istorijskog događaja:

 Krajem 19. veka Srbija je na jedan dan prekinula rat sa Bugarskom kako bi pomoć Međunarodnog Crvenog krsta stigla do bugarskih ranjenika. U sećanje na taj čin, u zgradi Crvenog krsta u Ženevi, stoji tabla sa natpisom: "Budi human kao što je bila humana Srbija 1885".

Mislim da bi, sećajući se tog dana, morali da se zapitamo sledeće: kako je moguće da smo tada, 1885. uspeli da u sebi pronađemo hrabrosti, solidarnosti, ljudskosti i snage, da prekinemo rat, makar na kratko, i zašto danas ne bi pokušali da učinimo nešto slično?

Srbija je na korak da učini dve istorijske stvari za sebe, za sve svoje građane: da pronalaskom kompromisa reši višegodišnju kosovsku agoniju i da dobijanjem Datuma zacementira svoju evropsku budućnost. Nije li to interes veći od svakog ličnog, važniji od svakog stranačkog i partikularnog?

Ako jeste, a mislim da jeste, predlažem sledeće:

Da se na ograničeni rok, od recimo četiri do šest meseci, zamrznu svi stranački ratovi, svi sukobi, da se stane sa govorom mržnje i sa svakom vrstom nasilja, uključujući i medijske hajke. Neka nadležni organi rade svoje redovne poslove, neka se borba protiv korupcije i kriminala nastavi punom parom, ali tamo gde joj je i mesto, u institucijama sistema. Za to vreme da se angažuju svi potencijali društva, stranaka, NVO-a i pojedinaca u cilju ostvarenja dva pomenuta zajednička cilja. Pokušajmo da barem na jedan dan udružimo svoje napore na zajedničkom poslu. Neka svako pokuša da doprinese jedinstvenom cilju. Umesto da saplićemo jedni druge i trošimo energiju na destrukciju, hajde da je saberemo da svako učini najviše što može, tamo gde u svetu može, kako bi građani od toga imali konkretnu i opipljivu korist.

Ovo je trenutak koji, jednostavno, traži nesvakidašnju vrstu političke mudrosti i čojstva.

A takvo, konstruktivno i državotvorno ponašanje svih političkih aktera, ubeđen sam, građani bi znali da cene i od njega bi imali korist i vlast i opozicija, ali pre svega – svi građani Srbije.

A kad posao završimo, vratićemo se lako uobičajenoj stranačkoj utakmici, ali će se ta utakmica tada igrati u jednoj stabilnijoj i sigurnijoj zemlji čija je budućnost obezbeđena i u kojoj građani više neće strahovati od neizvesnosti sutrašnjeg dana. 

Ako je Srbija mogla 1885. da bude humana prema svom neprijatelju, može li 2013. da bude humana prema sebi?

                                                                                  Objavljeno u "Politici" 7. 3. 2013. 

 

 



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:31 08.03.2013

Re: paralele

ma daj.. a revoluciju su pokrenuli zbog površinskog rastrojstva?

Šta god da je bio uzrok ili povod...umesto cara Alekseja došao je car Lenjin...potom car Staljin...itd.
krkar krkar 03:49 08.03.2013

Re: paralele

Ne slažem se...Rusija je po svom dubinskom ustrojstvu carevina...i to je bila i ostala, ma kako su sebe nazivali vladari.


Evo da se ja jednom složim s tobom.

Glede toga šta je i kakva je Rusija, ima jedna jako interesantna knjiga autora, nećete verovati, Karla Marxa:

Historija tajne diplomacije 18. stoljeća



Uprkos naslovu koji može da navede čitaoca na pogrešnu stranu, podnaslov sve objašnjava: o azijskom porijeklu ruske despocije

Marx u ovom delu proučava dubinske strukture ruskog društva da bi odredio koji je dominantan sistem kolektivnih vrednosti: evropski, koji se zasniva na individualnim slobodama, koje podrazumevaju i političke - ili azijski, koji podrazumeva kolektivistički pristup i poslušnost mudrom vladaru.

Posle svega nema nikakve dileme: Rusija je orijentalno azijsko despotsko društvo sličnije Kini i Koreji nego Nemačkoj i Francuskoj.

Ovo je bila jedina Marxova knjiga koja nije nikada štampana u CCCP u okviru standardnih izdanja sabranih dela KM već samo u ograničenom tiražu za probrane naučnike, istraživače i društveno-političke radnike.

Kod nas je izdao Globus 1982, što je bio pokazatelj da u teorijskim i društvenim stvarima više ne pitamo Ruse šta i kako.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:58 08.03.2013

Re: paralele

Glede toga šta je i kakva je Rusija, ima jedna jako interesantna knjiga autora, nećete verovati, Karla Marxa:

Što ne bih verovao? Sve su Marksove knjige interesantne.
krkar krkar 04:17 08.03.2013

Re: paralele

Što ne bih verovao? Sve su Marksove knjige interesantne.


Jesu ali ovo ne spada u njegove mainstream teme.

Bar na prvi pogled. Mada, ovim dokazuje da je bio ozbiljan čovek koji je shvatio da mora razumeti jednu veliku državu da bi mogao predvideti kako će se ona u raznim situacijama ponašati.
bitnik bitnik 09:10 08.03.2013

dinastički interesi

freehand
Svih mi dabrova Darkvuda, ja sam bio ubeđen da se upravo u Rusiji za vreme tog Prvog rata desila revolucija, i da se ona, Rusija, zbog toga, iz rata ispisala?!


cccc, svih mi dabrova ontarija, a, tako mi bubnjeva darkvuda.

što se ispisivanja iz prvog svetskog rata tiče, separatnim mirom je, januara 1916. godine, prvi zapretio ruski car nikolaj, nakon što je grčka vlada uz podršku engleza(a, nije ni da su francuzi bili apsolutno nevini u igrama sa granicama koje su prethodile tome) zabranila srpskoj vojsci ulazak na grčku teritoriju.

a do potpisivanja separatnog mira, 3. marta 1918. godine, došlo je tek kada su nemci, posle odluke trockog da se povuče sa pregovora o miru sa centralnim silama, za dve nedelje zauzeli velike delove ukrajine, belorusije i baltičkih zemalja, i stigli nadomak petrograda.

freehand freehand 09:56 08.03.2013

Re: dinastički interesi

cccc, svih mi dabrova ontarija, a, tako mi bubnjeva darkvuda.

Tako ti prababe Kleopatre?
bitnik bitnik 15:11 08.03.2013

Re: dinastički interesi

freehand
Tako ti prababe Kleopatre?


bio sam tada većma star, ali se sjećam i komada, i toga da sam konstatirao kako od duljine njezina nosa ovisi budućnost svijeta...
freehand freehand 23:51 07.03.2013

mada

Krstiću, možda i postoje realne šanse za ovaj tvoj inicijativni odbor za reinkarnaciju Socsaveza;
evo Dačić sad dva bola nosi, suza mu suzu stiže pred dvanaesti mart i do vazduha od ganuća ne može da dođe. Još da Toma Nikolić prizna da je njemu, u stvari, bilo žao druga Tita zbog bolova u nozi - eto nas u Srbiji čija je himna "Hare Krišna".
Kakvo Kosovo, koja EU?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:59 07.03.2013

Re: mada

Krstiću, možda i postoje realne šanse za ovaj tvoj inicijativni odbor za reinkarnaciju Socsaveza;
evo Dačić sad dva bopla nosi, suza mu suzu stiže pred dvanaesti mart i do vazduha od ganuća ne može da dođe

Eto vidiš...a i primetio je da su u pogledu Kosova neka neidentifikovana stvorenja mnogo lagala poslednjih 10 godina. Jedino, valjda, on nije.
mikimedic mikimedic 00:25 08.03.2013

moze neki link

za ovo?

U sećanje na taj čin, u zgradi Crvenog krsta u Ženevi, stoji tabla sa natpisom: "Budi human kao što je bila humana Srbija 1885".
milojep milojep 00:41 08.03.2013

Re: moze neki link

mikimedic
za ovo?

U sećanje na taj čin, u zgradi Crvenog krsta u Ženevi, stoji tabla sa natpisom: "Budi human kao što je bila humana Srbija 1885".


http://www.autobuskiprevoz.com/autobuske-karte/beograd-zeneva-autobus
krkar krkar 04:15 08.03.2013

Re: moze neki link

mikimedic
za ovo?

U sećanje na taj čin, u zgradi Crvenog krsta u Ženevi, stoji tabla sa natpisom: "Budi human kao što je bila humana Srbija 1885".


Pusti link, podatak je fundamentalno netačan.

Naime pošto je srpska vojska poražena na Slivnici i naterana u povlačenje i pošto su Bugari ušli na teritoriju Srbije i zauzeli Pirot a kralj Milan se sa generalštabom povukao u Niš, na njegovu molbu intervenisala je Austro-Ugarska.

27.11.1885. (15.11. po starom kalendaru) u Niš je došao austro-ugarski poslanik u Beogradu, princ Khevenhüller-Metsch sa zahtevom da se za sutradan proglasi 24-časovni prekid vatre kako bi on prešao liniju fronta i sastao se sa bugarskim vrhovnim komandantom, knezom Aleksandrom (inače Nemcem Battenbergom) i preneo mu zahtev Beča da Bugarska prestane sa ratnim operacijama protiv Srbije.

Po nalogu Beča Khevenhüller je imao preneti sledeću poruku:

"Njegovo KundK visočanstvo poručuje da će, ukoliko Kneževina Bugarska nastavi sa daljim ratnim operacijama na teritoriji Srbije, Austro-Ugarska biti prinuđena da se vojno angažuje na strani Srbije".

Beč (a pogotovo Pešta) plašili su se da bi poraz Srbije mogao izazvati nemire među slovenskim podanstvom A-U.

Pošto je prekid vatre dogovoren da bi prešao Khevenhüller, o istom trošku je prešla i delegacija Crvenog krsta. I to je sve.

Inače, Aleksandar je bio pametan i nije se kurčio pa je istog dana, 28.11. potpisano i primirje.

Čičamiča...
cruella.devill cruella.devill 00:44 08.03.2013

Ipak...

Miša Đurković, Srbija na opasnom putu, Politika - Ako danas ne odbranimo demokratski pluralizam i ne sprečimo uvođenje jednopartijskog sistema, nećemo odbraniti ni državu.

Čini mi se da to ima više smisla od "zamrzavanja" stranačkih sukoba koje je na korak od vraćanja jednopartijskom sistemu iz koga smo jedva izašli.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:34 08.03.2013

Re: Ipak...

Miša Đurković, Srbija na opasnom putu, Politika - Ako danas ne odbranimo demokratski pluralizam i ne sprečimo uvođenje jednopartijskog sistema, nećemo odbraniti ni državu.

Čitao sam taj tekst i Miša je potpuno u pravu...upravo ovakva situacija u kojoj se ne zna da li je diktatura ili tabloidatura...u kojoj tabloidi hapse, sude i presuđuju...i u kojoj narasta nasilje idealan je ambijent da se desi to na šta Đurković upozorava.
Čini mi se da to ima više smisla od "zamrzavanja" stranačkih sukoba koje je na korak od vraćanja jednopartijskom sistemu iz koga smo jedva izašli.

Ne. Potrebno je zamrznuti rat među strankama, udružiti intelektualne potencijale na ogranićeni rok i za jasno definisan cilj. To je spas za višestranačje jer bi napokon stranke pokazale da su ozbiljne i da im sopstveninteresi nisu najpreči. I time bi pojačale poverenje u sebe.
Trenutna situacija ruinira višestranačje, sve više građana je razočarano i gubi interes za javni i društveno korisni angažman...što je toliko očigledno da nema potrebe dokazivati.
krkar krkar 03:21 08.03.2013

Trt - mrt, život ili smrt!


Trebalo bi ukinuti izbore i Ustavom predvideti da američki ambasador u Beogradu imenuje predsednika vlade.

Kad se već ustaljuje običaj da se svaka srbijanska opozicija ponaša po modelu:

Svetski moćnici, podržite NAS. Mi ćemo vam potpunije i trajnije predati Kosovo
nicknaylor nicknaylor 04:21 08.03.2013

Greska

Najveca greska DS je sto kad su bili na vlasti nisu ulozili nesto para u poboljsanje uslova u zatvorima...
prapra prapra 06:09 08.03.2013

defanziva

Iskreno rečeno nisam načisto sa sobom povodom ovog apela. To da je potrebno smirivanje strasti je tačno da tačnije ne može biti i sa tim nemam nikakvih problema. Medjutim nije mi jasna politička upotreba ovog apela. Da li je to posredno priznanje da je DS u defanzivi i da li se time čini protivusluga DS-u. Da li je ovo priznanje da Dačić radi ono za šta Tadić nije imao hrabrosti. Da li je ovo priznanje Krstića da je grešio kada je prozivao novu vlast da nema plan za Kosovo, pa bi sada da se ukrca u voz prikazujući to kao nastavak tadićeve politike. Jer očigledno je da se demokrate na ovom važnom pitanju stavljaju na sporedan politički kolosek.Ako se usprotive ne valja, a ako statiraju opet ne valja.Čudna mi je ta suspenzija političke borbe i podsetilo me, iako nema veze sa ovim, na ono demonstrativno napuštanje Skupštine za vreme koštuničine Vlade. Dok Vučić osvaja prostor Krstić bi da napravi primirje sa Dačićem, a da pritom potpuno prepusti političko polje naprednjacima i, zašto ne reći i DDS-u. Dakle ovim se DS izbacuje iz politike.
Da budem jasan. Ne imputiram ništa Krstiću nego pokusavam da konsekventno izvedem do kraja ovu utopiju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:26 08.03.2013

Re: defanziva

Dakle ovim se DS izbacuje iz politike.

A sad je u politici?
krkar krkar 10:29 08.03.2013

Re: defanziva

A sad je u politici?


A vi ne računate ništa kad niste na vlasti?

Nešto mi se javlja da ćete još poprilično ostati neračunljivi.
prapra prapra 18:32 10.03.2013

Re: defanziva

Nebojsa Krstic
Dakle ovim se DS izbacuje iz politike.

A sad je u politici?

Ješić ih je (SNS) politički razvalio.
janeznam janeznam 07:54 08.03.2013

.

ja ne mogu da znam nista o unutrasnjem ratu koji besni među strankama jer nisam ni u jednoj stranci i politika me nešto i ne zanima. ali ono što ja vidim jesu informacije koje nam trenutno jači serviraju u obliku vesti što na tv što u pisanim medijima. a pravo da ti kažem muka mi je već od svega jer to što čujem i pročitam ima ukus borbe za prevlast i vlast što opet običnog građanina baca u zasenak bolje reći zapećak. gluposti oko posthumnog dodeljivanja ordena togitog tomeitome kome je više sve jedno, jeste otrovano ili nije otrovano mleko...sve su to periferne stvari dok se iza brda svašta valja.i onda se opet , posle otčanog kruga, vraćam na unutrašnju borbu između stranaka . ali , sad imam utisak, da se i unutar tih stranaka dešava razdor koji je, bojim se, nepopravljiv.
maksa83 maksa83 08:22 08.03.2013

Re: .

ali , sad imam utisak, da se i unutar tih stranaka dešava razdor koji je, bojim se, nepopravljiv.

Mene bi uplašilo da je popravljiv, tj. da se izljube i ispodogovaraju opet. To je - empirijski - svaki put bilo pogubno i zapravo je utabavanje trave za dalju pljačku, muljanje i aboliciju od pljačke. Dakle nema ničeg lepšeg nego gledati kako se ujedaju unutar sebe, između sebe i generalno kidaju. Imajuć' u vidu od čega i koga su kolektivno sastavljeni, šta su radili, gledanje kako se olajavaju, džapaju, međusobno 'apse i prete je prosto pre-le-po.

Tako da - ulažem kontra-apel na domatjinov apel.

Samo napred momci i devojke - go-go-go!

Do dezintegracije.

P.S. Domatjinov apel kreće od premise da su ove i ovakve stranke jako bitne i da je zbog toga neophodno da opstanu i žive u miru i sreći, da bi šatro svima nama bilo bolje. Apsolutno ne. Njihova dekonstrukcija je preduslov za naš boljitak.
janeznam janeznam 08:47 08.03.2013

Re: .

Mene bi uplašilo da je popravljiv, tj. da se izljube i ispodogovaraju opet.


u pravu si. no, ja mislim da kad postoji dobra volja i zaborav na svoje veliko JA , dobar i konstruktivan razgovog reši svaki problem.

maksa83 maksa83 08:58 08.03.2013

Re: .

u pravu si. no, ja mislim da kad postoji dobra volja i zaborav na svoje veliko JA , dobar i konstruktivan razgovog reši svaki problem.

Da, sigurno rešava - nečiji problem. Stvar sa problemima je što i oni imaju neke zakone, npr. postoji (nepisani) Zakon O Održanju Problema, koji glasi otpr. - rešen problem ne nestaje, nego samo menja mesto i vlasnika. Rešenje problema unutarstranačkih i međustranačkih sukoba nije rešenje našeg problema - naprotiv.
janeznam janeznam 09:12 08.03.2013

Re: .

Zakon O Održanju Problema


pa da, to je to.

Rešenje problema unutarstranačkih i međustranačkih sukoba nije rešenje našeg problema - naprotiv.


zašto misliš?
maksa83 maksa83 10:20 08.03.2013

Re: .

zašto misliš?

Zato što se takvi dilovi ne prave da tebi i meni bude bolje, nego da njima bude bolje, a te dve stvari su (opet - empirijski) u koliziji. Dodatno - emprijski - sastavljeni su od ljudskog materijala najnižeg kvaliteta.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:27 08.03.2013

Re: .

Domatjinov apel kreće od premise da su ove i ovakve stranke jako bitne i da je zbog toga neophodno da opstanu

Ne. Polazi od premise da su jedine koje imamo.
maksa83 maksa83 10:36 08.03.2013

Re: .

Nebojsa Krstic
Domatjinov apel kreće od premise da su ove i ovakve stranke jako bitne i da je zbog toga neophodno da opstanu

Ne. Polazi od premise da su jedine.

Pa jedine su u smislu da imaju neka konstantna imena i obeležja, ali ih zapravo čine program i kadrovi koji im obezbeđuju snaga i uticaj. DS iz devedesete nije DS iz 2012., kao što ni DSS iz npr. 99 nije DSS iz 2012., a kao drastičan primer pokazao bih na SPO iz 92. i SPO iz 2012, SRS iz 1994. i SRS iz 2012. Kao i u prirodi postoje dobre mutacije i loše mutacije - dobre budu nagrađene, loše budu kažnjene, zatim adaptacija na promenjene uslove, itd. Milionima godina star evolutivni princip koji radi na iks nivoa, pa i ovom.
janeznam janeznam 10:54 08.03.2013

Re: .

Zato što se takvi dilovi ne prave da tebi i meni bude bolje, nego da njima bude bolje, a te dve stvari su (opet - empirijski) u koliziji. Dodatno - emprijski - sastavljeni su od ljudskog materijala najnižeg kvaliteta.


to je fakat. ali je i fakat do su to jedine koje imamo,pitam se šta se tu može uraditi da tebi i meni itd. bude bolje.
maksa83 maksa83 10:58 08.03.2013

Re: .

to je fakat. ali je i fakat do su to jedine koje imamo,pitam se šta se tu može uraditi da tebi i meni itd. bude bolje.

Za početak im ukineš bezrezrvnu podršku takvim kakvi su, pošto su šatro jedini.
janeznam janeznam 11:04 08.03.2013

Re: .

Za početak im ukineš bezrezrvnu podršku takvim kakvi su, pošto su šatro jedini.


ukinuto odavno.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:48 08.03.2013

Ja tu ne bi nishta dir'o

Mir dobro zvuchi. Lepo bi bilo... Malo mir, malo leptiri i ptichice, duga na nebu, bambi u spokojnoj shetnji... Krasno.

Mada, ni ovaj 'rat' nije losh bash.
Kako je vremenom moje pouzdanje u gradjanski potencijal za promenu i uklanjanje ovog bofla sasvim neznatno umanjeno - mislim da je ovo ulicharsko shaketanje nashe felerichne elite mozda 'just what the doctor ordered' (pravi doktor, ne doktor marketinga). Chak mislim da bi gradjani Srbije - i po cenu 'datuma' - trebalo da podrze ove nashe 'careve', 'mangashe', 'snalazljivce', 'europljane', 'menadzere', 'Cherchile' itd...itd u njihovoj (nadam se shto grubljoj) treceligashkoj utakmici.
Jesmo se nagledali ove njihove pajtashke sheve na male golice, i jes nam dosadila, a i gadna je za gledati - ali ako bi je ovaj put zavrshili sa kolektivnim, teshkim, fizichkim obrachunom i povredama, mozda bi to bio dobar pochetak. I ako bi se ugodilo da u teren utrche i rezerve, simpatizeri i pomocno osoblje (NVO, razni centri, marketinshke agencije, ...) to bi vec obecavalo znatnu dobit.

Dakle, mene pomisao na 'mir' uzasava. A ne bi bilo fer ni prema 'ratnicima' - ako im uzmemo loptu, zaglavice u nekoj shteti.

Sooooo... Podrzati! Da se razvije i procveta. A ne gushiti u razvoju.
loader loader 08:50 08.03.2013

Nova mantra

Ako je Srbija mogla 1885. da bude humana prema svom neprijatelju, može li 2013. da bude humana prema sebi?

Ovo je izbilo adute iz ruku onih koji ponavljaju da smo mi zapravo sami sebi najveći neprijatelji. Da vidim, baš, kako ćemo sada da nađemo opravdanje da se samoupropašćujemo. Ne važi se ono - ćutimo i "radimo" na sebi (tj. protiv sebe), već samo neko osmišljeno opravdanje.
Mada, ako se ovako čačka, ne sumnjam da će tog opravdanja biti.
zack2jack zack2jack 09:19 08.03.2013

...

Добар је текст, садржи неку романтичарску црту али предлог уопште није тако неразуман тј нереалан, као што га многи цинично кометаришу. Цинизам је наравно данас у Србији обавезни прилог наше "реалности", јер је свима свега доста, с пуним правом свакако. Али цинизам најчешће није конструктиван, његов ефекат је данас у случају нашег народа управо супротнан, погубан. Мислим да је то суштина овог текста - порука мира са нама самима.

Како ми доживаљавамо себе као народ? Незадовољни смо собом и својим положајем и статусом у Србији, Европи и свету, појединачно и колективно. Слика коју ми имамо о себи је одраз слике коју други имају о нама. Ми смо поражена страна и приморана на све могуће компромисе зарад голог одржања; продужена рука нечије политике и интереса; нечија губернија; стовариште за туђе ђубре и отпад. Ми смо ничији и свачији и тако погодни да се све истресе баш код нас у двориште.

То незадовољство је постало константа у нашим животима, скоро "органски" део нашег народног бића. Савременици социолози Србе тумаче као народ који има скоро патолошку потребу да себе доживљава као жртву, и та колективна патологија наравно није од јуче. На неки начин ми смо као народ опстали захваљујући том ДНА коду жртве, који је остао у нама захваљујући вековима робовања под Турцима.

Данас међутим тај наш код жртве, цинизам, то подјебавање НАТО авиона док нас десеткују као каубоји индијанце, данас је та наша патологија пркоса само страх од промене, промене која је неизбежна и насушна. Данас једино што може да нас одржи и осигура нам какву такву будућност као народу, јесте промена. Промена начина на који видимо себе, своју земљу, своју будућност, будућност наше деце. Промена свести жртве.

На годишњицу убиства Зорана Ђинђића, треба добро поразмислити и подсетити се како је говорио човек који је својим животом веровао у ставове које заступао.

Velikih promena nema bez velikih napora. Velikih promena nema bez novih pravila, kreativnosti i odlučnosti. Velike promene se ne događaju same po sebi, evolutivno, prerastanjem jednog sistema u drugi. One se događaju diskontinuitetom, lomljenjem okova i uspostavljanjem novih odnosa.


maksa83 maksa83 10:22 08.03.2013

Re: ...

Савременици социолози Србе тумаче као народ који има скоро патолошку потребу да себе доживљава као жртву

Taj patološki meme je ugrađen i u samu himnu - kuknjava da ti viša sila obezbedi pravdu i spasi te od propasti. Žas-u.
krkar krkar 10:26 08.03.2013

Re: ...

Taj patološki meme je ugrađen i u samu himnu - kuknjava da ti viša sila obezbedi pravdu i spasi te od propasti. Žas-u.


Himna je pisana za operetu.

Kad je država postala opereta - preuzela je operetnu firmu.

Elementary, my dear Watson!
libkonz libkonz 10:37 08.03.2013

Re: ...

zack2jack

Dobar komentar.
Narod se i dalje loži na Kosovski mit i "carstvo nebesko" i proklinje zlu sudbinu i nepravdu.
cassiopeia cassiopeia 10:38 08.03.2013

Re: ...

maksa83
Савременици социолози Србе тумаче као народ који има скоро патолошку потребу да себе доживљава као жртву

Taj patološki meme je ugrađen i u samu himnu - kuknjava da ti viša sila obezbedi pravdu i spasi te od propasti. Žas-u.





Staviš sebe u poziciju žrtve i automatski otpišeš svoju odgovornost za sve što jesi ili nisi uradio i bog da te vidi. A onda u trouglu žrtva - spasilac - progonilac malo prošetaš i napraviš sranje gde god mrdneš. E to je prvi princip po kome ovde veliki broj ljudi funkcioniše.
escherichije_colic escherichije_colic 09:54 08.03.2013

akcija

Za to vreme da se angažuju svi potencijali društva, stranaka, NVO-a i pojedinaca u cilju ostvarenja dva pomenuta zajednička cilja.


Kao pojedinac dao sam sebi zadatak da svaki dan bar deset minuta intenzivno mislim lepe šarene misli i emitujem pozitivnu energiju ka pregovaračima u kosovskom dijalogu i svim ljudima dobre volje na KiM, bez obzira da li nose šajkaču, keče, crnogorsku kapu ili egipćanski aktuman. Pozitivnoj energiji i lepim željama pridružujem i besmrtni hit:



abyssinian abyssinian 09:54 08.03.2013

Sve je to lepo samo..

...kad smo mi to odlucili da je EU put kojim zelimo da idemo? Ova podvala(iz mog ugla gledano) je stara 10+ godina. Ni glasaci stranaka koje se zalazu za evropski put ne vide ovo kao najbolje resenje za Srbiju. Referendum o ovom pitanju je trebalo raspisati odavno, a idealno za vreme prvog mandata BT. Moja generacija uopste ne vidi ovo kao pravi put.
cassiopeia cassiopeia 11:04 08.03.2013

Merav Michaeli


Znam da je dugačko ali vredi pročitati.

"Isključenje žena je samo simptom za isključenje drugih manjina"‏

Gospodine predsedavajući, uvažene kolege,

U sredu ujutru, 3. jula 1944., Jevrejin cionista u odelu stajao je u kancelariji Adolfa Ajhmana u Budimpešti. "Izgledaš kao da su ti živci pokidani", rekao je Ajhman čoveku koji je stajao [pred njim]. "Možda ću te poslati na odmor u Aušvic". Cionistički Jevrej koji je stajao pred njim je ostao miran. Učinio je gest pokazujući da nije inferioran pred ovim sagovornikom, izvadio je kutiju iz džepa i zapalio cigaretu.

Taj čovek je bio dr Izrael Kastner. Bio je prisutan u toj sobi da bi pregovarao sa Ajhmanom i drugim nacističkim oficirima, da bi time poštedeo na desetine hiljada Jevreja od istrebljenja. Kasnije, on je došao u Izrael i kandidovao se za Kneset [sa levo orjentisanom strankom "Mapai"]. Rezso Kastner je bio moj pradeda.

Imam privilegiju da budem deo uzastopnih generacija posvećenih ovom projektu države Izrael i to na način na koji on pruža dom za ljude koji su bili dijaspora, sa razumevanjem da ne postoji drugo mesto za nas.

Ovo je takođe mesto iz kojeg proizilazi moja kritika. S jedne strane, ja sam deo osnivačke dinastije, a sa druge, ja sam žena. Privilegovana žena, žena koja je "unuka onog", ali još uvek žena. Žena koja je još uvek deo manjine u muškom i vojnom društvu - kao što smo ovde jasno mogli čuti u drugim govorima, gde je "mačizam Sabre" i dalje najviša vrednost. To je mesto gde se moja kritika pojavljuje, i to je senzibilitet sa kojom sam došla do ovog Parlamenta.

Svakako da ne dolazim kao žrtva. Ako postoji nešto što sam naučila iz priče mog dede, to je da ne budem žrtva. Čak i kada je bio bačen u ulogu ultimativne žrtve - Jevrej protiv glavnog istrebljivača - on je uspeo da uzeo svoju, kao i sudbinu svoje zajednice u svoje ruke.

Mi, feministkinje, ne dolazimo kao žrtve. Dolazimo kao jednake, da uzmemo svoju sudbinu u svoje ruke i da oblikujemo stvarnost u kojoj živimo. Ali ne samo realnost naših ženskih života.
Ne postoji takva stvar kao što je 'žene' odvojeno od muškaraca, ili od posla, iz društva, ekonomije, bezbednosti, vojske i rata. Da, uprkos vašim odlučnim naporima da nas isključite iz odluka - o ratu, o miru, o tome kako ćemo definisati "bezbednost" i kako da se to ostvari - ipak, i mi smo i dalje deo ovog razgovora. Zato što mi plaćamo cenu na frontu doma, kada vi odlučite da otvorite front rata. Mi plaćamo cenu kada su deca ubijena i ranjena, jer nema mira. Mi plaćamo cenu kada ulažete petinu našeg nacionalnog budžeta u budžet za bezbednost koji ne isporuči bezbednost.

Problem isključenosti žena u Izraelu ne počinje i ne završava se u vojnim ceremonijama i sedištima u autobusima. Žene su isključene, u ovoj kući, gde smo još uvek jedva jedna četvrtina članova. Žene su isključene u kabinetu, na ključnim ekonomskim pozicijama, na akademiji, u vojsci.

Ovde dolazim posle mnogo godina feminističkog aktivizma, kao feministkinja koja ne nastoji da radi samo u korist žena. Ja nisam ovde da molim u ime manjine koju predstavljam. Ovde sam jer verujem da feminizam i feminističko mišljenje može promeniti ukupni način na koji razmišljamo o društvu i državi. Kao feministkinja koja se fokusira ne samo na to kako mi, kao društvo, možemo da zaštitimo ne-privilegovane žene, već kao feministkinja koja pita kako mi, kao žene, možemo da sačuvamo naše društvo.

Zato je isključenje žena samo simptom za isključenje drugih sektora. Na isti način Izrael isključuje Mizrahis, Etiopljane, Arape, Ruse, osobe sa invaliditetom, stare, strance i ne-Jevreje. Oni su isključeni su od pristupa resursima, od pristupa pravdi, od pristupa aktivnom građanstvu. Ovako oslabljeni oni su isključeni iz osnovnog ljudskog prava na stanovanje i na dostojanstvno postojanje.

Govori i debate u ovoj kući u poslednjih mesec dana su se fokusirali na "ravnopravnu podelu tereta". Zapanjujuće, ovaj zahtev ne dolazi od ovih oslabljenih manjina. On ne dolazi od onih koji su isključeni iz centara moći, od novca i od pravde. Mi ne vidimo zahtev siromašnih da tajkuni podele svoje breme i resurse, a žene ne stoje ovde i ne traže jednaku platu. Ne. Moćni stoje ovde, oni koji kontrolišu izraelsko društvo, zahtevajući od manjine "jednaku raspodelu tereta". Naopaki svet.

Niko ne traži podelu tereta degradiranih plata i uslova rada najamnih radnika, niko ne traži da se podeli teret rasizma sa kojim se suočavaju Etiopljani, niko se volonterski ne nudi da učestvuje u teretu nezaposlenosti koje nose fakultetski obrazovane arapske žene. Samo najprivelegovaniji u društvu traže ravnopravno učešće u teretu "služenja", koji im, sam po sebi garantuje te ključne pozicije u izraelskom društvu.

Stvar je u tome da niko u izraelskom društvu danas ne priznaje svoju poziciju moći. Niko nije spreman da preuzme odgovornost koja dolazi sa ovom pozicijom. Ono što bi trebalo vidimo u izraelskom društvu ovih dana je da vlasnici velikih korporacija preuzmu sopstvene inicijative da se podignu minimalne plate i preuzmu odgovornost za sigurnost radnog mesta svojih radnika. Trebalo bi da vidimo vladu koja se diči rosbustnom i rastućom ekonomijom, preuzimajući odgovornost za radnike koje je prepustila na milost i nemilost izvođača radova. Trebalo bi da vidimo bogate naslednike kako doniraju veliki deo njihovog nasledstva javnim fondacijama koje su posvećene pomaganju stanovnicima ugroženih zajednica u pristupu visokom obrazovanju. Bogate opštine koje dele resurse sa svojim siromašnim susedima, po sopstvenoj inicijativi. Nije dovoljno govoriti o socijalnoj pravdi i jednakosti. Kada je neko privilegovan, preuzimanje odgovornosti za ravnopravnost znači da delite nešto od onoga što imate sa onima koji imaju manje.

Ali u današnjem Izraelu, ništa od ovoga što se dešava. U Izraelu se svi bore ko je više uskraćen, ko pati više, ko je najbedniji i ko je veća žrtva. I kako se ovo takmičenje u tome ko je veća žrtva intenzivira, isto tako se intenzivira podstrekivanje između konkurentskih žrtava. Članovi ove kuće su takođe zgrešili učešćem u ovoj trci stradalništva i podstrekivanja žrtava.

Izrael kao država takođe ne preuzima odgovornost za svoje jake i privilegovane položaje licem u lice sa našim susedima/neprijateljima, Palestincima. Kao jaka i bogata država, koja postoji. Umesto da shvati ovu prednost i ponudi pravi mir, zasnovan na poverenju i saradnji, Izrael tvrdoglavo stoji u odbrambeno-agresivnom stavu. Umesto da pružimo ruku našim susedima - koji su živeli toliko dugo u izuzetno teškim uslovima, zbog sopstvene i naše greške - i da im pomognemo da izgrade budućnost koja će biti od koristi svima nama, jaki Izrael nastavlja da se bori sa Palestincima za titulu žrtve.

To je razumljivo, naravno, zašto smo u ovoj poziciji stradalništva. Postoji malo naroda sa nacionalnom traumom u svojoj prošlosti, kao što je Holokaust. Ali naš preporod je već ovde, i to već duže vreme. Moramo da internalizujemo taj preporod. Mi ne možemo ostati samo žrtve Holokausta.

I to zbog toga što diskurs žrtve ne može biti konstruktivan. Ništa ne može da raste iz njega. Dola sam sam ovde sa namerom da promenim taj diskurs u diskurs osnaživanja, uzajamne pomoći, i prihvatanja drugog. Autentičnog i dubokog prihvatanja. Diskurs koji zamenjuje vrisku saradnjom i negovanjem bezbednog mesta. Bezbedni prostor je mesto gde imam siguran posao, zarađujem platu za život, mogu sigurno hodati ulicama bez da me neko pljuje, tuče, zlostavlja i isključuje. Ne zato što sam žena, ili tamnoputa. Ne zato što sam Jevrejka ili ne-Jevrejka, Izraelka ili ne-Izraelka.

Moj deda je spasao desetine hiljada Jevreja u Holokaustu, i on je ovde ubijen, u državi Izrael, pre nego što je postao član Kneseta, jer ih je spasao pregovorima sa njihovim nacističkim istrebljivačima. Ubijen je uprkos spasavanju Jevreja, jer je to učinio na način za koji su neki mislili da nije u redu, da nije dovoljno jevrejski, da nije dovoljno ne cionistički način. Ja dolazim iz osnivačke dinastije, ali takođe i iz dinastije koja nije konsenzusno u potpunosti deo ovdašnjeg mejnstrima. Dinastije koja radi stvari drugačije.

Položaj onog koji želi "Tikkun Olam" (da promeni svet), često je položaj slabosti. Identifikacija sa nevoljama drugih čini vas ranjivim. Zabrinutost za prava "drugih", onih koji nisu na "tvojoj strani", ili baš kao i ti, može učiniti da izgledaš kao ekscentrična, nepouzdana osoba, da budeš osumnjičena za tendenciju preteranog saosećanja sa potlačenima, ili osoba koja sebe samu mrzi. U Izraelu, svaka kritika države i njenih dela, često je prihvaćena kao ništa manje nego čin izdaje.

Ali istina je da je ova kritika dolazi od posvećenosti ovom mestu, kao identifikacija sa njim. Ona dolazi iz želje da učinimo ovo mesto najboljim mestom za život. Najsigurnijim mestom. Najosnaživajućim mestom. Najprijatnijim. Najvrednijim. To je ono zašto što sam ja ovde.

Štaviše, sposobnost prihvatanja razlika u drugima je sposobnost da prihvatimo naše sopstvene razlike i živimo u miru sa sobom. Tek kada prestanemo da potiskujemo one delove društva koji smo označili kao "drugačije od nas", koji nisu deo nas, mi ćemo postati celina i zdravo društvo. Tek kada dozvolimo svim delovima našeg društva da budu u potpunosti prisutni, da u potpunosti učestvuju, tada ćemo zaista postati prosperitetno društvo, jako društvo. Treba na taj put da se uputimo. To je ono na čemu moramo da radimo. To je ono zbog čega sam ja ovde.

- U Knesetu - Izraelskom zakonodavstvu.

Svi oni koji su zainteresovani da pročitaju više o Merev Michaeli i njenoj kritici spram Izraelske državne politike, pogledajte sledeće tekstove:
http://www.timesofisrael.com/television-personality-merav-michaeli-joins-labor-in-knesset-run/
http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/israel-is-missing-another-opportunity-for-peace-1.405001
http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/israel-s-never-ending-holocaust-1.409942
http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/make-no-mistake-israelis-have-always-been-racist-1.333471


Colin_bgd Colin_bgd 11:09 08.03.2013

Apsolutno nista nismo naucili...

U cemu se ovaj poziv razlikuje od poziva Slobodana Milosevica od pre 25 godina na jedinstvo, slogu, i trte-mrte? Ili (cak bi se usudio da napisem) drugaciji od poziva Vojislava Kostunice na koncentracionu vladu narodnog jedinstva pre 10 godina minus tri dana?

Ne dolazi se do cilja koji je dobar za drzavu tako sto neki mudraci sede u nekoj sobi i komitetski odluce sta je dobro za drzavu. To smo, meni se cini, osim ako ovih poslednjih 25 godina nisam samo sanjao, to smo, dakle, vec probali i dobijali smo uvek najgora resenja.

"Rat" o kome ti pricas je neophodan, dokle god ne podrazumeva i fizicku likvidaciju, naravno... Sad sto je DS atrofirao, i sto je Tadic kao Lenjost Broj 2 u Srbiji prakticno unistio stranku i olako potrosio svu energiju pro-DS snaga, tim pitanjem bi trebalo da se bavite.

Da vidis tek kako se ovde u Britaniji lemaju koalicioni partneri, namely Lib-Dems i Torijevci (pitaj Vucica, mislim da se vec vratio odavde...): zuta stampa, sudovi, afere, ostavke, vanredni izbori... Iako im ja non-stop pricam da treba svi da se ujedinimo, da budemo slozni, da treba da zakopamo ratne sekire dok se ne sredi ekonomija, skotsko pitanje, referendum o EU, fishing quotas, rat u Siriji, recesija, cena nafte, nelikvidnost banaka, problem imigranata, neefikasnost zdravstva... Da sve to sredimo, pa onda lepo, k'o ljudi da sednemo da popijemo jedan Guinness, bez da strahujemo sta ce biti sutra...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:24 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Da vidis tek kako se ovde u Britaniji lemaju koalicioni partneri,

Verujem. Mislim da i mi treba isto tako, za jedno 100 godina, kad budemo kao oni.
Colin_bgd Colin_bgd 11:30 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Nebojsa Krstic
Da vidis tek kako se ovde u Britaniji lemaju koalicioni partneri,

Verujem. Mislim da i mi treba isto tako, za jedno 100 godina, kad budemo kao oni.

Da, ali nikad nije ovde bio neki period kvazi-jedinstva da se postigne "nesto", pa onda mozemo da odahnemo. To je jednostavno jedna velika zabluda.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:43 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Da, ali nikad nije ovde bio neki period kvazi-jedinstva da se postigne "nesto", pa onda mozemo da odahnemo. To je jednostavno jedna velika zabluda.

Pravo ti kažem, 8 godina sam gledao iz neposredne blizine tu "javnost" i te "stranke" kako sede u publici, gledaju (tadašnjeg) Tadića i uvek kako se ukaže prilika da nešto postigne, krenu da urlaju, psuju i da ga sapliću.

Ja, sa svojom skromnom pameću, zaključujem da je takvo samodestruktivno ponašanje - zabluda.
reanimator reanimator 11:47 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Pravo ti kažem, 8 godina sam gledao iz neposredne blizine tu "javnost" i te "stranke" kako sede u publici, gledaju (tadašnjeg) Tadića i uvek kako se ukaže prilika da nešto postigne, krenu da urlaju, psuju i da ga sapliću.

Što je ujedno i apsolutno jedina olakšavajuća okolnost u slučaju DS. Olakšavajuća u smislu da im svakako nije bilo lako da urade išta od ovoga čime se sada bave Vučić i Dačić, naravno, uz zaneravinaje činjenice da je moglo i da se ide u opoziciju 2008.
maksa83 maksa83 11:49 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Pravo ti kažem, 8 godina sam gledao iz neposredne blizine tu "javnost" i te "stranke" kako sede u publici, gledaju (tadašnjeg) Tadića i uvek kako se ukaže prilika da nešto postigne, krenu da urlaju, psuju i da ga sapliću.

Pedeseti put - nisu njega sjebali ti ispred njega što psuju urlaju i sapliću ga, nego oni iza njega koji mu tapšu, smeškaju se i voze sopstvene lopovske agende.

Živim u nadi da će se ovo nekako jednom provući kroz čeonu kost i - makar u tragovima - dopreti do frontalnog korteksa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:51 08.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Pedeseti put - nisu njega sjebali ti ispred njega što psuju urlaju i sapliću ga, nego oni iza njega koji mu tapšu, smeškaju se i voze sopstvene lopovske agende.

Ok...samo nije Tadić tema...nego šta nam je svima sada činiti.
blogovatelj blogovatelj 06:03 09.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Da vidis tek kako se ovde u Britaniji lemaju koalicioni partneri, namely Lib-Dems i Torijevci (pitaj Vucica, mislim da se vec vratio odavde...): zuta stampa, sudovi, afere, ostavke, vanredni izbori... Iako im ja non-stop pricam da treba svi da se ujedinimo, da budemo slozni, da treba da zakopamo ratne sekire dok se ne sredi ekonomija, skotsko pitanje, referendum o EU, fishing quotas, rat u Siriji, recesija, cena nafte, nelikvidnost banaka, problem imigranata, neefikasnost zdravstva... Da sve to sredimo, pa onda lepo, k'o ljudi da sednemo da popijemo jedan Guinness, bez da strahujemo sta ce biti sutra...


Da objavim javno da sam ti dao preporuku.
skyspoter skyspoter 12:39 09.03.2013

Re: Apsolutno nista nismo naucili...

Da vidis tek kako se ovde u Britaniji lemaju koalicioni partneri, namely Lib-Dems i Torijevci

Lemaju se jer je politika u UK fluidna, u procesu, zakoni se donose brzo, efektivni su, novi politicari sa novim idejama nicu - da li si cuo za David Camerona pre nego sto je dosao na vlast? Ja ne. A za Dacica zna treca generacija Srba. I sad je Dacic najveci pobornik pristupa Srbije EC?!
Politicari u Srbiji su uspavani, bez ikakve vizije, spori su, optereceni samo licnim uspehom ( bogastvom) a ni ideje im nisu bolje.
cassiopeia cassiopeia 11:12 08.03.2013

Utisak nedelje

Gosti emisije Utisak nedelje 10.03.2013. su:

Aleksandar Vučić - prvi potpredsednik Vlade
Nebojša Krstić - bivši savetnik predsednika Srbije
Zoran Panović - gl. i odg. urednik Danasa

Malo reklame :)
expolicajac expolicajac 12:31 08.03.2013

Re: Utisak nedelje

cassiopeia
Gosti emisije Utisak nedelje 10.03.2013. su:

Aleksandar Vučić - prvi potpredsednik Vlade
Nebojša Krstić - bivši savetnik predsednika Srbije
Zoran Panović - gl. i odg. urednik Danasa

Malo reklame :)

Ako se oslobodimo Đilasa i Miki Rakić bude novi predsednik DS-a eto nama velike koalicje.
Po..rem se na nju.
libkonz libkonz 12:34 08.03.2013

Re: Utisak nedelje

Ako se oslobodimo Đilasa i Miki Rakić bude novi predsednik DS-a eto nama velike koalicje.

Ex, da nisi počeo da konzumiraš neke čudne travke? Pošteni gradonačelnik je taj koji sanjari o toj koaliciji. Po tvom komentaru on ispada neka moralna gromada?
predatortz predatortz 12:38 08.03.2013

Re: Utisak nedelje

expolicajac

libkonz


Što pijete kad ne podnosite ?

Ubiste se povraćajući, čuvajte jetru...
expolicajac expolicajac 12:39 08.03.2013

Re: Utisak nedelje

libkonz
Ako se oslobodimo Đilasa i Miki Rakić bude novi predsednik DS-a eto nama velike koalicje.

Ex, da nisi počeo da konzumiraš neke čudne travke? Pošteni gradonačelnik je taj koji sanjari o toj koaliciji. Po tvom komentaru on ispada neka moralna gromada?

Izvini zaboravi sam "pukija" da stavim još na jednom mestu.
freehand freehand 14:06 08.03.2013

Lako ćemo za Utisak

nego šta ćemo sa drugom Kimom Trećim?

Ovo počinje da biva ozbiljno zezanje, kako meni izgleda.
Čak i ako je ritanje za publiku unutra - sve je dalje od naivnog.
cassiopeia cassiopeia 15:17 08.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

freehand
nego šta ćemo sa drugom Kimom Trećim?Ovo počinje da biva ozbiljno zezanje, kako meni izgleda.Čak i ako je ritanje za publiku unutra - sve je dalje od naivnog.


Zaigra li se Kim III nećemo više imati ni jedan problem. U bunker i ćao.

Ostaje nam da se nadamo da ipak neće pritisnuti dugme i lansirati raketu.
fijumau fijumau 15:18 08.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

Ima da ih izbrišu Ameri ko Fince u South Park-u
milojep milojep 16:12 08.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

cassiopeia
freehand
nego šta ćemo sa drugom Kimom Trećim?Ovo počinje da biva ozbiljno zezanje, kako meni izgleda.Čak i ako je ritanje za publiku unutra - sve je dalje od naivnog.


Zaigra li se Kim III nećemo više imati ni jedan problem. U bunker i ćao.

Ostaje nam da se nadamo da ipak neće pritisnuti dugme i lansirati raketu.


Kako vreme ide, sve se manje uzdam u Kima a sve više u (javascript:;ne)kvalitet dugmeta i rakete.

Inače na slici ispod svi relevantni činioci, stranke,NVO, pojedinci na skupu podrške drugu Kimu i Sevenoj Koreji.


dragoljub92 dragoljub92 16:23 08.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

freehand
nego šta ćemo sa drugom Kimom Trećim?

Ovo počinje da biva ozbiljno zezanje, kako meni izgleda.
Čak i ako je ritanje za publiku unutra - sve je dalje od naivnog.

ma ćega srede kinezi kad zaključe da je preterao.
oni su i ovako i onako kineska interesna zona i odgovornost.
hajkula1 hajkula1 19:17 08.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

freehand
nego šta ćemo sa drugom Kimom Trećim?

Ovo počinje da biva ozbiljno zezanje, kako meni izgleda.
Čak i ako je ritanje za publiku unutra - sve je dalje od naivnog.



Ozbiljan trol, mada naslov je Zaustavimo rat

Nova biografija novog vođe

Lider Severne Koreje Kim Džong Un živeo u Švajcarskoj devet godina, a ne samo dve, kako se do sada mislilo. Sin Kim Džong Ila došao u Švajcarsku da živi u novembru 1991. godine, kada je imao devet godina.

Novi predsednik zemlje sa najzatvorenijim diktatorskim režimom u svetu, severnokorejski lider Kim Džong Un u Švajcarskoj je živeo mnogo duže nego što se verovalo - ne dve i po godine, već punih devet godina.

Švajcarski list Maten došao je do zvaničnih dokumenata, prema kojima je Kim Džon-Un, koji je na predsedničkoj funkciji nedavno nasledio svog oca Kim Džong Ila, došao u Švajcarsku da živi još u novembru 1991. godine, kada je imao devet godina.

Do sada je, kako navodi Maten, bilo potvrđeno samo to da je on pohađao državnu školu u Libefeldu, pod lažnim imenom Un Pak, od avgusta 1998. do početka 2001. godine.

Ovaj dosad nepoznati podatak je pronađen u Federalnoj arhivi, u registru službe državnog ministarstva Konfederacije, a reč je o formularu za dobijanje diplomatske akreditacije na ime izvesnog Nam Šol Paka, funkcionera ministarstva spoljnih poslova Severne Koreje.

Nam Šol Pak je ušao u Švajcarsku u novembru 1991. godine kao fujavascript:;nkcioner misije Severne Koreje pri UN u Ženevi, da bi nešto kasnije bio prebačen u severnokorejsku ambasadu u Bernu, a pridružio mu se i izvesni Hun Pak, rođen 1984. godine.

Kako otkriva švajcarski list, Šol Pak i Hun Pak, kasnije Un Pak, u stvari su Kim Džong Šol i Kim Džong-Un, dva najmlađa sina pokojnog Kim Džong Ila.

Ovo otkriće nameće pitanja, kao, na primer, šta je Kim Džong Un radio od 1991. do 1998. godine i na koji način se školovao, navodi švajcarski list.



blogovatelj blogovatelj 06:06 09.03.2013

Re: Lako ćemo za Utisak

Ima da ih izbrišu Ameri ko Fince u South Park-u


Ne zavjetuj se nikad.
freehand freehand 21:50 08.03.2013

Još dalekoistočnog trola

a možda i nije?

Dakle, gledam malo vesti i onda vidim ovo:
[url=http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2013&mm=03&dd=08&nav_id=693495]
Najbogatiji parlament na svet[/url]u
Izvor: Tanjug

Peking -- Kineski parlament je najbogatiji na svetu, sa čak 83 milijardera, prema procenama kineskog časopisa Harun.


I pitam se - kako, jebote, ta Partija kontroliše milionere i miljardere?!
Mislim - od kad je sveta i veka poznati su metodi za muntanje beslovesne raje. Ali kako muntati čoveka koji može, na primer, da kupi neku omanju evropsku zemlju?
Kakve li su su njima blanko ostavke gurnuli na potpis?
mlatisa mlatisa 06:47 09.03.2013

Izgleda da slede izbori

Pošto nema datuma početka pregovora, verovatno slede izbori. A u tom kontekstu neće se ništa rešavati značajno pa je ideja o paktu o nenapadanju poprilično besmislena.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:05 09.03.2013

Re: Izgleda da slede izbori

Pošto nema datuma početka pregovora, verovatno slede izbori

Nema ništa od izbora.
krkar krkar 20:27 09.03.2013

Re: Izgleda da slede izbori

Nema ništa od izbora.


Ima. Početkom septembra
arcins arcins 20:37 09.03.2013

Re: Izgleda da slede izbori

krkar
Nema ništa od izbora.


Ima. Početkom septembra


No way Pedro, jul i avgust su morske sheme, eventualno kraj septembra/pocetak oktobra.
bitnik bitnik 21:14 09.03.2013

Re: Izgleda da slede izbori

Nebojsa Krstic
Nema ništa od izbora.


naravno da nema, kada svi imaju koaliciono-kohabitacioni kapacitet i nisu gadljivi na svi sa svima šemu...

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:45 11.03.2013

Re: Izgleda da slede izbori

Nema ništa od izbora.


Nisam li ja to rekla već dan nakon zapljunjavanja ove vlade?
alselone alselone 22:04 10.03.2013

Sad ga lomi Krle

Ovaj Vucic non stop prica u mnozini. Iskoristi ultimativni argument. Pokazi mu propeler zviz.
maksa83 maksa83 22:22 10.03.2013

Re: Sad ga lomi Krle

Ovaj Vucic non stop prica u mnozini. I

To je drugo, kod njega je to ono "kraljevsko Mi".
libkonz libkonz 22:32 10.03.2013

Re: Sad ga lomi Krle

Olja Bećković od sledeće nedelje ima novu pesmu za špicu:
StEtOc|nA StEtOc|nA 23:13 10.03.2013

Re: Sad ga lomi Krle

Vučićeva faca kad čuje da je Vučić utisak nedelje. Priceless
bladerunner92 bladerunner92 00:18 11.03.2013

Re: Sad ga lomi Krle

Ljudi moji koliko me je zabavila ova emisija
ja i zmu u idelanoj pozi--on na jednom kraju garniture sa tabletom u rukama ja na drugom sa lap topom i gledamo tj vise slusamo emisiju.On se udremava i na neku Vucicevu dubokoumnu smirujucu eto ti ga on, prene se i promrmlja--Buda!
jos se smejem

freehand freehand 00:44 11.03.2013

Meni je

Vučić skroz smisleno delovao sem par radikalskih tikova - model znam ja šta vi hoćete -i ne bih se čudio da su on i Krstić u nekoj čorbadžinici završili raspravljajući o operacionalizaciji ideja iznetih u Politici, na ovom blogu i u emisiji.

Valjda sad neće omašiti Krkara u kadrovskom smislu bude li neke proslave prijema Kosova u UN, i naših predstavnika na tom eventu.
Ne znam ko se više preporučio i ko je zaslužniji da tu šotu sa Radošem&Oliverom, kao specijalni izaslanik vojvode predsednika odtanca na Ist riveru.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:11 11.03.2013

Re: Meni je

freehand
Vučić skroz smisleno delovao sem par radikalskih tikova...

А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.
krkar krkar 09:39 11.03.2013

Re: Meni je

А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.


Zakasnio si sa hvaljenjem Krstića
krkar krkar 09:45 11.03.2013

Re: Meni je

Valjda sad neće omašiti Krkara u kadrovskom smislu bude li neke proslave prijema Kosova u UN, i naših predstavnika na tom eventu.


Verujem da uredno glasaš za Radetu, Krasića i ostale Šešeljevce u nadi da će kad dođu na vlast poslati vojsku da ubijajući nenaoružane civile uspostavlja ustavni poredak na Kosovu taman u vreme kad ti sin stasa za pušku, da i on osvetla obraz u uniformi jedine legitimne formacije, kao i tata.
freehand freehand 10:09 11.03.2013

Re: Meni je

krkar
Valjda sad neće omašiti Krkara u kadrovskom smislu bude li neke proslave prijema Kosova u UN, i naših predstavnika na tom eventu.


Verujem da uredno glasaš za Radetu, Krasića i ostale Šešeljevce u nadi da će kad dođu na vlast poslati vojsku da ubijajući nenaoružane civile uspostavlja ustavni poredak na Kosovu taman u vreme kad ti sin stasa za pušku, da i on osvetla obraz u uniformi jedine legitimne formacije, kao i tata.

Ne znam kako smo došli do mog sina, ali ćemo se zadržati na njemu.
Dakle - valjda mu se neće desiti ta greška. On će sa poučen mudrošću Krkarovog vojvode antinskog koji će njega i drugove iz generacija koje dolaze gledati blago, mudro i odlučno sa zidova učionice pristupati isključivo paravojnim formacijama tipa četničkim - varijanta dronjavim, a istovremeno i onim tipa Balji kombtar. Dok će se u duši lomiti između CIA, MI6 i BND.
BTW - jedan od nas dvojice Šešeljevce - nikad i nikakve - nije ni propagiraoi ni za njih agitovao.
Ko, jebote?!
arcins arcins 10:15 11.03.2013

Re: Meni je

Predrag Brajovic
freehand
Vučić skroz smisleno delovao sem par radikalskih tikova...

А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.


Sasvim OK, mada je malo odlutao sa tumacenjem parapsihologije u Srbalja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:18 11.03.2013

Re: Meni je

krkar
А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.

Zakasnio si sa hvaljenjem Krstića

То значи да је искрено и од срца.
freehand freehand 10:24 11.03.2013

Re: Meni je

Predrag Brajovic
krkar
А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.

Zakasnio si sa hvaljenjem Krstića

То значи да је искрено и од срца.

Ma nema veze, izgleda da je i on zakasnio kod Nikolića i Vučića. A i kod Đilasa, da reformiše stranku.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:42 11.03.2013

Re: Meni je

Vučić skroz smisleno delovao sem par radikalskih tikova - model znam ja šta vi hoćete -i ne bih se čudio da su on i Krstić u nekoj čorbadžinici završili raspravljajući o operacionalizaciji ideja iznetih u Politici, na ovom blogu i u emisiji.


Ja skroz kupujem ovog novog Vučića. Skočio s nižeg tipa Riba ("Ja sam žrtva" ) na viši tip Riba ("Ja se žrtvujem" ). Istripovao se na misiju i viziju.

I očigledno je da radi na sebi. Nijednom nikog nije prekinuo niti mu upao u reč. Ljudi moji, pa da li se sećate kako je nekad učestvovao u diskusijama? Više ne urla, ne frflja, vidi se da se svesno trudi da priča sporije (dok je Tadić, na primer, u onom TV sučeljavanju predsednika pričao ko da mu neko turio propeler u dupe, božemeoprosti). Jedino još da poradi na koherentnosti. Prečesto digresira i ima predugačke rečenice.

Gosn. Krstiću - ti si bio za 5+, 'nako prirodno, bez rada na sebi.
freehand freehand 12:47 11.03.2013

Re: Meni je

Nijednom nikog nije prekinuo niti mu upao u reč. Ljudi moji, pa da li se sećate kako je nekad učestvovao u diskusijama? Više ne urla, ne frflja, vidi se da se svesno trudi da priča sporije

Ih, još da se mane šaputanja i da mu partijska saopštenja ne izgledaju kao presude prekih sudova...

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:52 11.03.2013

Re: Meni je

i da mu partijska saopštenja ne izgledaju kao presude prekih sudova...


To si 100% u pravu.
Taj rečnik stvarno treba promeniti što pre.
Zvuči ko Amfilohije kad napiše saopštenje.

Ne znam što je to problem? Sve što se ima nameru reći može da se kaže i mnogo prihvatljivijim rečnikom.
freehand freehand 13:13 11.03.2013

Re: Meni je

Krugolina Borup
i da mu partijska saopštenja ne izgledaju kao presude prekih sudova...


To si 100% u pravu.
Taj rečnik stvarno treba promeniti što pre.
Zvuči ko Amfilohije kad napiše saopštenje.

Ne znam što je to problem? Sve što se ima nameru reći može da se kaže i mnogo prihvatljivijim rečnikom.

Ono što plaši nisu reči kao takve, već činjenica da je iza njih isti način mišljenja, rasuđivanja i ista ideološka matrica sadržana u poznatom CV-ju.
Ne ide ova prepodobna maska sa tim rečnikom, nikako.
bladerunner92 bladerunner92 13:30 11.03.2013

Re: Meni je

Vučić skroz smisleno delovao sem par radikalskih tikova -


I očigledno je da radi na sebi. Nijednom nikog nije prekinuo niti mu upao u reč. Ljudi moji, pa da li se sećate kako je nekad učestvovao u diskusijama? Više ne urla, ne frflja, vidi se da se svesno trudi da priča sporije



jel vish' kako to izgleda kad amerikanci "zavrse" s tobom
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:37 11.03.2013

Re: Meni je

i da mu partijska saopštenja ne izgledaju kao presude prekih sudova...

To mi je baš žao što mu nisam rekao...imao sam želju...i onda je neko nešto ubacio..i smetnuo sam s uma...sad se kajem.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:38 11.03.2013

Re: Meni je

Gosn. Krstiću - ti si bio za 5+, 'nako prirodno, bez rada na sebi.

Natural born killer.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:40 11.03.2013

Re: Meni je

Sasvim OK, mada je malo odlutao sa tumacenjem parapsihologije u Srbalja.

Parapsihologija Srba je toliko veliki teren da je lako odlutati...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:41 11.03.2013

Re: Meni je

А Крстић одличан: фокусиран, прецизан, конкретан.

Ovim si dokazao da si zaista na strani istine!
maksa83 maksa83 13:46 11.03.2013

Re: Meni je

To mi je baš žao što mu nisam rekao...imao sam želju...i onda je neko nešto ubacio..i smetnuo sam s uma...sad se kajem.

A bre pao si na na Džedaj majnd trik, to svaki Dark Lord Sith nauči još u Centralnom Otadžbinskom Vrtiću.




P.S. Trebalo je da mu kažeš: I sense a lot of fear in you - fear leads to anger, anger leads to hate, hate .. to suffering.
bladerunner92 bladerunner92 13:48 11.03.2013

Re: Meni je

To mi je baš žao što mu nisam rekao...imao sam želju..


kako? niste posle zavrsili u nekoj corbadzinici "raspravljajući o operacionalizaciji ideja iznetih u Politici, na ovom blogu i u emisiji"?
ja sam vec videla scenu :
Vucic: Zavrsicu lose , znam (smrc a odmah zatim ooommm)
Krstic: Razumem da vam je tesko, vi ljudi niste radili na evropskim integracijama u proslosti razumljivo da vam je tesko, evo vam Milica (a evo i maramica, nemoj Vucicu rasplakaces i mene)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:29 11.03.2013

Re: Meni je

Krstic: Razumem da vam je tesko, vi ljudi niste radili na evropskim integracijama u proslosti razumljivo da vam je tesko, evo vam Milica (a evo i maramica, nemoj Vucicu rasplakaces i mene)

Ne razumeš gradivo, ali paziš na času...eto, bar nešto...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:31 11.03.2013

Re: Meni je

P.S. Trebalo je da mu kažeš: I sense a lot of fear in you - fear leads to anger, anger leads to hate, hate .. to suffering.

Hreo sam, Panović me omeo i krenuo da filozofira.
bladerunner92 bladerunner92 14:59 11.03.2013

Re: Meni je

Ne razumeš gradivo, ali paziš na času...eto, bar nešto...


hmm pa sta sad? ne svidja ti se kako je to izgledalo ili zvucalo obicnom gradjaninu tj gradjanki?

meni se zapravo svidja ova tvoja gandijevska ideja (najzad da neko iz DS-a izadje sa nekom idejom kakva god da je)samo jos da se dogovorite vi izmedju sebe u DS-u jel ok da g-dja Delevic kao strucnjak radi za sadasnju vlast ili nije.Posto posle onog Djilasovog pisma posle izbora ja sam bila ubedjena da covek zaista i misli to sto kaze kad ono sad skoro ga cujem -- sto Vucic ne vodi nekog drugog u Brisel nego vodi Milicu Delevic-- i sve takoutomsmislu bla bla a sve u cilju pojasnjenja kako SNS nema kadrove (sa cim se, moram da priznam slazem)

da dodam-emisija je bila dobra i da ja malo preterujem ali to samo zato sto je bilo bas zabavno gledati za promenu kako se svi lepo slazu i razumeju
Kazezoze Kazezoze 15:48 11.03.2013

Re: Meni je

Nebojsa Krstic
Krstic: Razumem da vam je tesko, vi ljudi niste radili na evropskim integracijama u proslosti razumljivo da vam je tesko, evo vam Milica (a evo i maramica, nemoj Vucicu rasplakaces i mene)

Ne razumeš gradivo, ali paziš na času...eto, bar nešto...

u pravu si, ne razume gradivo.
ideja je da se nekako (na mala vrata) ugura tadić kao stručnjak sa iskustvom u rešavanje kosovskog pitanja.
sad kada je dačić debelo ušao u kosovski problem, a vučić preti novim hapšenjima, time bi se napravila dvostruka politička pobeda DS-a: dokazalo bi se da su oni i u prošlosti nešto radili oko kosovskog pitanja (i ako ništa nisu radili, to jest održavali su status quo, ako se to može nazvati nekim radom) i politički bi se zaštitili od mogućih novih afera u korupciji kojim su izloženi članovi DS-a.

politika je prilično prljava igra u kojoj je ipak najvažnije zaštiti sebe i svoju stranku, pa makar pri tom morao da se udružiš i sa samim đavolom.

šteta je da od glupavih pitanja olje bećković nije moglo da se više diskutuje o toj mogućoj saradnji, ali i ovaj tekst jasno govori o čitavoj ideji političkog primirja na koji nam domaćin upućuje.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:53 11.03.2013

Re: Meni je

najzad da neko iz DS-a izadje sa nekom idejom kakva god da je)samo jos da se dogovorite vi izmedju sebe u DS-u

Ne, nisam izašao s idejom ni kao član DS-a, ni Gradske biblioteke, niti kao član Lekarske komore...nego privatno i spontano.

Ili je lična inicijativa postala nešto ilegalno?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:55 11.03.2013

Re: Meni je

ideja je da se nekako (na mala vrata) ugura tadić kao stručnjak sa iskustvom u rešavanje kosovskog pitanja.

Auuu bre, opet mi propade lukavo smišljeni plan!!!
krkar krkar 18:10 11.03.2013

Re: Meni je

Ne znam kako smo došli do mog sina, ali ćemo se zadržati na njemu.
Dakle - valjda mu se neće desiti ta greška. On će sa poučen mudrošću Krkarovog vojvode antinskog koji će njega i drugove iz generacija koje dolaze gledati blago, mudro i odlučno sa zidova učionice pristupati isključivo paravojnim formacijama tipa četničkim - varijanta dronjavim, a istovremeno i onim tipa Balji kombtar. Dok će se u duši lomiti između CIA, MI6 i BND.
BTW - jedan od nas dvojice Šešeljevce - nikad i nikakve - nije ni propagiraoi ni za njih agitovao.
Ko, jebote?!



Od nas dvojice samo jedan je učestvovao u ubijanju i progonstvu civila i zatvaranju ljudi u logore krajem 20. veka.

Doduše u uniformi jedine priznate oružane sile, čuvajući Jugoslaviju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana