Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Roditeljstvo

Treba li baš svugde zabraniti pušenje?

libkonz RSS / 08.11.2010. u 01:27

Zakon o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskog dima počeće da se primenjuje od četvrtka, 11. novembra. Ovim tekstom želim da apelujem da od primene ovog zakona budu izuzete - dečije bolnice, tačnije prostor van samih zgrada!

Na žalost, ako ste iz uvoda pomislili da je reč o satiričnom tekstu, grešite. Zakon je u bolnicama počeo da se primenjuje još pre nekoliko meseci, a odnosi se na ceo bolnički krug, znači i ispred istih. 

U poslednjih nekoliko godina sam upoznao mnogo hrabrih i požrtvovanih majki koje se trude da osposobe svoju decu za život. Suočene sa dečijim paralizama, distrofijama mišića i drugim bolestima provode dane u radu sa svojom decom. Ima majki koje u bolnicama godišnje provedu i po šest meseci. Svaki dan u bolnici liči na onaj prethodni, ali i onaj naredni. Rano ustajanje, odlasci na preglede, vežbe, terapije. Hrabre su žene, ne kukaju, bore se. Jedno od retkih opuštanja imaju uz cigaretu ispred zgrade bolnice, dok im druge majke čuvaju decu tih desetak minuta. Par puta dnevno, po desetak minuta, dok dogori jedna do dve cigarete, razgovaraju sa par novih prijateljica, koje su upoznale u bolnici. Koliko to njima znači teško je opisati, to treba videti. Znam da su cigarete štetne, znam da država mora da se bori protiv ovog poroka, znam da možda i suludo zvuči tražiti da ovaj zakon ne važi baš u dečijim bolnicama. Ali znam i koliko hrabrim majkama znači 2-3 puta dnevno da izađu napolje i malo se opuste. Reći će neko da im niko ne brani da izađu bez cigarete, ali svi pušači i mi koji smo to nekada bili znamo da to nije to. A i prvih nekoliko godina u borbi za zdravlje njihove dece i nije baš jednostavno vreme za ostavljanje duvana.

Jasno mi je, naravno, da ni jedan političar neće tražiti da se zabrana ne odnosi baš na dečije bolnice, ali opet...  imao sam potrebu da napišem ovaj tekst.



Komentari (307)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

lull lull 13:15 08.11.2010

Re: .

u rađanje te dece


Ne, zaista nije jasno. Koje TE dece? I ko uopšte može da da sebi za pravo da se meša u odluku o rađanju dece? Pa to teško da je prolazilo i u naltotalitarnijim režimima koji su ikada postojali.
JJ Beba JJ Beba 13:35 08.11.2010

Re: .

ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.

i ja ga jedva čekam.
jbte ovi pušači samo kukaju i pričaju o teroru.
što malo ne pomisle kakvom smo teroru izloženi mi nepušači? udaviše nas, a o smardu da i ne govorimo

JJ Beba JJ Beba 13:37 08.11.2010

Re: .

kukusigameni
Samo mojne duvan da stavljas. To je zabranjeno.

tako je, ebo duvan
lavandablue lavandablue 13:39 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
...mada su mi kafići najmanji problem. ne želim da me ošine duvanski dim tamo gde radim, za početak.







buba_truba buba_truba 14:01 08.11.2010

Re: .

lull
u rađanje te dece


Ne, zaista nije jasno. Koje TE dece?

TA deca su sva deca, rođena deca - generalno - kad pričam o nemešanju države u izbor rađanja. U konkretnom primeru, TA deca su sva deca čiji su roditelji pušači (ne samo oni iz novosadske bolnice), a kojima (roditeljima, ne deci) nepušači spočitavaju nebrigu i neodgovornost i vickasto im savetuju da umesto pušenjem stresove leče trčkaranjem, a sve zarad dobra TE (njihove - od roditelja pušača, generalno) dece.

I ko uopšte može da da sebi za pravo da se meša u odluku o rađanju dece?

Što se mene tiče niko. Nisam to ni pomislila, a ako ti je bilo sporno ono moje "kad smo već dozvolili" (mislila sam na državu, jesi li to shvatila?), ti i ja imamo smetnje na vezama, tj. bilo je ironično, što nisam naglasila pošto sam mislila da je iz celog komentara jasno.

E, ako ti i sad nije jasno, zaboravi i smatraj me za nevaspitanu, malko, mnogo... ili kakvu-god - ja bolje ne umem da ti objasnim.
lavandablue lavandablue 14:38 08.11.2010

Re: .

buba_truba

Eto, ja da se pitam, zabranila bih Smoki, BigMekove, junky grickalice razne. Nezdrava bre to 'rana, a deca je vole. ...



za pocetak prvo zabraniti Cecu
lavandablue lavandablue 14:48 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
pa čak i ne moraju da ga ostave. neka nauče da se kontrolišu i ne puše ispred bolnice. polako će se navići na to, a ako žele da puše kod svoje kuće i duvaju dim tom bolesnom detetu, to je već njihova (herojska?) stvar. kako pušači putuju avionom? koliko pušača bar jednom nedeljno leti preko okeana i ne sme da puši po 10-20 sati. to je stvar navike i samokontrole, pričali su mi pušači. ove majke idu linijom manjeg otpora.kako bi bilo da je neka od tih žena na heroinu? da im dozvolimo da se bodu ispred bolnice? ili da piju, jer im je teško u životu?




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:19 08.11.2010

Re: .

Razliku? Zaista nisam razumela o kakvoj razlici je rec.
Bez ironije i sale.

pa kod kuće možeš kako hoćeš a van kuće ne možeš, to sam htela reći. a evo i zašto:

zamisimo situaciju da jedna od četiri hrabrih majki ne puši (ako uzmeme da većina hrabrih majki puši) i da želi kao i ove druge da izađe napolje, ponekad, da "udahne" malo vazduha, da prošeta dok dete spava ili već. šta se dešava? naleće na tri ovisnice koje puše ispred zgrade. njeno pravo je na traj način ugroženo. dodajte i mogućnost da je žena alergična na duvan ili da ima astmu.

ne sme im se izlaziti u susret na taj način. to je magareća usluga i njima i njihovoj deci i okolini.
libkonz libkonz 15:31 08.11.2010

Re: .

šta se dešava? naleće na tri ovisnice koje puše ispred zgrade. njeno pravo je na traj način ugroženo. dodajte i mogućnost da je žena alergična na duvan ili da ima astmu.

ako se Pajtonovci ponovo skupe verovatno će zvati tebe da im pišeš scenario.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:33 08.11.2010

Re: .

ako se Pajtonovci ponovo skupe verovatno će zvati tebe da im pišeš scenario.

ja ne pušim, imam alergiju na duvan i astmu.
libkonz libkonz 15:41 08.11.2010

Re: .

ja ne pušim, imam alergiju na duvan i astmu.

i ako su 2 cigarete zapaljene 20 metara od mesta kuda prolaziš, hoće li to baš toliko da ti smeta?
Jukie Jukie 15:41 08.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
pa te majke bi mogle zajedno u 10ominutni laki sport oko klinike da budu još zdravije za svoju decu i fizički spremnije da im pomognu.zanima me da li puše u svom stanu, pred tom decom, ili izlaze napolje?licemerniji tekst nisam dugo čitala...jadne majke, dajte im da puše. super! ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.

Verujem da je toj deci sa paralizom i sličnim boljkama mišića jako teško kada treba da se neprekidno iskašljavaju zbog maminog miomirisa.

Ponoviću priču da sam kao dete stalno visio kod doktora zbog kašljanja a uglavnom bez iskašljavanja ( "hajde kašlji malo da doktor vidi kako se kod kuće zacenjuješ". Jok. Kod doktora ništa a čim dođem kući... pogotovo noću), pa su me slali na drenažu (lupkanje po leđima i grudima i inhaliranje pantenol vodice) bar 2-3 puta godišnje po dve nedelje. Tata je pušio po dve paklice Jugoslavije dnevno.

Sve moje tegobe sa disanjem su prestale kada su tatu odveli u bolnicu na onkologiji, i vratile se kada sam počeo da radim u školama. U zbornicama je duvanski dim mogao da se seče nožem na kriške kao salama. (a ako pokušaš da otvoriš prozor da se izduva, suvoparne nastavnice odmah ustaju i bez reči zatvaraju prozor)

Zato mislim da i roditelje i nastavnike koji puše treba TUĆI PRED DECOM, i na taj način klincima uterati strah u kosti da i ne pomisle da puše kad porastu.
Jukie Jukie 15:48 08.11.2010

Re: .

buba_truba

Eto, ja da se pitam, zabranila bih Smoki,

Smoki nije nezdrav. Smoki su kukuruzne cerealije sa dodatkom kikirikija i soje kao izvor dodatnih proteina, a bez dodatog šećera koji deci kvari zube
libkonz libkonz 15:50 08.11.2010

Re: .

Jukie, preteruješ. Ne postoje savršeni roditelji, ali zbog par cigareta neće nikom ništa biti.
Više puta je ovde rečeno da je bespredmetno trošiti reči o štetnosti duvana.
A ja ću opet ponoviti:
pušenje je bolest zavisnosti sa kojom se čovek treba izboriti.
Tražiti od tih žena da se u isto vreme bore da što je više moguće osposobe svoje dete za život i da se bore sa svojom bolešću zavisnosti nije fer, najblaže rečeno.
edi-va edi-va 16:03 08.11.2010

Re: .

Jukie
Zato mislim da i roditelje i nastavnike koji puše treba TUĆI PRED DECOM, i na taj način klincima uterati strah u kosti da i ne pomisle da puše kad porastu.


Ali zato će kad porastu da smatraju legitimnim tući po nekome jer radi nešto što je u međuvremenu postalo društveno neprihvatljivo.
Bukvalno si sada podržao nasilje nad nekim ko je loš primer za decu, još lošijim primerom za decu. Svaka čast na izboru vaspitne metode.

ivana23 ivana23 16:03 08.11.2010

Re: .

Jukie
Smoki nije nezdrav. Smoki su kukuruzne cerealije sa dodatkom kikirikija i soje kao izvor dodatnih proteina, a bez dodatog šećera koji deci kvari zube


„Smoki“ 100 g - 548 kcal
gospodin_ne gospodin_ne 16:05 08.11.2010

Re: .

pušenje je bolest zavisnosti sa kojom se čovek treba izboriti.


Pa kako onda ocekujete da bolnica kao jedna ustanova koja se bori protiv svih vrsta bolesti bodri pusace u njihovom gestu...
Kontradiktorno, zar ne?
Jukie Jukie 16:09 08.11.2010

Re: .

ivana23

Smoki nije nezdrav. Smoki su kukuruzne cerealije sa dodatkom kikirikija i soje kao izvor dodatnih proteina, a bez dodatog šećera koji deci kvari zube
„Smoki“ 100 g - 548 kcal

Dete može da pojede odjednom maksimalno pola kesice
Pola kesice je 25 grama -> 548 / 4 = 137 kcal. Posle na toj energiji trči celo jutro.
antioksidant antioksidant 16:11 08.11.2010

Re: .

Dete može da pojede odjednom maksimalno pola kesice

angie01 angie01 16:33 08.11.2010

Re: .zavisi kako se postave stvari




- Sastali se Franjevci i Petrovci, strastveni pušači, pa započeli priču o cigarama i pušenju, tj. smiju li tijekom molitve pušiti?
- Dogovore se oni da odu pitati biskupa za dozvolu, - prvo ode Franjevac i vraća se tužan, kaže: „Biskup je rekao da tijekom molitve nema cigara“.
- Ode zatim i jedan Petrovac i vraća se nasmijan pa veli: „Biskup je dozvolio.“
- Franjevci u čudu pitaju ga: „A kako si pitao pa ti biskup potvrdno odgovorio?“
- Pitao sam ga: „Prečasni biskupe, smije li se tijekom pušenja moliti? - a on mi veli: „Moliti se smije uvijek i svugdje.“
vishnja92 vishnja92 17:38 08.11.2010

Re: .

antioksidant
Dete može da pojede odjednom maksimalno pola kesice



bas htedoh...
mariopan mariopan 19:16 08.11.2010

Re: .

(gde je ona sybil kad je najpotrebnija??)

Otišla da popuši jednu napolju, sa uživanjem?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:32 08.11.2010

Re: .

„Smoki“ 100 g - 548 kcal

ivana, 100 grama badema ima 700 kcal. niko ne kaže da smoki ne goji. badem goji još više ali je zdrav.
maca22 maca22 22:47 08.11.2010

Re: .

JJ Beba
ps. 11. novembar će zlatnim slovima biti upisan u moj kalendar.

i ja ga jedva čekam.
jbte ovi pušači samo kukaju i pričaju o teroru.
što malo ne pomisle kakvom smo teroru izloženi mi nepušači? udaviše nas, a o smardu da i ne govorimo

Kako ono ide, prava nisu samo tvoja prava. Prava su tudja prava.

A ovo sa davljenjem je promasena tema na ovom blogu.
man ray loves me man ray loves me 22:47 08.11.2010

Re: .

to je stvar navike i samokontrole

jok. to je stvar mnogo mnogo zvaka sa nikotinom.
lavandablue lavandablue 23:59 08.11.2010

Re: .

ivana23

JukieSmoki nije nezdrav. Smoki su kukuruzne cerealije sa dodatkom kikirikija i soje kao izvor dodatnih proteina, a bez dodatog šećera koji deci kvari zube
„Smoki“ 100 g - 548 kcal





smoki ne mozes porediti sa cipsom.

ne gledaj use samo kalorije nego bioloska vrednost hrane i njen hemijski sastav.
g.radicevic g.radicevic 11:54 09.11.2010

Re: .

Zato mislim da i roditelje i nastavnike koji puše treba TUĆI PRED DECOM


ma jok
bolje samobičevanje
50 po leđima
i 25 po guzici
tako će deca bolje da nauče, a i nema nasilja..

el tebi padalo na pamet šta oviJEh dana, mislim nešto onako teško baš?????
reanimator reanimator 11:59 09.11.2010

Re: .

Otišla da popuši jednu napolju, sa uživanjem


Mota zeleni čaj :)
dj dj 12:48 09.11.2010

Re: .

BebaOdLonchara
kako bi bilo da je neka od tih žena na heroinu? da im dozvolimo da se bodu ispred bolnice? ili da piju, jer im je teško u životu?


gospodjo, dozovoljeno je da piju, cak nesto ne znam da postoji zabrana da liznu cokanjce i pored detetovog kreveta. eksli, mozda majka alkoholicar svojih dahom nece naskoditi detetu danas ali na duze staze takvo dete ima mnogo veci problem u zivotu nego dete pusaca.. no to vama svakako nije vazno, pilulica posle dorucka i aperitiv pred rucak i idemooooo.... ziveli
lavandablue lavandablue 15:41 09.11.2010

Re: .

libkonz
ja ne pušim, imam alergiju na duvan i astmu. i ako su 2 cigarete zapaljene 20 metara od mesta kuda prolaziš, hoće li to baš toliko da ti smeta?


DA
libkonz libkonz 17:33 09.11.2010

Re: .

lavandablue 15:41 09.11.2010 / *novo
Re: .

libkonz
ja ne pušim, imam alergiju na duvan i astmu. i ako su 2 cigarete zapaljene 20 metara od mesta kuda prolaziš, hoće li to baš toliko da ti smeta?



DA

Lažeš!
lavandablue lavandablue 23:04 09.11.2010

Re: .

libkonz
lavandablue 15:41 09.11.2010 / *novo Re: .libkonzja ne pušim, imam alergiju na duvan i astmu. i ako su 2 cigarete zapaljene 20 metara od mesta kuda prolaziš, hoće li to baš toliko da ti smeta?DALažeš!


Majke mi
maca22 maca22 23:15 09.11.2010

Re: .

Aj ne trabunjaj.
lavandablue lavandablue 23:26 09.11.2010

Re: .

maca22
Aj ne trabunjaj.




maca22 maca22 23:29 09.11.2010

Re: .

To si vec uradila. :)
lavandablue lavandablue 14:50 10.11.2010

Re: .

maca22
To si vec uradila. :)


no comment
kukusigameni kukusigameni 11:02 08.11.2010

Secam se...





edi-va edi-va 11:20 08.11.2010

Re: Secam se...

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:47 08.11.2010

Re: Secam se...

Izgleda da će se strasna ljubav između Holivuda i cigareta polako ugasiti. Kako bi danas izgledali filmovi Marlene Ditrih, Bet Dejvis, Hemfrija Bogarta, Odri Hepbrn ili Džejmsa Dina? Šta će ubuduće raditi npr. Džejsm Bond? Već su ga naterali na monogamiju, smanjili mu alkohol a sada hoće i cigarete da mu oduzmu.

a držaće cafe latte i diet coke u ruci



edi-va edi-va 11:54 08.11.2010

Re: Secam se...

BebaOdLonchara
Izgleda da će se strasna ljubav između Holivuda i cigareta polako ugasiti. Kako bi danas izgledali filmovi Marlene Ditrih, Bet Dejvis, Hemfrija Bogarta, Odri Hepbrn ili Džejmsa Dina? Šta će ubuduće raditi npr. Džejsm Bond? Već su ga naterali na monogamiju, smanjili mu alkohol a sada hoće i cigarete da mu oduzmu.

a držaće cafe latte i diet coke u ruci





i promovisati nikotinske kondome koji gase želju za after sex cigaretama ...

4krofnica 4krofnica 12:20 08.11.2010

Re: Secam se...

nikotinske kondome koji gase želju za after sex cigaretama ...


.
nema sanse!

lib, preporuka. strasna je to muka. mogu da moralisu oko pusenja majki koliko zele. verujem da im je to nekad jedino smirenje u takvim situacijama i tom okruzenju.
angie01 angie01 12:28 08.11.2010

Re: Secam se...

g.radicevic g.radicevic 12:18 09.11.2010

Re: Secam se...

i promovisati nikotinske kondome koji gase želju za after sex cigaretama ...


a šta ako je partnerka strastveni pušač i voli ukus nikotina ???
lavandablue lavandablue 23:10 09.11.2010

Re: Secam se...

kukusigameni



sve u sluzbi reklame
kukusigameni kukusigameni 10:46 10.11.2010

Re: Secam se...

sve u sluzbi reklame


Mislis da je Hemfri Bogart pusio zbog reklame?
lavandablue lavandablue 14:54 10.11.2010

Re: Secam se...

kukusigameni
sve u sluzbi reklame Mislis da je Hemfri Bogart pusio zbog reklame?



ne, nego su snimali takve scene zbog promocije cigareta. lobi proizvodjaca.
Atomski mrav Atomski mrav 11:37 08.11.2010

Ide zima...

... a kako ljudi ne vole da cvokoću na 'ladnoći, a vole da puše, siguran sam da će pokušati da puše unutra - u portirnici, u ulazu, u nekakvoj ostavi...

Mislim da su u takvim ustanovama (poput Dečije bolnice) do sada postojale prostorije namenjene za pušenje i ne vidim logiku u njihovom ukidanju.
libkonz libkonz 11:58 08.11.2010

Re: Ide zima...

Nisu, a te žene to i ne traže. Još pre par godina su isterane sa - terasa(neograđenih)! Jedino mesto gde im je bilo dozvoljeno pušenje je bilo ispred bolnice i to samo u popodnevnim časovima ili predveče. Iza njih nisu ostajali opušci. Zimi na trenerku obuku jaknu i druže se tih par minuta. Neprocenjivo!
koksy koksy 12:08 08.11.2010

Re: Ide zima...


Pušač sam oko 30 godina. Ne ponosim se time.
Nikada ne pušim u zatvorenom prostoru.
Mišljenja sam da pušači nemaju pravo da svojim pušenjem ugrožavaju nepušače što, objektivno, nije redak slučaj.
Prema tome, za sebe ne tražim nikakva dodatna prava.
Ne smatram da je uvođenje Zakona pogrešno.
Jedino molim, ako je moguće, da mi zabrane ne naguravaju u glavu - maljevima.
Vlasta92 Vlasta92 16:52 08.11.2010

Re: Ide zima...

E, vala baš...
gospodin_ne gospodin_ne 12:05 08.11.2010

Licno hemijsko oruzje

Da li se ko seca prve cigarete? Prirodna reakcija organizma na duvanski dim je kasalj, glavobolja, mucnina... Nista opustajuce.
Osecaj opustanja dolazi kasnije, kad smo vec postali ovisnici, podmirenje potrebe organizma (kriza) za nikotinom.
A nikotin prati mali milion hemijskih ubica:
Aceton, amonijak, arsen, plastika, kadmium, pesticid, merkur, metanol, ugljen-monoxid, polonium 210...
Malo je neodgovorno velicati duvan...
vishnja92 vishnja92 17:41 08.11.2010

Re: Licno hemijsko oruzje

Da li se ko seca prve cigarete? Prirodna reakcija organizma na duvanski dim je kasalj, glavobolja, mucnina... Nista opustajuce.

to je potpuno netacna i proizvoljna tvrdnja koja se svuda godinama provlaci, a veze nema sa istinom.

:smajli koji se seca:
lavandablue lavandablue 23:16 09.11.2010

Re: Licno hemijsko oruzje

vishnja92


gospodin_ne
Da li se ko seca prve cigarete? Prirodna reakcija organizma na duvanski dim je kasalj, glavobolja, mucnina... Nista opustajuce.:


to je potpuno netacna i proizvoljna tvrdnja koja se svuda godinama provlaci, a veze nema sa istinom.:smajli koji se seca:



itekako ima veze sa istinom.
:smajli koga nije zahvatio alchajmer:
topcat topcat 02:54 10.11.2010

Re: Licno hemijsko oruzje

itekako ima veze sa istinom.


Potpisujem.
:smajli koji se sjeća i šta je izbacio:
angie01 angie01 12:06 08.11.2010

ja vedzbala to pushenje na minusu,

dodushe dramatichnom-35 u vinchilu-i to je chist mazohizam!

a cela akcija licemerje bez granica!

Ukinite fabrike duvana i svim ovisnicima omogucite bezbolni prestanak zelje za duvanjem-vakcina, hipnoza, shta god,...ili u svim javnim prostorima obezbedite prostoriju sa specijalnom ventilacijom za pushache-sve ostalo je ugrozavanje prava pushacha!

slazem se da pushachi treba da vode rachuna o nepushachima- ali i obratno je jednako neophodno!

e, sad sam se iznervirala, pa moram da zapalim!

talicni talicni 20:07 08.11.2010

Re: ja vedzbala to pushenje na minusu,

To i jeste poenta, da pusacima smoking bude inconvenient pa da prestanu pusiti i okrenu se zdravom zivotu.
Sledece sta treba uraditi je drasticno povecanje akciza jerbo su u Srbiji cigare smijesno jeftine a deficit u budzetu ogroman.

Ja sam zbog tog windchilla na yorku i ostavio duvan.


Jelica Greganović Jelica Greganović 12:07 08.11.2010

Čekaj malo,

zar se zakon ne odnosi na sve javne zatvorene prostore?
libkonz libkonz 12:17 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

direktor dečije bolnice u Novom Sadu je doneo odluku da se u krugu bolnice zabranjuje pušenje, uključujući i otvoreni prostor. Odluka je stupila na snagu proletos, u maju ili junu.
Dve godine pre toga doneo je odluku o zabrani pušenja na otvorenim terasama u krugu bolnice.
Posebno želim da naglasim da u to vreme kada ove žene odvoje malo vremena za sebe niko ne prolazi tuda. Sada su prinuđene da napuste krug bolnice, moraju dodatno da se oblače i zapale na ulici.
aleksandarz92 aleksandarz92 12:22 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

libkonz
direktor dečije bolnice u Novom Sadu je doneo odluku da se u krugu bolnice zabranjuje pušenje, uključujući i otvoreni prostor. Odluka je stupila na snagu proletos, u maju ili junu.
Dve godine pre toga doneo je odluku o zabrani pušenja na otvorenim terasama u krugu bolnice.
Posebno želim da naglasim da u to vreme kada ove žene odvoje malo vremena za sebe niko ne prolazi tuda. Sada su prinuđene da napuste krug bolnice, moraju dodatno da se oblače i zapale na ulici.

Slično pravilo važi(lo) i u Požarevcu još od prošle godine.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

S obzirom da je vlasnik bolnice i njenog dvorišta država, ima li direktor ingerencije mimo državnog zakona na tu temu?
ivana23 ivana23 12:29 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Jelica Greganović
S obzirom da je vlasnik bolnice i njenog dvorišta država, ima li direktor ingerencije mimo državnog zakona na tu temu?


...pušenje nije dozvoljeno ni u onim prostorima koji nisu zatovreni, ali su funkcionalni delovi prostora u kome se obavlja delatnost zdravstvene zaštite, vaspitavanja i obrazovanja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, uključujući i dvorišni prostor, kao i otvoreni prostor za održavanje pozorišnih, bioskopskih i drugih vrsta predstava...

Izvor
bocvena bocvena 12:37 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Skoro su nam svima poturili da potpišemo neko obaveštenje o zabrani seksualnog zlostavljanja i lažnog prijavljivanja istog. I otprilike u isto vreme oblepili delove zakona o zabrani pušenja i one precrtane cigarete...Gotovo je braćo tifusari...nema da se puši ni-gde!
Bili Piton Bili Piton 13:32 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

bocvena
Gotovo je braćo tifusari...nema da se puši ni-gde!


Krenuo da pišem komentar ali stvarno ne mogu na ovu temu...pomirite se, braćo i sestre po navici, s tim da će vas tretirati kao prokazane gubavce. Ja sam već oguglao...
edi-va edi-va 13:40 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Bili Piton
bocvena
Gotovo je braćo tifusari...nema da se puši ni-gde!


Krenuo da pišem komentar ali stvarno ne mogu na ovu temu...pomirite se, braćo i sestre po navici, s tim da će vas tretirati kao prokazane gubavce. Ja sam već oguglao...


Misliš, sateraće nas u četiri zida?
Ono kao, radite to kod kuće, ne moramo mi to da gledamo?

Valjda će se i za moje pravo neka prekomerno tolerantna osoba prošetati jednog dana ... jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne ...
antioksidant antioksidant 13:44 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne .

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema
edi-va edi-va 13:48 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

antioksidant
jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne .

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema


maaa ne mogu da izbegnem radno mesto ...
Bili Piton Bili Piton 13:49 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

antioksidant

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema


O bože ludjaka
edi-va edi-va 13:50 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Bili Piton
antioksidant
jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne .

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema


O bože ludjaka

bocvena bocvena 14:11 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Moj omiljeni nekorektni vic...a nema ni veze sa pušenjem:)
Sede na času debil i gubavac. I u jednom trenutku gubavac uzme onu šaku što mu otpala (drugom rukom:) i baci je kroz prozor. Debil razrogači oči. I tako bacao, uši, nos, ostatak ruke...debil ne može više da izdrži i viknu - Profesore, profesore, gubavac beži sa časa!

Praštaj Libe, drma me nikotinska kriza.
Biljana 77 Biljana 77 14:45 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne ...

Sve dok ne odustaješ od seksa... dobro je.

trol:

Članak u Blicu - Ženama draži kućni poslovi od seksa ...

antioksidant antioksidant 14:49 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Članak u Blicu - Ženama draži kućni poslovi od seksa ...

ok biljana - pogledaj sliku uz clanak pa mi reci da si skroz sigurna da znas sta oni podrazumevaju pod "kucnim poslovima"?
Biljana 77 Biljana 77 14:51 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Ma čim sam videla da se 30% izjasnilo za kućne poslove prestala sam da čitam... Mislim, a nas 70% normalnih?
Jukie Jukie 15:58 08.11.2010

Re: Čekaj malo,



jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne .

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema

maaa ne mogu da izbegnem radno mesto ...


Ili iz Simpsonovih:

Krabappel: Oh, you talk too much. Let's do it on Martin's desk.
Skinner: It is usually the cleanest. [brushes a pencil off the desk]
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:58 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

Ok, svatam...
mariopan mariopan 19:23 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

ivana23
Jelica Greganović
S obzirom da je vlasnik bolnice i njenog dvorišta država, ima li direktor ingerencije mimo državnog zakona na tu temu?


...pušenje nije dozvoljeno ni u onim prostorima koji nisu zatovreni, ali su funkcionalni delovi prostora u kome se obavlja delatnost zdravstvene zaštite, vaspitavanja i obrazovanja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, uključujući i dvorišni prostor, kao i otvoreni prostor za održavanje pozorišnih, bioskopskih i drugih vrsta predstava...

Izvor

Aaaaa?
Pa ja ni u pozorište više ne smem da idem? Jaoooo
talicni talicni 20:14 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

edi-va
antioksidant
jer ja od after sex cigarete nikako ne mogu da odustanem, sve sve, ali to ne .

pa dobro onda je reseno - izbegavaj skolska i bolnica dvorista i nema problema


maaa ne mogu da izbegnem radno mesto ...


Pa nista, ako te uhvate plati kaznu i teraj dalje.
4krofnica 4krofnica 20:33 08.11.2010

Re: Čekaj malo,

teraj dalje


ne znam dokle ce da dotera, jer onda kaznu placa poslodavac a to mu dodje oko 500iljadi...sad da li ce da odbiju od plate ili ce da dobije otkaz, ne znam...

inace, pricala sam sa nekim sluzbenicima iz nekih gradskih ustanova koje nece zaposlenima obezbediti prostor za pusenje.. postoji neki dogovor da se oni sakrivaju gde stignu a sefovi ce da zmirkaju na to dok su pusaci potpisali neki sporazum (?) u kome preuzimaju odgovornost ako ih uhvate ovi sa push-pip-aparatima.
Dr M Dr M 14:18 08.11.2010

centarsut


za 100`s
Dr M Dr M 14:19 08.11.2010

Re: centarsut

edi-va edi-va 14:21 08.11.2010

Re: centarsut

AlexDunja AlexDunja 14:26 08.11.2010

Re: centarsut

edi-va


ova cigareta sigurno nije aftersex
antioksidant antioksidant 14:32 08.11.2010

Re: centarsut

AlexDunja
edi-va


ova cigareta sigurno nije aftersex

ova je in between sex
AlexDunja AlexDunja 14:34 08.11.2010

Re: centarsut


ova je in between sex


ja bih pre rekla: pozivna
antioksidant antioksidant 14:37 08.11.2010

Re: centarsut

pa to ti kazem
kao da kaze: "zar cemo sada stati?"

ovo bi trebalo stampati kao znak za dozvoljeno pusenje
lavandablue lavandablue 14:31 08.11.2010

stetni gasovi i zdravlje dece

www.planeta.org.rs/34/9%20medicina.htm
jednatanja jednatanja 15:12 08.11.2010

Teško je biti u manjini ali, let me try

Brojke ne lažu:

-ako je u SAD 60% dece od 3 do 11god izloženo second-hand dimu, kako li je kod nas onda? (izvor)
-skoro sva deca koja žive u kući sa pušačem imaju merljive količine toksičnih hemikalija u krvi.
-deca pušača su dva puta sklonija da propuše kasnije u životu od dece nepušača
-1/5 raka pluća kod nepušača može se pripisati izloženosti duvanskom dimu u detinjstvu (izvor)

Ne, ne treba zabraniti pušenje na otvorenom prostoru, i treba da postoje određeni kafići-klubovi gde će biti dozvoljeno pušenje, ali meni je potpuno u redu da se pušenje zabrani u dvorištu dečije bolnice. Šta ako neko hoće da prošeta sa bolesnim detetom i mora da prođe kroz dimnu zavesu na ulazu? Šta ako je nekom otvoren prozor, a ispred njega neko puši? Ako deca ostaju u toj bolnici duže, ona na neki način postaje i vaspitna ustanova, pa ako nije dozvoljeno pušiti u dvorištu škole ne treba ni u dvorištu bolnice. I nije vam zdrava logika izjednačavanja (dete je udisalo izduvne gasove iz autobusa koji je prošao pored bolnice, i pojelo BigMac za ručak, pa prema tome može da bude izloženo i dimu cigarete) nego u eliminaciji i suzbijanju, jedne po jedne, nezdrave navike (oko) deteta. Ja bih volela da zabrane i McDonalds, i teretaše na dizel gorivo da upute na obilaznice.

Prošle nedelje na jednoj popularnoj tv emisiji u Nemačkoj reporter je posetio neke od najvećih kardioloških klinika u zemlji. Od uvođenja "smoking ban" u kafićima i restoranima (ne svim), broj infarkta u zemlji se smanjio za otprilike 15%: na Klinici za Kardiologiju u Münsteru 2007, pre zakona bilo je 541 infarkta, sledeće godine 457 infarkta, a 2009 359, znači smanjenje od 33,3%. Takođe se misli da su najviše profitirali nepušači. I brojke iz ostalih zemalja pokazuju slično, nakon samo godinu dana zakona o zabrani pušenja Kanada je zabeležila 13% manje infarkta, Francuska 15%, Island 21%, Švajcarska 22%. Ko želi da pogleda reportažu evo. Znate li koji su to milioni uštede u zdravstvu? Znate li koliko porodica danas živi srećnije zbog tog "diskriminatorskog" poteza vlade?
libkonz libkonz 15:38 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

Šta ako neko hoće da prošeta sa bolesnim detetom i mora da prođe kroz dimnu zavesu na ulazu? Šta ako je nekom otvoren prozor, a ispred njega neko puši?

U konkretnom slučaju novosadske dečije bolnice radi se o velikom prostoru i veoma je lako naći mesta za pušače, a gde se apsolutno niko ne ugrožava.
Jukie Jukie 16:03 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

libkonz

U konkretnom slučaju novosadske dečije bolnice radi se o velikom prostoru i veoma je lako naći mesta za pušače, a gde se apsolutno niko ne ugrožava.

Pa svi takvi argumenti su u suštini kmekanje tipa "nastavniče pustite me da malo prepisujem, što ste takvi, baš sam se nadao da ćete me malkice pustiti da prepišem, i sad mi se srce cepa"
libkonz libkonz 16:10 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

ne slažem se, samo mislim da tim ženama nije lako, a sa ovom zabranom im je još teže. Pa ljudi koji ostavljaju duvan, a nikakvih drugih problema nemaju, znaju da budu prilično nervozni. Ove žene ne mogu ni da spavaju kako treba, hiljadu se problema sruči na njihove glave, pa kako da se bore sa odvikavanjem od pušenja???
Biljana 77 Biljana 77 16:13 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

Pa ljudi koji ostavljaju duvan, a nikakvih drugih problema nemaju, znaju da budu prilično nervozni. Ove žene ne mogu ni da spavaju kako treba, hiljadu se problema sruči na njihove glave, pa kako da se bore sa odvikavanjem od pušenja???

Džaba se trudiš. Talibani svih vrsta i orjentacija...
edi-va edi-va 16:19 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

Talibani svih vrsta i orjentacija..


Da, baš o tome razmišljam ... kako se časom pređe u ekstremno.
jednatanja jednatanja 16:58 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me tr

da, zakoni znaju biti ekstremni: in Scotland the law obliges citizens to allow whoever knocks on their door to use their toilet, in Indonesia, the penalty for masturbation is decapitation, In France it is illegal to name a pig Napoleon...
Biljana 77 Biljana 77 17:00 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me tr

da, zakoni znaju biti ekstremni:

I glupi. Ima zanimljiva knjiga eseja - Istorija ljudske gluposti, Pola Taborija u kojoj je najzanimljiviji i najopširniji deo posvećen glupostima iz oblasti zakonodavstva i birokratije.
jednatanja jednatanja 19:21 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me tr

U konkretnom slučaju novosadske dečije bolnice radi se o velikom prostoru i veoma je lako naći mesta za pušače, a gde se apsolutno niko ne ugrožava.


Lib, uz malo diplomatije sa obe strane, to bi po meni bilo ok...odrediti jedno mesto u dvorištu za pušenje, ako je to mesto podalje od vrata, prozora, jer obično se pušači baš kod vrata sjate. A sa druge strane imaš princip načelnika i ono što stoji u zakonu koji mu omogućava da zabranu uvede i na dvorište bolnice...
libkonz libkonz 19:46 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me try

Džaba se trudiš. Talibani svih vrsta i orjentacija...

da, vidim
maca22 maca22 20:52 08.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me tr

Biljana 77
da, zakoni znaju biti ekstremni:

I glupi. Ima zanimljiva knjiga eseja - Istorija ljudske gluposti, Pola Taborija u kojoj je najzanimljiviji i najopširniji deo posvećen glupostima iz oblasti zakonodavstva i birokratije.

Moze da se dopisu i sredstva za kozmetiku i higijenu. Radioaktivna depilacija i bidei.
lavandablue lavandablue 23:38 09.11.2010

Re: Teško je biti u manjini ali, let me tr

In France it is illegal to name a pig Napoleon...



kako onda citaju Orvela
angie01 angie01 16:23 08.11.2010

a evo,

gde ce nas sve to dovesti!

lavandablue lavandablue 23:44 09.11.2010

Re: a evo,

angie01
gde ce nas sve to dovesti!


a gde to?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana