B92 Blog    Članovi    Bojan Budimac    Opstanak uživo

Bojan Budimac
22:21
UTO
09
JUN

Opstanak uživo

Ne znam skoro nikog ko ne voli naučno-popularne TV programe o prirodi, naročito o životinjama. Svašta se u njima dalo videti, od raznoraznih oplođavanja, rađanja i stasanja životinja, pa do takođe raznoraznih smrti u raljama, kandžama i sličnim alatima predatora. U ovom drugom neki uživaju do mere da se dobar posao pravi snimcima predatora kako ubijaju svoj ručak. Nisam od tih.

Moram da objavim "disklejmer": post sadrži fotografije ručka crne guje, ko ne vole bolje da ne otvara.

Sećate se kako sam trčao da bolje osmotrim crnu zmiju iliti karajilan (Coluber jugularis Linnaeus, 1758 ili Dolichophis jugularis), onomad kad sam opisivao faunu "našeg" kraja? Danas sam imao bliski susret sa tom vrstom dva puta. Prvi put kad sam sišao jutros dole da napravim sebi drugu kafu. Kad sam izašao ispred kuće videh zmiju kako ulazi među stenje nekih 5-6 meatara od kuće, odoh da je osmotrim, međutim, kad me je osetila (nije me mogla videti jer joj je glava već bila u stenju) izvukla se odande i uz jedno hvuuuuš odjurila nekim svojim putem kroz suvu travu i korov. Drugi susret je bio mnogo zanimljiviji.

karajilan01.jpgKulirao sam popodne u fotelji kad me je Fu pozvala, – Dođi, trči, brzo... – bio sam na pola stepenica kad mi je rekla da ponesem fotoaparat. OK, vratih se i zgrabih isti, pitajući je šta se dešava. Karajilan ovde blizu, kaže Fu. Strčah dole i prvo što sam video na mestu koje mi je Fu pokazala (ispod našeg raskošnog duda) su bile dve zmije koje su formirale krug i vrte se oko svoje ose (kičma je osa o kojoj govorim). Stomak crne zmije se povremeno zabeleo u tom vrtenju. Prvi utisak je bio da vode (divlju) ljubav, ali posle sekund dva ukapirah da druge zmije nema od polovine pa nadalje, odnosno da ju je crna guja dopola progutala.

"Ako su ti fotografije loše znači da nisi dovoljno blizu" odzvonilo mi je pravilo omiljenog mi ratnog fotografa Roberta Cape (koga smo pominjali skoro na blogu). Pravilo je naročito primenjivo na ovog digitalnog idiJota koga imam. No, približivši se previše uznemirio sam crnu guju koje se poput "matice" namotavala na "šraf" i.e. drugu zmiju, gutajući je tada još živu, te je ona promenila položaj, ali bivajući u "raskoraku" nije mogla da pobegne.

karajilan04.jpg 

Sedoh na kamen pored, tepajući joj. Pred mojim očima se odvijala uzbudljiva sekvenca iz "Opstanka" ili neke slične serije uživo. Trajalo je to dobrih sat vremena, a kad je završeno, crna guja je veselo otišla svojim putem. Eto...

karajilan09.jpg 

 

karajilan11.jpg

 

karajilan12.jpg 

 

karajilan13.jpg 

––––––––––––––––––

Beleška na margini

Pa nema... odnosno mogu samo reći da se osećam na neki način privilegovanim da sam ovo video.





Komentari (184)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic  22:37 09.06.2009
Preporuka: 12

Почетак сафарија, а овако ће се завршити:

#Link  Replika: 2
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
myredneckself  22:50 09.06.2009
Preporuka: 4

Re: Почетак сафарија, а овако ће се завршити:

Pa nema... odnosno mogu samo reći da se osećam na neki način privilegovanim da sam ovo video.

budimac ovo je fenomenalno što si uslikao! bravo!
i nije mi bilo strašno, mogu da gledam štošta o predatorima svih vrsta,
ne mogu jedino da gledam na AP, ono što stoka od ljudi učini psima. kad vidim one divne poglede napaćenih životinja, pune zahvalnosti, kad se neko pobrine za njih, krenu mi suze
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zeks92  11:06 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Почетак сафарија, а овако ће се завршити:

budimac ovo je fenomenalno što si uslikao! bravo!


... ja sam sinoc, na tepihu, papuchom spljeckao buba-svabu ... danas idem da kupim kuglice ... i razmisljam da i ja napravim foto-safari...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  22:39 09.06.2009
Preporuka: 3

dakle

#Link  Replika: 10
poznato mi je da riba jede ribu, poneka ptica - pticu, pa i čovek čoveka (u momentima nestašice ili pak - dokolice)
Ali zmija - zmiju...
- a od koje je sorte ova pojedena ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  23:31 09.06.2009
Preporuka: 0

Re: dakle

poznato mi je da riba jede ribu, poneka ptica - pticu, pa i čovek čoveka (u momentima nestašice ili pak - dokolice)
Ili, pak, za opkladu ! :) Zamislite, kladite se sa komšijom, pa, ako on dobije opkladu, da pojede vašu ženu, a ako vi dobijete opkladu, da vi pojedete njegovu. I, na nesreću, vi dobijete opkladu, pa morate da pojedete njegovu debelu, rumenu ženu ! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  23:41 09.06.2009
Preporuka: 1

Re: dakle

to da covek coveka jede je prilicna psihologija. postoje razne vrste kanibalizma, cak i velike razlike kod polova...ali da ne trolujem

slike su fantasticne. meni je malo jezivo da gledam, moram da priznam, ali sam juce prisustvovala takodje nesvakidasnjem dogadjaju. elem, da li znamo one velike crne bube koje izgledaju kao Wolsvagen buba? i mnogo se sporo krecu? ima ih mnogo ove godine (nisu jelenak i nisu zokari). elem, primetim jednu tu bubu u uglu stepenica ispred kuce kako joj se trese...well, guza. nije buba na bubi, ne kapiram sta radi, ali proizvodi nekakav zvuk i drma zadnji trap gore dole tako sto ga kao odvaja od gornjeg dela tela. i vidi se nesto kao zakrzljala krila. mnogo smesno, nemam pojma cemu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  06:33 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: dakle

- a od koje je sorte ova pojedena ?

Ne znam, ali je sasvim moguće da je mlada (mlađa) od iste vrste, naime, nisu crne dok ne odrastu. Tako da je zaista reč o "kanibalizmu".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
stari92  07:05 10.06.2009
Preporuka: 2

dakle mog'o s'da vežbaš (logoped),na čeki

Zmija (riba) zmiji (ribi) grize rep.
Na vr' brda vrba mrda.

itd.

D)
-----------------------------:<
маргинално (можда ?)

укиселишелитисеопанци .. ?
(м'с'м,оно,адреналински шок,слаба бешика,..)
_________________

crna mamba od pogleda Čak Norisa ponovo prohoda,kažu,neki .
(izrastu joj udi/ovi k'o kod človečije ribice,pra blavora,..)
.........................................
bajalica protiv reptila reptilskih i dr.
kud god pošlo - dobrodošlo - mene zaobiđi
ko uroči na uda v/i da naskoči
'ajd' ti kumo putem svojim .. x 3
(prim.prev. -sa nemuštog jezika / iCepati po perforaciji )



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vokivasic  08:12 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: dakle

Rekao bih da "pojedena" nije zmija mego blavor, beznogi mediteranski gušter sličan slepiću. To se vidi po bočnom uzdužnom žljebu na telu i po tome što je siroma' krut, nije vijugavo-zmijuljast. Kada bi mogle da se uveličaju slike, možda bi se videli patrljci zakržljalih zadnjih nogu (ispred mesta gde telo prelazi u rep).
Dakle, nije "pojedena" nego "pojeden".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  08:26 10.06.2009
Preporuka: 10

Re: dakle

pa ok sad, ne znamo ni da li je crna guja muško ili žensko, ali možemo to veoma lako otkriti, isto kao i za ribice u akvarijumu - "metodom određivanja pola" tako se zove taj naučni postupak, jednostavan ali lako primenljiv
(ovo je jedinstven trik, obratite pažnju i zadivite sve prisutne na nekoj zabavi)
dakle, objasniću metod na akvarijumskim ribicama :
stanite ispred akvarijuma i pažljivo se zagledajte unutra. Trebalo bi da primetite ribice koje plivaju u raznim pravcima. To je dobro i neophodno, iz prostog razloga što su nam za određivanje pola neophodne upravo - ribice.
Uzmite hranu koju inače jedu, i lagano je u propisanoj količini, koja bi trebala da je naznačena na pakovanju, sipajte u vodu. Primetićete da su ribice krenule ka površini, što je presudan korak u poslu koji želimo da obavimo.
Sada dolazi ključni trenutak i morate dobro da posmatrate :
ako je ribica jela hranu - sa velikom verovatnoćom možete zaključiti da se radi o ženskoj jedinki !
I - suprotno : ako je jeo - skoro je pa sigurno da je u pitanju ribica muškog pola.
Jednostavno, ali efikasno - zar ne ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  08:37 10.06.2009
Preporuka: 6

Re: dakle

evo ga, hvata ga :)))))
obicno i bude negde oko srede, pa do vikenda - ko ziv, ko mrtav.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  09:08 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: dakle

Unfuckable
poznato mi je da riba jede ribu, poneka ptica - pticu, pa i čovek čoveka (u momentima nestašice ili pak - dokolice)
Ali zmija - zmiju...
- a od koje je sorte ova pojedena ?

Od ukusne sorte
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  09:14 10.06.2009
Preporuka: 3

Сага о одређивању пола код риба

Unfuckable
Jednostavno, ali efikasno - zar ne ?

Анфаче, ти си непресушан извор... знања!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  09:15 10.06.2009
Preporuka: 4

Re: Сага о одређивању пола код риба

primenjenog znanja, skromno, ali bespotrebno da dodam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mostarac  22:41 09.06.2009
Preporuka: 2

Hm...

#Link  Replika: 8
Ja ne bih smio izici po noci iz te tvoje kuce.
A i po danu bih bio neprestano oprezan.
Strah me zmija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  22:44 09.06.2009
Preporuka: 4

Re: Hm...

kako to - mostarac, a plaši se zmija ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mostarac  22:45 09.06.2009
Preporuka: 4

Re: Hm...

Unfuckable
kako to - mostarac, a plaši se zmija ?

Zmija i zubara.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  00:03 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Hm...

Zmija i zubara.

bas si heroj...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  10:53 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Hm...

Ja ne bih smio izici po noci iz te tvoje kuce.
A i po danu bih bio neprestano oprezan.
Strah me zmija.

Ove po noći nisu aktivne, one se plaše više nas nego mi njih. To da sam ovoj mogao da priđem na 30 cm je zato što sa pola metra plena koji joj viri iz usta nije mogla da beži.

Ja se više plašim ovoga


i raznih neprijatnih insekata, stršljenova, nekih crvenožutih osa (veličine omanje rode) i krpelja.

P.S. Škorpija na slici je dobrih 6 cm dužine. Skončala je u tegli pomoću koje sam je uhvatio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mostarac  11:56 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: Hm...

Bojan Budimac
Ja ne bih smio izici po noci iz te tvoje kuce.A i po danu bih bio neprestano oprezan.Strah me zmija.Ove po noći nisu aktivne, one se plaše više nas nego mi njih. To da sam ovoj mogao da priđem na 30 cm je zato što sa pola metra plena koji joj viri iz usta nije mogla da beži. Ja se više plašim ovogai raznih neprijatnih insekata, stršljenova, nekih crvenožutih osa (veličine omanje rode) i krpelja. P.S. Škorpija na slici je dobrih 6 cm dužine. Skončala je u tegli pomoću koje sam je uhvatio.

Bjezi odatle dok si ziv!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  12:39 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Hm...

Bjezi odatle dok si ziv!

Ubod ovdašnje škorpije iako bolan nije smrtonosan, daleko bilo. One su aktivne noću, a danju možeš naleteti na njih samo slučajno. Mere opreza su: nikad ne raditi ništa sa kamenjem bez rukavica, zatvorenu obuću ako je kojim slučajem bila napolju proveriti (protresti), isto važi i za rukavice. Vole da se zavlače u tamna (vlažna) mesta, komšiju Sinana koji je isto kao mi "stranac" ubolo kad mu se nešto otkotrljalo ispod zamrzivača koji je bio napolju. Kaže ništa strašno. Hasana u proseku ubode jednom godišnje... Nije ništa za bežati :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  12:57 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Hm...

Bojan Budimac
Ubod ovdašnje škorpije iako bolan nije smrtonosan, daleko bilo. ...Nije ništa za bežati :)


Некаквих шкорпијица има и у Београду. Показали ми пријатељи, усликали на прозору усред Мишарске улице. За убод не знам...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  15:33 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: Hm...

Ubod ovdašnje škorpije iako bolan nije smrtonosan
U principu, škorpije i nisu smrtonosne (osim za stare, bolesne, alergične....dakle za ugrožene kategorije ljudi i to samo par vrsta škorpija.)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  22:43 09.06.2009
Preporuka: 2

Сурова природа...

#Link  Replika: 8
Фотографије су изванредне и врло речите! Већа змија гута мању... тако то бива и готово.
Посматрајући ове фотографије постаје јасно зашто је змија која прождире властити реп тако чест мотив у различитим религијама и веровањима, од Египта па надаље. И теби се, на тренутак, учинило да видиш неки сличан призор.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  22:53 09.06.2009
Preporuka: 4

Re: Сурова природа...

И теби се, на тренутак, учинило да видиш управо тај призор.


Ne znam za Bojana, meni se ucinilo da zmija siluje bastensko crevo.

Onda sam uzeo jace naocari, kupljene danas, na pijaci.

A onda sam procitao i tekst.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  22:55 09.06.2009
Preporuka: 0

Re: Сурова природа...

Ne znam za Bojana, meni se ucinilo da zmija siluje bastensko crevo.

zmija koja se lozi na gumu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  23:05 09.06.2009
Preporuka: 3

Re: Сурова природа...

Dr M
Ne znam za Bojana, meni se ucinilo da zmija siluje bastensko crevo.


По принципу љубав је слепа...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pnbb  23:28 09.06.2009
Preporuka: 0

Re: Сурова природа...

ucinilo da zmija siluje bastensko crevo

doktore, al si mastovit...
onaj tvoj koleza iz beca, ko zna sta bi rekao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  23:59 09.06.2009
Preporuka: 6

Re: Сурова природа...

onaj tvoj koleza iz beca, ko zna sta bi rekao


Ma pusti, taj je covek bio opsednut seksom, pa bi crevo bilo debelo crevo...znas kako ide to kod tih opsednutih.
A kod nas, koji nismo opsednuti, stavis druge naocari ...ti vidis bolje ali...ljubav je i dalje slepa, kao sto kaze mirelarado
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  01:26 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Сурова природа...

Посматрајући ове фотографије постаје јасно зашто је змија која прождире властити реп тако чест мотив
Zmije jedu od glave!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  01:59 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Сурова природа...

NNN
Посматрајући ове фотографије постаје јасно зашто је змија која прождире властити реп тако чест мотив
Zmije jedu od glave!


Да, али када су митови које спомињем настајали, змије у клупку није посматрао биолог, већ престрављени ратар, па му се чинило да види нешто попут:

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mimi09  02:25 10.06.2009
Preporuka: 3

Re: Сурова природа...


Ouroboros

The Ouroboros (Greek Ουροβόρος, from ουροβόρος όφις "tail-devouring snake", also spelled Uroboros is an ancient symbol depicting a serpent or dragon swallowing its own tail and forming a circle.
The Ouroboros often represents self-reflexivity or cyclicality, especially in the sense of something constantly re-creating itself, the eternal return, and other things perceived as cycles that begin anew as soon as they end (See Phoenix). It can also represent the idea of primordial unity related to something existing in or persisting from the beginning with such force or qualities it cannot be extinguished. The ouroboros has been important in religious and mythological symbolism, but has also been frequently used in alchemical illustrations, where it symbolizes the circular nature of the alchemist's opus. It is also often associated with Gnosticism, and Hermeticism.
Carl Jung interpreted the Ouroboros as having an archetypical significance to the human psyche. The Jungian psychologist Erich Neumann writes of it as a representation of the pre-ego "dawn state", depicting the undifferentiated infancy experience of both mankind and the individual child
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  22:44 09.06.2009
Preporuka: 1

gmiz

#Link  Replika: 0
Sve sto gmize, nema noge, mi je, onako... Svaka cast na blizini fotografisanja. Nema straha?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  23:26 09.06.2009
Preporuka: 0

Kruženje materije

#Link  Replika: 3
Neko tu nekoga pojede i - ok - to je materija koja je iz jednog organizacionog oblika prešla u drugi oblik i postala sastavni deo tela predatora.

Ali, šta se događa sa duhom pojedenog? Da li on takođe na izvestan način postaje deo duha predatora, ili izašavši iz tela žrtve slobodno ishlapi kroz telo predatora i odlazi nekud?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  23:31 09.06.2009
Preporuka: 3

Re: Kruženje materije

Ali, šta se događa sa duhom pojedenog

misliš, kao u stihu :
"moj Duh sada slobodno luta
videćeš ga na putu za Jug
"

ili više onako - da li je zadržao, na primer, svoj veseli duh, iako je pojeden ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  23:46 09.06.2009
Preporuka: 1

Re: Kruženje materije

Svejedno, i ako je pojeden namćor, i ako je pojeden veseljak, ova teška nutricionistička metafizika stoji :)

"moj Duh sada slobodno luta
videćeš ga na putu za Jug "

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  23:48 09.06.2009
Preporuka: 0

Re: Kruženje materije

Unfuckable
Ali, šta se događa sa duhom pojedenogmisliš, kao u stihu :"moj Duh sada slobodno lutavidećeš ga na putu za Jug "ili više onako - da li je zadržao, na primer, svoj veseli duh, iako je pojeden ?
A što na putu za Jug, što ne bi recimo na Istok ili na Zapad, to je ljepše ?

Dobro Unfe, gdje si ti, dodješ tamo, potpališ vatru pa pobjegneš pa posle ja i Milan ispaštamo.:))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  23:38 09.06.2009
Preporuka: 0

Zato

#Link  Replika: 4
moj prijatelj pije pivo " 'ladno kao zmija ".
Crna guja ovu drugu 'ladnokrvno popi.

PS Što nisi spasio zmiju nemoćnicu?
A, da slikao si .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  00:19 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: Zato

Ne uživam u ovim prirodnim prizorima, ali mi nisu ni upola strašni kao snimci rata, bombi, stradanja.
Super si ovo slikao, a trebalo je i strpljenja. Ova Crna guja je baš gustirala svoj obrok tih sat vremena, a sad će danima da kulira, zar ne?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  00:44 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zato

PS Što nisi spasio zmiju nemoćnicu?

sto? pa zmija jede drugu zmiju jer je gladna. da je bojan slikao kako covek ubija coveka, pitanje bi bilo na mesto (stimuvezi, ratna fotogradija, cemu?).

postoji fenomenalan snimak bele ajkule koja hvata foku. Planet Earth (BBC).


samo da podvucem da ova mrcina koja je cela iskocila par metara iznad okeana je teska nekoliko tona.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  05:53 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zato

BebaOdLonchara
PS Što nisi spasio zmiju nemoćnicu?

sto? pa zmija jede drugu zmiju jer je gladna. da je bojan slikao kako covek ubija coveka, pitanje bi bilo na mesto (stimuvezi, ratna fotogradija, cemu?).

postoji fenomenalan snimak bele ajkule koja hvata foku. Planet Earth (BBC).


samo da podvucem da ova mrcina koja je cela iskocila par metara iznad okeana je teska nekoliko tona.


Uh, nama roniocima nikad nije svejedno kad vidimo ovakav prizor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  08:24 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: Zato

BebaOdLonchara
PS Što nisi spasio zmiju nemoćnicu?

sto? pa zmija jede drugu zmiju jer je gladna. da je bojan slikao kako covek ubija coveka, pitanje bi bilo na mesto (stimuvezi, ratna fotogradija, cemu?).

postoji fenomenalan snimak bele ajkule koja hvata foku. Planet Earth (BBC).


samo da podvucem da ova mrcina koja je cela iskocila par metara iznad okeana je teska nekoliko tona.


Bojan je uradio fenomenalnu stvar. Zabeležiti " okom kamere " trenutak prirodne selekcije, a pri tom ostati priseban i pratitit taj tok do kraja, treba imati hrabrosti i smirenosti, istančan osećaj , smisao za bitno... da on to ne poseduje mi bi ostali uskraćeni za jedan novi doživljaj.
Postavljeno pitanje u vezi sa spasavanjem je više pošalica, ali nisam lupio ovo ili ovo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  23:44 09.06.2009
Preporuka: 0

Ovo

#Link  Replika: 0
nijesam vidjao do sada u prirodi.
Vidjao sam zmije kako hvataju miševe, žabe i guštere čak, ali ovako nešto ne.

Da je mogao da se snimi momenat kada je ona uhvatila za glavu to bi bio pogodak.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:26 10.06.2009
Preporuka: 3

Obrnuta radnja...

#Link  Replika: 2
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
myredneckself  01:21 10.06.2009
Preporuka: 0

da li volite

Will Ferrell-a ?
Men vs Wild
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  07:22 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: da li volite

Bear Grylls je heroj mog detinjstva
i - rezonuje potpuno prirodno :
pojede sve što je manje od njega
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  01:19 10.06.2009
Preporuka: 1

FENOMENALNO!

#Link  Replika: 0
Svaka čast!
Zadao si domaći zadatak za Nat Geo.
Jedino spektakularnije od ovoga bi bilo kada bi Albicilla uslikao (ili još bolje snimio) kako orao belorepan (albicilla) u letu hvata orla ribara i krade mu ribu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
eizo  02:02 10.06.2009
Preporuka: 2

...

#Link  Replika: 0
Zmije...fantasticna klopa
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
topcat  02:50 10.06.2009
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
Prvi utisak je bio da vode (divlju) ljubav

Jednom sam gledala na TV parenje kraljevske kobre (a i ja baš nađem program)
Ovo izgleda manje strašno...ali cijelo vrijeme mi je u glavi to gutanje...kako? kuda?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  05:36 10.06.2009
Preporuka: 2

vukovi

#Link  Replika: 0
obavili posao, Subra kod Herceg Novog. Snimljeno na nekom pecinarenju pre par godina. Bojane, slobodno skini fotku ako mislis da je malo prejako.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  05:47 10.06.2009
Preporuka: 1

Zmiju zmija niz poljanu vija

#Link  Replika: 2
u tom vijanju ogladni i umesto sexa padne rucak. Prica iz prirode.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  06:45 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Zmiju zmija niz poljanu vija

u tom vijanju ogladni i umesto sexa padne rucak


Gospode, ne dozvoli da ikad budem toliko gladan!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  17:13 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Zmiju zmija niz poljanu vija

Gospode, ne dozvoli da ikad budem toliko gladan!

A sta ako je ona gladna?

velika slika


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  06:03 10.06.2009
Preporuka: 5

Jos jedna "R" rated fotografija.

#Link  Replika: 0
Uške proždire svog kućnog ljubimca, Srkija.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Strongman  07:20 10.06.2009
Preporuka: 1

Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

#Link  Replika: 5
Vidi se da mi je drago



Samo izgleda da sam poceo da povracam, a nisam. Nisam keve mi

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  13:30 10.06.2009
Preporuka: 2

Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

I ja se slikao s (proporcionalno manjom) zmijom (samo za prijatelje sa FB, dakle nije za Unfa )

Rado bih se slikao i sa većom zmijom

(da se lepo izuvijamo), al' mi ne da žena
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  13:38 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

I ja se slikao s (proporcionalno manjom) zmijom (samo za prijatelje sa FB, dakle nije za Unfa )

au....
a za unfa i bolje da ne vidi, to bi ga sprzilo.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  13:43 10.06.2009
Preporuka: 6

Re: Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

džaba trud fejsbučani
pecate pastrmku na bućkalo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  14:28 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

buckalo-ne buckalo, gle Japance tamo....

i ona te gledala i gledala svojim bademastim ocima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  19:35 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: Ja sam bas veliki ljubitelj zmija

džaba trud fejsbučani
pecate pastrmku na bućkalo
FejsBuć?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bauer.  07:46 10.06.2009
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 7
Ja baš pre neki dan video prvu zmiju u pustinji, za deset godina provedenih ovde,



Kingsnake, kažu, spada u udave i hrani se zvečarkama. Isto nije bilo prijatno biti u njenoj blizini. A pojavila se niodkuda, što je prilično neobično jer ta stvorenja teže da izbegavalju ljude i gužvu. Kako se pojavila, tako je i nestala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  07:59 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

bauer.
Ja baš pre neki dan video prvu zmiju u pustinji, za deset godina provedenih ovde,



Kingsnake, kažu, spada u udave i hrani se zvečarkama. Isto nije bilo prijatno biti u njenoj blizini. A pojavila se niodkuda, što je prilično neobično jer ta stvorenja teže da izbegavalju ljude i gužvu. Kako se pojavila, tako je i nestala.


Jede zvecarke! Kakva neman! Kod tebe mora da ima zvecarki na metre komso, cudo da nisi ni jednu do sada video. Ovde kod mene je malo ladno za njih, ali sam naleteo jednom ili dvaput dok sam terao mauntin bajk po okolnim brdima. Ali zato u istocnom Koloradu - koliko volis. Samo za mene je cottonmouth tiha jeza:



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  08:10 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: ...

spada u udave i hrani se zvečarkama

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bauer.  08:14 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: ...

Kod tebe mora da ima zvecarki na metre komso, cudo da nisi ni jednu do sada video.

gde se ja krećem, čak i kada zađem dublje u pustinju, uglavnom ima toliko buke i mašinerije okolo da svako normalan prvo poželi da pobegne odatle. zato je i ova zmija bila iznenađenje za sve.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bauer.  08:17 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

spada u udave i hrani se zvečarkama

šta ? eno imaš link, tamo sve piše. jede zvečarke. davi ih valjda, otkud ja znam? prvi put sam je video u životu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  08:18 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: ...

bauer.
Kod tebe mora da ima zvecarki na metre komso, cudo da nisi ni jednu do sada video.

gde se ja krećem, čak i kada zađem dublje u pustinju, uglavnom ima toliko buke i mašinerije okolo da svako normalan prvo poželi da pobegne odatle. zato je i ova zmija bila iznenađenje za sve.


Da, da, ali zato kad odes da kampujes, moras dobro da pazis! Doduse, bar tu kod vas medvedi ne izvlace kampere iz vreca za spavanje. Nadam se ;-).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  08:19 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: ...

ma mislio sam....ko još pametan jede zvečarke ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  08:29 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: ...

bauer.
Kod tebe mora da ima zvecarki na metre komso, cudo da nisi ni jednu do sada video.

gde se ja krećem, čak i kada zađem dublje u pustinju, uglavnom ima toliko buke i mašinerije okolo da svako normalan prvo poželi da pobegne odatle. zato je i ova zmija bila iznenađenje za sve.


Mada ni ovi nasi poskoci nisu za potcenjivanje. Na osnovnom kursu u mom pecinarskom klubu se izucavaju kao "opasnosti u prirodi" i njih sam se vala nagledao na terenima po Srbiji i Crnoj Gori. Ucili su nas da poskok uglavnom nije terminalno otrovan, sem ako zrtva nije dete ili neko stariji. Ali ti zato skoro 100% amputiraju ekstremitet za koji te je maznuo. Video sam neke fotke gde je zrtvi ruka posle ujeda potpuno crna, ali kao ugalj. I poskok ima jednu zajebanu osobinu, a to je da je vrlo teritorijalan i za razliku od vecine "normalnih" zmija ne sklanja se od uljeza, vec ume da pojuri intrudera! Nisam to nikad doziveo, fala bogu, ali ono strasno siktanje dobro pamtim, a kad vidim onaj roscic, miki, pali, nema diskusije ko je sef u tom delu sume ili kamenjara! Takodje, cuo sam da daleko veci broj zrtava umre od primene protivotrova, ili snosi neke trajne posledice po zdravlje, tako da na to manjevise nikad ne racunamo.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  08:03 10.06.2009
Preporuka: 18

vic

#Link  Replika: 0
U ZOO vrtu tišinu jutra naruši uspaljeni zec, koji se zakačio za ogradu kaveza, drma je i dere se : "ja sam zec jebač..moram momentalno nešto da opalim..pod hitno da mi dovedete neku". Dodje čuvar i krene da ga smiruje..kao..alo, smiri se, ne možeš tako da se ponašaš..sačekaj..ovo, ono. Medjutim, zec se ne smiruje i nstavlja da pravi buku. Čuvar ode kod upravnika i informiše ga o problemu...zec divlja, uznemirio je ostale životinje, šta da radimo..? Čuvar razmisli i kaže : "pa ništa..vodi ga kod one kurve, zmije, nek je kresne, pa će da se smiri". Ode čuvar kod zeca..hajde, vodim te na sex..otvori mu kavez...zec išeta ko kauboj, ude kod zmije i kaže : "ja sam zec jebač..sad ću da te odvalim". Gleda ga zmija i..cap...proguta ga celog...a onda se zamisli, pošto je, je l da, kurva, da je možda ipak trebala prvo da ga pusti da je siluje..i..cap..ispljune ga celog. Zec ustaje onako ulepljen, briše se i kaže : "slušaj kurvo, sledeći put kad kreneš da pušiš, slabije vuci" :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  08:14 10.06.2009
Preporuka: 1

boa

#Link  Replika: 4
Gledao sam jednom na nekoj farmi aligatora kako hrane malu bou. Zmijce ima 20 cm max, dakle beba. I donesu joj smznutog misa. Iz nekog razloga ja sam mislio da se ti udavi lagano obaviju oko plena i onda ga polako stezu i dave, letnji dan do podne, dok doticni ne ispusti dusu na nos. I moram da priznam da sam se opasno iznenadio. Dakle, zapanjujuce je koliko eksplozivne snage razvije to malo zmijsko telo! Znaci ona je skocila na tog jadnog misa i obmotala se oko njega toliko brzo i snazno da citav dogadjaj oko ne moze da prati.

Faza 1: njus!


Faza dva: cap!



Znaci izmedju ove dve fotke je proteklo oko milisekunda. I taj momenat mi je ostao urezan u secanju jer je pred mojim ocima bljesnula potpuno divlja i veoma krvolocna zivotinja u necemu sto ljudi inace drze kao kucne ljubimce. A zamislite samo kako to radi odrasla boa, od nekoliko metara! Znaci smrska te jos pre nego sto shvatis sta te spopalo. Tad mi je postalo jasno zasto u uputstvu za vlasnike ovog kucnog ljubimca pise da odrasle boe nije preporucljivo hraniti iz ruke.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  10:52 10.06.2009
Preporuka: 6

Re: boa

Pre dve tri godine u mom dvoristu nasla se mlada belouska, kako, ne znam.

Cujem da ovaj mali pas laje nenormalno a to radi samo ako otera komsijsku macku na drvo pa moram da je spasavam, i zato sam izasla iz kuce, da vidim sta je.
Na stepenicama se sklupacala mlada belouska, mozda 60 cm, a mali cvikator laje na pola metra razmaka, ne sme da pridje. Ona se sklupacala, i ja uzmem lopatu da je poduhvatim i prebacim u park, jer one su korisne, love miseve i druge stetocine.
E, cim sam se ja pojavila , mali se okurazio pa je munjevito zgrabio za rep i odvukao dva tri metra dalje, pustio je ( od straha) i opet poceo da laje. Ja dodjem tamo sa lopatom, jer zmija se opet sklupcala, pokusavam da odvojim psa ali on bezi kao lud, laje i ceka priliku da je opet uhvati za rep i povuce po dvoristu.
Cuje komsinica galamu pa eto i nje da vidi sta se zbiva a ona se ludacki plasi zmija........kada je videla sta je to pocela je da zavija kao sirena za uzbunu, umalo da joj pozli. Umesto jednog problema imala sam ludo kuce, jos ludju komsinicu i prestravljenu zmijicu.
Krenem redom........
Uhvatim kuce i ubacim ga u kucu ( rucno ubacivanje).
Dreknem na komsinicu da mi otvori kapiju, ona se momentalno izgubi...pobeze.
Otvorim kapiju ( prema parku).
Poduhvatim lopatom zmiju i izbacim je u duboku travu parka ( izbacivanje lopatom)...tu ima mesta za skrivanje i hrane koliko joj dusa zeli. Park je veliki i ima puno drveca, zbunja, panjeva i svega lepog za zivot.
Ne volim zmije ni da vidim, vise se gadim, ali ne volim ni ubistvo u mom dvoristu.

One fotke se retko mogu snimiti, svaka cast na prisebnosti i strpljenju!
Pozzzzzz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  10:56 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: boa

Krenem redom........

:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  10:58 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: boa

kada je videla sta je to pocela je da zavija kao sirena za uzbunu

Podseća me na prvi sustret Fu sa zmijom (kad se pola mahale sjurilo da vidi šta joj je), a eto navikla se pa me je vrlo pribrano zvala i setila se fotoaparata.
ali ne volim ni ubistvo u mom dvoristu.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  11:22 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: boa

Bolje da ne znas koliko sam se i ja uplasila, bas nije prijatno a kratko je i trajalo,ali sam zato uzela lopatu i bacila je ( lepo je letela) a trava duboka , meko prizemljenje......bar se nadam
Komsinica mesecima nije smela preko parka da ode u komsiluk prekoputa, sve okolo naokolo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
cassiopeia  09:31 10.06.2009
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 1
Svratila, pročitala, videla , lupila preporuku za hrabrost* i strpljenje i otišla jer me jeza prolazi i strah me kad vidim zmiju pa i na slici

* meni su hrabri svi koji priđu zmiji bliže od 5m
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
iris.davidovich  10:04 10.06.2009
Preporuka: 5

Re: ...

jeza prolazi i strah me kad vidim zmiju pa i na slici

scena od pre neki dan:
ulazim u stan kod muzevljevih roditelja, i zaticem muzevljevu majku kako vristi i zgrazava se nad zmijskim prizorima na animal planet. jao, jao, sto se ja plasim zmija, grozno mi je da ih vidim i na tv-u. hiiiii, gle, gle, haaaaa, ne bih ja ovo smela, strasno, itd. uzmem daljinski i klik! gle'te ovo! nema zmija!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  10:12 10.06.2009
Preporuka: 6

хе,хе

#Link  Replika: 1
на семинарима нас путара у (бившој) ЈУ вазда је присутан био наш београдски Профа већ зашао у године али дрчан још по питању женскиња па се домаћин обично побринуо да за тих пар дана трајања наших дружења Профа има друштво поменутог пола по могућству млађег узраста. једне године семинар се баш поклопио са прославом Профиног рођендана (73) те му за ту прилику друштво ( па и ноћно) правила знана локална - вокална уметница снадимком Кобра . и тако једно јутро ми се окуписмо у бару хотела где смо отсели да малко текућим калафонијумом прогргламо грла запечена од пушења и пића претходне ноћи, међу нама наравски и Профа ,свеж избријан, кад евоје унеко доба и Кобра недотерана, сподочњацима дозуба прилази шанку те ће гласно
- колими брее овог Мунгоса ували
ми се згледасмо а Профа се , присећамсе, само смешкао . . .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  10:55 10.06.2009
Preporuka: 3

Re: хе,хе


Gde je Mungos da ovo procita?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  11:17 10.06.2009
Preporuka: 4

A pre sat vremena

#Link  Replika: 37
sam se sreo sa ovom nindžom Potemkin



Dobila je uobičajen tretman -- očistio sam je od krpelja (bilo je jedno desetak), a Fu ju je zadržala na ručku, dala joj je pola krastavca što je ova u slast pojela i otišla svojim putem.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  11:55 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: A pre sat vremena

Да ли сам ја сањао то или се крпељи могу чистити тако што их премажеш неком помадом прво па онда се њима нешто деси па је онда лако? Немам појма о детаљима, само знам да је било неке помаде у причи, нешто обично, као Nivea рецимо.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  12:10 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

benzin, kakva crna pomada...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  12:11 10.06.2009
Preporuka: 7

Re: A pre sat vremena

бре, вишња, каква црна помада, nivea је бела.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  12:19 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: A pre sat vremena

Ne, krpelja treba uhvatiti pincetom sto blize kozi za rilicu ako je moguce ili bar sto blize i zavrnuti u suprotnom smeru od kazaljki na satu, brzo i bez pritisaka na glavu ili trbuh krpelja ( da ne povrati sadrzaj stomaka)......ako se necime premaze pre ce biti da ce samo da povrati kroz rilicu u kozu i tada da ispusti sadrzaj stomaka i eventualno zarazi lajmskom bolescu ( ako je on zarazen).

To sam se informisala zbog mog malog psa, pile moje malo.

Moj pas ponekad pokupi krpelja u parku i tako ga skinem, brzo i lako. Alergican je jadan na te ujede i imao je napad gusenja sad skoro pa mu je zabranjeno setanje parkom , samo u dvoristu ( trava na 2 sm posecena). I Frontlajn kao zastita.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  13:04 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: A pre sat vremena

Ne, krpelja treba uhvatiti pincetom sto blize kozi za rilicu ako je moguce ili bar sto blize i zavrnuti u suprotnom smeru od kazaljki na satu,

Tako je, to mazanje i slično samo može da dovede do toga da se uguše sa sve rilicom u koži. Ovo sa kornjačama je meni misterija zašto se krpelji kače na njih, s obzirom da se uglavnom kače na mekše delove oklopa (oko nogu) gde nema šanse da dođu do krvi.

Da, Frontline je zakon, s tim što naši psi zbog okoline moraju da imaju dvostruku zaštitu pa nose i one ogrlice (nije zdravo, znam, ali je zdravije od krpelja). Za seoske i komšijske džukce upotrebljavamo, Bayticol (Bayerov proizvod) sa sličnim efektom kao Frontline, a upotrebljava se za sve od krave pa do pasa (naravno, različite doze) -- nije preporučljiv za pse sa svetlom dlakom i osetljivom kožom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  13:09 10.06.2009
Preporuka: 4

Re: A pre sat vremena

mislim da je bacač plamena najefikasniji za krpelje, ubedljivo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  13:20 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

знао сам где треба да питам. ево и на ПП сам добио још једну потврду да је механички начин најбољи, ништа мазање, ништа бацачи пламена.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  13:20 10.06.2009
Preporuka: 3

Re: A pre sat vremena

Unfuckable
mislim da je bacač plamena najefikasniji za krpelje, ubedljivo

Da ih skinem sa psa pre toga?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  13:32 10.06.2009
Preporuka: 10

Re: A pre sat vremena

Da ih skinem sa psa pre toga?

ajbg : ja vam rešim problem krpelja a vi me zavitlavate oko sitnica ???


...to kao u onoj priči kada su rešavali problem nemačkih podmornica, pa se obratili jednom Geniju, čije je raposloženje stalno bilo kao moje danas (tko ne razume neka pogleda gore "metodu za određivanje pola akvarijumskih ribica" )
dakle : pitaju oni Genija, i on - posle kraćeg razmišljanja kaže :
"Imam rešenje!"
Oni se obraduju, nije mala stvar rešiti problem nemačkih podmornica koje su kasapile savezničku flotu.
I nastavi on dalje, samouvereno ( a kako bi?) :
"Treba ugrejati okeane do tačke ključanja!"
Oni se skamene, i neko se usudi da pita :
"Ali, kako to da izvedemo?"
i tu sledi :
"Jbg, ja vam rešim problem nemačkih podmornica a vi me zezate sa beznačajnim detaljima !"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  13:45 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: A pre sat vremena

ajbg : ja vam rešim problem krpelja a vi me zavitlavate oko sitnica ???


zakeraju Unf, zakeraju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  13:51 10.06.2009
Preporuka: 0

Re: A pre sat vremena

:)))))))))))))))))
a pajz ovog genija:
"Ali, kako to da izvedemo?"

auuuu, tecite suze moje..... :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  14:17 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena



Dobro ,znala sam s kim imam posla (Unf) ali ko me natera da naivno citam ono uputstvo za akvarijumske ribice ......do kraja verujuci da ce tu negde biti pravi odgovor , da priznam blam

Ima moj sin akvarijum i u njemu samo jednu ogromnu ribu,crna i dugacka, snajka i ja nekako verujemo da je muska.....ne znam zasto. Kada o njoj govorimo govorimo u muskom rodu :" da li je njega neko nahranio danas?" i tako sve....i citam sad ja Unfovo uputstvo, mislim resicemo zagonetku.

Pa kad sam se ja navukla cekam snajku da dodje sa posla da joj posaljem uputstvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  15:52 10.06.2009
Preporuka: 3

Re: A pre sat vremena

mariopan
Ne, krpelja treba uhvatiti pincetom sto blize kozi za rilicu ako je moguce ili bar sto blize i zavrnuti u suprotnom smeru od kazaljki na satu,


A sta ako neki krpelji imaju kontranavoj? Sta mislis jel mu navoj metricki ili imperijalni?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  16:08 10.06.2009
Preporuka: 4

Re: A pre sat vremena

i, kako to uputstvo "counter - clockwise" uopšte funkcioniše na južnoj a kako na severnoj hemisferi ? ? ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  17:06 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

srdjan.pajic
mariopan
Ne, krpelja treba uhvatiti pincetom sto blize kozi za rilicu ako je moguce ili bar sto blize i zavrnuti u suprotnom smeru od kazaljki na satu,


A sta ako neki krpelji imaju kontranavoj? Sta mislis jel mu navoj metricki ili imperijalni?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  20:03 10.06.2009
Preporuka: 2

Re: A pre sat vremena

Unfuckable
i, kako to uputstvo "counter - clockwise" uopšte funkcioniše na južnoj a kako na severnoj hemisferi ? ? ?


Izvrsno pitanje kolega. Kako se prepoznaje navoj krpelja ukoliko se zadesimo u blizini ekvatora? Koliki je maksimalni moment sile zavrtanja i da li je potrebno koristiti kalibrisani moment-kljuc, a ne raditi to nestrucno "iz ruke", da bi se izbreglo ostecenje navoja ili torziono ostecenje glave krpelja, u slucaju da pogresimo smer?




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  20:11 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

da li je potrebno koristiti kalibrisani moment-kljuc

Ček. ček radi se o odvrtanju, koji će nam moment-ključ za odvrtanje? Ostalo sve stoji kao potencijani problem i pitanja...

P.S. Uške je car. Obožavam ga skroz na osnovu tih nekoliko fotografija.

EDIT: Jednom davno (84) u vojsci sam pokvario navoj na krpelju, mesecima sam na tom mestu imao ranicu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  20:14 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

torziono ostecenje glave krpelja, u slucaju da pogresimo smer?

kako bre mozes da pogresis smer?

kad si u blizini ekvatora, budes neeezan (a i inace u zivotu, jel), a tamo dole - kao sto znamo iz Politikinog zabavnika - i voda u slivniku kade vrtlozi naopacke. ne znam sto ne bi i krpelji, jel tako - tako je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  20:19 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

vishnja92
torziono ostecenje glave krpelja, u slucaju da pogresimo smer?

kako bre mozes da pogresis smer?

kad si u blizini ekvatora, budes neeezan (a i inace u zivotu, jel), a tamo dole - kao sto znamo iz Politikinog zabavnika - i voda u slivniku kade vrtlozi naopacke. ne znam sto ne bi i krpelji, jel tako - tako je.

Nisu uzeti u obzir nadmorska visina, pritisak i vlažnost vazduha, smatram to nedopustivim u ovako stručnoj raspravi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  20:24 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

Bojan Budimac
da li je potrebno koristiti kalibrisani moment-kljuc

Ček. ček radi se o odvrtanju, koji će nam moment-ključ za odvrtanje? Ostalo sve stoji kao potencijani problem i pitanja...

P.S. Uške je car. Obožavam ga skroz na osnovu tih nekoliko fotografija.

EDIT: Jednom davno (84) u vojsci sam pokvario navoj na krpelju, mesecima sam na tom mestu imao ranicu...


Ja sam ga vadio iz jedne devojcice oko koje sam se mnoooogo trudio, pa ostala glava koja mi je zapecatila sudbinu

Apropo navoja, rekao sam u slucaju da smo u blizini ekvatora i pod pretpostavkom da krpelji nemaju standardnu oznaku za smer navoja na guzici, pa je potrebno doticni ustanoviti eksperimentalnim putem. Drugim recima, ako se malo zanesemo u pogresnom smeru, cisto da znamo koliko imamo fore do plasticne deformacije.... Alo, jel ima ovde bre neki masinac, nema nista gore nego kad neko pusti banderasa da lupeta o mehanici


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
srdjan.pajic  20:27 10.06.2009
Preporuka: 1

Re: A pre sat vremena

vishnja92
torziono ostecenje glave krpelja, u slucaju da pogresimo smer?

kako bre mozes da pogresis smer?

kad si u blizini ekvatora, budes neeezan (a i inace u zivotu, jel), a tamo dole - kao sto znamo iz Politikinog zabavnika - i voda u slivniku kade vrtlozi naopacke. ne znam sto ne bi i krpelji, jel tako - tako je.


Ah, koleginice, vidi se imate snaznu teoretsku podlogu, ali mislim da vam nedostaje nesto prakse u odvrtanju srafova/krpelja, a narocito u lomljenju istih, sto se desava bez upozorenja ako su slabijeg kvaliteta (made in china, al' da ne pokrecemo tu kontroverzu na ovom blogu, ok?).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA