Društvo| Politika| Život| Životni stil

Zen Politika

Neven Cvetićanin RSS / 23.04.2015. u 18:46

Postoji zen politika i postoji frljava politika. Zen politika je - kada imate problem - fokusirate se na njega, mislite o njemu i pre ili kasnije ga rešite, ovom ili onom metodom. Frljava politika je da problem, kada ga imate, nesposobni da ga rešite, gurnete pod tepih, izmišljajući novi problem koji „kao" rešavate, opet na isti „frljavi" način izmišljanja novih problema. U prvom slučaju problem je rešen i možete se prepustiti blaženom zenu, mirno čekajući novi problem, koji ćete opet efikasno rešiti na sličan način. U drugom slučaju, problemi sa gomilaju i vremenom postaju nerešivi.
U Srbiji smo velemajstori frljave politike. Kod nas je retko koja politička generacija uspela da potomcima ostavi čiste račune - bez obzira da li se radi o državnom dugu, poluizgrađenoj, odnosno zapuštenoj, infrastrukturi ili najprizemnijem nivou krečenja fasada. Umesto da okrečimo fasadu, napravimo put, donesemo održiv državni budžet ili pak smislimo način da nešto proizvedemo, prodamo i prihodujemo, mi ti se očas posla bacimo na dumanje o nacionalnim i svetskim problemima od čijeg rešavanja zavisi sudbina nacije i sveta. Očas posla ti mi donesemo programske dokumente, strategije i master planove, koji, uz časne izuzetke, nikada ne zažive u praksi. Niti manje nacije, niti više ustava, od kojih je većina ostala mrtvo slovo na papiru, bivajući brzo, da ne kažemo brzopleto, zamenjena nekim novim velelepnim ustavnim projektom, kome će, opet, kao i hiljadu puta do tada, rok trajanja biti ograničen i kratak. Eto, Englezi, na primer, nemaju pisanog ustava, pa šta im fali. Sve su tako „bezustavni" uspeli da budu imperija i da ostanu jaki i stabilni, čak i kad su prošla imperijalna vremena. Japance da ne pominjemo. Oni su i izmislili zen politiku. Mislim oni su i izmislili zen kao način mišljenja. Način mišljenja koji kaže da je početak velikog u malome, što je kad se prevede u jezik svakodnevnog društvenog života prosta maksima da građenje države počinje - krečenjem fasade. Pa su uspeli da se ovom „metodom" dignu nakon najstrašnijih istorijskih poraza. Naposletku, njihova mirnoća i fokusiranost u trenucima zemljotresa je već čuvena kao sedmo svetsko psihološko čudo i ostale su čuvene scene iz poslednjeg zemljotresa u Fukušimi u kojima hiljade Japanaca, nakon nesreće, mirno čekaju u redu za vodu. U zenu su japanci zeznuli i poslovično pribranog Klinta Istvuda, omiljenog junaka ovih blogova, koji je veliki meštar onoga što smo nazvali zen politikom. Klint je umetnik, nekome se sviđa to što radi, nekome ne, ali niko ne može da ospori da je neka čudna vrsta filmskog poete koji se ne zapija po birtijama i koji izbegava sve urnebesne performanse tipične za jedan deo filmadžija, te umesto toga sva snimanja privodi kraju u zacrtanim rokovima, u okviru predviđenog budžeta, te je tačan na setu kao Imanuel Kant iz najboljih dana. U prošlom blogu smo razmotrili njegovu „političku filozofiju", koja nije ništa drugo nego zapravo - zen politika. A zen politika je upravo to da podesiš stvar kako Bog i Prljavi Hari zapovedaju, a ne da se stalno „frljaš" polurešenjima koja, odčas oka, postaju trajni i nerešivi problemi koji se gomilaju. Jer od „frljave" politike leba nema.

Kad smo već kod lebca nasušnog, valja nam se vratiti u majku Srbiju, da se ne bi i mi zapleli u apstrakcije brinući engleske, japanske i Klintove brige, kada naših imamo sasvim dovoljno. Glavna briga Srbije, od kada je sveta i veka je - egzistencijalna. Naprosto kako preživeti. Retko kada smo uspeli da napravimo, što bi Marks rekao, višak vrednosti u bilo čemu upravo zato što smo, ne samo na vetrometini kuda prolaze razne vojske, nego smo, više nego očigledno, mnogo neorganizovani. Evo, počeli i da padaju plafoni po Tiršovoj i drugim mestima jer kad mi krečimo ili malterišemo uradimo to tek toliko da „drži vodu dok majstori odu", a kad majstori odu plafon padne nekome na glavu ili, ako su srećnije okolnosti, nekome pored glave. Krečimo i malterišemo tek koliko treba da bismo se brže bolje bacili na razmišljanja o tužnoj nacionalnoj sudbini prepunoj silnih jada, te onda, uz gusle, guslamo i bistrimo tokove istorije od predpotopnog doba sve do daleke budućnosti. Volimo da spekulišemo hoćemo li kao narod izumreti ili ne, umesto da neko konkretno skuca nešto što će sprečiti to „neminovno" izumiranje - dete, kuću, firmu, bogougodnu knjigu koja inspiriše akciju, a ne reakciju. Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa. Čas bi bili komunisti i revolucionari koji misle o Sirizi, svetskim nepravdama, gladnima u Africi i miru u svetu. Čas bi bili novopečeni pravoslavni ziloti koji misle o kletoj sudbini roda svoga još od Adama, kada smo bili narod najstariji, sve do Dušana Silnog čije novo utelotvorenje čekamo i nadamo mu se sad u obličju ovog, sad u obličju onog vladara koga smo, mora se priznati, sami birali - Miloševića, Đinđića, Koštunice, Tadića, Vučića i ko zna koga još u budućnosti. Lutamo kao društvo čas levo, čas desno, čas gore, čas dole, a nikako da - kao Klint - opalimo metak pravo u sredinu (vidi prošlo izdanje ovoga „domaćinskoga" bloga). Nikako da omalterišemo plafon kako treba. Nikako da okrečimo fasade kako treba. Jer ne stižemo od silne borbe za ljudska prava Sirize i od mnoge brige o tome da li smo narod najstariji. Ko će znati da li smo narod najstariji, metafizička je to tema, ali se pouzdano može reći da smo narod sa veoma malo zen politike (čitaj, organizacije i konkrecije), a sa, bogami, poprilično, „frljave" politike (čitaj, presipanja iz šupljeg u prazno i gomilanja nerešivih problema).
Zato smo tu gde smo u ekonomskom, društvenom i državnom pogledu. Zapleteni u probleme koje su nam ostavili čukundedovi. Koji su realno nerešivi, jer ih ima toliko da sad Supermen ustane iz podzemnog sveta heroja i suoči se sa njima - vratio bi mandat i otišao na pecanje. Jer Supermen ne može da reši naše probleme. Ali ih može rešiti Klint Istvud. Tako što bi počeo od svog čuvenog minimalizma. Od krečenja fasada. Jer on ima zen. A nama je potrebna upravo zen politika završavanja stvari koje su nam pred nosom i ćutanja o velikim stvarima, a ne „frljava" politika velikih reči i nikakvih dela.

 

 

 



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 19:01 23.04.2015

Japanci

Japanci su odlični inženjeri. No, znaju da zajebu. Tako su zajebali sa sistemom za alternativno napajanje, pa se desila Fukušima.

A tu zen ne pomaže...

Inače, slažem se sa većinom stvari iznetih u postu. Da ima neka olimpijada u disciplini komplikovanja jednostavnih stvari, mislim da bi redovno donosili najviša odličja.
49 41 49 41 23:09 23.04.2015

Re: Japanci + treci put Bog poimaze

predatortz
Japanci su odlični inženjeri. No, znaju da zajebu. Tako su zajebali sa sistemom za alternativno napajanje, pa se desila Fukušima.

A tu zen ne pomaže...

Inače, slažem se sa većinom stvari iznetih u postu. Da ima neka olimpijada u disciplini komplikovanja jednostavnih stvari, mislim da bi redovno donosili najviša odličja.


Al, i on je zaj...n.

Pa ti uvali kajlu; kad je najteze - uzbrdo.

Pukne te zemljotresom.
Ti ugradio rezervne agregate za napajenje strujom.

Posalje ti cunami, potope ti rezervno napajanje strujom.
Sta da radis?

Onda ti posalje zemljotres - opet.
Sta da radis?

Zemljtres ti pomerio nekoliko ostrva i kopno.
Sta da radis?
Da, se j.., ; da places, da se nadas boljem?

predatortz predatortz 23:22 23.04.2015

Re: Japanci + treci put Bog poimaze


Posalje ti cunami, potope ti rezervno napajanje strujom.


Tu i jeste bio zajeb. Postavljeni su preblizu vodi, niko od projektanata nije izračunao najcrnju opciju, odnosno da talas može da dobaci.

No, nije to tema bloga. Da ne trolujemo čoveku...
looping looping 19:04 23.04.2015

1

U Srbiji smo velemajstori frljave politike. Kod nas je retko koja politička generacija uspela da potomcima ostavi čiste račune - bez obzira da li se radi o državnom dugu, poluizgrađenoj, odnosno zapuštenoj, infrastrukturi ili najprizemnijem nivou krečenja fasada.

Vrlo je bitno znati zašto se političari u Srbiji bave frljavom politikom. Pre svega zato što otimaju za sebe i onda nemaju vremena da se bave tuđim problemima, tj. problemima građana. Zbog toga računi nisu čisti a dugovi su veliki.

Sve po principu:
Kreče se fasade? A gde sam tu ja?
Mene tu nema? Onda nećemo ni da krečimo fasade!
Kazezoze Kazezoze 19:32 23.04.2015

gluposti...

puno frljanja sa ne poznavanjem pojmova.

prvo, ne postoji zen politika - zen može samo da očisti um od politike.
drugo, zen nije nastao u japanu, nego je u japan stigao iz kine u 13. veku.

kod klint istvuda sam već prestao da čitam jer on nema nikakve veze ni sa zenom niti sa politikom.
looping looping 19:45 23.04.2015

Re: gluposti...

Kazezoze
puno frljanja sa ne poznavanjem pojmova.

prvo, ne postoji zen politika - zen može samo da očisti um od politike.
drugo, zen nije nastao u japanu, nego je u japan stigao iz kine u 13. veku.

kod klint istvuda sam već prestao da čitam jer on nema nikakve veze ni sa zenom niti sa politikom.

Dobro, daj malo mašte. Nije bitan naziv, bitno je šta je čovek hteo da kaže.
Neka promeni "zen" u "opasno mudra politika".
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 20:17 23.04.2015

Re: gluposti...

Kazezoze
puno frljanja sa ne poznavanjem pojmova.

prvo, ne postoji zen politika - zen može samo da očisti um od politike.
drugo, zen nije nastao u japanu, nego je u japan stigao iz kine u 13. veku.

kod klint istvuda sam već prestao da čitam jer on nema nikakve veze ni sa zenom niti sa politikom.



Nije ovo format da se drže predavanja kako je od kineskog čana nastao japanski zen ili kako je nastao i sam čan prelaskom učenja iz Indije u Kinu, itd, itd. Nemam potrebe da ovde pišem naučne radove ni da se naročito razbacujem svojim znanjem, neki ljudi imaju potrebu za tim, ja zaista nemam jer je zadovoljena u mom naučnom radu.

Takođe, ne treba ovaj tekst čitati bukvalno. Pogledajte dole komentar looping-a . A što se tiče Klinta Istvuda, on je stilska figura. Ima i konkretne veze sa zenom, ali ne bi o tome, neka svako sam istraži, pa ako nađe - dobro, a ako ne nađe - opet dobro









marco_de.manccini marco_de.manccini 20:21 23.04.2015

Re: gluposti...

neka svako sam istraži, pa ako nađe - dobro, a ako ne nađe - opet dobro

e, to je već zen.
bladerunner92 bladerunner92 19:57 23.04.2015

Ajoooj

...
molim autora, ako namerava da provlaci sirotog Klinta kroz ceo svoj opus ovde, da cini to malo smislenije
urbana_gerila urbana_gerila 20:02 23.04.2015

kamo dalje, rođače

Neven Cvetićanin
Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa.


provaljen si, vlasi se dosetili - ti si prikriveni srBski domaćin čim si ovako upropastio klinta.

svaki autentični zen majstor zna: ko pogodi cilj, promaši sve ostalo!
freehand freehand 20:18 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

urbana_gerila
Neven Cvetićanin
Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa.


provaljen si, vlasi se dosetili - ti si prikriveni srBski domaćin čim si ovako upropastio klinta.

svaki autentični zen majstor zna: ko pogodi cilj, promaši sve ostalo!

Meni ovo liči na enkriptovanu pornografiju.
urbana_gerila urbana_gerila 20:30 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

freehand
urbana_gerila
Neven Cvetićanin
Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa.


provaljen si, vlasi se dosetili - ti si prikriveni srBski domaćin čim si ovako upropastio klinta.

svaki autentični zen majstor zna: ko pogodi cilj, promaši sve ostalo!

Meni ovo liči na enkriptovanu pornografiju.


sad te ja, kao, pitam: definiši - ovo?
freehand freehand 20:45 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

sad te ja, kao, pitam: definiši - ovo?

Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo.

Ni Velju ne pošaljemo da nagna babu.
urbana_gerila urbana_gerila 20:54 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

freehand
sad te ja, kao, pitam: definiši - ovo?

Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo.

Ni Velju ne pošaljemo da nagna babu.


ako je tako - ništa sličke?
estetika.
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 21:11 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

urbana_gerila
Neven Cvetićanin
Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa.


provaljen si, vlasi se dosetili - ti si prikriveni srBski domaćin čim si ovako upropastio klinta.

svaki autentični zen majstor zna: ko pogodi cilj, promaši sve ostalo!



E, rođače, moćni gerilcu, autentični zen majstoru i dosetljivi Vlahu, nešto drugo je suština teksta, a ne "šta deca znaju o zenu". Neki su ukapirali, neki nisu i to je to
urbana_gerila urbana_gerila 21:32 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

Neven Cvetićanin
urbana_gerila
Neven Cvetićanin
Jer to je zen politika. Klint kada gusla on gusla veoma konkretno. Opali par metaka gde treba i reši stvar. Mi često opalimo čitav šaržer i ništa ne pogodimo. Jer gađamo u pogrešnu stranu. Rasuto i bez fokusa.


provaljen si, vlasi se dosetili - ti si prikriveni srBski domaćin čim si ovako upropastio klinta.

svaki autentični zen majstor zna: ko pogodi cilj, promaši sve ostalo!



E, rođače, moćni gerilcu, autentični zen majstoru i dosetljivi Vlahu, nešto drugo je suština teksta, a ne "šta deca znaju o zenu". Neki su ukapirali, neki nisu i to je to


pajz, mogao bih i ja da napabirčim par citata i kažem kako je suština mog komentara šta odrasli znaju o zenu, a deci je to teško da shvate, i da su neki ukapirali, a neki niste, a kaćete - ne se znaje.
no - jock, isuviše lako.

mene, recimo, više kopka odgovor na zen pitanje - zbog čega istvuda nazivaju lenjim glumcem i režiserom?
mirelarado mirelarado 22:14 23.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

mene, recimo, više kopka odgovor na zen pitanje - zbog čega istvuda nazivaju lenjim glumcem i režiserom?


Не знам да ли је лењ режисер, али да је самозаљубљен, у то нема сумње. У филмовима које је режирао обично игра главног јунака и не излази из кадра...
urbana_gerila urbana_gerila 11:43 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

mirelarado
mene, recimo, više kopka odgovor na zen pitanje - zbog čega istvuda nazivaju lenjim glumcem i režiserom?


Не знам да ли је лењ режисер, али да је самозаљубљен, у то нема сумње. У филмовима које је режирао обично игра главног јунака и не излази из кадра...


dejs, edip
svi u svojim filmovima igramo glavne junake, ali to je, bez osećaja za meru - egotrip, ma koliko ga neki zenom zvali.
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.
antioksidant antioksidant 11:46 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

urbana_gerila
mirelarado
mene, recimo, više kopka odgovor na zen pitanje - zbog čega istvuda nazivaju lenjim glumcem i režiserom?


Не знам да ли је лењ режисер, али да је самозаљубљен, у то нема сумње. У филмовима које је режирао обично игра главног јунака и не излази из кадра...


dejs, edip
svi u svojim filmovima igramo glavne junake, ali to je, bez osećaja za meru - egotrip, ma koliko ga neki zenom zvali.
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.

to da igra glavnoj junaka i da je stalno u kadru moze biti i vid ustede jer manje izdvaja za ostatak glumacke podele
mirelarado mirelarado 12:02 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.


Разумела сам, мислим да је то покупио од Серђа.

Него, прозваће нас домаћин да се хватамо за небитне детаље у једном овако дубокоумном тексту који прожима када је реч о дубини понирања нашег друштва... То да се ствари решавају зен-мудрошћу Прљавог Харија, инспектора Калахана, превише је за моју плитку, женску памет. ;-)
Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:


princi princi 12:04 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:

Браћа православци!

urbana_gerila urbana_gerila 12:09 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

antioksidant
urbana_gerila
mirelarado
mene, recimo, više kopka odgovor na zen pitanje - zbog čega istvuda nazivaju lenjim glumcem i režiserom?


Не знам да ли је лењ режисер, али да је самозаљубљен, у то нема сумње. У филмовима које је режирао обично игра главног јунака и не излази из кадра...


dejs, edip
svi u svojim filmovima igramo glavne junake, ali to je, bez osećaja za meru - egotrip, ma koliko ga neki zenom zvali.
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.

to da igra glavnoj junaka i da je stalno u kadru moze biti i vid ustede jer manje izdvaja za ostatak glumacke podele


to bi bio vid uštede da klint istvud vadi lovu is svog džepa, ili, ako to nije slučaj, da njega producenti - ili ne plaćaju ili ga plaćaju manje nego ostale glumce iz podele.
urbana_gerila urbana_gerila 12:19 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

mirelarado
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.


Разумела сам, мислим да је то покупио од Серђа.

Него, прозваће нас домаћин да се хватамо за небитне детаље у једном овако дубокоумном тексту који прожима када је реч о дубини понирања нашег друштва... То да се ствари решавају зен-мудрошћу Прљавог Харија, инспектора Калахана, превише је за моју плитку, женску памет. ;-)
Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:




to je zanatski, da ne kažem umetnički aspekt, i leone i istvud jesu veliki umetnici svog zanata, no to je pitanje izbora - koji jeste uvek karakter, ali ne nužno i zen.


rasta zen
antioksidant antioksidant 12:26 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

to bi bio vid uštede da klint istvud vadi lovu is svog džepa, ili, ako to nije slučaj, da njega producenti - ili ne plaćaju ili ga plaćaju manje nego ostale glumce iz podele.

pa on je i producent, zar ne?
a kad nije onda sebi povecava zaradu i kao glumcu iz svakog kadra :)

rasta, jašta

urbana_gerila urbana_gerila 12:31 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

antioksidant
to bi bio vid uštede da klint istvud vadi lovu is svog džepa, ili, ako to nije slučaj, da njega producenti - ili ne plaćaju ili ga plaćaju manje nego ostale glumce iz podele.

pa on je i producent, zar ne?
a kad nije onda sebi povecava zaradu i kao glumcu iz svakog kadra :)


ti to kažeš da je domaćinova ikona - gramzivi lihvar?!
antioksidant antioksidant 12:41 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

ti to kažeš da je domaćinova ikona - gramzivi lihvar?!

ne, vec da efikasno upravlja resursima :)

dopuna: izvini, rasta


urbana_gerila urbana_gerila 12:42 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

princi
Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:

Браћа православци!



nEsu edini.

neka mi oprosti veliki dickey betts, ali već dugo dumam - nije li i warren haynes mnogo više nego dostojna zamena za duanea allmana...
urbana_gerila urbana_gerila 12:43 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

antioksidant
ti to kažeš da je domaćinova ikona - gramzivi lihvar?!

ne, vec da efikasno upravlja resursima :)


ma, naravno, nego ja uvek zaboravim te rukavice.
urbana_gerila urbana_gerila 12:45 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

antioksidant

dopuna: izvini, rasta


što se mene tiče - ovakve dopune su dobrodošle!
emsiemsi emsiemsi 18:40 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

urbana_gerila

...
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.

Јебем ти !
Ово ни Клинт Иствуд не би могао да преведе.
Какав Зен --- најчистији Ошо !
mariopan mariopan 21:12 24.04.2015

Re: kamo dalje, rođače

mirelarado
epitet lenj iz mog pitanja odnosi se na strukturu svedenosti.


Разумела сам, мислим да је то покупио од Серђа.

Него, прозваће нас домаћин да се хватамо за небитне детаље у једном овако дубокоумном тексту који прожима када је реч о дубини понирања нашег друштва... То да се ствари решавају зен-мудрошћу Прљавог Харија, инспектора Калахана, превише је за моју плитку, женску памет. ;-)
Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:



Јессс!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:59 25.04.2015

гритингз фром Џерузалем андерграунд

princi
Укратко, далеко је зен, ја сам ипак за расте:

Браћа православци!




не знам много о тим философијама ду'а, али једно је извесно - овде у Џерузалему најбољу и најчистију ганџу имају зен-јудејци, браћа етиопљани расте и браћа анархос-православни. скоро да мирише и изгледа као нежни босиљак...





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:13 25.04.2015

цепидлачење

nego, drugari ne poznavanje je nepoznavanje jerbo nije glagol, a lebca je lepca, ovo prvo je oprostivo јер Амста je daleko, dok je ovo drugo nejednačenje po eksplozivnosti neoprostivo!

b prelazi u p ispred c, č, ć, f, h, k, s, š, t
vrabac - vrapca, ob + čarati - opčarati, ob + hoditi - ophoditi, šiba - šipka, ob + sedati - opsedati, ob + šišati - opšišati

linak linak2


in addition to, da vam prenesem samo ozbiljno oštro prašenje odjučer mog dobrog gariše, patrijarha jerusalimskog Tea, oxford PhD, namely, "globalizacija, na način na koji je USA prezentuje je oslobađanje najmračnijih protivljudskih sila, negacija ljudskog pokreta ka nadanju i egzistenciji mira". cool thinker this dude.
tess tess 20:27 23.04.2015

zen mazala

Način mišljenja koji kaže da je početak velikog u malome, što je kad se prevede u jezik svakodnevnog društvenog života prosta maksima da građenje države počinje - krečenjem fasade


Krečenje fasade su, kao, fini radovi, finiširanje.
Nikada, nikakav, veliki početak ne počinje malim farbanjem.
(Izuzev, Tvenovog, Tom Sojera i farbanja ograde)

-Ili, ko zna, lakiranje noktiju u prvom kadru filma za odrasle.

Ako okrečiš fasadu, a nisi uradio sanaciju- prije toga- biće kao da na rupu na zidu okačiš sliku.

To je to, cakum pakum.

No dobro, rekla bih da si ti odlično razumio moje komentare,
o plafonima bez sijalica, iz prošlog bloga.
Zen komentare.

.. dobrodošao Nevene.

I, ostade mi nejasno, u kakvoj svezi su Istvudova tačnost na setovima (kad disciplina donosi novac, a novac motiviše disciplinu, kratko jasno) i Kant.

Cijeli tekst ti je neviniji od sve nevinosti,
- što bi se na ovom blogu skupila: i stavila na drugi tas.

I to je nešto.
:)
angie01 angie01 20:56 23.04.2015

Re: zen mazala

No dobro, rekla bih da si ti odlično razumio moje komentare,
o plafonima bez sijalica, iz prošlog bloga.
Zen komentare.


bogtemazo, tes,

ako ti je ovo samanski nastup,
daj se barem stabilizuj,
je l idemo ijekavicu il ekavicu?

nikad ne znam u kom si kostimu.
tess tess 21:10 23.04.2015

Re: zen mazala

bogtemazo, tes,

perfekt

jednina

1. razumio sam
2. razumio si
3. razumio je

množina

1. razumjeli smo
2. razumjeli ste
3. razumjeli su


Vidi, i, na blogu Nebojše Krstića (dragog Krleta),
nisam razumjela:
gdje ti je (da prostiš) promaklo, to, moje -ije.


angie01 angie01 21:16 23.04.2015

Re: zen mazala

ono sto sam ovde kopirala, nije bio primer za moje kasnije reci, nego me dojmilo:)))

kod, maljceki Krstica, samo si se osmehnula- tako sam te razumela,...al dobro sad, ja nisam samanka.
tess tess 21:20 23.04.2015

Re: zen mazala

tako sam te razumela

:)
emsiemsi emsiemsi 18:45 24.04.2015

Re: zen mazala

tess

I, ostade mi nejasno, u kakvoj svezi su Istvudova tačnost na setovima (kad disciplina donosi novac, a novac motiviše disciplinu, kratko jasno) i Kant.
...

Добро је да си стала на свези, да ниси стигла до гледе !
tess tess 07:18 25.04.2015

Re: zen mazala

Добро је да си стала на свези, да ниси стигла до гледе !

O, gnjavažo.
:)
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 11:29 25.04.2015

Re: zen mazala

tess
Način mišljenja koji kaže da je početak velikog u malome, što je kad se prevede u jezik svakodnevnog društvenog života prosta maksima da građenje države počinje - krečenjem fasade


Krečenje fasade su, kao, fini radovi, finiširanje.
Nikada, nikakav, veliki početak ne počinje malim farbanjem.
(Izuzev, Tvenovog, Tom Sojera i farbanja ograde)

-Ili, ko zna, lakiranje noktiju u prvom kadru filma za odrasle.

Ako okrečiš fasadu, a nisi uradio sanaciju- prije toga- biće kao da na rupu na zidu okačiš sliku.

To je to, cakum pakum.

No dobro, rekla bih da si ti odlično razumio moje komentare,
o plafonima bez sijalica, iz prošlog bloga.
Zen komentare.

.. dobrodošao Nevene.

I, ostade mi nejasno, u kakvoj svezi su Istvudova tačnost na setovima (kad disciplina donosi novac, a novac motiviše disciplinu, kratko jasno) i Kant.

Cijeli tekst ti je neviniji od sve nevinosti,
- što bi se na ovom blogu skupila: i stavila na drugi tas.

I to je nešto.
:)




Bolje Vas našao. P.S. po Kantu su navijali sat koliko je bio tačan. Zapravo, sva ova frka koja se digla oko Vebera i protenstantskog duha (u Srbiji) je veštačka i produkt maloga znanja i dnevne politike. Zapravo, tip koji stoji iza Vebera i čitave te družine je zapravo Kant. Kant je kolos, a ovi ostali su kao Veber tek neki mali epigoni zgodni za ideološke pesmice. No, Kant je već teška kategorija i do njega se teško dolazi.

Pozdrav od kauboja, Dok Holideja i Prljavog Harija kako ste me krstili u jednom zen komentaru na prošli tekst. Zen komentari su o.k., ma komentari su uopšte o.k., neka se ljudi lepo ispričaju i kažu mišljenje











tess tess 13:12 25.04.2015

Re: zen mazala

No, Kant je već teška kategorija

Lako ga, bez muke, voljeti.
kako ste me krstili

Ma, nemoguće. :)
neka se ljudi lepo ispričaju i kažu mišljenje

Da, ima ovde, i, opakih, pametnjakovića..
i
..samo polako.
:)
vera.nolan2 vera.nolan2 21:04 23.04.2015

mistična srpska stvarnost

...ako nam Glavni krene, posle Vebera,Tomasa Mana(Maltusa,Makijavelija,Lojolu...nije zgodno pominjati)da proučava zen budizam i psihoanalizu(zbog sveopšteg beznađa i anksioznosti,pod obavezno),odosmo svi u kolekivni satori...
samo nam još i neki Dalaj Lama nedostaje!
urbana_gerila urbana_gerila 21:15 23.04.2015

Re: mistična srpska stvarnost

vera.nolan2
...ako nam Glavni krene, posle Vebera,Tomasa Mana(Maltusa,Makijavelija,Lojolu...nije zgodno pominjati)da proučava zen budizam i psihoanalizu(zbog sveopšteg beznađa i anksioznosti,pod obavezno),odosmo svi u kolekivni satori...
samo nam još i neki Dalaj Lama nedostaje!


diskriminatorko!
šta fali onim finim pastafarijancima koji praktikuju nošenje cediljke za špagete na glavi?
vera.nolan2 vera.nolan2 11:10 24.04.2015

Re: mistična srpska stvarnost

šta fali onim finim pastafarijancima koji praktikuju nošenje cediljke za špagete na glavi?

ništa,dapače,očarana sam tim pokretom!
nego mogao bi to biti logo za neki pokret
osiromašenih ili "kuvara za siromašne"...
nedavno sam saznala da mnogi jedu,uglavnom testenine i piju čaj,od toga se kažu zasite!
Tužne li,naše stvarnosti!
freehand freehand 21:25 23.04.2015

Jal politika

Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A onda par decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zovu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno
urbana_gerila urbana_gerila 21:43 23.04.2015

Re: Jal politika

freehand
Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbiojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A ond apar decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zopvu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
A jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.


domaćine, jedan zen obraćaj pažnje:
kada freehand počne komentar sa: da probam ja - ili mu je neko hakovao nalog ili ćeš na kraju zavapiti za brojem jedan i iako sam ja isuviše star spikom.
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 21:48 23.04.2015

Re: Jal politika

freehand
Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbiojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A ond apar decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zopvu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno




Pametan komentar. Pališ na drugu freehand. Ubuduće nemoj da se gubiš u sitnicama i nemoj da te skrenu nekvalitetni komentari u bizarnosti. Kad već umeš ovako (baš) pametno da misliš




urbana_gerila urbana_gerila 21:50 23.04.2015

Re: Jal politika

Neven Cvetićanin
freehand
Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbiojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A ond apar decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zopvu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno




Pametan komentar. Pališ na drugu freehand. Ubuduće nemoj da se gubiš u sitnicama i nemoj da te skrenu nekvalitetni komentari u bizarnosti. Kad već umeš ovako (baš) pametno da misliš






freehand, ako se posle ove izjave ljubavi, makar i sa zadrškom, ne pokrljaš sa mnom - nemaš pišu.
freehand freehand 22:02 23.04.2015

Re: Jal politika

Pametan komentar. Pališ na drugu freehand. Ubuduće nemoj da se gubiš u sitnicama i nemoj da te skrenu nekvalitetni komentari u bizarnosti. Kad već umeš ovako (baš) pametno da misliš

Jest malo sa visine al da budemo pozitivni i to smatramo nenamernim. Dakle - hvala, mada bih više voleo da sam dobio neki odgovor na sadržaj i tezu iz komentara, nego njegovu valorizaciju.
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 22:21 23.04.2015

Re: Jal politika

freehand
Pametan komentar. Pališ na drugu freehand. Ubuduće nemoj da se gubiš u sitnicama i nemoj da te skrenu nekvalitetni komentari u bizarnosti. Kad već umeš ovako (baš) pametno da misliš

Jest malo sa visine al da budemo pozitivni i to smatramo nenamernim. Dakle - hvala, mada bih više voleo da sam dobio neki odgovor na sadržaj i tezu iz komentara, nego njegovu valorizaciju.



Nema na čemu. Odgovora na iznesenu tezu nema, jer se zapravo sa gotovo svim rečenim slažem. Ne samo to, nego - verovali ili ne - slične teze razvijam u svojim naučnim radovma posvećenim srpskom društvu. Ali svaka čast kako je sročeno koncizno na malom prostoru
freehand freehand 22:40 23.04.2015

Re: Jal politika

Neven Cvetićanin
freehand
Pametan komentar. Pališ na drugu freehand. Ubuduće nemoj da se gubiš u sitnicama i nemoj da te skrenu nekvalitetni komentari u bizarnosti. Kad već umeš ovako (baš) pametno da misliš

Jest malo sa visine al da budemo pozitivni i to smatramo nenamernim. Dakle - hvala, mada bih više voleo da sam dobio neki odgovor na sadržaj i tezu iz komentara, nego njegovu valorizaciju.



Nema na čemu. Odgovora na iznesenu tezu nema, jer se zapravo sa gotovo svim rečenim slažem. Ne samo to, nego - verovali ili ne - slične teze razvijam u svojim naučnim radovma posvećenim srpskom društvu. Ali svaka čast kako je sročeno koncizno na malom prostoru

Dobro, da proširimo onda još ovom rečenicom: ovo je društvo u kome ništa nema ni čvrst temelj di dublji koren - sem crkve i mita. A rado se i često psuju i Bog i sveci.
little_radojica little_radojica 01:53 24.04.2015

Re: Jal politika

Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A onda par decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zovu lopovom.


Нема месец дана како сам и ја на сличну теорију спонтано дошао.
Пази сад ово (као одговор на Антиоксидантово питање "зашто су српске странке лидерске"


1. Због геополитике које није дозволила да се овој регион дуже време развија самостално, него увек под доминантним утицајем спољашњих фактора. Једноставно, није постојало довољно времена, генерација да се успостави неки аутентични унутрашњи поредак у самом друштву. Сваки пут кад би се то могло запатити велике силе су помогле у прекрајању граница, или је Србија помагала великим силама у прекрајању граница. И онда Јово-наново, јер у том процесу сјаше пуно Курти и узјаше пуно Мурти уз ограничену вољу грађана.

2. Нема самодисципине, па се као кохезија користи дисциплина. Без некакве кохезије нема друштва ни државе. Србија није острво, етнички је сложена (у Европи где то има додатну тежину), конфесионалнио је сложена, историјиски да не причамо. Једина кохезија је клановска, унутар којих влада дисциплина и хијерархија, а поверење као последица (или предуслов) тога. Ту је допринело и ово под 1., пуно ратова и дуга војна традиција. Да је самодисциплине, коју канцелар не успева да издвоји из протестантске етике, која постоји и у будизму и још неким далекоисточним религијама/филозофијама, демократски принцип права и обавеза/одговорности би био јаснији.


А ово под 2 има и директније везе са темом овог блога :) Само Клинта Иствуда нигде не могу да уметнем
bene_geserit bene_geserit 04:24 24.04.2015

Re: Jal politika

freehand
P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i ujediniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno

Pa posto je vec srpsko drustvo takvo kakvo je tj. neizlecivo, onda najbolje da tupimo o resavanju svetskih nepravdi, americkom fasizmu, kolonijalizmu, izbeglicama i sl. kao neki na ovom blogu?
princi princi 05:44 24.04.2015

Re: Jal politika

freehand
Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A onda par decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zovu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno


Ovo je pre traženje opravdanja, post-faktum objašnjavanje činjenica, jer ne daje odgovor na pitanje zašto je srpsko društvo tako neuspešno. Mnoge zemlje, i mnogo veće su prošle još bržu promenu političkih sistema, pa su ispali značajno uspešnije od Srbije. Da ne pominjemo sad primere Južne Koreje i Tajvana, koje su u svoj vrtoglavi razvoj 50-ih pošle za znatno nižih pozicija u odnosu na Srbiju, ali, na koncu, najmnogoljudnija zemlja na svetu, Kina, još nije završila svoj socijalistički eksperiment (makar u domenu političkih sloboda) a za manje od 30 godina je postala od jedne od najsiromašnijih zemalja na svetu, prva svetska sila.

Mislim da je uzrok propadanja srpskog društva neuporedivo kompleksniji, a sigurno je da je on, dobrim delom, rezultat i slučajnosti. Ima svakako nečega i u lošim odlukama, ali mislim da je ipak stepen razvoja društava prevashodno rezultat slučajnosti. Jednostavno, nemoguće je isplanirati progres i ko drukčije kaže, ko preporučuje nekakve recepte, mislim da jednostavno laže ili ne zna dovoljno. To jeste možda teško prihvatiti, jer dilovanje sa slučajnošću je kao dilovanje sa božjom voljom, ali ne znači da nije tačno.
freehand freehand 08:04 24.04.2015

Re: Jal politika

bene_geserit
freehand
P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i ujediniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno

Pa posto je vec srpsko drustvo takvo kakvo je tj. neizlecivo, onda najbolje da tupimo o resavanju svetskih nepravdi, americkom fasizmu, kolonijalizmu, izbeglicama i sl. kao neki na ovom blogu?

Tupite slobodno. To nije zabranjeno ni zakonom ni disklejmerom.
freehand freehand 08:05 24.04.2015

Re: Jal politika

ko preporučuje nekakve recepte, mislim da jednostavno laže ili ne zna dovoljno. To jeste možda teško prihvatiti, jer dilovanje sa slučajnošću je kao dilovanje sa božjom voljom, ali ne znači da nije tačno.

Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 08:38 24.04.2015

Re: Jal politika

bene_geserit
freehand
P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i ujediniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno

Pa posto je vec srpsko drustvo takvo kakvo je tj. neizlecivo, onda najbolje da tupimo o resavanju svetskih nepravdi, americkom fasizmu, kolonijalizmu, izbeglicama i sl. kao neki na ovom blogu?



Zaista ovo može prerasti u tupljenje ako se pretera sa forsiranjem determinizma i filozofiranju o našem lošem istorijskom kodu. Lepa je ova ženska praktična intervencija da se malo spuste na zemlju ovi muški spekulativni apstraktni performansi. Nisu stvari determinisane, naš život je u našim rukama!
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 08:44 24.04.2015

Re: Jal politika

princi
freehand
Da probam ja sa jednom instant-teorijom: potpuno je neupitno, naime, da ovo društvo boluje od nedostatka fokusa i neefikasnosti u postizanju ciljeva.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A onda par decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zovu lopovom.
Nema tu zena, samo jala.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno


Ovo je pre traženje opravdanja, post-faktum objašnjavanje činjenica, jer ne daje odgovor na pitanje zašto je srpsko društvo tako neuspešno. Mnoge zemlje, i mnogo veće su prošle još bržu promenu političkih sistema, pa su ispali značajno uspešnije od Srbije. Da ne pominjemo sad primere Južne Koreje i Tajvana, koje su u svoj vrtoglavi razvoj 50-ih pošle za znatno nižih pozicija u odnosu na Srbiju, ali, na koncu, najmnogoljudnija zemlja na svetu, Kina, još nije završila svoj socijalistički eksperiment (makar u domenu političkih sloboda) a za manje od 30 godina je postala od jedne od najsiromašnijih zemalja na svetu, prva svetska sila.

Mislim da je uzrok propadanja srpskog društva neuporedivo kompleksniji, a sigurno je da je on, dobrim delom, rezultat i slučajnosti. Ima svakako nečega i u lošim odlukama, ali mislim da je ipak stepen razvoja društava prevashodno rezultat slučajnosti. Jednostavno, nemoguće je isplanirati progres i ko drukčije kaže, ko preporučuje nekakve recepte, mislim da jednostavno laže ili ne zna dovoljno. To jeste možda teško prihvatiti, jer dilovanje sa slučajnošću je kao dilovanje sa božjom voljom, ali ne znači da nije tačno.



E, ovo je rasprava koju sam hteo da potaknem ovim tekstom. Ovim komentarima o strukturi našeg društva je svrha teksta ispunjena. Svako ima pravo na svoje mišljenje, ali mene lično raduje što se prešlo na raspravu o suštini teksta, umesto hvatanja za neke nebitne stvari, čemu su bili skloni neki komentatori. Rasprava je kvalitetna i to je to.




freehand freehand 08:52 24.04.2015

Re: Jal politika

Zaista ovo može prerasti u tupljenje ako se pretera sa forsiranjem determinizma i filozofiranju o našem lošem istorijskom kodu. Lepa je ova ženska praktična intervencija da se malo spuste na zemlju ovi muški spekulativni apstraktni performansi. Nisu stvari determinisane, naš život je u našim rukama!

Koliko ja mogu da razumem u razvoju društva nema prečica a da se u nekom momentu neiživljene etape ne pojave kao nove deonice koje treba preći. Veliki lomovi se dešavaju na dva načina: kad je društvo "zrelo" i tako se menjaju sistemi i epohe. I kad su promene nametnute, ali to onda niti može da traje dugo niti da da ozbiljan rezultat. Prosvetiteljstvo i revolucija u drugoj polovini osamnaestog veka i na početku devetnaestog odličan su primer za to.
Spoljni faktor tu je da geografsku sliku regiona atomizuje i upodobi svojim interesima, učinivši ga (region) skupom malih igrača nesposobnih da se odupru i izbegnu vazalni odnos. nema tu mnogo nepoznanica, niti velike nauke.
Problem Srbije jeste skup faktora - kulturnih, političkih, pa i verskih i mitoloških - koji onemogućuju da se društvo brzo i jednostavno svičuje na"protestantizam", čak i kad postoji svest o "korisnosti" i nemogućnosti održanja pozicije u kojoj se nalazi.
antioksidant antioksidant 09:20 24.04.2015

Re: Jal politika

Mislim da je uzrok propadanja srpskog društva neuporedivo kompleksniji, a sigurno je da je on, dobrim delom, rezultat i slučajnosti

пропадање (можда тешка реч али само ако си баш велики оптимиста :)) се вероватно највише огледа у демографској слици. знам да би сад било лако оборити то примером косова али да се прогнозира будућност два друштва сличног нивоа распада институција и привредног система више шанси дајем млађем. с друге стране, немачка исто губи становништво (око пола милиона за 1о година) али србија је далеко мања а остала је с 300 000 људи мање у истом периоду и немачка је магнет за имигранте.
princi princi 09:28 24.04.2015

Re: Jal politika

Koliko ja mogu da razumem u razvoju društva nema prečica a da se u nekom momentu neiživljene etape ne pojave kao nove deonice koje treba preći. Veliki lomovi se dešavaju na dva načina: kad je društvo "zrelo" i tako se menjaju sistemi i epohe. I kad su promene nametnute, ali to onda niti može da traje dugo niti da da ozbiljan rezultat. Prosvetiteljstvo i revolucija u drugoj polovini osamnaestog veka i na početku devetnaestog odličan su primer za to.

Шта чини друштво? Шта нас чини Србима или неким другима? Оно што се зове imagined reality. То што је imagined га не чини лажним, напротив, али то није стварност, реалност у смислу физичке или биолошке (Ено га лав!) стварности. Та imagined reality то су сви они митови, бајке, снови, правни, друштвени системи, скупштине, закони, све је то део неког замишљеног света, света који себе морамо да убедимо да постоји (онај физички, реални, постоји независно од наше воље). То је оно што нас чини људима. Како се прави та замишљена стварност? Наративима, причама, мање или више убедљивим. Ако је прича баш убедљива повероваћеш да је могуће да се дете зачне без секса (Исус), да ће те чекати толико и толико девица у рају, повероваћеш у историјске наративе ове или оне врсте, Валкире, цареве Душане, у шта све не. Како долази до револуција? Па кад стари наративи више не функционишу, кад људи изгубе поверење у њих, кад су људима потребни неки други наративи, некаква друга врста кохезије. Добра или лоша страна наратива је да их људи брзо прихватају или одбацују. Зато, ако хоћете да мењате друштво, мењајте наративе, :). Easy!
freehand freehand 09:37 24.04.2015

Re: Jal politika

Добра или лоша страна наратива је да их људи брзо прихватају или одбацују. Зато, ако хоћете да мењате друштво, мењајте наративе, :). Easy!

Mislim da ovde mnogo grešiš. Brzo se menjaju narativi tamo gde je društvo okrenuto samo i isključivo materijalnom, i to je onaj protestantski narativ.
Ali pogledaj jevrejski narativ, koliko traje i sa kakvom snagom. I pitanje je šta bi se (će se) desiti ako bi se sudarili Progres i Tradicija u Kini ili Indiji.
princi princi 09:45 24.04.2015

Re: Jal politika

Brzo se menjaju narativi tamo gde je društvo okrenuto samo i isključivo materijalnom, i to je onaj protestantski narativ.

Буржоаска револуција 1789. је пример наратива који се променио малтене преко ноћи. Људи су малтене преко ноћи веру у божанско право краљева заменио вером у суверенитет народа. Погледај социјалистичке револуције, који год преврат видиш, видећеш да је почео наглим мењањем наратива. И љубав је наратив у који себе убеђујеш. Нико не каже да се наративи морају мењати, најуспешнији од њих, од које си неке навео, трају хиљадама година, али то их не чини ништа реалнијим. Само убедљивијим.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:57 24.04.2015

Re: Jal politika


WIKI

Само, Талеб је био познат као лош trader, дакле као слаб практичар. Такође, неке његове опкладе у области за коју тврди да је стручан показале су се погрешним. И тако даље... Дакле -- никоме није веровати. Јер као и сви изузетно паметни људи, и он своју памет протеже преко мере разума ;-)
freehand freehand 09:58 24.04.2015

Re: Jal politika

Буржоаска револуција 1789. је пример наратива који се променио малтене преко ноћи. Људи су малтене преко ноћи веру у божанско право краљева заменио вером у суверенитет народа.

Pa ne baš. Renesansa je bila uvod u revoluciju sa stanovišta narativa, prosvetiteljstvo izniklo iz nje, čitav osamnaesti vek bio je vek pobuna i ustanaka krvavo gušenih.
A sad pogledaj koliko je trajala republika, odnosno koliko je trebalo da se Napoleon proglasi za cara. Koliko je trajao period ateizma do proglašenja Vrhovnog bića pa opet do povratka Crkve.
I zašto je današnja Francuska Peta republika.
princi princi 10:04 24.04.2015

Re: Jal politika

Pa ne baš. Renesansa je bila uvod u revoluciju sa stanovišta narativa, prosvetiteljstvo izniklo iz nje, čitav osamnaesti vek bio je vek pobuna i ustanaka krvavo gušenih.
A sad pogledaj koliko je trajala republika, odnosno koliko je trebalo da se Napoleon proglasi za cara. Koliko je trajao period ateizma do proglašenja Vrhovnog bića pa opet do povratka Crkve.
I zašto je današnja Francuska Peta republika.

Па, јбг, није свако Џизс. Или Мухамед. Или Буда. Мораш имати харизму (видиш ове јаднике овде по блогу како се ломе и крше око тога). Али има нечег ироничног у томе да је исто оно што нас чини људима (то веровање у наративе) исто оно што нас често доводи у невоље.

Заиста мислим да ће нека следећа врста Хомо генуса узимати вероватноћу као датост, да јој неће бити потребна идеја прогреса, Бога (или бога), смисла, да јој неће бити потребни механички модели да би схватила физичку реалност, да ће можда све базирати не на калкулусу и идеји бесконачног него на дискретним стварима. У том смислу, еволуција је већ почела, треба се радовати!

(И овим великим и пророчанским речима бих ја, ако се не љутиш, завршио своје гостовање на овом блогу).
maksa83 maksa83 10:05 24.04.2015

Re: Jal politika

Само, Талеб је био познат као лош trader, дакле као слаб практичар.

Je l'? Oklen ta informacija?

- managing director and proprietary trader at Credit Suisse UBS[42]
- worldwide chief proprietary arbitrage derivatives trader for currencies, commodities and non-dollar fixed income at First Boston
- chief currency derivatives trader for Banque Indosuez (now Calyon) (at the age of 25)[43]
- managing director and worldwide head of financial option arbitrage at CIBC Wood Gundy
- derivatives arbitrage trader at Bankers Trust (now Deutsche Bank)
- proprietary trader at BNP Paribas
- independent option market maker on the Chicago Mercantile Exchange
- founder of Empirica Capital,

Da je na ijednom od tih mesta bio loš praktičar teško da bi dospeo na sledeće. To je vrlo surov svet. Bio je poznat po tome što je umeo da štiti portfolio od lomova, a to je nemala stvar.
princi princi 10:06 24.04.2015

Re: Jal politika

Je l'? Oklen ta informacija?

Јбг, високи стандарди, :).
antioksidant antioksidant 10:07 24.04.2015

Re: Jal politika

исто оно што нас чини људима (то веровање у наративе) исто оно што нас често доводи у невоље

невоља је бити човек :)
freehand freehand 10:09 24.04.2015

Re: Jal politika

(И овим великим и пророчанским речима бих ја, ако се не љутиш, завршио своје гостовање на овом блогу).



Šteta, ti baš umeš da budeš inspirativan razmišljajući van svih šablona.
Ovo u sasvim pozitivnom smislu, bez podteksta.

Gaucho The Prophet
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:14 24.04.2015

Re: Jal politika

Je l'? Oklen ta informacija?
- managing director and proprietary trader at Credit Suisse UBS[42]

Од трејдера из лонодонског UBSa.
Прешао чова тамо из Bank of America. Сада је друга линија менаџмента, ипак има неко изнад њега. Комедија, иначе: човек се зове Нирван. Очигледно мама и тата много дували у младости. Завршио математику.
Синоћ сам седео с њим :)
Биће да су то професионални трачеви. У њима понекад има истине.
Има неку хиперинфлацију, Талеб, коју је предвиђао 2010.
Итд.

Но, ја само хтео да дам оригиналне изворе овдашњих теза.

P.S.
Занимљиво: каже човек да су без посла. "Седимо на милијарадма а немамо коме да их дамо."

P.P.S.
Талеб 2009. година: We are in the middle of the crash... I know it is going to be worst, not better... и даље о хиперинфлацији и како монетерне власти не знају шта раде и дају погрешне правце решавања кризе -- а треба, у ствари, да банке преузму хипотеке, упишу се као власници у проценту који је под њиховим неотплаћеним кредитом, каже Талеб. That is the only solution... ова нека прича. Једном речју, све, мање више, погрешно што је гађао, све демантовало време, осим општих места -- како је систем фрагилан, и како ће једном пропасти. Иначе, Талеб је изузетно паметан чова. И охол.


princi princi 10:16 24.04.2015

Re: Jal politika

Јбг, зато ме плаћају. Не, без зајебанције, кад сам у Барклејсу отварао рачун 2000. године (јбг, тад нисам ни знао шта је current account, savings account, шта сам знао код Слобчета смо све добијали онако како смо добијали) она службеница у банци ми написала creative professional. То ми било тако cool да сам читава 2 дана био поносан на себе. После сам провалио да им је то code кад им дође тако нека замлата као ја и оно шалтеруша не зна шта да упише.
princi princi 10:22 24.04.2015

Re: Иначе

нау ит'с офишал: Канада и званично пета најсрећнија земља на свету. Ово је табела којој заиста верујем.
princi princi 10:31 24.04.2015

Re: Jal politika

пропадање (можда тешка реч али само ако си баш велики оптимиста :)) се вероватно највише огледа у демографској слици. знам да би сад било лако оборити то примером косова али да се прогнозира будућност два друштва сличног нивоа распада институција и привредног система више шанси дајем млађем. с друге стране, немачка исто губи становништво (око пола милиона за 1о година) али србија је далеко мања а остала је с 300 000 људи мање у истом периоду и немачка је магнет за имигранте.

Пази, то лепо пише онај Истерли: има ту неких фактора који би остали исти све да направиш и најбољи систем на свету. Нешто што се тиче само географије, ако ничег другог. Ако би пустио људима да се нормално крећу вероватно би југ Немачке увек имао неку компаративну предност у односу на север Италије или Шпаније. Вероватно постоје објективни разлози зашто су Њујорк и Лондон једини глобални мегалополиси. Што то нису Истанбул или Сингапур? Или што је Париз а не неки Лион или Нант центар Француске. Ми их не морамо све знати, али то не значе да они не постоје.

Мислим, људи овде Америку често воле да гледају као један ентитет, али тек тамо имаш тотално пропалих регија, градова, држава, а имаш друге које у свим условима напредују. Зашто је то тако? Не знам. Вероватно нико не зна (јбг, ако ја не знам СИГУРНО нико не зна, :))))))))). Зато кажем, мораш прихватити значајно учешће случаја у свему томе.
antioksidant antioksidant 10:38 24.04.2015

Re: Jal politika

има ту неких фактора који би остали исти све да направиш и најбољи систем на свету.

то да али мени је занимљива она прича о беби буму после 5. октобра када је постојала нека нада, па су се људи лакше одлучивали на потомство (кратак талас јако). а од компаративних предности увек је боље бити на путу, раскрсници... то јесте потребан услов а онда пробај то искористити, отвори врата, пусти људе да прођу, остану, направи бејзбол терен и уживај :)
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:42 24.04.2015

Re: Jal politika

P.S. htedoh da kažem - društvo bez prave stratifikacije, društvo malih razlika, prepuno surevnjivosti i zavisti, opšteg polaganja prava na sve pozicije i resurse - takvo društvo se niti može složiti i uejdiniti (sem pred spoljnom opasnošću) niti može biti efikasno

Pametno si rekao sve.
Ali bi valjalo imati u vidu da je ono iz rajetinstva protrčalo kroz neki kobajagi evropski kvazifeudalizam brzinski formiravši u jednoj ili dve generacije nekakvo plemstvo od hajduka i razbojnika, a onda odmah utrčavši u svinjarski kapitalizam koji, opet, nije trajao ni pedeset godina.
A onda par decenija socijalističkog eksperimenta i eto nas u nekoj pseudo paralmentarnoj demokratiji gde još uvek svi misle da su isti i svakog iznad sebe zovu lopovom.

I ovo si dobro rekao, samo da konstatujem da smo sada vraćeni opet u onaj isti sistem formiranog nekakvog plemstva iliti elite od hajduka i razbojnika, naravno samo u drugom vremenu.
Da primetim takođe da u vreme svinjarskog kapitalizma Srbija nije imala ni D od demokratije niti je ikada pridavala značaj demokratskim institucijama koje su doduše na papiru postojale ali da bi aminovale što voždovi kažu.Pa eto nešto skoro isto imamo i danas.
Ako si slušao juče govor Vrhovnog komandanta i njegov politički opus, pa Srbija se nije pomerila iz vremena Miloševog a i čini sve da liči na to vreme, 200 godina kao da je bačeno.
I onda dolazim do pitanja, nije li ipak tih par decenija socijalističkog eksperimenta bilo ipak par decenija najpristojnije države, i nije li od svih faza koje si nabrojao upravo ta bila ona koja je pružala najviše mogućnosti da se demokratskim putem institucije popravljaju.
Uostalom , šta reći kada i sam premijer Vučić izražava zapanjenost da mladi ljudi toliko gotive desnicu, a od devedesetih naovamo sve je učinjeno da se desnica na krilima crkve uzdigne pod izgovorom neke demokratije, pa nacionalnih vrednosti, pa vraćanja srBskoj domaćinskoj tradiciji i tsl.
gedza.73 gedza.73 11:06 24.04.2015

Re: Jal politika

Milan Karagaća
svinjarskog kapitalizma

i, da ne zaboravimo, pedeset godina jagnjećeg komunizma.

Milan Karagaća
I onda dolazim do pitanja, nije li ipak tih par decenija socijalističkog eksperimenta bilo ipak par decenija najpristojnije države

Koji crni socijalizam. Više socijalizma je bilo u Nemačkoj (onoj zapadnoj, ne sovjetskoj) tokom svih tih godina, kako ti reče, eksperimenta.
A sad smo i mi i oni tu gde jesmo.
(možeš po volji u Nemačku da dodaš i crkvu, tradiciju, pivo, kolenice, kobasice i kupus)

Sve kapitalističke zemlje (one koje ste pljuvali) su stvarale kakvu-takvu demokratiju, kakvu-takvu pravnu državu, štitile su svoje građane, dopuštali privatnicima da se razmahnu...

Ovo danas je rezultat onog juče.

I sva ta palamuđevina oko boljeg juče je baš žal za vođom i tutorstvom.
Da se delić novca utrošio u neke pametnije stvari (obrazovanje, infrastrukturu) nego u vojsku, vojnu spavaonu na N. Beogradu, masu nekorisnih oficira (što se pokazalo u zadnjem ratu) u ovoj državi bi bilo za nijansu bolje.

Nama vojska čisti puteve od snega, vojni helikopteri prenose ranjenike, vojska gradi puteve...

'beš takvu i ovakvu državu.


princi princi 11:07 24.04.2015

Re: Иначе

freehand freehand 11:12 24.04.2015

Re: Jal politika

I ovo si dobro rekao, samo da konstatujem da smo sada vraćeni opet u onaj isti sistem formiranog nekakvog plemstva iliti elite od hajduka i razbojnika, naravno samo u drugom vremenu.
Da primetim takođe da u vreme svinjarskog kapitalizma Srbija nije imala ni D od demokratije niti je ikada pridavala značaj demokratskim institucijama koje su doduše na papiru postojale ali da bi aminovale što voždovi kažu.Pa eto nešto skoro isto imamo i danas.

Ovde si izbrkao stvari: Prvo, prvobitna akumulacija kapitala i demokratija teško idu zajedno, ako uopšte.
Naša moderna prvobitna akumulacija gotovo je završena, po treći put u poslednjih dvesta godina, a reći da danas nema demokratije značilo bi ne govoriti istinu. Ona nije na nivou Norveške, ali ni Srbija nije Norveška.
čak i sa ovom vlašću većina atributa demokratije nije dovedena u pitanje.
I onda dolazim do pitanja, nije li ipak tih par decenija socijalističkog eksperimenta bilo ipak par decenija najpristojnije države, i nije li od svih faza koje si nabrojao upravo ta bila ona koja je pružala najviše mogućnosti da se demokratskim putem institucije popravljaju.

Socijalistički eksperiment propao je upravo zbog jednog od ključnih pojmova koje autor pominje: neefikasnosti. Doduše, toj propasti u mnogome je - čak pretežno - pomogao spoljni faktor. Direktno kroz agenturu, trkom u naoružanju, finansijskim i političkim sredstvima.
A ni unutrašnji potencijali i sistemske greške nisu bili zanemarljivi elementi u tom smislu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:13 24.04.2015

Re: Иначе

Nama vojska čisti puteve od snega, vojni helikopteri prenose ranjenike, vojska gradi puteve...

Прошле године хрватска медикоптерска служба имала 1500 интервенција, и по 6-7 дневно. Бемлига, а ови наши опет би да купују војне хеликоптере, да се нађу, ако кренемо у неки рат.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:47 24.04.2015

Re: Jal politika

Ali svaka čast kako je sročeno koncizno na malom prostoru

baš mi drago za pohvalu i to od filozofa! freehand,uvek pogodi
suštinu,ali se ponekad rasipa po blogovima na nepotrebna prepucavanja i sitnice...ali i to je čar blogovske priče.
Jedina terapija je vreme, i sitni koraci. Poželjno bi bilo da oni budu napred.

jedino vidim problem u tome,da baš i nema nade da dugoročno napredujemo.

Procesi promena na Balkanu nisu završeni,a bojim se da ostajemo samo Treći svet.
Ne mogu svi biti razvijeni i bogati,uvek će veći deo sveta ostati na margini u službi bogatih...
Da bi se i realan napredak video, potrebno je otvaranje novih radnih mesta i
povećanje standarda ljudi,inače sve se urušava...i uslov -politička stabilnost,
a to se čini da još nije postignuto...
freehand freehand 12:17 24.04.2015

Re: Jal politika

i, da ne zaboravimo, pedeset godina jagnjećeg komunizma.

Da ne zaboravimo, taj je, možda, posledica onog kapitalizma između dva rata. Da nije bilo one pljačke ratnih liferanata, ekonomnskog masakra seljaka (guglaj, npr, pod "Stojadinović", možda bi se malo manje seljaka i lumpenproletera zaletelo u tu fantaziju?
Koji crni socijalizam. Više socijalizma je bilo u Nemačkoj (onoj zapadnoj, ne sovjetskoj) tokom svih tih godina, kako ti reče, eksperimenta.

Ja sam rekao eksperimenta, Karagaća samo ponovio. Ali bi možda i drugačije bilo da taj eksperiment nije od početka i sistematski, svim sredstvima napadan i rušen od strane onog konkurentskog.
Pogledaj ovo kad ti vreme i prilike dozvole:
Oliver Stone's Untold History of the United States
Deset epizoda, daleko je od savršenog, na mnogo mesta navijački , često plitko postavljene teze i nategnuti zaključci, ali i dalje daleko bolje od zvanične verzije, a između ostalog baca sasvim crugačije svetlo na socijalizam, revolucije, Staljina, SSSR.
princi princi 12:23 24.04.2015

Re: Jal politika

Oliver Stone's Untold History of the United States
Daleko je od savršenog, na mnogo mesta navijački , često plitko postavljene teze i nategnuti zaključci, ali i dalje daleko bolje od zvanične verzije, a između ostalog baca sasvim crugačije svetlo na socijalizam, revolucije, Staljina, SSSR.

Пар пута током гледања серије сам имао утисак да гледам Титову верзију света. Онда сам се питао да ли је разлог томе што су Србија и Хрватска извезли велики број тих комунистичких историчара (редовни гости по Пешчанику) на неке колеџе по УК. Сине, владамо! (поготову кад их понапијамо).
freehand freehand 12:26 24.04.2015

Re: Jal politika

princi
Oliver Stone's Untold History of the United States
Daleko je od savršenog, na mnogo mesta navijački , često plitko postavljene teze i nategnuti zaključci, ali i dalje daleko bolje od zvanične verzije, a između ostalog baca sasvim crugačije svetlo na socijalizam, revolucije, Staljina, SSSR.

Пар пута током гледања серије сам имао утисак да гледам Титову верзију света. Онда сам се питао да ли је разлог томе што су Србија и Хрватска извезли велики број тих комунистичких историчара (редовни гости по Пешчанику) на неке колеџе по УК. Сине, владамо! (поготову кад их понапијамо).

Što opet ne može da pobije gomilu činjenica poređanih u serijalu od kojih je većina potpuno nepoznata šiurokoj publici, niti neke od zaključaka. Jedan od njih jeste gušenje na svaki način SSSR i socijalističkog ekspeerimenta (ponavljam se, znam, ali nemam bolji izraz) gde god je došlo do pokušaja da se on realizuje.
princi princi 12:31 24.04.2015

Re: Jal politika

Što opet ne može da pobije gomilu činjenica poređanih u serijalu od kojih je većina potpuno nepoznata šiurokoj publici, niti neke od zaključaka. Jedan od njih jeste gušenje na svaki način SSSR i socijalističkog ekspeerimenta (ponavljam se, znam, ali nemam bolji izraz) gde god je došlo do pokušaja da se on realizuje.

Морам признати да је мени сметала та слика Стаљина као, малтене, доброћудног чичице. Come on, ради се о једном од највећих зликоваца 20. века. Иначе, fact checking су одрадили беспрекорно, баш зато јер су знали да ће их нападати са свих страна (а то у УСА може имати језиве финансијске последице). Посебан респект за Стоуна који је у пројекат уложио $2М (чини ми се) своје лове.
maksa83 maksa83 12:32 24.04.2015

Re: Jal politika

Од трејдера из лонодонског UBSa.

Znači olajava ga eks kolega?

Ti trejderi kao božemeoprosti programeri:

Q: Koliko je programera potrebno da se zavrne sijalica?
A: Dvadeset i jedan. Jedan da zavrne sijalicu a dvadeset da stoji okolo i mrmlja "ja bih to bolje".

Прешао чова тамо из Bank of America. Сада је друга линија менаџмента, ипак има неко изнад њега.

Izivinjavam se što nisam impresioniran pošto sam video creva od dovoljno korporacija i finansijskih firmi. Znaš kako to tamo ide - kolega je ili bio jako dobar trejder pa se neko zajebao i promovisao ga u menadžment u nadi da će svoju veštinu magično raspršiti po potčinjenima (što se nikad ne dešava), ili je bio ne baš sjajan trejder pa ga sklonili u menadžment da ne pravi štetu (što se često dešava). No ne znam čoveka pa da ne sudim.

Nego, to - čuvanje od lomova u kome je Taleb briljirao je ono što razlikuje profesionalca od nafurane budale na koksu. Svaki klen može da kaže "sve na crno" pa onda "duplo ili ništa" i ulupa milijarde (što se dešavalo itekako), al' pravi baja koji zna šta radi nema lomove za sobom. Taleb je tolike ispizdeo (pa naša Matlab kad čuje "Taleb" dobije konvulzije, koliko se ovaj sprdao na račun ekonomista, i sad pomnoži to sa zemljinom kuglom) da bi neko do sad već sigurno izvukao te njegove loše trejdove i mahao time.

Занимљиво: каже човек да су без посла. "Седимо на милијарадма а немамо коме да их дамо."

Pa nek' uzme da piše knjige k'o Taleb i onda ćemo i mi znati za njega.
ivana23 ivana23 12:35 24.04.2015

Re: Jal politika

freehand

Pogledaj ovo kad ti vreme i prilike dozvole:
Oliver Stone's Untold History of the United States
Deset epizoda, daleko je od savršenog, na mnogo mesta navijački , često plitko postavljene teze i nategnuti zaključci, ali i dalje daleko bolje od zvanične verzije, a između ostalog baca sasvim crugačije svetlo na socijalizam, revolucije, Staljina, SSSR.



http://online.filmovisaprevodom.org/the-untold-history-of-the-united-states-2012-2013-online/

(svih 10 epizoda - titlovano)
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:37 24.04.2015

Re: Jal politika


i, da ne zaboravimo, pedeset godina jagnjećeg komunizma

pre toga si imao volovski feudalizam, pa svinjski kapitalizam i eto ti ga opet tvoj divni kapitalizam ali ova je neki koji se može nazvati po mnogo opasnijim zverkama.
Ma nek si se ti Gedžo javio, lep pozdrav.
maksa83 maksa83 12:39 24.04.2015

Re: Jal politika

Ma nek si se ti Gedžo javio, lep pozdrav.

Nemojte sad da stajete, priuštite domaćinu jednu tradicionalnu Četnici vs Partizani blogoraspravu na 4 strane, što da njemu bude bolje nego nama.
princi princi 12:43 24.04.2015

Re: Jal politika

Nego, to - čuvanje od lomova u kome je Taleb briljirao je ono što razlikuje profesionalca od nafurane budale na koksu. Svaki klen može da kaže "sve na crno" pa onda "duplo ili ništa" i ulupa milijarde (što se dešavalo itekako), al' pravi baja koji zna šta radi nema lomove za sobom. Taleb je tolike ispizdeo (pa naša Matlab kad čuje "Taleb" dobije konvulzije, koliko se ovaj sprdao na račun ekonomista, i sad pomnoži to sa zemljinom kuglom) da bi neko do sad već sigurno izvukao te njegove loše trejdove i mahao time.


Талеб је бриљантна будала. Фантастично пише, има страшан смисао да кратко и језгровито формулише идеје (другим речима, не дави к'о неки), нарцисоидан је преко сваке мере, opinionated, образован, начитан и воли то да натура на нос свима, често пута потпуно у криву... али извлачити закључке о њему на основу мишљења неког трејдерчића је злочин према мозгу. Он је имао неки хеџ фонд чија је идеја била управо клађење на "црног лабуда". Сви губици, сва клађења која је изгубио су за њега били само трошак пословања. Он је чекао "црног лабуда" на коме ће направити крш и лом. Наравно, не знам колико је био успешан и кога је успео да намагарчи да му да лову, али то му је била филозофија улагања средином 2000-их.
antioksidant antioksidant 12:45 24.04.2015

Re: Jal politika

али то му је била филозофија улагања средином 2000-их.

ако је издржао до 2008. снимаће се и вук са вол стрита 2 (обавезно катарину час поново ангажовати а може и клинт да режира)
freehand freehand 12:47 24.04.2015

Re: Jal politika

Морам признати да је мени сметала та слика Стаљина као, малтене, доброћудног чичице.

Sudar narativa zna da izazove zbunjenost. Meni je njegovo čitanje i Staljina i Hruščova i socijalkističkog eksperimenta izuzetno simpatično kao i svaka promena tačke gledišta i novo čitanje dostupnih podataka ako nije baš glupačko divljanje nad realnošču.
Kod Stouna se vidi nakllonost i simpatija, bogami i navijanje ali ne i grubo modelovanje istorijske realnosti.
mirelarado mirelarado 12:47 24.04.2015

Re: Jal politika

maksa83
Ma nek si se ti Gedžo javio, lep pozdrav.

Nemojte sad da stajete, priuštite domaćinu jednu tradicionalnu Četnici vs Partizani blogoraspravu, što da njemu bude bolje nego nama.


Тако је, Максо! Ред је да се упозна са свим чарима овог места.
princi princi 12:51 24.04.2015

Re: Jal politika

Kod Stouna se vidi nakllonost i simpatija, bogami i navijanje ali ne i grubo modelovanje istorijske realnosti.

Мислим да је да је он, идеолошки, дубоко antiWASP-овски настројен. Одрастао у Француској, син Јеврејина, мислим да тај "левичарски" ангажман превасходно произилази из тог anti-WASP сентимента. Јбг, то ти је живот: неки би дупе и обе руке и ноге дали да се мало огребу за Валкире, а други их се гаде.
maksa83 maksa83 12:52 24.04.2015

Re: Jal politika

ако је издржао до 2008. снимаће се и вук са вол стрита 2 (обавезно катарину час поново ангажовати а може и клинт да режира)

Priča se da je Taleb težak "high eight figures", negde kažu oko 70 miliona USD.
Koliko li je tek težak neki dobar trejder i praktičar ne smem ni da pomislim.
princi princi 13:00 24.04.2015

Re: Jal politika

Priča se da je Taleb težak "high eight figures", negde kažu oko 70 miliona USD.


He saves his iciest hate for economists. Taleb has no use for the "charlatanic" field, comparing economic research to medieval medicine. Economists are, in his estimation, weak, ignorant, fearful, and generally pathetic. At one point he fantasizes about beating up an economist in public.

Није ни чудо што га мрзи.

:), учини ми се у једном тренутку да уместо economists прочитах geologists. Мада ту скоро написа неки рад са Милановићем о гинију у УСА и Немачкој (што ме, морам признати, врло изненадило).
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:59 24.04.2015

Re: Jal politika

mirelarado
maksa83
Ma nek si se ti Gedžo javio, lep pozdrav.

Nemojte sad da stajete, priuštite domaćinu jednu tradicionalnu Četnici vs Partizani blogoraspravu, što da njemu bude bolje nego nama.


Тако је, Максо! Ред је да се упозна са свим чарима овог места.

Vala ni četnici ni partizani nemaju veze sa temom, jedino ako neko hoće da troluje ili traži izgovor, a mi to nećem.
Koliko sam shvatio tema je sadašnjost i budućnost, dakle kako smo i kako dalje, sve ostalo je neproduktivno.
No, ima jedna činjenica na koju treba upozoriti, a to je nektičnost prema svim pa i lošim iskustvima zemalja u tranziciji , umesto da smo naučili da njihove greške ne ponavljamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:30 24.04.2015

Re: Jal politika

Талебову вредност као макроекономисте одражава онај његов интервју.
Пошто га гледамо post festum, можемо се уверити колико није био у праву. Неко строг попут њега рекао би -- Све си, тупко, омашио.

А да је направио паре -- вероватно јесте.
Јебига, усрало га.
Случајност.
Причали смо о томе. Неког усере, неког не усере.
:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:50 24.04.2015

Re: Jal politika

maksa83
No ne znam čoveka pa da ne sudim.

Мали шраф.

Ја сам се смејао -- човек је, иначе, склапао CDSове, математичар по струци, а сам себе назива corporate whore. И сад пакује финасијске производе, али у UK их, каже, контролишу до урнебеса. Учествао у прављењу финасирању Матрикса (то је занимљива прича, како су прикупљане паре), а каже да је боље зарађивао 2008. док је био две степенице испод, у смислу позиција. Симпа неки тип. Оставила га његова љуба, која је, како каже, Parisian snob. Па се напио. И зове га она, а он јој каже -- Ја сам у Београду! -- а риба кома, невера.

Откуд он у Бгду?
Укуцао у претраживач last minute понуду летова, и искочио му БГД 112 фунти повратна. И дошао.

Ја га гледам, и хтедох да му дођем главе -- он је паковао оне junkove!!! Но, опростио сам му.
Православно је праштати.

И изгледа сасвим обично.
Као ти или ја.
Никад човек не би рекао да је то тај сотона.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana